• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lyonheart K is behoorlijk aan de prijs [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 maart 2013 om 15:04 – 50 Reacties

Afbeelding Lyonheart K is behoorlijk aan de prijs [updated]Afbeelding Lyonheart K is behoorlijk aan de prijs [updated]Afbeelding Lyonheart K is behoorlijk aan de prijs [updated]Afbeelding Lyonheart K is behoorlijk aan de prijs [updated]Afbeelding Lyonheart K is behoorlijk aan de prijs [updated]Afbeelding Lyonheart K is behoorlijk aan de prijs [updated]Afbeelding Lyonheart K is behoorlijk aan de prijs [updated]Afbeelding Lyonheart K is behoorlijk aan de prijs [updated]

Lyonheart K Cabrio
Het is alweer een jaar geleden dat we voor het laatst schreven over de Lyonheart K, de coachbuild E-Type-hommage met serieuze Jaguar-grunt onder de motorkap. Inmiddels hebben we de definitieve specs en productiedatum binnen, hou je vast…

De 5 liter supercharged V8 werd nog eens door Cosworth onder de loep genomen, en levert nu 575 pk (@ 6000-6500 tpm) en 700 Nm (@ 2500-5500 tpm), aanvankelijk was er sprake van 550 pk / 680 Nm. 0-100 gaat in 3,9 seconden, en gemiddeld drinkt de K, voorheen beter bekend als Growler (gniffel) 11,9 liter per 100km, maar wie maalt daar om?

De afmetingen bedragen 4749 mm x 1933 mm x 1314 mm, met een wielbasis van 2752 mm. Dan de prijs: €360.000 voor de Coupé, en €375.000 voor de cabrio, exclusief belastingen. Dat wordt in Nederland inclusief BTW en BPM dus zeker meer dan een half miljoen euro. De eerste vijftig exemplaren krijgen overigens een pijskaartje van €495.000, ex. belastingen.

Naast de standaardspecificatie is er ook nog de mogelijkheid om voor de bespoke-opties te gaan, de lucht is de limiet.

De op de XK gebaseerde Lyonheart wordt vanaf december 2013 geproduceerd, tot en met de zomer van 2015 moeten in Coventry in totaal 250 Leeuwenharten van de band rollen. Klanten moeten rekening houden met een levertijd van 18 tot 24 maanden.

Update feb 2014 – Lyonheart laat ons weten dat de productie een half jaar tot een jaar vertraging heeft opgelopen:

Due to emerging new technological platforms in the course of the engineering process, the management of Lyonheart Cars Ltd has decided to abandon the initial base vehicle and start over the engineering using the latest platform available.

Ook interessant!

  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • In deze Jag zijn 3.800 manuren gestoken

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Coupe, e-type, Jaguar, Supercars

Vorig bericht: « Nederland heeft nog steeds de veiligste wegen van Europa
Volgend bericht: Mercedes CLA45 AMG: yes, please! »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari94tr zegt

    19 maart 2013 om 15:08

    Het haalt het niet bij het origineel.

    Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    19 maart 2013 om 15:10

    Ik hou het wel bij een F-type, ook een mooie hommage aan de E-type.
    Hou ik nog geld over voor een bescheiden appartementje ook.

    Login om te reageren
  3. fant zegt

    19 maart 2013 om 15:11

    Als je dan toch zulke bedragen gaat uitgeven zou ik even doorsparen voor een Eagle Speedster…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      19 maart 2013 om 15:33

      @fant:
      Die vind ik trouwens ook veel mooier. Geloof dat die niet eens duurder zijn trouwens, ik kan me vergissen maar ik heb iets van 2.5ton gbp in mijn hoofd.

