• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Love it or hate it

Auteur: appeltje, gepost 18 juni 2008 om 13:30 – 77 Reacties

Mercedes-Benz SL63 AMG - foto Jim Appelmelk


Er zijn veel auto’s die van vrijwel alle mensen wel waardering krijgen. Neem bijvoorbeeld de Aston-Martin DB9, de Ferrari F355 en de Carrera GT. Niet iedereen vindt ze even geweldig, maar er is vrij weinig kritiek op, durf ik te stellen. Echter, er is ook nog een groep auto’s waarover de meningen zeer verdeeld is. Want hoe vaak horen we – ten onrechte – wel niet dat de Clio V6 ‘gewoon maar een opgewaardeerd Cliootje’ is, dan wel dat een oerlelijk vierkant jaren ’80 hok oninteressant is? Juist. Dat soort auto’s zijn misschien nog wel het interessantst. Lees mee in deel I.

Bristol 603 MkI

Groot-Brittannië is één van de grootste producenten van de dubieuze ‘love-it-or-hate-it-crew’, auto’s waar je maar van moet houden. Het gaat dan om luxe – of juist minimalistische –, aparte en niet erg populaire auto’s die er vaak niet bijzonder, dan wel onooglijk uitzien. Maar ik – en velen met mij, toch? – houden er gewoon van om hoe ze zijn. Nou is de 603 nog best aardig, maar ik kan me voorstellen dat je er niet veel aan vindt. Hij valt niet echt op en is ook niet zo bekend dat hij om die reden nog veel koppen zal draaien. Kortom, een auto die niet echt veel mensen op hun SD of CF mee terug zullen nemen van een spottripje. Het is echter een vrij zeldzame en luxe uitgeruste auto die óók nog eens de kwaliteit heeft van betrouwbare techniek. Sommige merken zijn zo klein dat ze in het verre westen – Detroit – techniek inslaan, in plaats van het zelf te ontwikkelen. Dat is ze geraden ook, want kleine merken, en met name in Engeland, staan niet zo heel erg goed bekend om techniek. Chrysler zorgde voor een V8 van 5,2, en één van 5,9 liter voor de 603, maar helaas wel met een bedroevend laag vermogen waar dat eerst veel meer was. 147 respectievelijk 172 pk bij lage toeren, en dus nog redelijk veel koppel.

Bristol 603 - Foto Jim Appelmelk

Bristol 603 - Foto Jim Appelmelk

Bristol 603 - Foto Jim Appelmelk

Pagina's: Pagina1 Pagina2 Pagina3 Pagina4 Pagina5 Pagina6 Pagina7 Pagina8 Pagina9

Ook interessant!

  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II
  • Zo ziet de spiksplinternieuwe SL eruit!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, bristol, Chevrolet, clio, delta, diablo, Gespot, jensen, Lamborghini, Lancia, Mercedes, Morgan, Renault, SL, ssr, startech, TVR

Vorig bericht: « Belgische overheid praat tenminste geen poep
Volgend bericht: Audi S4 en TT-RS bijna klaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. VonStroke zegt

    18 juni 2008 om 13:44

    Mooi overzicht, doe mij maar zo’n TVR.

    Login om te reageren
  2. Roel zegt

    18 juni 2008 om 13:47

    Er zitten een paar mooie wagentjes bij hoor. Maar wat dacht Chevrolet toen ze dat gedrocht hadden ontworpen: “Dit is zo lelijk dat het een succes kan gaan worden”. De Lancia, Jensen en de Bristol vind ik ook niet mooi. Maar die Morgan is gewoon een prachtwagen net als de Lamborghini. En als ik die Mercedes krijg wordt ik ook wel heel blij, hoor :D

    Login om te reageren
  3. Lijm Stick zegt

    18 juni 2008 om 13:47

    Hehe leuke shoot! 2,3 seconden naar 100 is toch wel heeeeeeeeeeeeeeel erg snel :|!

    Login om te reageren
  4. Tim zegt

    18 juni 2008 om 13:48

    Persoonlijk ben ik een grote fan van de Morgan, heerlijk apart.

