• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus nieuwsbrief onthult toekomstplannen

Auteur: Dennis, gepost 9 december 2006 om 14:37 – 23 Reacties

Lotus future lineup


In een nieuwsbrief die Lotus uitgeeft, wordt het e.e.a. uit de doeken gedaan over de toekomstplannen van het merk. Naast een schets van de mogelijke opvolger van de Esprit, zijn er ook schetsen gemaakt van een GT coupé en een 4×4 crossover terreinwagen.

Volgens de nieuwbrief, waar motorauthority beslag op wist te leggen, zullen op een nieuw platform alledrie de modellen worden gebouwd. Zo’n 2.000 modellen van de nieuwe Esprit, daarnaast 30.000 exemplaren van een zeven persoons vierwielaangedreven crossover en verder 5.000 achterwiel aangedreven coupé modellen. Naast informatie over de drie nieuwe modellen, bevat de nieuwsbrief voor de techneuten onder ons interessante informatie over aluminium technologie.

Ook onze columnist Michiel van den Brink maakte al eens een impressie van de nieuwe Esprit.

Ook interessant!

  • Marktplaats Lotus
    Deze oude Lotus op Marktplaats heeft bijna geen kilometers
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

esprit, Lotus, Schetsen

Vorig bericht: « Spyvideo Audi A5
Volgend bericht: Techart Cayman GTsport gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. TomRS6 zegt

    9 december 2006 om 14:41

    De crossover heeft veel weg van de Nissan Murano, mooi vind ik het niet.
    De andere 2 schetsen ogen goed, maarja wat moet je met een schets?

    Login om te reageren
  2. michel zegt

    9 december 2006 om 14:43

    als ik zo kijk naar de esprit, gaat het een mooie auto worden, alleen die 4×4 crossover mogen ze wel laten. ik weet niet waarom al die sportmerken een crosssover willen?????

    Login om te reageren
  3. Kevski-Style zegt

    9 december 2006 om 14:46

    Linkje zelf van de PDF hier doet het niet, maar op de site zelf wel. gaat het gelijk ff lezen. Esprit ziet er zo op het ook leuk uit. Maar als alles op hetzelfde platform gebouwd gaat worden vraag ik me heel serieus af wat voor platform ze dan willen gaan gebruiken. Moet wel heel modulair zijn dan….

    Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    9 december 2006 om 14:49

    @Kevski Style: Probeer nog eens.

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    9 december 2006 om 15:14

    De enige waar ik echt naar uitkijk is de Esprit. Vond hem vroeger één van de mooiere sportauto´s.

    Login om te reageren
  6. Kevski-Style zegt

    9 december 2006 om 15:23

    Ja werk nu wel. Stukje chassis design is interessante materie om te lezen. ben nu op de helft. Maar wat ik al dacht klopt dus wel degelijk. Het chassis is inderdaad heel modulair. Veel van de spullen zijn her te gebruiken op meerdere model. Kan niks anders zeggen als dat dit erg goed doordacht is.Ben nog wel benieuwd naar het 1 en ander, maar zal eerst weer ff de pdf ff verder lezen. Staat er waarschijnlijk wel in….

    Login om te reageren
  7. ]M[ zegt

    9 december 2006 om 15:30

    4×4 past niet echt bij lotus… maar als ze ‘r een superlichte bak van maken lijkt ’t mij wel erg leuk :)

    Login om te reageren
  8. B zegt

    9 december 2006 om 15:32

    jullie moeten dit niet verkeer opvatten….Ze willen alleen laten zien hoe geweldig en slim VVA platform is…ze willen het verkopen aan anderen die geintereseerd zijn…Lotus heeft plannen om ongeveer 10.000 auto’s in 2010 te verkopen, nieuwe Esprit ( 2009 ), nieuwe sportwagen onder Esprit ( 2008 )..en Elise/Exige/Europa ( opvolgers van Elise/Exige zullen ook gebruik maken van VVA platform..)

    Login om te reageren
  9. Wouterman! zegt

    9 december 2006 om 15:48

    NEEE, GEEN CROSSOVER!!! :(

    Login om te reageren
  10. Kevski-Style zegt

    9 december 2006 om 15:52

    Klopt, dat is ook de bedoeling, maar het mooie is wel dat dit een forse kostenreductie met zich meebrengt als dit meer toegepast gaat worden. dat zul je niet terugzien in de prijs van de voertuigen waarschijnlijk, omdat ook de veiligheidseisen steeds hoger worden. Omdat die kosten door minder volume pordcutie gedeelt kan worden is dit nodig om de prijzen acceptabel te houden. Maar, het kan ook betekenen dat er nu meer ruimte komt, vanwege de kostenreductie, om weer een belangrijke stap voorwaards te kunnen maken in nog beter sturende auto’s en rijdende auto’s. Maar goed, dit is wel iets wat je moet zien vanuit het oogpunt van een engineer, want anders is het totaal niet interessant, op de plaatjes van de nieuwe modellen na.