      Login om te reageren
      • fant zegt

        19 maart 2013 om 15:41

        @jrk68: Ik heb een prijs van rond een half miljoen in mijn hoofd, maar weet ook niet zeker of dat klopt.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          19 maart 2013 om 16:06

          @fant:
          Zou ook zomaar kunnen. Door hun gerestaureerde roadsters bieden ze aan voor 165k tot 195k. Prijzen van de Speedster kan ik op hun site niet vinden daar die helemaal naar wens worden gebouwd.
          Dan nog, stel dat het een half miljoen is dan ben je wel klaar en komt er niet veel belasting meer bij daar ze op het originele kenteken blijven staan.
          Je voert dus een gebruikte auto uit de EU in en de rest BPM op een Jag uit 61 zal niet echt veel zijn.
          Ze hebben er nu een te koop staan die nog afgebouwd moet worden.
          Chassisnr 850143 met kenteken XKE 143.

          Login om te reageren
          • fant zegt

            19 maart 2013 om 16:24

            @jrk68: Op zich is 500.000 een koopje. Ik heb mensen meer zien uitgeven aan lelijkere kunst waar je nog niet eens in kon rijden ook.

            Login om te reageren
          • undifined1 zegt

            19 maart 2013 om 16:32

            @jrk68: rest bpm is precies 0, vanaf 18jaar oud volgens mij is de bpm 0. In 8 of 10 jaar oid wordt 90 procent afgebouwd, en dan nog 8 of 10 jaar voor het afbouwen van die 10 procent.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              19 maart 2013 om 16:37

              @undifined1:
              Dat zou ik even moeten checken, bij mijn weten bouwt het af naar 10% rest BPM en zakt het daarna niet meer.
              Als je kijkt wat een E-type in de 60er jaren kostte praat je bij 10% trouwens over tientjes dus dat zal je de kop niet kosten op 500K.

              Login om te reageren
              • undifined1 zegt

                19 maart 2013 om 16:44

                @jrk68: ik weet zeker dat het naar 0 gaat, alleen weet ik het aantal jaren niet meer precies.

            • jrk68 zegt

              19 maart 2013 om 16:59

              @undifined1:
              Hier een link met de BPM tabel sinds 1 januari 2013.
              http://www.bpmberekenen.com/bpm-uitgelegd.html
              De maximale korting is nu 92%.

              Login om te reageren
      • potver7 zegt

        19 maart 2013 om 15:59

        @jrk68: Die reed Clarkson in de hommage t.g.v. de 50e verjaardag van de E-type (http://www.youtube.com/watch?v=66owXqZaexs). Nieuwprijs: half miljoen Pond.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          19 maart 2013 om 16:16

          @potver7:
          thx, net op zoek geweest maar kon het niet zo snel vinden.

          Login om te reageren
  4. ThomasBol zegt

    19 maart 2013 om 15:11

    Wie mooi wilt zijn, moet pijn lijden.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      19 maart 2013 om 15:13

      @ThomasBol: *denkend aan mijn jachtgeweer*

      Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    19 maart 2013 om 15:13

    Kan die Gallery ook gevuld worden met plaatjes?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      19 maart 2013 om 15:22

      @jrk68: Fixed!

      Login om te reageren
  6. JaxDryke zegt

    19 maart 2013 om 15:21

    Wat heeft iedereen toch met de E-Type ?

    Ik vind de D-type veel mooier, maar die kent bijna niemand :S

    http://automobilesdeluxe.tv/wp-content/uploads/2008/06/jaguar-d-type-adl.jpg

    Login om te reageren
    • JaxDryke zegt

      19 maart 2013 om 15:21

      @JaxDryke: (bovenstaande link bijgevoegd omdat ik niet zeker wist of de [img src]-code nog zou werken en of toegestaan was !)

