
Shelby is springlevend! Weliswaar wordt de naam tegenwoordig te pas en te onpas op allerhande Ford’s geplakt, de gekte waar de naam groot mee is geworden is nog steeds verkrijgbaar. Het topmodel? Een supercharged achterbandverslindende GT500 Super Snake.
De reden van deze gekte is het feit dat Carroll zich weer wat intensiever met het ‘aanpassen’ bezig houdt. Ford maakt een suffe Mustang GT500, met een Shelby-stickertje erop, vervolgens maakt Carroll hier weer een beest van. Kost slechts $35k extra.
Wat wordt er dan allemaal aangepast? Nou, alles eigenlijk. De remmen, het onderstel, eventueel de lak, en om het af te maken de motor. Een vette ’twin-screw’-supercharger activeert DEFCON-1 met 725hp (ongeveer 735pk) tot gevolg. Dit optiepakket heeft echter wel één nadeeltje, er zit geen garantie op. Verder is het af te raden tenzij je in afzienbare tijd deze wereld in een grote wolk verbrand rubber en stof wil verlaten. Het schijnt dat de Mustang-onderstellen niet zó verfijnd zijn dat ze al dat vermogen op een heel veilige manier op de weg zetten (understatement!).
De 0-100 tijd is niet opgegeven, er is slechts een belofte gedaan dat deze minder dan vier seconden bedraagt. Goed plakkerig rubber en een uiterst precieze rechtervoet kunnen er waarschijnlijk wel een seconde van die tijd af knabbelen.
Het Super Snake tuning-pakket is in 2008 geintroduceerd. Onlangs is deze ook beschikbaar gekomen op de nieuwe 2010 Mustang. Dit heeft voor prestaties eigenlijk geen gevolgen, slechts het uiterlijk is een beetje bijgeslepen. Voor mindere goden bouwt Carroll ook normale Mustang- en Shelby-GT’s om. Prijzen en specificaties staan in het persbericht hier onder.
Met dank aan Willempie voor de topspot!
Shelby GT/SR:
• Supercharger standard finish (up to 550 HP finish options available at extra cost)
• 4 wheel Baer 6 piston extreme brake upgrade
• Shelby grille with letters
• Engine cap set
• Stripe designation
• Shelby gauge pod
• Autometer signature series gauges
• Serialized dash and engine bay plaque *
• Specific 18×9 Aluminum Wheels with “Branded” center caps
• BFG “R” compound DOT legal 275/35/18 tires
• Functional Deep Draw hood
• 1″ lower front ball joints
• Bump Steer kit
• Caster Camber kit
• Upgraded front lower control arm bushings
• Rear upper and lower control arms and upper control arm bracket
• One piece 3.5″ aluminum drive shaft
• Watts link rear suspension
• Shelby Performance cooling package (not available for Paxton SC intercooler only)
• Front brake duct kit
• Shelby GT/SR Floor Mats
• Shelby GT/SC authenticity certificatePricing:
$31,499
Package price reflects Shelby/Kenne Bell, Black finish Supercharger. Shelby/Ford Racing Whipple, Black finish Supercharger $1,300 additional. Pricing does not include tax, fluids or dispoal fees.Available options:
• Track tuning additional $750
• Performance clutch
• Eibach Pro-2 coil over shocks, struts and sway bar kit
• Borla exhaust
• 3:73 Gear Set
• 6 point race ready roll cage
• Sequential tail lights
• Rear quarter window covers
• Shelby front chin spoiler
• Shelby/Kicker stereo upgrade system
• Shelby performance cooling system upgrade (Ford Racing and Kenne Bell only)
• Two-tone interior upgrade kit with Shelby S/R designation
• Custom console cover upgrade with Shelby S/R designation
• BFG 275/35/18 street tire packageNotes:
Any Shelby GT or GT/SC owner choosing the Shelby GT SR option will receive an “owner appreciation” discount of 10% off of the pre-tax package price.Shelby GT/SC:
• Supercharger standard finish (up to 550 HP, finish options available at extra cost)
• 4 wheel brake upgrade package (consisting of)
• Baer Drilled and Slotted rotors
• Baer Brake Pads
• Stainless Steel front and rear brake line kit
• Shelby Gauge Pod
• Autometer Shelby Signature Series Gauges
• Stripe designation (Shelby GT/SC)
• “Factory Supercharged” engine bay plaque and authenticity certificatePricing:
• Shelby/Ford Racing Whipple SC Black: $12,725
• Shelby/Ford Racing Whipple SC Polished: $12,999
• Shelby/Kenne Bell Black: $10,899
• Shelby/Kenne Bell Polished: $11,599
(Pricing does not include tax, fluids or disposal fees).Notes:
This package is specifically targeted at the Shelby GT and Shelby GT-H owner. Current owners who place a reservation deposit prior to December 31, 2009 are eligible for an owner appreciation discount of 10% on the package price.Shelby GT500SE:
Badged as the Shelby GT 500 SE this will be a “Special Edition” package installed at Shelby Automobile’s and authorized Modification Centers. It will be limited to 500 per model year. All GT500SE’s include a certificate of authenticity.