    De clio v6 ziet er gewoon funky uit, heerlijk dik, niet mooi, maar wel beestig.

    Hetzelfde geldt voor de Delta stradale, wat een feest om mee te scheuren moet dat toch zijn

    Login om te reageren
  5. luukiesubarie zegt

    18 juni 2008 om 13:51

    cool! alleen wat een rare delta… ik heb liever een hf integrale!

    Login om te reageren
  6. Jan C. zegt

    18 juni 2008 om 13:51

    Prachtwagens. De Jensen vind ik een van de fraaiere, dat kontje…

    Login om te reageren
  7. Lp640 zegt

    18 juni 2008 om 13:56

    Mooi om te zien dat bijna ALLE amg’s van de ASV komen… :)

    Login om te reageren
  8. P@ zegt

    18 juni 2008 om 13:56

    Whoa, die Delta is echt een uber zeldzame spot hey! Geniaal.

    Login om te reageren
  9. Oly zegt

    18 juni 2008 om 13:58

    die Lancia Delta S4 Stradale is zo focking vet man. ik wil echt als eerste auto een Lancia Delta hf integrale maarja zoals het er nu naar uit ziet met de bezine is dat toch niet zo slim.

    Login om te reageren
  10. The Godfather zegt

    18 juni 2008 om 14:00

    Love the Diablo & Tuscan
    Don’t care about the rest.

    Login om te reageren
  11. DeSoto zegt

    18 juni 2008 om 14:07

    Dat soort auto’s zijn idd heel erg interessant. Beheersing van de Nederlanze taaw zou oock cheen kwaat kennen. Het moet zijn: dat soort autó’s IS heel erg interessant.
    Maar ze zijn interessant: dat staat als een flitspaal boven de politiepet.

    Login om te reageren
  12. rijk zegt

    18 juni 2008 om 14:12

    Wat is die chevy ssr toch een lelijk hok.
    Verder mooie auto’s zeg!

    Login om te reageren
  13. vla zegt

    18 juni 2008 om 14:19

    Ik hou ook niet van black on black, het is een veel te banaal geworden combinatie, en de auto ziet er minder verfijnd uit op die manier.

    Login om te reageren
  14. BG 75 zegt

    18 juni 2008 om 14:21

    Allemaal lelijk, hoezo discutabel?

    Liefde maakt blind en dat is volgens mij de enige reden dat deze mooi gevonden worden.

    Login om te reageren
  15. Ton zegt

    18 juni 2008 om 14:24

    Eindelijk!

    Iemand die hardop durft te twijfelen aan de schoonheid van de SL (63AMG)!
    Dat ding is inderdaad mislukt als je het mij vraagt.

    Nieuwe voorkant, that’s it.
    Ik dacht/hoopte dat de voorkant tijdelijk voor de prototypes zou zijn, maar helaas.
    Jammerlijk, die nieuwe SL.

    Login om te reageren
  16. Sander zegt

    18 juni 2008 om 14:24

    Mwah

    Login om te reageren
  17. Screamer zegt

    18 juni 2008 om 14:24

    die Chevrolet SSR vind ik een rare en lelijke bak, maar zoals ie uitgevoerd is in de film The Island vind ik em wel erg lekker. linkje http://www.imcdb.org/vehicle_10558-Chevrolet-SSR.html

    Login om te reageren
  18. Michiel Stigter zegt

    18 juni 2008 om 14:26

    Heel leuke auto’s hoor! Doe mij de lambo maar!

    PS. Bij de morgan: keline = kleine;)

    Login om te reageren
  19. Pieter zegt

    18 juni 2008 om 14:27

    Stuk voor stuk prachtige auto’s….Van die SSR rijden er een paar rond in de buurt, ik vind het toch wel iets hebben..Misschien (of zeker) niet passend in dit rijtje maar toch echt een love-it-or-hate-it auto is de Fiat Multipla, 1e serie.
    Door z’n intense lelijkheid een prachtbak…
    ik wacht met smart op deel 2

    Login om te reageren
  20. Paragon zegt

    18 juni 2008 om 14:35

    Een Renault Clio V6 een gezinsauto!!??? Je weet toch wel waar de motor ligt, Appel!??