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      19 maart 2013 om 15:30

      @JaxDryke:
      Ook leuk en heel zeldzaam die XKSS. Dat is de auto op jouw foto, dat is de straat versie van de D-type. De D-type heeft namelijk geen softtop.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      19 maart 2013 om 15:37

      @JaxDryke: Ik hoop dat dit een foto is die het model niet echt tot z’n recht laat komen. Krijg er een beetje een Holle Bolle Gijs gevoel bij…

      Login om te reageren
    • blackie zegt

      19 maart 2013 om 15:48

      @JaxDryke: Doe dan de ‘echte’ D-Type

      Maar persoonlijk vind ik de C-Type het mooist

      Login om te reageren
      • JaxDryke zegt

        19 maart 2013 om 18:58

        @blackie: ik wist dat deze reacties gingen komen. Maar ik had er de STRAATversie van de D-Type bij moeten zetten, want dat is de XKSS.

        Tuurlijk is de circuitversie van de D-Type, het originele design, veel mooier, maar daar heb je weinig aan op straat, want de eerste de beste bromsnor zal je aan de kant zetten en je rijbewijs innemen (hiep hoi holl, nederlandse staat is een troll)

        Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    19 maart 2013 om 15:28

    Een mooie hommage, maar wat een godsvermogen kost dat zeg! Met wat geluk haal je gewoon zelf een mooie E voor dat bedrag en wie weet hou je genoeg wisselgeld voor een tweede ofzo…

    Login om te reageren
    • bosje zegt

      19 maart 2013 om 16:26

      @toyotafortuner: een e-type kost 60k dus met 5 ton kom je een heel eind. Als je graag een gepersonaliseerde e hebt kun je altijd nog naar een coachbuilder die hem voor een aantal ton maar al te graag iets modificeert…

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        19 maart 2013 om 17:24

        @bosje: Ik zou niet weten, waarom ik per sé een customized E zou willen. Ik bedoel het is een E, ze zijn zo ongelovelijk mooi. Dus eigenlijk kan je gewoon een E kopen, een leuke woning (geluk) én een tijdje goed onderhoud plegen aan de E voor het geld van die Lyonheart.

        Login om te reageren
  8. fit4fun zegt

    19 maart 2013 om 15:32

    Mooi dat ze dit in productie durven te nemen, maar ik vrees dat hun prijsstelling niet realistisch is…

    Login om te reageren
  9. jaapiyo zegt

    19 maart 2013 om 15:36

    Lijkt me veel cash money voor iets wat uiteindelijk wel erg veel lijkt of een F-type met wat retro details.

    Login om te reageren
  10. guusboum zegt

    19 maart 2013 om 15:59

    In Engeland c-type en 2 e-types op een rij gezien, vooral de C-type was erg bijzonder. BTW mooie naam(en auto); Lyonheart

    Login om te reageren
  11. idzard_kruizinga zegt

    19 maart 2013 om 16:00

    niet goed koop maar zeker mooi lijkt een beetje op de jaguar egale speelster
    van topgear

    Login om te reageren
  12. undifined1 zegt

    19 maart 2013 om 16:07

    Zet je toch geen V8 in! Zon auto moet een lekkere 6 in lijn in, of als het perse een v motor moet zijn, een dubbele 6 in lijn

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      19 maart 2013 om 16:20

      @undifined1: Nee joh, V8 is altijd beter. De E-Type kwam trouwens ook met V8 :)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        19 maart 2013 om 16:31

        @kapiteinaudi: Bullcrap. De originele is alleen met 6 in lijn en V12 geleverd.

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        19 maart 2013 om 16:33

        @kapiteinaudi:
        Nope, de E-type is er alleen met een 6lijn en V12 geweest.

        Login om te reageren
        • kapiteinaudi zegt

          19 maart 2013 om 16:37

          @jrk68 @E34M5Touring: Het blijkt inderdaad bullcrap te zijn. Ik dacht toch echt dat de 4.2 liter een V8 was, maar het is toch een V6. Jammer voor mij….

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            19 maart 2013 om 16:38

            @kapiteinaudi: 6 in lijn. Staat zelfs in de reply.