The Shelby GT500SE consists of the following:Exterior: (vehicle retains current Factory Striping)
• Carbon fiber front fascia splitter
• Carbon fiber rocker panels
• Body colored mirror covers
• Carbon fiber hood grille inserts
• Deck lid SHELBY letter kit
• GT 500 SE designation on lower front fender
• Sequential tail lights
• Front brake duct kit
• Rear brake duct kit
• GT 500 SE faux gas capInterior:
• CSM consecutively numbered plaque in center of dash
• CSM consecutively numbered engine compartment plaque
• GT 500 SE door sill plate with CSM consecutive number
• Light bar with solenoid activated brake light system (convertible)
• GT 500 SE embroidered front floor and trunk mats
• Aesthetic engine cap kit with billet oil stick handle and fluid caps
• Center gauge cluster with Autometer Shelby Signature gauges (Boost, Oil and fuel pressure)
• Aluminum Shelby map light accent
• Satin door lock knobs
• GT 500 SE embroidered console cover
• GT 500 SE embroidered head rest coversPerformance:
• Borla exhaust system
• Ford Racing performance suspension
• 20″x9″ Carroll Shelby Wheel Company CS 56 wheels (choice of insert colors, Silver, Black, Chrome (additional cost)
• Pirelli P-zero Tires 255/35 ZR20 (front) and 275/35 ZR20 (rear)Pricing: Coupe $14,999 Convertible $15,999
(Prices do not reflect applicable sales tax)Options:
• Kenne Bell 725 HP Supercharger
• Ford Racing 630 HP Supercharger
• Shelby Performance Cooling package
• Two tone interior upgrade package
• Shelby/Kicker Sound System package
• Bear 6 piston Extreme front and rear brake upgrade kitNotes:
Owners choosing to place a reservation before December 31, 2009 will receive a package discount of 10%.Shelby SuperCharged (SC) & SR:
• Supercharger standard finish (up to 550 HP finish options available at extra cost)
• Short throw shifter
• Shelby Pro-Plus 4 wheel brake system
• Performance Suspension
• Borla dual exhaust
• Shelby chrome bar grille (Shelby Grille with letters and driving lights, SR only)
• Engine cap set
• Shelby Gauge Pod
• Autometer Shelby Signature Series Gauges
• Stripe designation
• Serialized dash and engine bay plaque
• Specific 18×9 Aluminum Wheels with “Branded” center caps
• BFG “R” compound DOT legal 275/35/18 tires
• Shelby Functional Deep Draw hood
• Hood pin kit
• Shelby rear deck lid letters
• Shelby Supercharged Floor MatsPricing:
Base Package Price: $19,599
Shelby SR Package Price: $31,499(Pricing reflects Shelby/Kenne Bell, Black finished Supercharger. Shelby/Ford Racing Whipple, Black finish Supercharger $1,300 additional)
Available options:
• Shelby GT-H Front Fascia
• Shelby Rear Fascia
• Front and Rear Brake Ducts*
• Performance clutch
• Caster Camber Plates*
• One Piece 3.5″ diameter aluminum drive shaft*
• Eibach Pro-2 Coil-Over Shocks and Struts*
• Eibach Pro Sway Bar Kit*
• Baer 6-Piston Extreme Front and Rear Brake Kit*
• 1″ drop Lower Ball Joints*
• Bump Steer Kit*
• Upgraded Lower Control Arm Bushings*
• 6-point Roll Cage
• 3:73 Rear Gear*
• Watts Link Rear Suspension*
• Sequential Taillights
