• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Luxe Maybach ‘Zeppelin’-versies in Genève

Auteur: RubenBaeten, gepost 11 februari 2009 om 10:12 – 46 Reacties

Maybach Zeppelin

Ik heb geen idee in wat voor bizar wereldje je moet leven om een gewone Maybach 57 of 62 nog niet luxe genoeg te vinden. Maar die mensen bestaan kennelijk, want Maybach vindt het nodig om de naam Zeppelin, die van 1928 tot 1934 op hun topmodellen prijkte, te herintroduceren. Extréém luxe versies van een extreem luxe auto dus.

De 57 en 62 Zeppelin worden aangedreven door dezelfde 6.0 V12 biturbomotor, maar dan met 640 pk en 1000 Nm. De standaard auto’s hebben 550 pk en 900 Nm; zelfs de S’jes schoppen het ‘maar’ tot 612 pk. Toch zullen ook deze topmodellen voldoen aan de Euro5-norm. Naast ‘Zeppelin’-badges kun je ze herkennen aan donker verchroomde 20″ velgen, donkerrode achterlichten en speciale uitlaten.

In het interieur vinden we bijzonder ‘California Beige’ leder met zwarte biesjes. Zwarte pianolak afwerking ontbreekt niet, en je krijgt er zelfs een speciale set zilveren champagneglazen bij, voorzien van het Zeppelin-logo. Ook kun je met een druk op een soort glazen bol een lekker geurtje door het interieur laten zweven. Je kunt kiezen uit twee soorten: ‘light and refreshing’ of ‘woody’. Bevallen deze je niet, dan mag je voor €3.950 (exclusief belastingen) zelf een parfummetje samenstellen.

Er worden slechts 100 exemplaren van de Zeppelin gebouwd. Op de autosalon van Genève gaat hij in première; in september worden de eerste exemplaren afgeleverd. De Duitse prijzen: voor de 57 betaal je minstens €406.000, de 62 mag je meenemen vanaf €473.200.

De nieuwe Maybach Zeppelin, zal tijdens de Autosalon van Genève in maart zijn wereldpremière beleven. Het nieuwe model vormt de absolute top in het segment van luxe limousines en is daarmee een waardige opvolger van de legendarische Maybach Zeppelin, die in de jaren dertig van de vorige eeuw eenzaam aan de top van het hoogste segment op automobielgebied stond. Een unieke lak met een taillelijn in een afwijkende kleur en een nog hoogwaardigere afwerking met bijzondere materialen in het interieur zijn kenmerkend voor de nieuwe Maybach Zeppelin. Als optie is het nieuwe flacon-geursysteem leverbaar. Qua prestaties overtreft het nieuwe model zelfs de andere Maybachs en is daarmee de krachtigste Maybach aller tijden. Kortom: de Maybach Zeppelin is het nieuwe synoniem voor elegantie en automobielbouw van het hoogste niveau. De oplage is wereldwijd gelimiteerd tot 100 exemplaren.

Zelfs vandaag de dag nog heeft de naam “Zeppelin” in het segment van luxe automobielen een unieke klank. Net zoals vroeger bouwt Maybach ook nu de Zeppelin voor automobilisten, die zelfs in de luxe klasse op zoek zijn naar het bijzondere. Uitzonderlijke elegantie, innovatieve ideeën en prestaties van het hoogste niveau zijn de kenmerken van de bijzondere uitvoeringen Maybach 57 Zeppelin en Maybach 62 Zeppelin, waarvan er slechts 100 exemplaren worden gebouwd.

Nog betere prestaties voor Maybach Zeppelin

De Maybach 57 S en de verlengde uitvoering 62 S vormen de technische basis van het nieuwe topmodel. In beide gevallen zorgt de zesliter V12-biturbomotor voor uitstekende prestaties, die voor de Zeppelin zijn verbeterd tot 471 kW/640 pk. Het maximum koppel bedraagt 1.000 Nm.

Uit elke hoek toont de Maybach Zeppelin karakter en stijl. Aan de buitenkant onderscheidt het vlaggenschip zich door een bijzondere tweekleurige carrosserie. De taillelijn is uitgevoerd in Rocky-Mountains-lichtbruin als spannend contrast met de rest van de carrosserie in Taiga-zwart. Aan de achterkant vallen de donkerrode achterlichten en een verticale rand in het achterpaneel op. Natuurlijk kan de Maybach Zeppelin ook in iedere andere gewenste kleur geleverd worden.