    Login om te reageren
  21. Rogue zegt

    18 juni 2008 om 14:38

    Woohoo, ik ben te zien op de laatste SL63 AMG foto. :P

    Mooi stukje, Jim! Ben het toch wel heel erg met je eens!

    Login om te reageren
  22. Maxi zegt

    18 juni 2008 om 14:38

    Die Morgan vind ik super!
    Ze hebben die ooit ook eens getest op top gear, maar als ik me niet vergis zeiden ze dat er slechts een tiental van gemaakt zouden worden, en nu zitten ze aan 1000?

    Login om te reageren
  23. Maghrebi zegt

    18 juni 2008 om 14:39

    Die Mercedes SL is echt gruwelijk mooi.

    Hoezo staat deze hiertussen en de BMW: 1, 3sedan, 6!, x3, x6 er niet tussen ?
    Oowja ik weet het al: De schrijver is een BMW fanaat

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    18 juni 2008 om 14:41

    “keline aanpassingen” bij de Morgan?

    En je had helemaal gelijk Jim! Dit is een serie die ik zeker kan waarderen. Eens niet het gebruikelijke spul. :D Eens een keer geen auto’s die je zelf ook al wel eens ziet. Alleen de SSR heb ik wel eens voorbij zien komen uit dit rijtje. En fantastisch dat je die Delta gespot hebt zeg. Die moet echt verschrikkelijk zeldzaam zijn. :o Die Morgan met die kleurencombinatie is ook erg leuk. Het is dat het niet mijn auto is, anders had ik zeker wallpapers gevraagd, maar die close-ups van de SSR zijn erg geslaagd! Topserie. Ik kijk uit naar over twee weken.

    Login om te reageren
  25. STI zegt

    18 juni 2008 om 14:44

    De Lancia kun je ook niet mooi vinden om z’n looks.. Het gaat om respect voor de techniek.

    Dat is ook de reden waarom een Quattro S1 zo vet is.

    Login om te reageren
  26. denny zegt

    18 juni 2008 om 14:46

    Jensen Interceptor is echt een geweldige auto!

    Login om te reageren
  27. Johan zegt

    18 juni 2008 om 14:51

    Volgens mij was de Peugeot 205 T16 de allereerste vierwiel aangedreven auto met middenmotor. Deze debuteerde tijdens de 1000 meren rally in Augustus 1984, en de Delta S4 pas tijdens de RAC rally eind 1985.
    Toen de 205 T16 debuteerde reed Lancia nog met de wonderschone Rally 037.

    Login om te reageren
  28. Waus zegt

    18 juni 2008 om 14:57

    Ik vind die TVR dus echt drie keer niets. Die vormen zijn echt te raar. Rare golven en een vage achterkant.

    Bovendien reed de TVR Tuscan in Forza Motorsport II behoorlijk kut… maar dat blijft een game natuurlijk (ook al is Forza een race-SIMulator).

    Login om te reageren
  29. Mike17 zegt

    18 juni 2008 om 15:02

    Die SL is zo freaking vet!

    Login om te reageren
  30. Majinstar zegt

    18 juni 2008 om 15:07

    Hate it op alles. En die SL is spuuglelijk. Vroeger kon je nog een stijve krijgen van een SL, maar dat is nu verleden tijd.

    Login om te reageren
  31. Cupra zegt

    18 juni 2008 om 15:09

    Geef mij toch maar de Morgan Aero 8, zalige auto

    Login om te reageren
  32. PCCB zegt

    18 juni 2008 om 15:09

    Die Morgan vind ik echt zo’n scheelkijkend gedrocht. Jakkes.

    Login om te reageren
  33. robin zegt

    18 juni 2008 om 15:13

    Lambo Diablo for life! die auto is gewoon voor diehards.

    Login om te reageren
  34. TrommelT zegt

    18 juni 2008 om 15:15

    Doe mij maar een SL500. Al decennia de referentie. Weinig opvallend ; des te comfortabel in vergelijking met z’n concurrenten.