• Rear quarter window covers*
• Shelby front chin spoiler
• Shelby/Kicker stereo upgrade system
• Shelby performance cooling system upgrade (Ford Racing and Kenne Bell only)
• Two-tone interior upgrade kit with Shelby S/R designation
• Custom console cover upgrade with Shelby S/R designation
• Goodyear F1 Supercar 18″ street tire package
* Included with SR.2010 Shelby GT500 Super Snake:
In 2010 Shelby Automobiles continues to bring you the Shelby GT500 Super Snake package for your existing Shelby GT500. The upgrade will offer several performance options in excess of 700 horsepower and sleek looks only Shelby can bring you based on Ford’s exciting new GT500 design. This package is limited in volume.
Package Price: $29, 495 (630 HP), $33, 495 (700+ HP)
Standard Features:
• Shelby/Ford Racing Whipple 630 HP supercharger
• Shelby/Super Snake hood with pins
• Carbon fiber body components
• SHELBY deck lid letter kit
• Super Snake badging (front grille and front fenders)
• Sequential tail lights
• Shelby Super Snake striping
• Front and rear brake duct kit
• Quarter window scoops or block-offs
• CSM consecutively numbered dash plaque and engine plate
• Shelby Super Snake door sill plates
• Light bar with third brake light (convertible)
• Shelby/Baer 6-piston caliper front brake system and rear rotors
• Borla cat-back exhaust system
• Shelby/Ford Racing suspension w/ adjustable damper
• Short-throw shifter
• Cold air intake system
• Custom drive shaft (700+ horsepower package)
• 3.73:1 differential
• 20″ Shelby/Alcoa Super Snake wheels and Pirelli P-Zero tires
• Shelby three piece floor mat set
• Aesthetic engine kit with billet fluid caps and dip stick handle
• Center gauge cluster with Autometer Carroll Shelby signature carbon fiber faced gauges
• Aluminum Shelby map light accent and satin door lock knobs
• Shelby embroidered headrest
• Center console with Shelby logoOptions:
• Shelby/Ford Racing Whipple 700+ HP supercharger
• Shelby/Kenne Bell 725 HP supercharger (black or polished)
• Shelby/Baer 6-piston caliper rear brake system
• Shelby/Eibach adjustable coilover suspension
• Shelby/Eibach sway bars
• White ball billet short-throw shifter
• Shelby/Kicker stereo upgrade
• Shelby performance cooling package
• Two-tone leather interior upgrade
• Two-tone leather console cover
• Perforated leather seat inserts
• Shelby Super Snake faux rear gas cap













Nice!! Ik hou wel van Amerikaanse bakken, en dit is echt een beest! Maar doe hem maar gewoon in wit/blauw of rood/wit, niet in dat vieze oranje.. Da’s niks voor een Mustang!
Doe die opgekleefde motorkapkoordjes eraf en hij is top!!
Nét iets geiler dan de bestaande Shelby’s. Wellicht met een supersound.
Is dit nou de oprit van de meneer die (o.a.) ook een Maybach 57S, SLR 722 en Veyron heeft?
dit is nou een van de mooiste auto die er is.
de zoveelste opgefokte mustang.
Een keer is het mooi geweest.
@ 1NteNSe
Dat oranje vind ik juist wel wat hebben na dat standaard zwart/wit , rood/wit, blauw/wit
@pieliej:
dat viel mij ook al op ja!