De nieuw ontworpen 20-inch wielen van de Maybach Zeppelin in Chrome Shadow ronden het fraaie uiterlijk af. Ze zijn uitgevoerd in de basiskleur zwart. Daarna is in een uitgebreid proces het zilver toegevoegd, zodat de kleur van buiten naar binnen steeds donkerder wordt.

Nieuw bij Maybach zijn de gewijzigde buitenspiegels, die voor duidelijk minder windgeruis zorgen. Ze zijn hoekiger en hebben een smallere rand. Daarnaast leveren ze met een groter spiegeloppervlak en ingebouwde richtingaanwijzers een bijdrage aan de verkeersveiligheid. Het in een boog geplaatste woordlogo “ZEPPELIN” onder de dubbele M van het bekende merkbeeld aan de voor- en achterkant van de auto verraadt meteen het bijzondere karakter van de nieuwe Maybach Zeppelin.

Hoogwaardig leer en sierdelen in glanzende pianolak

De nieuwe Maybach Zeppelin is een auto voor liefhebbers. Dat wordt bij de eerste blik in het interieur meteen duidelijk. De bekleding van hoogwaardig leer in de kleur California Beige contrasteert perfect met het Stromboli-zwarte leer, dat de taillelijn aan de binnenkant benadrukt. Tegelijkertijd past het glanzende diepe zwart van het leer bij de hoogwaardige, in pianolak uitgevoerde oppervlakte van de sierdelen. De contrasterende stiknaden op het dashboard en de portieren passen bij de dynamiek van de Maybach Zeppelin. De Diamond stitching op de zittingen en de rugleuningen geven de riante stoelen hun eigen karakter.

Ook binnenin verwijzen opschriften op de gelimiteerde bijzondere uitvoering. De middenconsole voorin en de als optie in de Maybach Zeppelin 62 leverbare separatiewand dragen het opschrift “MAYBACH ZEPPELIN”, net als de meegeleverde zilveren champagnekelken. De dorpels en de sleutelhanger zijn voorzien van het ingegraveerde opschrift “ZEPPELIN”.

Uniek in de wereld: een systeem voor een prettige geur

Een wereldwijd unieke vinding is exclusief voorbehouden aan de Maybach Zeppelin en is leverbaar als speciale klanten wens: een innovatief systeem waarmee uit een fles een prettige geur in het interieur kan worden verspreid. Met een druk op de knop wordt in het interieur een hoogwaardig parfum verspreid, dat individueel kan worden gekozen en op een aangename wijze de zintuigen van de inzittenden prikkelt.

Het hart van het systeem is een van binnen verlichte acrylglazen bol op de middenconsole achterin, waarin de bezitter of bestuurder van de Maybach Zeppelin een flacon met zijn of haar favoriete parfum kan plaatsen. Een pneumatische doseerpomp brengt een zachte luchtstroom in de flacon, waarop de parfum in het interieur verspreid wordt. Het geursysteem kan zowel door een druk op de knop op de middenconsole achterin als vanaf de bestuurdersstoel worden geactiveerd en bovendien worden geregeld met een draaiknop achterin. Binnen enkele seconden verspreidt de gekozen geur zich in het interieur. Bij auto’s met een separatiewand kunnen alleen de passagiers achterin het systeem bedienen.

Bij de bediening hebben geurexperts rekening gehouden met de specifieke eigenschappen van de menselijke neus. Omdat de neus zich aanpast aan geuren en deze na een tijd niet meer waarneemt, wordt het flacon-geursysteem na circa tien minuten uitgeschakeld. Na het uitschakelen is de geur, die niet in de materialen van het interieur of de kleding van de inzittenden blijft hangen, heel snel weer verdwenen. Wanneer het systeem later opnieuw in werking wordt gesteld, is de geur weer waarneembaar.

