Een BMW M3 CS TOuring klinkt als de allerbeste allrounder aller tijden.
De BMW M3 Touring is de ideale voor velen. Dat BMW er zó lang over heeft gedaan om er eentje te bouwen, is eigenlijk bizar. BMW bouwt al sinds 1988 Tourings op basis van de 3 Serie en ze bouwen M3’s sinds 1987. Het is echt niet moeilijk om die twee te combineren.
Voor lange tijd hield BMW een excuses aan dat een Touring minder stijf is dan een sedan en derhalve niet voldoet aan de torenhoge eisen die het puristische BMW Motorsport stelt.
Op basis van de sedan uiteraard
Maar ja, toen de X5 M kwam, inclusief automaat, turbomotor, vierwielaandrijving en een leeggewicht van een middelgrote bungalow, gold dat excuses niet meer. Enfin, er is nu wel een M3 Touring. Je kan ‘m krijgen in één uitvoering: de M3 Competition met xDrive.
Een M3 Touring met achterwielaandrijving en handbak klinkt supercool! Maar ja, dat gaat niemand kopen. En op zich is de keuze van BMW ook wel logisch, een stationwagon is toch uitstekend geschikt voor een competente allrounder en daar past een ‘wagon beter bij dan een sedan, toch?
Maar er komt dus wel degelijk een extra variant van de M3 Touring. Dat meldt BMWBlog. Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk de BMW M3 CS Touring gaan worden. Een BMW M4 CS (in feite een tweedeurs M3 CS) lijkt al een zekerheidje te zijn. De baas van BMW M – Frank van Meel – heeft gezegd dat er ruimte is in de lineup voor een M4 CS. Kortom, hij komt er niet maar toch ook wel.
M3 CS Touring bijna zeker (maar nog niet helemaal)
Volgens bronnen van BMWBlog is de M3 Touring de volgende auto die de CS-behandeling ondergaat. Sterker nog, bij BMW zijn ze de auto al aan het testen. Dat wil nog niet zeggen dat de auto er ook 100% komt. Op dit moment moeten namelijk de hoge honcho’s in München hun fiat geven (goedkeuring, niet een kleine auto uit Turijn).
Een reden waarom de CS er niet zou kunnen komen, kan namelijk het enorme succes zijn van de gewone M3 Competition xDrive Touring. Dat model is namelijk niet aan te slepen en de orderboeken stromen nog steeds vol. Dus BMW heeft een M3 CS Touring niet nodig om maar die productieslots te slijten.
BMW gaat ongeveer 1.700 tot 2.000 exemplaren van de M3 CS sedan en verwacht soortgelijke aantallen voor de M4 CS. De M3 CS Touring krijgt natuurlijk alle hardware wijzigingen van de sedan. Dit betekent dus een lager gewicht, een hoger vermogen en een opvallend design.
NAGEKOMEN BERICHT!!
Een kuchende man in een regenjas die ons in de parkeergarage bij Autoblog HQ omzichtig benaderde, zegt dat er -helaas- helemaal geen M3 Touring CS komt. Deze meneer heeft het nagevraagd bij iemand die op de ontwikkelingsafdeling in München werkt.
Volgens deze ontwikkelaar zou een M3 Touring CS namelijk nergens op slaan en is dat model nergens terug te zien in welke projectlijst dan ook. Hoe jammer ook, we nemen het maar even voor waar aan.
En we zullen niet zeggen dat jij de bron bent, oh kuchende man in regenjas. Zo zijn we dan ook wel weer…
Meer lezen? Deze 11 geweldige stationwagons hadden er moeten komen!
vindik zegt
Je kan natuurlijk ook gewoon een sedan nemen als je op zoek bent naar een lichte touring…
rwdftw zegt
Zo heel praktisch is deze Touring CS ook weer niet. Probeer eens met een aanhanger vol naar de stort te gaan ;).
lpgbarrel zegt
Niet echt een probleem voor de doelgroep gok ik ;-).
maotje zegt
Ga jij iedere dag met een aanhanger vol naar de stort dan? ;-)
kennone zegt
Voor dat geld gewoon zelf een M3 Touring CS maken van de vorige generatie, kunde oew trekhaak kwijt, minder gewicht en geen OPF!
rijnounsdoor zegt
Fijn! Die ingebouwde trekhaakverwarming!
AudiRS zegt
En wederom zijn ze de neus vergeten. Gelukkig zien de meesten alleen de achterkant…
rollingstoned zegt
Niet dat de achterkant veel beter oogt…
okmer zegt
Tjonge die neus was het al niet maar die achterkant met die uitlaten dan denk ik laat maar zitten.
Dan maar hopen om een M5 touring en tot die tijd blijf ik lekker in de huidige 5er.
watchhok zegt
Geen trekhaak mogelijk
luckyluck zegt
Lijkt me echt leuk, een trekhaakje tussen die 4 pijpen :)
gasterplancke zegt
Dacht in een flits dat de NL politie eindelijk weer eens in fatsoenlijke auto’s ging rijden, maar dat was even gezichtsbedrog.
rikus zegt
Een vreselijk lelijke voorbumper en een achterkant wat door een kind nog mooier zou kunnen ontwerpen; BMW doet het gewoon.