• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maak kennis met de échte Mercedes G-klasse 6×6

Auteur: Author, gepost 20 juli 2015 om 21:14 – 31 Reacties

Afbeelding Maak kennis met de échte Mercedes G-klasse 6×6Afbeelding Maak kennis met de échte Mercedes G-klasse 6×6Afbeelding Maak kennis met de échte Mercedes G-klasse 6×6Afbeelding Maak kennis met de échte Mercedes G-klasse 6×6Afbeelding Maak kennis met de échte Mercedes G-klasse 6×6Afbeelding Maak kennis met de échte Mercedes G-klasse 6×6Afbeelding Maak kennis met de échte Mercedes G-klasse 6×6Afbeelding Maak kennis met de échte Mercedes G-klasse 6×6

Maak kennis met de échte Mercedes G-klasse 6x6
Drie assen onder een G-klasse? Da’s niks nieuws man.

Bij de introductie verrasten Mercedes en party-afdeling AMG vriend en vijand met de monsterlijke G63 AMG 6×6. Een bruut van een auto, voor de plattelandsdandy met een gezonde dosis lak aan z’n omgeving. Maarre, enige tijd voor de incarnatie van die rijdende middelvinger was er al een vette G-klasse met zes kanjers van wielen.

Dat was de G500 Schultz, een auto die was bedoeld voor verkoop aan, jawel, voornamelijk Arabische klanten. Onder de kap ligt een 5-liter V8 met een vrij karige, anders kunnen we het niet omschrijven, output van 251 pk. Let wel: dit exemplaar stamt uit 1994 en is later stevig aangepakt. Helemaal origineel is-ie dus niet.

Gelukkig maakt het interieur het povere vermogen enigszins goed. Er zit een minibar in, houten panelen, een TV, twee airco’s en een telefoon. Een beetje zoals Dartz het bedoeld heeft, dus. We horen trouwens weinig meer van onze Letse vrienden. Zouden ze tot aan hun strot in de orders zitten?

Een Schultz doet tegenwoordig zo’n 100.000 euro, maar de nieuwprijs bedroeg destijds 860.000 Duitse marken.

Foto’s via Avito

Ook interessant!

  • Nederlandse Mercedes X-Klasse occasion heeft (te) veel wielen
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, g-klasse, g500, Mercedes, SUV, tuning

Vorig bericht: « Niet mauwen maar kopen: McLaren F1 LM-spec
Volgend bericht: Vier Roze Maandag met 8 keer de Fiat 500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. tdu2zonda zegt

    20 juli 2015 om 21:17

    Doe me toch maar de 6×6 die iedereen kent (de huidige dus)!! :D

    Login om te reageren
    • stino zegt

      20 juli 2015 om 21:20

      @tdu2zonda: mij ook, ook al ziet deze er monsterlijk uit, 251 pk zal dit beest wss pas over een paar minuten naar de 100 brengen

      Login om te reageren
      • tdu2zonda zegt

        20 juli 2015 om 21:23

        @stino: Deze ziet er idd bruut uit, maar die 251pk zijn te weinig…of ff naar Brabus brengen haha

        Login om te reageren
        • stino zegt

          20 juli 2015 om 21:40

          @tdu2zonda: ja of de echte 6×6 naar brabus brengen en daar die motorupgrade van hen doen die kap op de auto 5000 watt aan boxen erin leggen
          Maarja voor dat geld kan je wss ook een 488 en een rs6 atb kopen

          Login om te reageren
          • tdu2zonda zegt

            20 juli 2015 om 21:42

            @stino: Dat is idd nog het beste idee ja! 700 pk en gaan. Aan speakers in de bak had ik eigenlijk nog niet aan gedacht maar dat gaat super, beachparty’s worden zo nog leuker!

            Login om te reageren
      • lekbak zegt

        20 juli 2015 om 23:30

        @stino: als je dit vermogen te weinig vind snap je het niet…

        Login om te reageren
  2. bjornjacobs zegt

    20 juli 2015 om 21:18

    Zal de beeldbuis in het dak verborgen zijn?

    Login om te reageren
  3. pudi zegt

    20 juli 2015 om 21:24

    Typisch zo’n geval van stijl, ik vind het niks..

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    20 juli 2015 om 21:25

    Dat ding is waarschijnlijk niet voorruit te branden. Dan maar ff doorsparen voor the real thing. Dat is pas een monster.