Kunstzinnige mondgeblazen flacons en speciaal ontwikkelde geuren

Bij het systeem worden twee exclusieve geuren geleverd, die een bekende parfumeur van de firma Givaudan speciaal voor Maybach ontwikkeld heeft. De ene geur is licht en verfrissend, de andere heeft een wat nadrukkelijker houttoon en is wat zwaarder. Eigenaren van een Maybach Zeppelin kunnen ook andere parfums gebruiken of een eigen parfum laten ontwikkelen en zich zo met hun persoonlijke geur omhullen. De flacons zijn gemakkelijk te wisselen. Tot de uitrusting behoren drie waardevolle mondgeblazen flacons van een bekende kunstenaar. Het gecompliceerde, geruisloos werkende geursysteem is een door Maybach gepatenteerde uitvinding.

Prijzen

57S Zeppelin: € 406.000 (excl. BTW/BPM)
62S Zeppelin: € 473.000 (excl. BTW/BPM)

Ook interessant!

  • Maybach
    Mercedes-Maybach GLS achterbank is de overtreffende trap van luxe
  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2009, Maybach, zeppelin

Vorig bericht: « Officieel: Saab 9-3X
Volgend bericht: Vauxhall VXR8 Bathurst S: 560 pk! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rene95 zegt

    11 februari 2009 om 10:14

    Ik vind hem een klein beetje te duur..
    doe mij maar de gewone scheelt toch maar 100 NM en zo’n 38 PK

    Login om te reageren
  2. Robbert zegt

    11 februari 2009 om 10:14

    Dan kost ie hier dus een dikke 6 ton!

    Prachtbak, jammer van dat rode knopje van de gordelontsluiter.. Konden ze die niet ook even meeverven? :-)

    Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2009 om 10:15

    Wat een zaaaaalig interieur!

    Luxer dan bij mij thuis…
    :D

    Ik vraag me weleens af: waar houdt het op?????
    Wanneer komen ze op een punt dat ze ECHT niks nieuws meer kunnen bedenken? Ik neem aan dat de top met ‘je eigen parfum samenstellen voor je interieur’ wel aaridg bereikt is…

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      29 september 2010 om 19:58

      @Svenska_Aeroplan_AB: daarmee dat hij ook een half miljoen kost

      Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    11 februari 2009 om 10:18

    “Graf” bak.

    Login om te reageren
  5. GeoBem007 zegt

    11 februari 2009 om 10:18

    Supervet. Maar helaas niet mijn ding. Ik ben meer een ‘driver’ dan een ‘be driven’ personage :-)

    Login om te reageren
  6. alberto de piento zegt

    11 februari 2009 om 10:26

    Ik begrijp de mensen die dit kopen toch niet helemaal hoor.
    Voor hetzelfde geld kan je een RR kopen + een Lambo…

    Login om te reageren
  7. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2009 om 10:36

    @ alberto de piento: ja maar die heeft iedereen al johhhhhh!
    :D

    Login om te reageren
  8. jurrian zegt

    11 februari 2009 om 10:37

    leuk die grote glazen knop, moet je alleen geen kinderen hebben, kan je de hele tijd met de raampjes open rijden, dus had je hem eigenlijk als laundolette(of hoe je dat mag schrijven) moeten bestellen.

    Login om te reageren
  9. joep zegt

    11 februari 2009 om 10:44

    Sjiek hoor parfum in je auto…. straks gaan ze ook nog aan de pneumatiek voor dat échte comfortabele gevoel….

    Login om te reageren
  10. rutger zegt

    11 februari 2009 om 10:48

    ongelofelijk mooi interieur

    Login om te reageren
  11. bmw zegt

    11 februari 2009 om 10:51

    Ik zie inderdaad een Zeppelin: groot, lomp, dik… Next!

    Login om te reageren
  12. Bartes zegt

    11 februari 2009 om 11:01

    Hey een Mercedes! Oow nee deze is nog [vul maar wat in, ben geen fanboy :P]

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    11 februari 2009 om 11:03

    Dat is een hoop geld voor een flesje Ambi Pur in je auto…

    Login om te reageren
  14. David zegt

    11 februari 2009 om 11:12

    @ alberto de piento: iemand die deze wagen koopt heeft al minstens 5 RR’s en een handje vol lambo’s staan. Maar om naar de zaak te gaan heb je dan toch een comfortabel model nodig!! ;)

    Login om te reageren
  15. Mussie zegt

    11 februari 2009 om 11:15

    Lux Lux Lux. als je medepassagiers last hebben van zweetvoeten kan je nu op de glazenbol drukken…