    Login om te reageren
  35. RenesisHP zegt

    18 juni 2008 om 15:25

    Die Clio is zo gaaf. Een maat van mij twijfeld al drie maanden aan de aanschaf. Dit vanwege de nogal listige handling. M.A.W. Hij weet niet of hij hem heel kan houden. ;)

    Login om te reageren
  36. Racer X zegt

    18 juni 2008 om 15:37

    De Diablo… Naar mijn mening een van de meest flamboyante supercars ooit gemaakt. I love it!

    Login om te reageren
  37. JEROEN zegt

    18 juni 2008 om 15:41

    DELTA S4 RULES!!!

    Login om te reageren
  38. ir.arch zegt

    18 juni 2008 om 15:48

    In t echt valt de nieuwe SL beter mee dan op foto. Maar die achterlichten zijn nu echt wel gedateerd. Er is toch genoeg ontwerp-talent om de achterkant naar het design van de voorkant te integreren. Van de gallardo dacht ik ook dat die niet meer beter kon getekend worden en het is hun toch gelukt.

    Login om te reageren
  39. Peter zegt

    18 juni 2008 om 15:51

    nee maar, een Delta S4! hoezo zeldzaam!? :P

    Maar de S4 is niet de eerste met een midden motor en 4wd, de 205 T16 was net een jaartje eerder ;)

    Login om te reageren
  40. Davidov zegt

    18 juni 2008 om 15:59

    Mooi die Morgan en Tuscan II, en die SSR blijft grappig om te zien.

    Login om te reageren
  41. Appeltje zegt

    18 juni 2008 om 16:13

    @ DeSoto
    Oh ja, kritisch blijven, ik had er overheen gekeken. Drie vaudjez maakt nog geen slechte taalbeheersing toch?

    @BG 75
    Ja eigenlijk is dat wel een beetje het punt van dit rijtje… Diablo is de enige die ik echt gemeend mooi vind, een geniaal design, oogt als één stuk.

    @Paragon
    De Clio is een gezinsautootje, de V6 niet, like I wrote.

    @Maghrebi
    Omdat die modellen niet echt bijzonder zijn, althans, niet interessant voor mij. Serieproductie. 6 serie (M6 in mijn geval) is inderdaad ook een kanshebber.

    @Citrofiel
    En dat nog zonder Citroën! Maar wat niet is kan nog komen…

    @Johan
    Okee, ik heb zelf blindelings vertrouwd op een andere informatiebron maar de 205 T16 is inderdaad een jaar eerder, zie ik nu.

    Bedankt voor de leuke en veelzijdige reacties!

    Login om te reageren
  42. six-trey zegt

    18 juni 2008 om 16:17

    Ik vind de diablo en de SSR nog mooie wagens ;) die benz heeft ook nog wel wat

    Login om te reageren
  43. SWRT zegt

    18 juni 2008 om 16:19

    Delta S4 is naar mijn mening de mooiste die er tussen staat. Heb ik altijd al mooi gevonden net als de delta intergrale, die ik ook weer zag tijdends de ELE Rally (als straat uitvoering geen rally auto) die auto maakt het een Evo of een impreza aardig moeilijk

    Login om te reageren
  44. Gijs zegt

    18 juni 2008 om 16:31

    Wat is mis de de merc zijn nummerplaat? Is dat zo’n onder een hoek , andere nummber , plaat

    Login om te reageren
  45. Solstice zegt

    18 juni 2008 om 16:38

    Die Jensen lijkt met hard-top verbazend veel op een Triumph Stag.. Wel prachtige auto’s allebei, de Interceptor coupé behoort zelfs tot mijn all-time favorieten. Die Delta S4 is in al z’n doelmatige lelijkheid toch een ontzettend gave auto om te zien. (De jaren ’80 hebben wel degelijk een paar juweeltjes opgeleverd.) Wat betreft die nieuwe Mercedes SL moet ik Jeremy Clarkson gelijkgeven: “Mercedes has cocked up”..

    http://driving.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/driving/jeremy_clarkson/article3945109.ece

    Login om te reageren
  46. ToM5 zegt

    18 juni 2008 om 16:47

    De SL is OM TE KOTSEN zo lelijk!

