• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maak de blits op de taxistandplaats met deze ‘verse’ Benz

Auteur: willeme, gepost 18 september 2019 om 13:04 – 20 Reacties

Afbeelding Maak de blits op de taxistandplaats met deze ‘verse’ BenzAfbeelding Maak de blits op de taxistandplaats met deze ‘verse’ BenzAfbeelding Maak de blits op de taxistandplaats met deze ‘verse’ BenzAfbeelding Maak de blits op de taxistandplaats met deze ‘verse’ BenzAfbeelding Maak de blits op de taxistandplaats met deze ‘verse’ BenzAfbeelding Maak de blits op de taxistandplaats met deze ‘verse’ BenzAfbeelding Maak de blits op de taxistandplaats met deze ‘verse’ BenzAfbeelding Maak de blits op de taxistandplaats met deze ‘verse’ Benz

Lorinser Mercedes-Benz S-Klasse (W221) '19
Ja, héél erg cliché. Maar zoals wel vaker met cliché’s, klopt het wel.

Laatst had ik het genoegen om in een Mercedes-Benz S-Klasse te mogen plaats nemen. Ja, het was een taxi. Op de achterbank zittende, vroeg ik mij af: waarom zou je in hemelsnaam een nieuwe kopen?

De S-Klasse van de vorige generatie, W221 onder intimi, was geenszins een verouderde auto. Integendeel, die auto oogt nog bijzonder vers. Een beetje fris exemplaar kost tegenwoordig de wereld niet meer, voor 15 tot 20 mille heb je echt een prima S-Klasse waar je, mits je ‘m goed onderhoudt, nog jarenlang plezier van kan beleven.

Lorinser Mercedes-Benz S-Klasse (W221) '19

Een van die bedrijven die dat ook zo zien, is het Duitse Lorinser. Zij hebben zeer veel ervaring met Mercedessen. We kennen Lorinser als Mercedes tuner, maar ze zijn ook Mercedes-benz dealer én garage. Kortom, die weten wel waar ze mee bezig zijn. Bij Lorinser zien ze dat er nog een hele hoop W221’s in omloop zijn. Kortom, om een beetje unieker te zijn dan die andere S-Klasse eigenaren, heeft Lorinser wat nieuwe spulletjes in de aanbieding.

Lorinser Mercedes-Benz S-Klasse (W221) '19

Het begint met de kenmerkende Lorinser-velgen, de zogenaamde ‘RS 8’-wielen. Dat zijn de turbine-achtige velgen die kenmerkend zijn voor Lorinser. Je kan ze bestellen tot 21″ groot. Ook is er een bodykit leverbaar voor 4.765 euro. Voor dat geld krijg je een andere voorbumper, sideskirts en achterbumper. Je kan het geheel aankleden met extra spoilertjes, dakspoiler, chromen grille, sportuitlaat, diffuser en ‘exciting details’. Geen idee wat ze daarmee bedoelen, maar het is ongetwijfeld spannend.

Lorinser Mercedes-Benz S-Klasse (W221) '19

Uiteraard is het mogelijk zelf te bepalen welk onderdeel je wel of niet wil hebben. Dus als je alleen de voorbumper wil hebben, kan dat ook. Om de wegligging te verbeteren, kunnen ze het ABC of AIRMATIC-systeem voor je aanpassen. Voor slechts 400 euro staat jouw nieuwe oude S-Klasse dichter bij het asfalt.

Lorinser Mercedes-Benz S-Klasse (W221) '19

Al die extra verfraaiingen moeten natuurlijk wel bijgestaan worden oor een motorische upgrade. Alle diesels en de benzinemotoren met turbocompressor kunnen voorzien worden van een motorkuurtje:

  • S250 CDI (240 pk / 585 Nm)
  • S320 CDI (265 pk / 605 Nm
  • S350 BlueTec (300 pk / 700 Nm)
  • S 350 CDI  (265 pk / 605 Nm)
  • S420 CDI (344 pk / 800 Nm)
  • S 500 CGI (485 pk / 800 Nm)
  • S63 AMG (604 pk / 950 Nm)
  • S63 AMG Performance (631 pk / 1.050 Nm)

Alle onderdelen zijn per direct leverbaar.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Diesel, lorinser, Mercedes, s-klasse, tuning, w221

Vorig bericht: « “Verstappen is nu nog beter dan Leclerc”
Volgend bericht: Porsche heeft troef om Tesla te vermorzelen »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    18 september 2019 om 13:13

    Was dit niet gewoon al leverbaar zo? Anyway, ideaal voor de kampers.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      18 september 2019 om 21:29

      @viezefreddyw: ja.. Al jaren. Misschien heeft @Willeme een envelopje aangenomen om het nog eens onder de aandacht te brengen.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        18 september 2019 om 21:36

        @rikus: Ja, daarom rij ik een Alfa Romeo uit het jaar kruik… De letters op het persbericht van Lorinser zijn nog niet eens opgedroogd ;). Het is dus allemaal nieuw (volgens Lorinser). Of ze zijn gewoon weer de productie gestart van de onderdelen, dat gebeurt ook wel vaker bij tuners.