    Ik heb er in ieder geval een stukje chassistechniek uit kunnen halen wat ik toe ga passen op mijn eigen auto. Iets waar ik al erg nieuwsgierig naar was maar niet wist hoe ze het opgelost hadden. Nu dus wel….

    Login om te reageren
  11. mvagusta zegt

    9 december 2006 om 15:54

    Ik vind die crossover nog zo erg niet hoor! Als ze er maar wel een echte lotus van maken in uiterlijk en materialen en hem sportiever, kleiner enz… maken als al die andere! Alleen dan lees ik 7-persoons!!!!! en dan schrik ik weer een beetje! :(

    Login om te reageren
  12. JANUS zegt

    9 december 2006 om 18:04

    Een 7-persoons Lotus. Hmmmmm.
    Da’s pas een switch.
    Van 2 naar 7 persoons.
    Ben heel benieuwd naar de Esprit. Eén van mijn favorieten van vroeger !

    Login om te reageren
  13. Hextrasher zegt

    9 december 2006 om 18:06

    Dat blauwe geval is net een Ferrari 575 Maranello .. De Esprit lijkt op de Ford GT en die crossover, moeten ze niet aan beginnen. Je bent een sportwagen fabrikant, wat moet je dan met een mega SUV .. Porsche Perikelen.

    Login om te reageren
  14. MardiV zegt

    9 december 2006 om 18:40

    @hex

    Porsche perikelen… ik neem nu aan dat je doelt op de Cayenne waardoor ze de meest winstgevende autofabrikant zijn geworden?

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    9 december 2006 om 19:21

    Ik hoop inderdaad dat bovenstaande modellen puur dienen om de veelzijdigheid van het nieuwe platform te tonen. Een Lotus SUV en een zevenzitter… Alsjeblieft niet!

    Login om te reageren
  16. ///M zegt

    9 december 2006 om 21:28

    NEEEEEEEEEEEEJJJJ, niet wéér zo’n 4X4 crossover

    Login om te reageren
  17. slk55 amg zegt

    9 december 2006 om 23:03

    Ik ben ontzettend benieuwd naar de Esprit. en lees ik dat wel goed? een zeven persoons vierwielaangedreven crossover? ik klan niet wachten! Ik denk dat het net als de APX concept een mooie lichte en zeer sportieve crossover gaat worden!

    Login om te reageren
  18. Zoef zegt

    9 december 2006 om 23:37

    Ik vind dat Rolls Royce een motorenserie moet maken en die aan uitsluitend Britse automerken leveren. Zo kan de Britse autoindustrie nieuw leven ingeblazen worden.

    Login om te reageren
  19. 156 zegt

    10 december 2006 om 02:40

    de nieuwe esprit ziet er zo wel lekker uit! uitbrengen die bak!

    Login om te reageren
  20. Koen zegt

    10 december 2006 om 13:34

    Ik vind een 7 persoons Lotus ook wel interessant. Yummy. Ik denk wel dat Lotus daar ook een echte Lotus van zal maken.

    De verkoopdoelstellingen zijn ook typisch Lotus. Van de vorige Esprit zijn er net 10.000 gemaakt in bijna 30 productiejaren. Dat willen ze nu dus in 5 jaar gaan realiseren. Ik hou wel van dat optimisme.

    Login om te reageren
  21. heidekonijn zegt

    10 december 2006 om 15:39

    Een lichtgewicht 4×4 is beter op het terrein, agiler op de weg en kan het imago van brandstofverslinder enigzins temperen.

    Vergeet ook niet dat een groot deel van de omzet komt van Lotus engineering : men heeft een uitstalraam nodig voor al die know-how en Porsche heeft met de Cayenne getoond dat het veel winstgevender die met een nieuw model te tonen, dan met (potentieel verlieslatende) Le mans, Rally of F1 avonturen.

    Slimme zet lijkt me.

    Login om te reageren
  22. B zegt

    10 december 2006 om 17:49

    ze GAAN GEEN SUV bouwen..

    Login om te reageren
  23. Orno zegt

    11 december 2006 om 02:00

    laat die SUV maar, het moet een sportief automerk blijven niet een auto waar gezinnen op een zondag mee naar familie gaan..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North