Lyonheart K is behoorlijk aan de prijs [updated]

Auteur: , 50 Reacties

Het is alweer een jaar geleden dat we voor het laatst schreven over de Lyonheart K, de coachbuild E-Type-hommage met serieuze Jaguar-grunt onder de motorkap. Inmiddels hebben we de definitieve specs en productiedatum binnen, hou je vast...

De 5 liter supercharged V8 werd nog eens door Cosworth onder de loep genomen, en levert nu 575 pk (@ 6000-6500 tpm) en 700 Nm (@ 2500-5500 tpm), aanvankelijk was er sprake van 550 pk / 680 Nm. 0-100 gaat in 3,9 seconden, en gemiddeld drinkt de K, voorheen beter bekend als Growler (gniffel) 11,9 liter per 100km, maar wie maalt daar om?

De afmetingen bedragen 4749 mm x 1933 mm x 1314 mm, met een wielbasis van 2752 mm. Dan de prijs: €360.000 voor de Coupé, en €375.000 voor de cabrio, exclusief belastingen. Dat wordt in Nederland inclusief BTW en BPM dus zeker meer dan een half miljoen euro. De eerste vijftig exemplaren krijgen overigens een pijskaartje van €495.000, ex. belastingen.

Naast de standaardspecificatie is er ook nog de mogelijkheid om voor de bespoke-opties te gaan, de lucht is de limiet.

De op de XK gebaseerde Lyonheart wordt vanaf december 2013 geproduceerd, tot en met de zomer van 2015 moeten in Coventry in totaal 250 Leeuwenharten van de band rollen. Klanten moeten rekening houden met een levertijd van 18 tot 24 maanden.

Update feb 2014 – Lyonheart laat ons weten dat de productie een half jaar tot een jaar vertraging heeft opgelopen:

Due to emerging new technological platforms in the course of the engineering process, the management of Lyonheart Cars Ltd has decided to abandon the initial base vehicle and start over the engineering using the latest platform available.



50 reacties

Het haalt het niet bij het origineel.
Ik hou het wel bij een F-type, ook een mooie hommage aan de E-type.
Hou ik nog geld over voor een bescheiden appartementje ook.
Als je dan toch zulke bedragen gaat uitgeven zou ik even doorsparen voor een Eagle Speedster…
http://www.essentialstyleformen.com/wp-content/uploads/2011/11/eagle_speedster1.jpg
@fant:
Die vind ik trouwens ook veel mooier. Geloof dat die niet eens duurder zijn trouwens, ik kan me vergissen maar ik heb iets van 2.5ton gbp in mijn hoofd.
@jrk68: Ik heb een prijs van rond een half miljoen in mijn hoofd, maar weet ook niet zeker of dat klopt.
@fant:
Zou ook zomaar kunnen. Door hun gerestaureerde roadsters bieden ze aan voor 165k tot 195k. Prijzen van de Speedster kan ik op hun site niet vinden daar die helemaal naar wens worden gebouwd.
Dan nog, stel dat het een half miljoen is dan ben je wel klaar en komt er niet veel belasting meer bij daar ze op het originele kenteken blijven staan.
Je voert dus een gebruikte auto uit de EU in en de rest BPM op een Jag uit 61 zal niet echt veel zijn.
Ze hebben er nu een te koop staan die nog afgebouwd moet worden.
Chassisnr 850143 met kenteken XKE 143.
@jrk68: Op zich is 500.000 een koopje. Ik heb mensen meer zien uitgeven aan lelijkere kunst waar je nog niet eens in kon rijden ook.
@jrk68: rest bpm is precies 0, vanaf 18jaar oud volgens mij is de bpm 0. In 8 of 10 jaar oid wordt 90 procent afgebouwd, en dan nog 8 of 10 jaar voor het afbouwen van die 10 procent.
@undifined1:
Dat zou ik even moeten checken, bij mijn weten bouwt het af naar 10% rest BPM en zakt het daarna niet meer.
Als je kijkt wat een E-type in de 60er jaren kostte praat je bij 10% trouwens over tientjes dus dat zal je de kop niet kosten op 500K.
@jrk68: ik weet zeker dat het naar 0 gaat, alleen weet ik het aantal jaren niet meer precies.
@undifined1:
Hier een link met de BPM tabel sinds 1 januari 2013.
http://www.bpmberekenen.com/bpm-uitgelegd.html
De maximale korting is nu 92%.
@jrk68: Die reed Clarkson in de hommage t.g.v. de 50e verjaardag van de E-type (http://www.youtube.com/watch?v=66owXqZaexs). Nieuwprijs: half miljoen Pond.
@potver7:
thx, net op zoek geweest maar kon het niet zo snel vinden.
Wie mooi wilt zijn, moet pijn lijden.
@ThomasBol: *denkend aan mijn jachtgeweer*
Kan die Gallery ook gevuld worden met plaatjes?
@jrk68: Fixed!
Wat heeft iedereen toch met de E-Type ?

Ik vind de D-type veel mooier, maar die kent bijna niemand :S

http://automobilesdeluxe.tv/wp-content/uploads/2008/06/jaguar-d-type-adl.jpg

http://automobilesdeluxe.tv/wp-content/uploads/2008/06/jaguar-d-type-adl.jpg
@JaxDryke: (bovenstaande link bijgevoegd omdat ik niet zeker wist of de [img src]-code nog zou werken en of toegestaan was !)
@JaxDryke:
Ook leuk en heel zeldzaam die XKSS. Dat is de auto op jouw foto, dat is de straat versie van de D-type. De D-type heeft namelijk geen softtop.
@JaxDryke: Ik hoop dat dit een foto is die het model niet echt tot z’n recht laat komen. Krijg er een beetje een Holle Bolle Gijs gevoel bij…
@JaxDryke: Doe dan de ‘echte’ D-Type
http://flipacars.com/pics/Jaguar/jaguar-d-type-01.jpg

Maar persoonlijk vind ik de C-Type het mooist
http://gomotors.net/pics/Jaguar/jaguar-c-type-02.jpg
@blackie: ik wist dat deze reacties gingen komen. Maar ik had er de STRAATversie van de D-Type bij moeten zetten, want dat is de XKSS.