        Login om te reageren
  2. theblazerunner zegt

    18 september 2019 om 13:17

    631 pk uit een S63 ??
    Dat is evenveel als de SLS Black

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      18 september 2019 om 13:32

      @theblazerunner: laat het nou net dezelfde motor zijn.

      Login om te reageren
      • nvn1993 zegt

        18 september 2019 om 14:05

        @flatsixx: nee hoor, zij hebben het over de gefacelifte s63 met turbo motor. Sls heeft een 6.2 atmosferische motor.

        Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        18 september 2019 om 18:49

        @flatsixx: Als je een normale M157 6.2 V8 naar 8000 toeren jaagt om in de buurt van dat vermogen te komen ploft ie wel hoor

        De SLS Black heeft een M159 waarvan veel onderdelen titanium zijn

        Login om te reageren
  3. wjeurs zegt

    18 september 2019 om 13:31

    Er staat er regelmatig zo één in Enschede! Aan de Haaksbergerstraat. Ik dacht eerst dat deze ook motorisch aangepast werden door Koriander, maar het is dus vooral optisch?

    Login om te reageren
    • wjeurs zegt

      18 september 2019 om 13:32

      @wouterjeuring: ah laatste alinea werd niet weergegeven in de app, ik heb niets gezegd ;)

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    18 september 2019 om 13:33

    Die fotoshop van de verlaagde S-klasse op andere wielen is echt heel slecht. Dat kan ik zelfs beter met paint! Persoonlijk zou ik het liefst een S63 Performance willen, maar dan als business uitvoering met minder opvallende bumpers en wielen. Lijkt mij de ideale S-klasse. Jammer dat een A45AMG waarschijnlijk sneller weg is bij het stoplicht, maar je hebt toch een bazenbak.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      18 september 2019 om 18:51

      @dutchdriftking: Voor stoplicht sprintjes moet je tegenwoordig elektrisch rijden

      Login om te reageren
  5. stationcar zegt

    18 september 2019 om 13:41

    Waarom je een nieuwe zou willen?? Wat denk je zelf, deze zag er niet uit, met bijvoorbeeld die maffe wielkasten!
    Duh…

    Login om te reageren
    • fastforward zegt

      18 september 2019 om 13:55

      @stationcar: Deze S vroeg om een schreeuwerige AMG uitvoering.

      Login om te reageren
  6. Benny_Weisz zegt

    18 september 2019 om 14:42

    Weet iemand wat Lorinser rekent voor een upgrade van de tütter? Ik vraag ‘t voor een vriend van mij….

    Login om te reageren
  7. E550 zegt

    18 september 2019 om 15:07

    Het probleem van tuning is dat het h

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      18 september 2019 om 15:11

      @e550: is dat het niet mooi oud wordt. Het ziet er verschrikkelijk goedkoop uit. Daarnaast lijkt het alsof de auto 20 eigenaren en 4 ongelukken heeft gehad. De enige tuner die wel mooi oud wordt is Brabus.

      Login om te reageren
  8. mopar zegt

    18 september 2019 om 16:01

    Stiekem, echt heel stiekem….vind ik ‘m best wel lelijk.

    Login om te reageren
  9. Poulusma zegt

    18 september 2019 om 23:18

    Kijk, uit de tijd dat een S-Klasse nog een mooie statige auto was. Tegenwoordig zijn ze niet meer om aan te gluren….

    Login om te reageren
  10. lambowambo zegt

    19 september 2019 om 10:59

    Ik vind deze generatie S-klasse nog steeds erg mooi en vrij tijdloos ogen. Dit niet, dit vind ik verschrikkelijk.

    Login om te reageren
  11. tstile zegt

    19 september 2019 om 19:52

    Zonder opsmuk is zo’n auto wel een dikke bak. Dan moet je je natuurlijk wel thuisvoelen in het interieur wat vooral dikke oudere directeuren moet aanspreken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North