    Login om te reageren
  47. Endlezz zegt

    18 juni 2008 om 16:56

    Mooie reportages weer!

    Ik reed ooit 190 aan de Nederlandse grens toen ik werd ingehaald door een blauwe Clio V6. Dat ding vloog voorbij als een raket, wat mij toch wel doet vermoeden dat hij de 250 aantikte. Pure waanzin!

    Login om te reageren
  48. Gijs zegt

    18 juni 2008 om 17:00

    ToM5 Wat een nutteloze bijdrage . Iemand edit dat weg aub.
    (Sorry voor de micromod)

    Login om te reageren
  49. Corrado vr6 slc zegt

    18 juni 2008 om 17:05

    Die Bristol 603 MkI vind ik net een ouwe gare Opel.
    De Chevrolet SSR is wel stoer maar ook alleen door de motor die erin ligt.
    Jensen Interceptor Hardtop gaat wel maar juist die daklijn vind ik niet mooi.
    De Lamborghini Diablo VT MY ‘99 vind ik echt heel mooi.
    Lancia Delta S4 Stradale = WOW, 2,3 sec naar de 100! Dus bruut!
    De Mercedes-Benz SL 63 AMG vind ik weinig aan.
    Morgan Aero Eight is echt een vette bak alleen jammer dat ie scheel kijkt, maar is nu verandert dacht ik.
    De Renault Clio V6 is wel oke maar is frans….
    TVR Tuscan MkII is echt de mooiste uit het rijtje!

    Login om te reageren
  50. Jorge zegt

    18 juni 2008 om 17:14

    ik vind ze allemaal mooi!

    Login om te reageren
  51. sjaak lombok zegt

    18 juni 2008 om 17:26

    De t350 is een goed verkochte auto (echter in nooit LHD geleverd, dus dat scheelt wel :D), maar in de UK zeker goed gelopen. Net als de Sagaris, echter heeft de wisselende financiele situatie van de fabriek wat roet in t eten van de verkoop gegooid!

    Overigens in het kader van hate it or love it, ik ben van mening dat de Morgan Aero 8 MK II echt een hele grote verbetering is, en vele met mij. Hij kijkt minder scheel en de kofferbak (jaja, de golftas moet ergens!) is wat hoger. Verder kun je met dat ding bijvoorbeeld beter scheuren dan een Tuscan MKI!
    maar dat even terzijde

    Login om te reageren
  52. MATSS zegt

    18 juni 2008 om 17:49

    waarom zit er hier echt nooit een Reliant Scimitar tussen???

    Login om te reageren
  53. Delta HFan zegt

    18 juni 2008 om 18:12

    Woh die delta heb liever zijn broertje de HF intergrale maar deze wat een pk’s en een aceleratie! :P

    Login om te reageren
  54. k0walsk zegt

    18 juni 2008 om 18:17

    Ik was in mijn vroege jaren ooit op de autoRAI met m’n vader en broer. Iedereen stond te kwijlen bij de Morgan-stand… Mooi dat mijn vader de vriendelijke Morgan-man kende: mijn broer en ik mochten zo instappen terwijl de rest van de bezoekers achter een gouden hekje stond xD

    Leuk stuk, ‘k vind de gefacelifte SL nu mooier dan dat -ie eerst was trouwens. En de Diablo is een typisch gevalletje van cultuur, mede door Need For Speed III Hot Persuit, mijn eerste videogame.

    Login om te reageren
  55. matt zegt

    18 juni 2008 om 18:23

    Wel ik moet zeggen, was bij de introductie van de gefacelifte SL wat ontgoocheld (door die afschuwelijke foto’s die mercedes gaf, in t rood dan nog wel),

    maar met nu eens ‘normale’ foto’s te zien is mijn idee volledig veranderd! Vind hem echt erg mooi en het contrast tussen hoekige voorkant en rond achterkant lijkt zo veeeel beter mee te vallen.
    Vette bak!