            Login om te reageren
            • kapiteinaudi zegt

              19 maart 2013 om 16:39

              @E34M5Touring: 6 in lijn dan…

              Login om te reageren
              • rufctr01 zegt

                19 maart 2013 om 18:05

                @kapiteinaudi: wat acht je gisteravond, ik vertoon mij even niet op de blog nu bij VAG een paar apen uit de mouwtjes zijn komen rollen?

              • kapiteinaudi zegt

                19 maart 2013 om 18:09

                @rufctr01: Welke aapjes zijn er bij VAG dan uit de mouwen komen rollen volgens jou?

              • rufctr01 zegt

                19 maart 2013 om 19:12

                @kapiteinaudi: moet ik serieus antwoord geven? Of nee, het is bij jou natuurlijk ook al bekend dat het niet zo best gesteld. Zelfs autoweek zegt het…

          • jrk68 zegt

            19 maart 2013 om 16:41

            @kapiteinaudi:
            Nog steeds ,nope. De 4.2 was evenals de 3.8 een 6 in lijn. Eagle levert een 4.7 6 in lijn.
            Dat is een volledig aluminium blok dat je ook met inspuiting kan kopen.

            Login om te reageren
            • undifined1 zegt

              19 maart 2013 om 16:46

              @jrk68: zon 4.7 6 in lijn lijkt me veel mooier dan zon V8

              Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    19 maart 2013 om 16:40

    Dan heb ik toch liever een originele en gerestaureerde E-type of een XK120 ofzo.
    Dan heb je tenminste iets en voor dat geld kan je er dan ook nog een puntgave hebben die perfect gerestaureerd is en je hebt de extra runnincosts er nog bij inzitten ook.

    Login om te reageren
  14. nickmercedes zegt

    19 maart 2013 om 17:11

    Koop dan gewoon een echte e-type! Is zelfs veel goedkoper in aanschaf!
    Een man uit mijn straat heeft een e-type, in BRG, en dat ziet er toch veel mooier uit dan zo’n hommage..
    Oke, de originele zijn wat minder betrouwbaar e.d. maar voor zo veel geld kun je ook nog heel wat onderhoud plegen!

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      19 maart 2013 om 19:14

      @nickmercedes: Valt best mee hoor. Startproblemen zijn op te lossen met een hamer. Die blokken zijn ijzersterk. Als je die normaal warm rijdt kun je er redelijk de hooligan mee uithangen. Motoren hebben nog lang gelopen bij Jag. Tot diep in de jaren 90 geloof ik.

      Login om te reageren
      • stirling zegt

        19 maart 2013 om 20:15

        @E34M5Touring: Misschien ijzersterk, maar het blijft wel engelse rommel, je krijgt altijd, wel wat.
        Maar je maakt WEL nieuwe vrienden,…….. met het garage personeel!

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          19 maart 2013 om 20:48

          @stirling: Niet wat ik hoor van mensen die er een hebben. Maar goed, dat kan ook mazzel geweest zijn natuurlijk.

          Login om te reageren
  15. salberts93 zegt

    19 maart 2013 om 17:52

    die heette toch de growler, daar hadde ze bij top gear toch zo’n lol over ?

    Login om te reageren
  16. ropbp zegt

    19 maart 2013 om 18:16

    Die voorspoiler….. Welke malloot heeft die bedacht????

    Login om te reageren
  17. stirling zegt

    19 maart 2013 om 20:03

    Het is een hoop geld, voor iets wat alleen maar minder waard wordt.
    Ze bedenken gewoon een fictieve prijs, en hopen dat die auto dan aanslaat bij de rijken, de kostprijs van deze auto zal er ver onder liggen.
    Je kan ook een Spyker kopen voor 125.000 Euro!
    Maar ik ga liever voor een orginele serie 1 ongerestaureerd, dan hoef ik me ook niet zo druk te maken, bij schade, in het dagelijkse verkeer!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North