    Login om te reageren
  5. clarkson zegt

    20 juli 2015 om 21:26

    Yes! Dit is lekker aso! Helemaal ieta voor mij

    Login om te reageren
  6. sydney zegt

    20 juli 2015 om 21:27

    Liever dit dan die ordinaire hoveniersbak.Tentsysteem op het dak,MC bakkie,water en extra brandstoftank en extra aircounit erin en er lekker mee door de outback avonturieren zie ik wel zitten.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      20 juli 2015 om 21:46

      @sydney: Avonturieren in the outback?

      Wel afzien hoor met de twintigvoudig electrisch verstelbare stoelen, thuisbioscoop met Dolby 10.2 en een oversized airco waarmee je jezelf zelfs in de woestijn nog bijna in kan laten vriezen.

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        20 juli 2015 om 22:51

        @moveyourmind: Die rotzooi moet er natuurlijk uit.

        Login om te reageren
  7. paulloper zegt

    20 juli 2015 om 21:42

    Met dat ding trek je nog geen gladde worst van tafel. En over de pauperspeakers zal ik zwijgen.

    Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    20 juli 2015 om 21:43

    1994? Dan hadden ze al ver van te voren door hoe AMG de voorbumper voor de G zou ontwerpen 19 jaar later…

    Login om te reageren
    • potjak zegt

      20 juli 2015 om 22:12

      @gtwillem: precies wat ik dacht en erg vooruitstrevende led dagrijverlichting

      Login om te reageren
    • Author zegt

      20 juli 2015 om 22:32

      @gtwillem: We stand corrected! Thanks.

      Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      20 juli 2015 om 22:35

      @gtwillem: Nu is het bij een G-klasse natuurlijk ook niet zo moeilijk om er simpelweg een grille, bumper, lichtunits etc. van een nieuwer typen te schroeven.

      Login om te reageren
    • tievdz zegt

      21 juli 2015 om 07:32

      @gtwillem: “Let wel: dit exemplaar stamt uit 1994 en is later stevig aangepakt. Helemaal origineel is-ie dus niet.”

      Login om te reageren
  9. scottishcarspotter2000 zegt

    20 juli 2015 om 21:45

    Snel zal ie idd niet zijn, maar waarschijnlijk lig je toch achterin, en dan hoef je niet in 1.2 seconden naar de 100…

    Login om te reageren
  10. maxidyne zegt

    20 juli 2015 om 21:59

    Mooi strak hemeltje…

    Login om te reageren
  11. gop1 zegt

    20 juli 2015 om 22:16

    Exterieur ziet er dik uit, perfect voor in de file, interieur is om depressief van te worden.

    Login om te reageren
  12. a3aan zegt

    20 juli 2015 om 22:34

    Tjonge wat een onoogelijk ding en dat terwijl ik de G63 6X6 nou juist zo enorm waardeer.

    Login om te reageren
  13. Lennaert zegt

    20 juli 2015 om 22:48

    8 cilinders met een inhoud van 5 liter. Waarom zijn er niet meer pk’s?!? Wat is er verkeerd gegaan!!?!

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      20 juli 2015 om 23:14

      @Lennaert:
      Niets is er verkeerd gegaan. In de loop van de afgelopen 20 jaar is alleen het begrip “veel” nogal veranderd. Toen was veel veel. Nu is dat veel nooit genoeg.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      20 juli 2015 om 23:38

      @lennaert: ik zou zeggen rij eens met een auto met deze motor en laat je aangenaam verassen. Soepele loop en lekker vermogen onderin. Op alle vlakken beter dan die moderne toerenmakers behalve het verbruik.

      Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    20 juli 2015 om 23:56

    Doe mij dan toch maar de moderne versie

    Login om te reageren
  15. mercedesbenz63 zegt

    21 juli 2015 om 00:16

    Moest ik nou zolang wachten…

    Login om te reageren
  16. p993 zegt

    21 juli 2015 om 07:27

    Gaat natuurlijk om koppel en niet om vermogen. Wordt helaas niet vermeld. Wat een afzichtelijk interieur trouwens. Goede smaak is niet te koop blijkt maar weer eens.

    Login om te reageren
  17. philipf zegt

    21 juli 2015 om 10:06

    Interieur ziet er niet uit! Verder een coole wagen.

    Login om te reageren
  18. gerjanm zegt

    21 juli 2015 om 17:12

    Dat interieur maakt het wat mij betreft helemaal niet goed. Hier word deze auto bijna misbruikt als camper.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North