    Login om te reageren
  56. Klassiekerrally zegt

    18 juni 2008 om 18:36

    @ MATSS: Omdat een Reliant Scimitar echt een gave auto voor een zeer kleine groep kenners is! ;)
    Niet te geloven hoe goedkoop ze in GB zijn… Ik kom bijna in de verleiding…

    Zo’n Bristol spreekt me ook wel aan. De Lancia is net een auto die door iemand met triplex van de Gamma in elkaar is getimmerd. Tot je naar de tech specs kijkt: die maken de auto aantrekkelijk. Genieten van binnenuit, niet van buiten naar kijken ;)

    De SL is een opvallende verschijning in het echt, maar op foto’s is het net een optisch fout getunede schadebak.

    Morgan is in het echt ook mooier dan op foto’s: doe mij de schele maar in plaats van de gefacelifte versie.

    En de TVR… Tja da’s ook een verhaal apart. Gewoon een zeer geslaagd ontwerp. Maar je moet er van houden.

    Geen dertien in een dozijn auto’s. Daar zijn er toch al genoeg van.

    Fijne reportage Jim!

    Login om te reageren
  57. Rob USA zegt

    18 juni 2008 om 19:52

    @Klassiekerrally:Een goede vriend van mij heeft een Scimitar te koop + nog 1 voor de onderdelen! Niet te duur !

    Login om te reageren
  58. lincoln zegt

    18 juni 2008 om 20:21

    @Rob USA .. nou nou wat bijzonder joh ..
    iedereen met zo,n ding heeft em in de verkoop .. maar altijd te duur ..

    Login om te reageren
  59. Klassiekerrally zegt

    18 juni 2008 om 20:26

    @ Rob USA: helaas… dit jaar gaat ‘ie er niet komen.
    M’n vrouw vindt de Scimitar wel mooi, maar de Morris mag er niet voor verkocht worden ;)

    Bovendien heb ik m’n geld nu al in goed gereedschap geïnvesteerd. Altijd handig met dat Britse spul ;)

    Login om te reageren
  60. sebastian zegt

    18 juni 2008 om 21:41

    voor wie willen weten hoe snel (2,0 sec rond schijnt de officieuze 0-100 opgave te zijn) deze delta s4 in racetrim is, kijk en huiver:

    http://nl.youtube.com/watch?v=lU785z8-2qI

    Login om te reageren
  61. me zegt

    18 juni 2008 om 22:54

    Wow, die Lancia is echt gaaf. Deze hardcore versie had ik nog nooit gezien. Even lopen opoeken, er staat er een te koop voor 146.500 euro!

    http://www.finecars.cc/en/detail/car/21298/index.html?no_cache=1

    Login om te reageren
  62. me zegt

    18 juni 2008 om 22:55

    opoeken=opzoeken

    Login om te reageren
  63. FordKa zegt

    19 juni 2008 om 00:28

    Ik hou wel van een gedurft ontwerp, zoals die Chevy, Morgan en de TVR. De SL63 is natuurlijk gewoon een moderne versie van een kamperbak, wacht nog maar een aantal jaartjes… Diablo, mwah, Countach was geslaagder, zeker in zijn tijd.

    Login om te reageren
  64. ELB zegt

    19 juni 2008 om 00:42

    Oooh die SL63 cabrio! Love it!

    Login om te reageren
  65. Pieter-Jan zegt

    19 juni 2008 om 06:01

    Ik denk dat die Lambo geen facelift model is, maar een knutselwerkje. Er zitten onderdelen van de SE30 op (motorkap, en luchthappers onderaan, ik denk ook de vleugel). De rest is gewoon “VT circa 1994”.

    Het enige “VT 6.0” aan deze Lambo zijn de koplampen.

    Login om te reageren
  66. Xam zegt

    19 juni 2008 om 09:56

    Mooie foto’s en afentoe een leuke auto, als ik door Amstrdam heen rij kom ik nou nooit een Lambo of een TVR Tuscan MkII tegen, maar tog, met wat geluk en een goede camera krijg je mooie foto’s!
    Complumenten (?) aan de fotograaf.

    Login om te reageren
  67. vinox zegt

    19 juni 2008 om 11:19

    Dit zijn stuk voor stuk pareltjes! Een delta integrale mag hier ook nog wel bij van mij, die passeer ik dagelijks, en doet mij telkens mijn hoofd draaien.