Tja, de Super Snake is toch het echte werk al wil je voor een getunede Mustang gaan. Ik vind hem in ieder geval erg gaaf!
@PCCB
bij de Shelby Mustangs zijn het geen opkleef koordjes maar zijn ze echt,
anders wel een vette wagen, kan er weinig negatief over zeggen ;) mooi, rap, opvallent, het is eens wat anders dan een zoveelste porsche
Same old same old! Weinig verfijning, veel te veel vermogen. Als het maar groot is en veel en breed en lang etc.
Ik wacht nog steeds op een Amerikaanse sportwagen die ergens wat verfijning toont.
Hmm, helaas een klein foutje…
“de gekte waar de naam groot mee is geworden is nog steeds verkrijgbaar.”
Als kitcar ja, want waar shelby mee begon, was een engelse auto waar een amerikaanse motor in werd gelepeld…
de AC cobra….
@JPM
heb je er al mee gereden dan? er staat toch bij dat hij een andere ophanging, remmen,… heeft dus hij stuurt beter hoor
anders heb je nog de C6/Z06/ZR1, S7, De nieuwe Camaro SS, ACR Viper,…
jammer voor het 2010 model ..
een beetje erg veel drama met die hoodscoop ..
die er origineel toch vrij compleet uitziet ..
Mooie auto en met één van de meest indrukwekkende frontpartij die ik ken.
@ six-trey
Nee maar er staat in het bericht dat hij 750 pk heeft. Daar hoef ik hem niet voor te rijden. 750 pk uit zo een blok halen is geen prestatie en zoiets in een lompe auto gooien is gewoon onverantwoord. Hij kan dan wel beter sturen maar ik weet hoe de ‘gewone’ mustang stuurt en daar wordt je niet vrolijk van.
Tsjah de ZR1 is inderdaad aan de verfijnde kant, de rest die je opnoemt is groot en vooral krachtig. Overigens vind ik de gt500 best wel mooi evenals de Camaro, jammer dat ze op de motor en uiterlijk na zo weinig te bieden hebben.
@JPM
wat moeten ze nog meer te bieden hebben dan, ze zijn goedkoop, zijn bloedmooi, zeer betaalbaar, hebben zo goed als geen onderhoud nodig dus je moet niet elke 5 km (bij manier van spreken) op controle naar de lokale garagist, ze hebben prestaties die je in europa enkel bij auto’s vind die 3 keer zo veel kosten,… en tja als ze compact, zuinig, … zouden zijn verkochten ze niet meer thats not what muscle car are about ;)
Het eerste wat ik dacht is, waarom verhogen ze de grille niet die paar cm zodat die enorme gleuf daarboven niet meer hoeft. Het lijkt in mijn ogen een beetje zielig. Hoe maken we een agressief ogende auto nog agressiever. Kent iemand dat artikel van Michiel nog? “Autofabrikanten maken steeds meer gaten en roosters op een auto omdat dat sneller lijkt.”
(Waar is Michiel eigenlijk?)
vroeger staken ze grote luchthappers op hun motorkappen om dergelijke luchtfilters weg te steken

ford stak zelfs luchthappers op de zijkanten om de achterremmen af te koelen

nu steken bijna alle autofabrikanten nog altijd dergelijke luchthappers op hun auto’s om cool te lijken, alleen hebben ze bij 9/10 auto’s geen echt nut meer
Ondanks de beloften van sommige bloggers hier denk ik toch dat het vrij beangstigend is om deze voluit proberen te rijden. Overigens, de kleur staat hem goed!
Uiterlijk ziet hij er lekker bruut en stoer uit.. Maar 750 pk is voor zo’n auto als deze te veel van het goede denk ik. Bij het vol optrekken de eerste 200m wielspin?
Maargoed, vooral als GT500 ‘Super Snake’ + met oranje lak vind ik hem wel gelikt. Alleen de verwachte wegligging en het ’tipische redneck’ interieur zal zoals gewoonlijk weer matig zijn.