Tuurlijk is de circuitversie van de D-Type, het originele design, veel mooier, maar daar heb je weinig aan op straat, want de eerste de beste bromsnor zal je aan de kant zetten en je rijbewijs innemen (hiep hoi holl, nederlandse staat is een troll)
Een mooie hommage, maar wat een godsvermogen kost dat zeg! Met wat geluk haal je gewoon zelf een mooie E voor dat bedrag en wie weet hou je genoeg wisselgeld voor een tweede ofzo…
@toyotafortuner: een e-type kost 60k dus met 5 ton kom je een heel eind. Als je graag een gepersonaliseerde e hebt kun je altijd nog naar een coachbuilder die hem voor een aantal ton maar al te graag iets modificeert…
@bosje: Ik zou niet weten, waarom ik per sé een customized E zou willen. Ik bedoel het is een E, ze zijn zo ongelovelijk mooi. Dus eigenlijk kan je gewoon een E kopen, een leuke woning (geluk) én een tijdje goed onderhoud plegen aan de E voor het geld van die Lyonheart.
Mooi dat ze dit in productie durven te nemen, maar ik vrees dat hun prijsstelling niet realistisch is…
Lijkt me veel cash money voor iets wat uiteindelijk wel erg veel lijkt of een F-type met wat retro details.
In Engeland c-type en 2 e-types op een rij gezien, vooral de C-type was erg bijzonder. BTW mooie naam(en auto); Lyonheart
niet goed koop maar zeker mooi lijkt een beetje op de jaguar egale speelster
van topgear
Zet je toch geen V8 in! Zon auto moet een lekkere 6 in lijn in, of als het perse een v motor moet zijn, een dubbele 6 in lijn
@undifined1: Nee joh, V8 is altijd beter. De E-Type kwam trouwens ook met V8 :)
@kapiteinaudi: Bullcrap. De originele is alleen met 6 in lijn en V12 geleverd.
@kapiteinaudi:
Nope, de E-type is er alleen met een 6lijn en V12 geweest.
@jrk68 @E34M5Touring: Het blijkt inderdaad bullcrap te zijn. Ik dacht toch echt dat de 4.2 liter een V8 was, maar het is toch een V6. Jammer voor mij….
@kapiteinaudi: 6 in lijn. Staat zelfs in de reply.
@E34M5Touring: 6 in lijn dan…
@kapiteinaudi: wat acht je gisteravond, ik vertoon mij even niet op de blog nu bij VAG een paar apen uit de mouwtjes zijn komen rollen?
@rufctr01: Welke aapjes zijn er bij VAG dan uit de mouwen komen rollen volgens jou?
@kapiteinaudi: moet ik serieus antwoord geven? Of nee, het is bij jou natuurlijk ook al bekend dat het niet zo best gesteld. Zelfs autoweek zegt het…
@kapiteinaudi:
Nog steeds ,nope. De 4.2 was evenals de 3.8 een 6 in lijn. Eagle levert een 4.7 6 in lijn.
Dat is een volledig aluminium blok dat je ook met inspuiting kan kopen.
@jrk68: zon 4.7 6 in lijn lijkt me veel mooier dan zon V8
Dan heb ik toch liever een originele en gerestaureerde E-type of een XK120 ofzo.
Dan heb je tenminste iets en voor dat geld kan je er dan ook nog een puntgave hebben die perfect gerestaureerd is en je hebt de extra runnincosts er nog bij inzitten ook.
Koop dan gewoon een echte e-type! Is zelfs veel goedkoper in aanschaf!
Een man uit mijn straat heeft een e-type, in BRG, en dat ziet er toch veel mooier uit dan zo’n hommage..
Oke, de originele zijn wat minder betrouwbaar e.d. maar voor zo veel geld kun je ook nog heel wat onderhoud plegen!
@nickmercedes: Valt best mee hoor. Startproblemen zijn op te lossen met een hamer. Die blokken zijn ijzersterk. Als je die normaal warm rijdt kun je er redelijk de hooligan mee uithangen. Motoren hebben nog lang gelopen bij Jag. Tot diep in de jaren 90 geloof ik.
@E34M5Touring: Misschien ijzersterk, maar het blijft wel engelse rommel, je krijgt altijd, wel wat.
Maar je maakt WEL nieuwe vrienden,…….. met het garage personeel!
@stirling: Niet wat ik hoor van mensen die er een hebben. Maar goed, dat kan ook mazzel geweest zijn natuurlijk.
die heette toch de growler, daar hadde ze bij top gear toch zo’n lol over ?
Die voorspoiler….. Welke malloot heeft die bedacht????
Het is een hoop geld, voor iets wat alleen maar minder waard wordt.
Ze bedenken gewoon een fictieve prijs, en hopen dat die auto dan aanslaat bij de rijken, de kostprijs van deze auto zal er ver onder liggen.
Je kan ook een Spyker kopen voor 125.000 Euro!
Maar ik ga liever voor een orginele serie 1 ongerestaureerd, dan hoef ik me ook niet zo druk te maken, bij schade, in het dagelijkse verkeer!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).