    Login om te reageren
  16. Emile_Benz zegt

    11 februari 2009 om 11:22

    Ik heb hier geen woorden voor… kwijl, kwijl…

    Login om te reageren
  17. SjoRs zegt

    11 februari 2009 om 11:31

    Beautiful peace of engineering toch!?
    Je hebt Dacia wat een B-merk van “…” is en Maybach wat een A-merk van “…” is… Verschil moet er zijn heren en dames! En zolang het niet op een corrupte manier verdiend wordt vindt ik het geweldig om te zien die mannetjes in zulke auto’s. Zo heb ik een keer met een man in een 57 staan praten naast La Fayette in Parijs. Stond daar voor het hotel te wachten op zijn chaufeur terwijl hij naar de tv zat te kijken achterin. Hij was pas begin 30 schatte ik en de zoon van de eigenaar van een hotelketen vertelde hij. (hij wist mij nog wel wat leuke spotplaatsjes te vertellen:))

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    11 februari 2009 om 11:33

    @SjoRs: peace is iets anders ;)

    Login om te reageren
  19. WieAndersDasAuto zegt

    11 februari 2009 om 11:58

    Dit is echt het top punt van luxe. Als je het mij vraagt dan kan ik zo 1,2,3 niet bedenken wat voor opties ze er nog meer op kunnen doen. Het lijkt me een fascinerende ervaring om een keer hier mee gereden worden!

    Login om te reageren
  20. Texter zegt

    11 februari 2009 om 11:59

    Gooi er een Marshall amp en een Jimmy Page Les Paul in en je hebt de Led Zeppelin editie…

    Login om te reageren
  21. Bert zegt

    11 februari 2009 om 12:09

    Jezus wat een fout interieur…. ik zie zo JR Ewing een Whiskey inschenken.

    Login om te reageren
  22. Jerry zegt

    11 februari 2009 om 12:13

    jammer dat er nig steeds een veredeld vorig model S-klasse stuur in zit…en dat voor 6 ton

    Login om te reageren
  23. Jochempie zegt

    11 februari 2009 om 12:47

    Maybach keek naar de 207 en dacht: Shit! Wij hebben nog geen luchtverfrisser!

    Login om te reageren
  24. Jesper zegt

    11 februari 2009 om 13:45

    Ik snap het idee achter deze auto niet… hij had al ruim voldoende pk’s en koppel om in het hoogste comfort 300 km/u te rijden, en stoplichtsprintjes doen dergelijke mensen niet aan. Dus waarom?
    Verder vind ik die velgen een beetje te aftermarket, zo’n luchtje koop ik wel bij de Lidl voor €1,- , en me champagneglazen heb ik toch liever van kristal.

    Dus die ruim 6,5 ton voor de 62 vind ik iets te gortig. Doe mij maar gewoon een Brabus Bullit (dat is de CLS toch? Of de Rocket?) en als ik meer dan 200km moet afleggen vlieg ik wel business class :)

    @ Robbie: Right on bro! ;)

    Login om te reageren
  25. PCCB zegt

    11 februari 2009 om 13:51

    @Texter: zeer zeker!

    Ik blijf erbij: voor dat geld wil ik een wagen die er specialer uitziet. Dit lijkt teveel op een Mercedes S.

    Login om te reageren
  26. Een betere ontwerper zegt

    11 februari 2009 om 14:03

    @Jesper: waarom? Omdat het kan, duh.

    Mooie kristalle toekomst voorspeller btw, beetje sci-fi lijkt het wel.

    Login om te reageren
  27. gerjan zegt

    11 februari 2009 om 14:24

    gewoon super! oja bendenk is wat anders dan ooh het is net een mercedes die kennen we nu wel. wie dit zegt is gewoon jaloers!

    Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2009 om 14:55

    @ een betere ontwerper: precies!

    Als je ‘vrinden bij de club’ al een RR en Bentley hebben, moet je toch IETS!
    Zie hier, de oplossing…

    Login om te reageren
  29. SjoRs zegt

    11 februari 2009 om 15:10

    @autoblogger: woeps foutje!:$

    Login om te reageren
  30. Ultralord zegt

    11 februari 2009 om 15:27

    Wanneer vernieuwen ze dat ding nou een keer? Gewoon een nieuwe?