@Six-trey
Dat de ophanging e.d. veranderd is, wil niet direct zeggen dat het weggedrag nu goed is.. Ik zou er eerst wel eens in willen ‘zwabberen’.. ;)
@ six-trey
Neem de Camaro, ja hij is good value for money maar dat zie je dan ook meteen terug in het interieur en de afwerking. Hij mag dan drie keer zo goedkoop zijn dan zn Europese concurrenten maar hij slurpt ook 3x zoveel en ondanks dat ik hem vrij mooi vind, kan hij niet tippen aan Europees design vind ik.
Het is gewoon geen auto voor hier in Nederland, zn mooiste attractie is de acceleratie, nou daar hebben we hier gewoon geen ruimte voor. Op lange Amerikaanse woenstijnwegen komt hij meer tot zn recht. Daarbij komt dat je in NL vooral in de file staat en dan is je interieur toch wel belangrijk en ik denk dat we het daar met zn allen over eens zijn dat dat nog steeds niet op Europees niveau is.
Ik heb er maar één woord voor: bruut! Wat een gave kar zeg. Vooral in die oranje / zwarte combinatie. Wat heeft die gast een goede smaak zeg (en veel geld)… en zo een Ford… en een Veyron… en een SLR…
Ondanks dat het volgens de comments niet uitblinkt in verfijning lijkt het me een genot om zo een auto eens een keer de sporen te mogen geven.
@ Pieliej,
Jep het is daar:D
@JPM
mij intereseerd verbruik niet, en afwerking? kwa qualiteit enz valt hij beter mee dan VW of Audi hoor. en het design tja dat is persoonlijk voor mij is er geen enkele duitser even mooi als de vol bloed muscle cars. En ik verkoop amerikaanse auto’s al beroep en hier vallen ze ook goed mee hoor, het grote voordeel is dat ze geen onderhoud nodig hebben en niet te versleiten zijn
Een van de weinige auto’s die gewoon de naam ‘Monster’ verdienen.
Heerlijk.
Hoezo hebben mensen het over een oprit van een man met veel auto’s? Is gewoon Las Vegas Motor Speedway in Clark County, Nevada, je weet wel…, waar Carroll Shelby International ook zit…
Wel een mooie auto maar niet lullig bedoeld voor Shelby, de best rijdende Mustangs komen tegenwoordig van Roush en Saleen af.
@six-trey. Je weet dat die Mustang op je plaatje een Shelby is? Standaard Mustangs hadden geen airscoops.
@JPM:Je lult! Heb je al in de Camaro gezeten/gereden?
Camaro is niet alleen rechtuit goed maar ook in de bochten..Ringtijd 8.20 zegt genoeg! En (ook voor alle anderen) als je ergens heen rijdt is het volgens mij 80% rechtuit ! En volgens jou redenatie heeft dan geen enkele krachtige auto geen zin omdat het hier druk is, vertel dat dan ook aan alle M/AMG/porsche/R8/Lambo enz enz rijders. Ik woon in R’dam en trek nog dagelijks mijn 365pktjes to the max uit de kast! Oftewel lul niet.
En wat betreft design, elke centimeter van de Camaro is mooier, spannender en met meer historie gebouwd als elke andere middenklasse duitser.
Europees nivea laat me niet lachen: Bergen klachten over de vorige 7-serie en vorige E-klasse en ik hou het gelukkig niet zo bij maar er zullen er vast veel meer zijn.
Ja en ik heb al in de Camaro mogen sturen afgelopen vrijdag, de SS gaat alle duitsers uit dezelfde prijsklasse en hoger gek rijden,op het rechte stuk EN in de bochten! AMEN
UPDATE: Op autoblog.com staat als de nieuwere Super Snake!
http://www.autoblog.com/2009/06/26/shelby-unveils-six-new-models-including-2010-gt500-super-snake/
@Rob USA: die staat toch gewoon onderin het artikel van Alwood?
“Ik woon in R’dam en trek nog dagelijks mijn 365pktjes to the max uit de kast! Oftewel lul niet.”
