• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maak Panigale rijders jaloers met deze supercharger

Auteur: willeme, gepost 7 november 2019 om 15:01 – 42 Reacties

Afbeelding Maak Panigale rijders jaloers met deze superchargerAfbeelding Maak Panigale rijders jaloers met deze superchargerAfbeelding Maak Panigale rijders jaloers met deze superchargerAfbeelding Maak Panigale rijders jaloers met deze superchargerAfbeelding Maak Panigale rijders jaloers met deze superchargerAfbeelding Maak Panigale rijders jaloers met deze superchargerAfbeelding Maak Panigale rijders jaloers met deze superchargerAfbeelding Maak Panigale rijders jaloers met deze supercharger

Bimota Tesi H2 '19
Dit is net even wat bijzonderder!

Net als bij auto’s valt het op dat je bij Japanse motorfietsen vaak net even wat meer performance en no nonsense techniek krijgt, dan bij de Europese of Amerikaanse tegenstrevers.

Natuurlijk zijn er motorfietsen van Europese makelij die nog sneller zijn, maar die zijn bijna zonder uitzondering erg prijzig. Een S1000RR, Panigale of 1000 F4 zijn aanzienlijk prijziger dan hun Japanse concurrenten. Dan wordt de nadruk gelegd op heritage, geluid en design. Maar wat krijg je als je nu het beste van twee werelden met elkaar combineert?

Bimota SB2 '77

Welnu, dan heb je een fiets zoals deze Bimota Tesi H2. Bimota is een Italiaans merk dat in 1973 werd opgericht. Bimota zag in de jaren ’70 en ’80 dat veel van de motorblokken van Japanse motorfietsen uitstekend waren, maar dat er veel te winnen viel bij het frame. Het merk kende een bescheiden aantal succesjes, maar wist niet te overleven. Het merk maakte onder leiding van Scientology malloten bizarre motorfietsen (onder andere voor de eveneens doodenge Tom Cruise), maar in 2017 werd de fabriek gesloten.

Bimota BB3 '14

Gelukkig is Bimota weer helemaal terug! Ze hebben niet zelf een doorstart gemaakt, maar het merk is overgenomen door Kawasaki. Het resultaat is bijzonder en typisch voor Bimota: een bijzonder chassis met veel carbon en naafbesturing. De motor is een bijzondere, ditmaal van Kawasaki origine. De viercilinder is namelijk voorzien van een mechanische compressor en afkomstig van de Ninja H2.

Bimota Tesi H2 '19

Hoeveel vermogen de watergekoelde motor levert in de Tesi H2, is niet bekend. Standaard is het blok goed voor 206 pk en 129 Nm, maar het blok is eenvoudig te kietelen naar vermogens beginnend met een 3… Prijzen zijn nog niet gecommuniceerd, maar verwacht niet te veel wisselgeld als je 50.000 euro achterlaat.

Ook interessant!

  • De allereerste Tesla Supercharger is niet meer
    De allereerste Tesla Supercharger is niet meer
  • Je niet-Tesla aan de Supercharger hangen: hoe voordelig is het?
  • Porsche komt met eigen supersnelle Superchargers
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

eicma-2019, h2, Motorfiets, supercharger

Vorig bericht: « Aston Martin verkoopt te weinig hardlopers
Volgend bericht: Rolls-Royce onthult snelste en sportiefste Cullinan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jantje_555 zegt

    7 november 2019 om 15:08

    welkom op motorblog?

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      7 november 2019 om 15:10

      @Jantje_555: goeie zeg

      Login om te reageren
    • supercarrera zegt

      7 november 2019 om 15:23

      @jantje_555: Wen er maar aan, we worden de auto uitgepest en dit is de nieuwe betaalbare spielerei ;-)

      Login om te reageren
    • bottles zegt

      7 november 2019 om 15:33

      @Jantje_555: Zeikerd

      Login om te reageren
    • kenner zegt

      7 november 2019 om 15:43

      @Jantje_555: 1) klikt op het artikel, 2) scrollt naar beneden, 3) klikt op reageren , 4) typt tekst. Bespaar je zelf de moeite voortaan ajb

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      7 november 2019 om 15:59

      @Jantje_555: wordt dit een standaard eerste comment?

      Login om te reageren
      • Jantje_555 zegt

        7 november 2019 om 16:06

        @janjansen: hangt er vanaf wie eerst reageert.

        Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      7 november 2019 om 16:48

      @Jantje_555: maak je borst maar nat…. straks is het Formule1 seizoen voorbij…maanden lang geen verstappen nieuws….

      Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        7 november 2019 om 17:16

        @soulmaster: toch alvast een lichtpunt in deze donkere dagen

        Login om te reageren
    • racerx zegt

      7 november 2019 om 20:38

      @Jantje_555: niet klikken is een optie, doe ik ook niet bij 90% van het EV nieuws…

      Login om te reageren
  2. jeroenwz zegt

    7 november 2019 om 15:17

    Wat een beest. Volgens mij moet je over een gigantische zelfbeheersing beschikken om hier veilig mee te kunnen rijden…

    Login om te reageren
  3. allesmetturbo zegt

    7 november 2019 om 15:18

    Lekker hoor. Setje akra’s zou m afmaken

    Login om te reageren
  4. schobbejak zegt

    7 november 2019 om 15:20

    Gave techniek, uniek uiterlijk. Altijd goed.

    Login om te reageren
  5. bennyblisto zegt

    7 november 2019 om 15:23

    Wat is naafbesturing?

    Login om te reageren
    • bennyblisto zegt

      7 november 2019 om 15:25

      @bennyblisto: ah ik zie het al bij de plaatjes.. Zijn hier grote voordelen van voor een motor?

      Login om te reageren
      • nikilaudaferrari zegt

        7 november 2019 om 15:48

        @bennyblisto: Voor zover ik weet is het grote voordeel dat de voortrein blijft veren onder het remmen. Een klassieke voorvork van een motorfiets bestaat uit binnen en buiten poten waar een demper en een veer in zit (telescoop voorvork). Dit is een lichte en eenvoudige constructie, maar heeft als nadeel dat het vervormd onder rem krachten waardoor de verende werking afneemt. Bij alternatieve voorwiel ophangingen zoals deze, maar bijvoorbeeld ook zoals die op een BMW GS of K zit heb je dit niet en kun je (in theorie) harder en langer doorremmen in een bocht.
        Nadeel is het gewicht van de constructie, de vaak mindere stuuruitslag en de complexiteit. Maar het allergrootste nadeel is het stuurgevoel – je moet echt even wennen als je er echt mee gaat boenderen omdat het “afstandelijker” aan voelt.

        Login om te reageren
      • tjorque zegt

        7 november 2019 om 15:53

        @bennyblisto: ongetwijfeld wel/niet (schrappen wat het best bij je mening past) ?

        Ik denk dat vooral een hoge complexiteit en dito kosten dit systeem de das om doet.

        Login om te reageren
      • cazzo046 zegt

        7 november 2019 om 16:13

        @bennyblisto: beetje l’ art pour l’ art, maar wel gaaf.

        Login om te reageren
  6. jagftype zegt

    7 november 2019 om 15:24

    Heel gaaf, en lijkt me bizar om te rijden!

    Login om te reageren
  7. caspart zegt

    7 november 2019 om 15:27

    Mooi dat Bimoto nog in ons midden is!!

    Login om te reageren
  8. okdoei zegt

    7 november 2019 om 15:30

    Wel een dikke designfout in dat ding. Ze zijn de uitsparingen in het zadel, voor de enorme ballen die je nodig hebt om hierop te durven rijden, vergeten.

    Login om te reageren
  9. rietdekker zegt

    7 november 2019 om 15:39

    Alleen jammer van die H2 erin verwerkt. Een machine zoals deze verdient op zijn minst een unieke naam

    Login om te reageren
  10. woudloper zegt

    7 november 2019 om 15:43

    Ik vind die motor artikeltjes best kunnen.

    Login om te reageren
  11. stefanham zegt

    7 november 2019 om 15:50

    Onlangs mijn hobby Subaru verkocht en daarvoor in de plaats een GSX1100 gekocht. Lekker goedkoop en iedere keer weer een attractie om op te rijden. En oja, het sleutelt ook een stukje makkelijker.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      7 november 2019 om 20:43

      @stefanham: groot gelijk, je moet tegenwoordig aardig krom staan voor een leuke auto ernaast.

      Login om te reageren
    • kapitein zegt

      8 november 2019 om 08:56

      @stefanham: Same here. Een lekker goedkoop hok gekocht voor de echte barre dagen en verder zo veel mogelijk op de motor. Elke rit weer met een big smile voor een fractie van het geld.

      Login om te reageren
  12. autogeak zegt

    7 november 2019 om 15:52

    Ik zie niet hoe een Panigale rijder hier jaloers van zou worden. Panigale ziet er vele malen beter uit, heeft meer vermogen en waarschijnlijk veel meer technologie aan boort.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      7 november 2019 om 16:46

      @autogeak: met een eenvoudige mapping heeft de Bimota ruim 300pk. Hij is dan niet meer Euro4 maar ach, who cares.
      De voorwiel ophanging is daarnaast een juweeltje.
      Maar ja ik zou inderdaad de fiets naar een coachbuilder brengen om de proporties in balans te brengen.

      Login om te reageren
  13. berrybentley zegt

    7 november 2019 om 15:58

    Leuk artikel??