    Vooral de V6 Clio vind ik deze reeks compleet heersen, zo’n goeie wegligging, een mooi vol geluid en redelijk hardcore qua zowel interieur als exterieur. Just love that one!

    Login om te reageren
  68. Mpower zegt

    19 juni 2008 om 13:41

    Die Morgan lijkt echt net alsof die frontaal tegen een paal is gereden. Een geval van No-Love No-Hate, maar gewoon Comedy.

    Login om te reageren
  69. Appeltje zegt

    19 juni 2008 om 14:42

    @ Pieter-Jan
    Dacht ik eerst ook, maar het is zeker geen knutselwerkje! Het is namelijk precies de VT 5.7 MY ’99, die zien er allemaal zo uit, zelfde koplampen, vinnetjes van de SE30, achterspoiler, nieuw interieur, enz. enz.! Het is een laat exemplaar, van maart 2000, maar zo zagen de VT’s er toen dus allemaal uit. Hij is nieuw geleverd in Nederland, en alléén de uitlaten zijn niet origineel.

    Login om te reageren
  70. Check this!! zegt

    23 juni 2008 om 16:51

    Geef mij maar een Mercedes-Benz SL 63 AMG

    Login om te reageren
  71. Patrick zegt

    25 juni 2008 om 11:08

    Die mb sl 63 AMG is aan de voorkant net een verbouwde opel, wat een saaie bak, aan de achterkant daarentegen (datgene wat iedereen veelal zal zien omdat de voorkant slechts 2 sec. in je binnenspiegel te zien is) vind ik wel heel erg mooi, maar zo gigantisch veel lijken op eerdere modellen van de sl serie.
    hoe dan ook vind ik de eerdere sl AMG (volgens mij van 2002) in ieder geval die met die ronde koplampjes (ook wel de pimpbak voor iedere R&B clip zo ondertussen) veel mooier en ook nog origineel omdat dat het eerste model was met die mooie achterkant.

    Anyway doe mij die DELTA maar….genieten bij het verkeerslicht als je van die opgefokte bmw rijdertjes (a la ik denk dat ik god ben ) naast je hebt staan.

    Login om te reageren
  72. El Toro zegt

    26 juni 2008 om 21:59

    De diablo is prachtig en de spatborden van de gele chevy zijn ook heel grappig

    Login om te reageren
  73. Oli zegt

    2 juli 2008 om 20:32

    Diablo was en is nog steeds een beest van een auto, toch, hoe dik
    Ik heb het nu eenmaal niet op V6 clio’s of fiesta st’s … ieder zijn ding zeker

    Login om te reageren
  74. Lybra SW formaly known as Dedra Turbo zegt

    28 juli 2008 om 12:35

    De delta S4 stradale hadden ze later van de markt gehaald omdat er te veel dodelijke incidenten waren gebeurd… zo heb ik ooit ergens gelezen dat er iemand al na 1 dag naar de eeuwige jachtvelden was gereden…
    Zeker na de dood van toivonen in de B-klasse rally in 86 (in portugal dacht ik of ben ik verkeerd?)

    Lancia en Abarth hebben de techniek niet meer verder uitgewerkt…

    Dit was nu een auto dat veel te gevaarlijk was om mee te rijden en juist daarom dat je meer plezier beleefd met het scheuren van zo’n machientje!
    je moet eens filmpjes zoeken op youtube van de S4 rally, wat een geluid, wat een handeling, wat een grip!
    hoe zou het zijn? optrekken tegen een formule 1…

    Lancia Forever!

    Nu is er volkswagen dat met een Turbo en Compressor motor werkt… zoiets van een 1.4l met 170pk?

    Login om te reageren
  75. René zegt

    12 december 2008 om 23:34

    @robusa : Heb je wat meer info over die scimitar ?
    En is tie lhd ?

    Login om te reageren
  76. TodayTommorrow zegt

    14 januari 2009 om 21:18

    Voor mij de Mercedes

    Login om te reageren
  77. hilbert zegt

    6 september 2009 om 18:34

    LANCIA FOREVER =fiat moet iets meer geld in pompen niet alleen in FERRARI..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North