Knap hoor. Het is zo lekker vooroordeel bevestigend…
“En wat betreft design, elke centimeter van de Camaro is mooier, spannender en met meer historie gebouwd als elke andere middenklasse duitser.”
Oftewel, apples and pears.
@Rick dos: jij bent doorgaans niet vies van een vooroordeel meer of minder toch?
@wOoOdy
Apples and pears…
@Rick Dos:”Vooroordeel bevestigend” hahah, dat zegt een bmwman, hahaha
En welk vooroordeel dan …dat iemand plezier heeft van zijn auto en ook als zodanig gebruikt? Ander had ik wel een 316i gekocht als ik kracht niet belangrijk vond… neee toch maar niet!
Appel en peren: Qua prijs zitten die idd in dezelfde catogorie.
Als je hem zou vergelijken met een M6 vind ik hem ook mooier en 3x goedkoper en sneller. Dan laat ik de types die erin rijden even buiten beschouwing.
@Autoblogger: Sorry, zat alleen naar de grote foto te kijken.
Had logisch geweest de laatste versie bovenaan te plaatsen.
@Rob USA
Use your brain. It’s there for a purpose.
@Rick Dos: Dus je bent het eens met JPM.
Ik gebruik waarschijnlijk juist teveel mijn verstand en daarom rij ik alleen nog maar USAcars. :)
Herstel vorige comment: Dan had ik wel een 316i-325i gekocht en had ik gedaan of ik 350+pks had net als al de andere bmwfanboys (wel of niet met M badges en platic ombouwpakketjes) …of is dit een alleen maar een vooroordeel.
@Rick Dos: Leuk trouwens die one liners je kan zo gaan voor het nieuwe presidentschap van de USA.
Het gebrek aan autoliefde is weer duidelijk aanwezig. Of vallen fanboys tegenwoordig ook onder die categorie?
@RenesisHP
Tja, zou het?.. termen als ‘je lult’, ‘lul niet man’ en dergelijke zijn voor sommige fanboys hard nodig om hun ‘voorliefde’ extra kracht bij te zetten.
@Rob USA
Ik ben het ook eens met JPM, begrijp me niet verkeerd.. Hij ziet er vanbuiten echt rauw en stoer uit en qua vermogen zit het ook goed, maar je kunt wel zeggen dat dat de enige dingen zijn.
Interieur? Ik heb eens een keer in een ‘normale’ Shelby GT500 plaatsgenomen (geloof het of niet!) en het was duidelijk weer hetzelfde liedje. Het alom bekende Amerikaanse plastic-fantastic was weer overal vertegenwoordigd.
Wegligging? Ik heb ook degelijk in diezelfde Shelby een 20-30 km’s mogen rijden en ik vond hem gewoon over de weg heen zwabberen. Het vertrouwen wat je krijgt tijdens het rijden is gewoon nihil. De kracht die de V8 leverde was weer overweldigend. Het geluid wanneer je accelereerde was ook super. Maar het feit was gewoon dat als je een bocht naderde hij er gewoon moeite mee scheen te hebben om fatsoenlijk koers te houden.
Maargoed, jij zal het duidelijk wel weer beter weten lijk me.. ;)
@Benz:Dus jullie lullen allebei ! :)
Iedere keer als ik een rijksweg oprij en die zijn vaak recht (gelukkig :) )
trap ik hem eens lekker in en benut ik alle pk’s.
Wat zoeken jullie hier dan als het geen pk’s en een supertijd van 0-100/0-200 hoeft te hebben…kijk dan gerust verder daciablog.nl of in Benz zijn geval op A-klasseblog.nl en praat nooit meer over AMG/black-series want die zijn dan besteed aan jullie…helaas.
Ja, dat een Shelby niet een super bochtenkoning is dat weet ik ook maar bij die wagen moet je gewoon veel meer doen om hem op het juiste spoor te houden en dat vinden sommige mensen ook nl leuker dan al dat quattro en alle andere hightech hulpmiddeltjes om een matige bestuurder zich een Formule 1 coureur te laten voelen.