    Login om te reageren
  31. Walter zegt

    11 februari 2009 om 16:00

    Schitterende auto! Is iemand de nieuwe spiegels al opgevallen? Ziet er gelikt uit, terwijl ze ook op de C-klasse zitten..

    Login om te reageren
  32. Jesper zegt

    11 februari 2009 om 16:40

    Wordt indd tijd dat ze bij Maybach gewoon een hele nieuwe auto neerzetten. Nieuw onderstel, nieuwe koets, en vooral (!) nieuw interieur.
    Die MB W221 (toch?) ben ik nu wel op uitgekeken… Als je zover moet gaan dat je een parfummetje, 2 champagne glazen, en een setje velgen – oke en 90pk en 100Nm – een nieuwe uitvoering moet noemen, is de houdbaarheidsdatum al lang verstreken… :?

    Login om te reageren
  33. Vive la FRANCE! zegt

    11 februari 2009 om 16:41

    Maybach en mooi in één zin? NÉÉ! Eerder gepimpte Mercedes en fout…

    Login om te reageren
  34. King zegt

    11 februari 2009 om 17:55

    Dus als ik het goed heb, is deze nog goedkoper dan een 62S, terwijl gezegd wordt dat ie luxer is, en meer vermogen heeft…

    Login om te reageren
  35. Sean zegt

    11 februari 2009 om 19:08

    Vind het wel mooi om te zien. wat maakt het nou uit als het op een mercedes-benz lijkt. het bedrijf behoort toch tot Daimler.

    Als je nou wel wat vind of helemaal niks moet jezelf weten, je zal er toch nooit een kunnen veroorloven =)

    Login om te reageren
  36. Thom V8 zegt

    11 februari 2009 om 20:48

    vind hem wek mooi uniek en toch elegant.

    Login om te reageren
  37. 406_v6 zegt

    11 februari 2009 om 22:40

    en toch heb ik liever een echte Maybach Zeppelin… een DS8 wel te verstaan :mrgreen: http://www.maybach.de/12&dsh.htm#ds7

    Login om te reageren
  38. G. de Groot zegt

    11 februari 2009 om 23:38

    De Maybach is gewoon de S-klasse van deze tijd, de S-klasse van deze tijd is de E van vroeger, de E de C, etc.

    Denk daar maar eens over na :P .

    Login om te reageren
  39. E320cdi zegt

    12 februari 2009 om 02:22

    @ G. de Groot: Maar mijn bankrekening dan..? Die is dan van voor het jaar 0, relatief gezien :-P

    OT: Erg leuk dat ze met een Zeppelin editie komen, heb de DS8 (waar 406_v6 naar linkt) een keer gezien en het is leuk dat ze de geschiedenis er zo bij betrekken, al boeit geen enkele koper dat waarschijnlijk. Anyway, mooie uitvoering!

    Login om te reageren
  40. E320cdi zegt

    12 februari 2009 om 02:26

    Ik vind het trouwens wel een misser dat ze het oude command systeem gebruiken en dus niet de nieuwe uit de C, E (bijna!), S, CL toepassen. Je hebt nu bij een babybenz dus al een beter systeem dan in een 15x duurdere maybach, jammer!

    Login om te reageren
  41. niek zegt

    12 februari 2009 om 09:42

    PK’s in zo’n soort auto zijn niet zo interessant. Dus in principe betaal je een meerprijs voor een par extra logotjes en een parfumhouder. Wat is er mis met zo’n kerstboompje van 1 euro?

    Login om te reageren
  42. Peter Bos zegt

    12 februari 2009 om 13:41

    Daimler Benz gaat toch stoppen met Maybach? (Las ik in CAR) Is dit een laatste stuiptrekking?

    Login om te reageren
  43. Sean zegt

    12 februari 2009 om 18:09

    Lekker achterin! maar voor dat geld een S500+Nissan GT-R

    Login om te reageren
  44. akie zegt

    16 april 2009 om 22:59

    Praat niet negatief over maybach…

    Je voelt je een koning(in) als je achterin wordt gereden.
    Die wagens rijden echt lekker…

    Wel handig hoor, die parfum

    Login om te reageren
  45. Zub-zero zegt

    20 juli 2010 om 17:26

    wat een merk he?? geen ander merk die dat kan!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North