    Login om te reageren
  14. xytras zegt

    7 november 2019 om 16:00

    Bimota malle motorfietsen^^!?
    Bimota was zowat de Lamborghini van de motorwereld, qua exclusiviteit iig, maar ze waren ook wel meestal van niveau als het op sturen aankwam.
    Voor de motor speelden ze idd leentjesbuur bij de andere merken.
    De 1ste Tesi kwam trouwens alweer bijna 30 jaar geleden uit, ik herinner me nog goed hoe maf ik die besturing vond, zag er wel wat lomp uit.

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    7 november 2019 om 16:19

    Mooie brommer! Wel even de montage voor de kentekenplaat en die lelijke uitlaat vervangen.

    Login om te reageren
  16. dave130r zegt

    7 november 2019 om 16:22

    Laat maar lekker komen hoor dat motorfiets nieuws, je bent petrolhead of niet!

    Login om te reageren
  17. supertjeduc zegt

    7 november 2019 om 16:24

    Mooi beetje gek merk , hoop dat Kawasaki dat een beetje in stand houdt
    Dat blok past wel bij een beetje gek , lekker openschroeven dan denken mensen dat er een straaljager voorbij rijdt ( denk dat die minder herrie maakt
    Heb die snelle versie wel eens op een dyno gezien daar kreeg je kriebels van in je lijf

    Login om te reageren
  18. mr3108 zegt

    7 november 2019 om 16:33

    Ducati dealer Moto Puro te Nuenen vandaag failliet verklaard. Zonde!
    OT: mooie machine! Hoop dat het gaat slagen

    Login om te reageren
  19. rhellema zegt

    7 november 2019 om 16:39

    Maar man man man wat istie ongelofelijk lelijk zeg!!

    Login om te reageren
  20. theladystig zegt

    7 november 2019 om 16:49

    Gave motor, ik mis alleen de proporties.

    En sorry, ik als Panigale eigenaresse wordt hier niet jaloers van.
    Ik zou er echter wel graag een ritje op maken.

    Login om te reageren
  21. kennone zegt

    7 november 2019 om 19:59

    Nou, ik denk als je een ducati 1299 Panigale R Final edition bezit, je voor niemand jaloers hoeft te zijn, ook niet als die andere een stuk sneller is! Dikke 200PK uit een 90° V twin en wel een mooi design,, meer heb je toch niet meer nodig in je motor leven??

    Login om te reageren
  22. racerx zegt

    7 november 2019 om 20:40

    Meh, ik vind ‘m niet heel erg geslaagd. Zeker de 1 op 1 overgenomen uitlaat is redelijk dissonant.

    Login om te reageren
  23. karaya zegt

    7 november 2019 om 21:31

    Die SB2 hadden wij vroeger in consignatie in de zaak staan. Super compact en fantastisch mooi afgewerkt. Echt een waanzinnig mooie motor,

    Login om te reageren
  24. sudbina zegt

    7 november 2019 om 23:46

    Toch vind ik de oude Tesi 3D wel een stuk gaver qua frame design.

    https://de.m.wikipedia.org/wiki/Bimota_Tesi#/media/Datei%3ABimota_Tesi_3D_Concept.jpg

    Wel mooi dat Bimota toch zo voortleeft. Het was toch wel altijd het beste van het beste in motorland (fuckups zoals de Manta daargelaten).

    Als ze nog zelfstandig waren geweest zou de Tesi 4D ongetwijfeld op Panigale techniek zijn gestoeld, maar nu is het dus een Kawa blok geworden; jammer dat ze t niet de Tesi 1K noemen in Bimota naamgevings traditie.

    Ow en die uitlaat is wel echt Bimota onwaardig.

    Login om te reageren
    • jerudo zegt

      8 november 2019 om 07:31

      @sudbina: met die uitlaat lijkt het wel heel erg op een Bimota Mantra vind ik, net een reïncarnatie. Nu weet je ook meteen wat ik vind van dit ontwerp.

      Login om te reageren
  25. editorinchief zegt

    8 november 2019 om 22:15

    > Natuurlijk zijn er motorfietsen van Europese makelij die nog sneller zijn, maar die zijn bijna zonder uitzondering erg prijzig. Een S1000RR, Panigale of 1000 F4 zijn aanzienlijk prijziger dan hun Japanse concurrenten. Dan wordt de nadruk gelegd op heritage, geluid en design. Maar wat krijg je als je nu het beste van twee werelden met elkaar combineert?

    Als de Europese superbikes met hun superieure performance, heritage, geluid en design te duur zijn, dan maar een Bimota van 50K?

    > Bimota zag in de jaren ’70 en ’80 dat veel van de motorblokken van Japanse motorfietsen uitstekend waren, maar dat er veel te winnen viel bij het frame.

    Bimota gebruikte vaak Ducati-blokken, en soms ook van BMW of HD.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North