Zwabberen is trouwens ligt overdreven.
Ik heb er zelf ook in mogen rijden (cabrio) en die sound van de supercharger is idd heeeel verslavend.
@Rob USA
Lees eerst even aandachtig, voordat het ‘gelul’ en ‘geblaat’ weer tevoorschijn komt!
Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik geen pk’s en een supertijd van 0-100/0-22 hoeft te hebben??? Leg eens uit, want ik snap er nu vrij weinig meer van.. Ik droom ervan om een Mercedes S65 AMG te mogen bezitten! Alleen blijft het bij dromen, maar de S-klasse AMG’s en ofcourse de Brabussen kunnen mij zeer veel bekoren. Binnenkort trouwens een proefrit in de Mercedes S 450. Bezit ook een V8, lekker veel pk’s, lekker veel koppel (460 Nm koppel voor de benzine-verie), 0-100 is onder de 6 sec geklaard en gewoon bloedmooie looks. Verder bestel ik er AMG-rims bij.
Nee, écht vreemd dat je dat zei… helaas.
Ik heb ook degelijk de pluspunten genoemd van de Shelby. Hij heeft inderdaad een verslavend geluid wat de V8 produceerd, hij heeft zijn looks absoluut mee en accelereerd als de malle. Ik heb ook minpunten genoemd. Het saaie, grijze interieur, de ‘niet al te beste’ wegligging en de goedkope uitstraling. Maar je kunt er wel uitstekend mee toeren of accelereren. Dat hij echt zwabberd weet ik niet, aangezien ik de gewone GT500 gereden heb. Het onderstel schijnt verbeterd te zijn, dus dat kan positief uitvallen voor het weggedrag.
En die elektronische hightech hulpmiddeltjes kun je ook gewoon uitschakelen dus dat maakt in weze niets uit..
@Benz: Laatste poging: Jij zegt het eens te zijn met JPM die schrijft:
“Het is gewoon geen auto voor hier in Nederland, zn mooiste attractie is de acceleratie, nou daar hebben we hier gewoon geen ruimte voor. ”
Sinds wanneer kan je hier in NL niet vol accelereren met elke beschikbare auto? (buiten de spits).
Als jij het hiermee eens bent vind ik dat gewoon vreemd,dat bedoelde ik.
En daarom ook mijn antwoord dat ik het dagelijks probeer te doen voor de fun,anders had ik net zo goed een dacia kunnen kopen.
End of the discussion, toch.
@Rob USA
Allerlaatse poging..
Wat ik dus bedoelde:
JPM schrijft:
”Neem de Camaro, ja hij is good value for money maar dat zie je dan ook meteen terug in het interieur en de afwerking. Hij mag dan drie keer zo goedkoop zijn dan zn Europese concurrenten maar hij slurpt ook 3x zoveel en ondanks dat ik hem vrij mooi vind, kan hij niet tippen aan Europees design vind ik.”
In DAT opzicht ben ik het met hem eens. Hij is good value for money maar dat zie je terug in het interieur, afwerking, design. Daarbij verbruikt hij ook veel meer.. Dat hij hem vrij mooi vind is leuk, ik vind hem niet zo mooi.. (Heb al eerder uitgebreidt uitgelegd waarom..)
Buiten de spits kan je ofcourse wel accelereren. Bij mij in de buurt bijvoorbeeld heb je een redelijk lange weg met een paar kruispunten ertussen. Bij die stukken er tussen heb ik onlangs met een Mercedes AMG (van een bekende) 200km/h gereden. Het was daarbij erg rustig. Het kan dus wel degelijk. Hij bedoelde het waarschijnlijk iets anders. Nederland wordt (of je het wilt of niet) steeds drukker qua verkeer. Het wordt dan ook steeds lastiger om al het vermogen van de auto op bepaalde stukken of in bepaalde plekken te gebruiken. Dat je dagelijks al het vermogen van je auto (Mustang soms??) probeert te gebruiken, daar heb je hem immers voor of niet soms?
Bij mij in de omgeving is het niet zo heel moeilijk om hard te rijden. Je moet net geluk met het verkeer hebben.
Thats all!
End of the discussion.. :)
@Benz..
niet dat het iets met de discussie te doen heeft maar
200km/uur rijden in een Mercedes AMG is wel leuk ja ;) maar om het met een jaren 60 2,5 ton zware 5 meter lange en 2 meter brede muscle car te doen is veel leuker, zo die 7L V8 op volle toeren horen draaien, de auto die voledig aan het trillen is door dat monster onder de motorkap :twisted: al raad ik toch aan om eerst de remschoenen te vervangen door Brembo remschijven ;)
@Benz: Nog ff dan: Slurpt 3x zoveel klopt ook niet want de Camaro heeft ook nog eens cilinderuitschakeling! Dus bij weinig vraag van vermogen gaat hij van 8 naar 4 cilinders. :)
@Six trey: Wat een bloedprijs voor die Camaro, bedankt nu baal ik nog meer van de NL prijzen.
P.S.Ik hoorde van een Chevy dealer dat de cabrio waarschijnlijk in mei 2010 in productie gaat. Weet jij daar wat van en anders hou me op de hoogte aub.
:)
@Rob USA
ik kan jou niets zeggen daar over, ik heb de geruchten dat hij halfweg mei in productie zou gaan ook gehoord maar ben het echt niet zeker.
ik zal je iets laten weten als ik meer weet :D
@Six-trey
Dat jij het toeren in een 2,5 ton zware musclecar leuker vind is prima, ik houd er gewoon niet van. Geef mij maar een CL AMG. Loopt onbegrensd ruim 320 km/h, is een buitengewoon luxe Gran Turismo als je nagaat dat hij qua technologie,opties,accesoires en andere hulpmiddelen op de nieuwe S-klasse is gebasseerd, met veel comfort en (ondanks het gewicht van ruim 2000kg) een goed weggedrag, op het rechte stuk EN in bochten! Een zeer laagtoerige V8 is ook niet verkeerd maar geef mij maar een echt Mercedes (AMG)blok.
Smaken verschillen nu eenmaal! ;)
@Rob USA
Ja, bij weinig vraag naar vermogen wel natuurlijk, maar ik had het toch echt over het feit als je op volle snelheid accelereerd en alle power van de auto daadwerkelijk gebruikt. Dat is nog wel een wereld van verschil dacht ik zo!
@Benz:Ik zou het waarschijnlijk ook heel leuk vinden rijden in zo’n CL AMG maar voordat ik die kan/willen betalen/onderhouden rij ik liever in een droom auto die ik wel kan betalen.
Als je naast autoverkoper in de drugs gaat kan het wel natuurlijk maar dan wel op een andere naam zetten.
Hoe vaak zal in NL 320 halen (in de spits :) )
Oftewel het is niet altijd smaak wat belangrijk is, ik kan ook wel blijven kwijlen bij een Veyron maar heeft niet zoveel nut.
@Rob USA
Je hoeft niet persé de drugs in te gaan hoor.. gewoon carriére maken kan ook.
En ik zou nooit en te nimmer een Veyron willen hebben. (hoe mooi, hoe snel en hoe hij technisch hij ook maar in elkaar zit) Hij is gewoon nul komma nul functioneel en een Ferrari F430 bijvoorbeeld is toch een stuk mooier en meer functioneel..
Over de CL: Een ritje in de CL 63 AMG is een openbaring mag ik je vertellen. Ik heb er vorig jaar een proefrit mee mogen maken Auf Der Autobahn! Fulloption, alles erop en eraan + het feit dat de begrenzer er af was gehaald heb ik daar heel veel plezier aan beleefd! Had (met weinig verkeer op de weg) een snelheid gehaald van maarliefst 292 km/h!! En in tegenstelling tot bijv. de vorige Mursielago niks geen geslinger, gezwabber of wat dan ook.. Hij lag als een blok op de weg kan ik je zeggen..
Heel jammer dat ik de sleutels weer in moest leveren! :)