• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Magna-Steyr gaat Infiniti op Mercedes platform bouwen

Auteur: robbie, gepost 18 december 2011 om 20:15 – 36 Reacties

Infiniti Etherea Concept
Het lijkt erop dat de A3/1 Serie killer van Infiniti gebouw zal worden door Magna-Steyr in Oostenrijk. En de basis voor deze auto zal gevormd worden door het MFA platform van Mercedes. Dat is het platform waar de nieuwe B-Klasse op staat en waar straks ook de nieuwe A-Klasse op gebouwd gaat worden.

Mercedes zal verschillende “complete onderdelen” leveren aan Infiniti zodat het productieproces soepel zal verlopen en het Infiniti een hoop ontwikkelingstijd (en geld) zal schelen. Volgens de planning van Infiniti zullen er jaarlijks zo’n 50.000 tot 60.000 auto’s in Graz door Magna-Steyr gebouwd worden.

Onder de motorkap van deze kleine Infiniti zullen we vier- en zescilinder benzine- en dieselmotoren vinden van Mercedes. Deze kleine Infiniti zal een belangrijke rol spelen bij het doel van Infiniti om in 2017 wereldwijd 500.000 auto’s te verkopen. Als Infiniti dat doel haalt betekend het dat ze een marktaandeel van 10% hebben. Ook wil Infiniti in 2016 maar liefst 10 verschillende modellen aanbieden.

Het design van de kleine Infiniti zal gebaseerd zijn op de Etherea Concept die we begin dit jaar in Genève zagen staan. Een auto die Infiniti zelf als volgt omschrijft:

“een coupé, een sedan, een hatchback en een crossover, in een sculpturale vorm die doet denken aan een MPV.”

Deze deal is een win-win situatie voor Mercedes en Infiniti/Nissan, want Infiniti is op deze manier in staat om snel een model op de markt te brengen en Mercedes behaalt een groter schaalvoordeel voor hun platform.

Ook voor Magna-Steyr is dit goed nieuws, want op deze manier blijft hun fabriek weer een beetje gevuld. Onlangs zijn ze namelijk al de productie van de Aston Martin Rapide kwijtgeraakt. Magna-Steyr produceert op dit moment ook nog de Mercedes G-Klasse, MINI Countryman, Peugeot RCZ en ze bouwen de bodies van de Mercedes SLS AMG. (via: autonews.com)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, b-klasse, etherea, fabriek, Infiniti, magna, magna-steyr, Mercedes

Vorig bericht: « Chroom groene BMW 550i doet pijn aan de ogen
Volgend bericht: Ricardo Costa sloopt zijn Ferrari 599 GTB Fiorano »

Lees Interacties

Reacties

  1. clubbtraxx zegt

    18 december 2011 om 20:18

    Wat een afzichtelijk ding zeg.

    Succes met de verkoop jongens, hopelijk zien we er niet al te vaak eentje.

    Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      18 december 2011 om 20:22

      @clubbtraxx: stel je niet aan

      Login om te reageren
      • clubbtraxx zegt

        18 december 2011 om 20:25

        @nicktexel: Op Texel zal je wel niet te vaak zien nee.

        Login om te reageren
        • euro95 zegt

          18 december 2011 om 21:46

          @clubbtraxx: Ook niet de mijne…

          Login om te reageren
        • nicktexel zegt

          21 december 2011 om 14:09

          @clubbtraxx: reed geloof ik 1 infinity hier rond Xd

          Login om te reageren
    • masterstig zegt

      18 december 2011 om 20:33

      @clubbtraxx: Is ook niet mijn smaak….

      Login om te reageren
  2. tombiesheuvel zegt

    18 december 2011 om 20:22

    Ik vind hem eigenlijk wel cool.

    Ben ik nu niet meer welkom op AB :( ?

    Login om te reageren
  3. stig4life zegt

    18 december 2011 om 20:22

    U-G-L-Y

    Login om te reageren
  4. Megakix zegt

    18 december 2011 om 20:32

    ..meer een…eeehm.. A3/1-serie ‘giller’…(gniffel)

    Login om te reageren
  5. w140 zegt

    18 december 2011 om 20:32

    Nihi

    Login om te reageren
  6. janklaassen zegt

    18 december 2011 om 21:05

    Mwah; achterkantje aanpassen voor de productieversie en ze hebben kansen, wel goed dat ze nog 6-cilinders bouwen in een C-segmenter

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    18 december 2011 om 21:07

    Dat dat Infiniti logo erg op een Mazda logo lijkt is tot daar aan toe maar dat ze ook de rest van de auto en vooral de achterkant op een Mazda baseren kan echt niet.

    Komt de volgende Megane ook op dit platform?

    Login om te reageren
  8. alloallo zegt

    18 december 2011 om 21:13

    In ieder geval mooier dan de Lexus CT 200

    Login om te reageren
  9. euro95 zegt

    18 december 2011 om 21:25

    Doet me denken aan het gezicht van ManBearPig

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      18 december 2011 om 21:48

      @euro95: I’m super-duber-serial :)

      Login om te reageren
  10. ilovelamp zegt

    18 december 2011 om 21:29

    lelijke bak

    Login om te reageren
  11. baas14 zegt

    18 december 2011 om 21:30

    f*uck ik kotste zojuist over mijn laptop . Dat is een goed lelijke auto!

    Login om te reageren
  12. floryn zegt

    18 december 2011 om 21:45

    Is het feit dat Mercedes-Benz haar nieuwe techniek verkoopt het bewijs zijn, dat zij niet geloven dat het een echte concurrent gaat worden voor hun A/B, maar dat ze vooral geïnteresseerd zijn in de initiële investering?

    Ik geloof niet dat Europeanen hier veel van gaan kopen. Iets te lelijk/afwijkend.

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    18 december 2011 om 21:49

    Mag ik dit mooi vinden?

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      18 december 2011 om 22:10

      @norge: Alleen als de late uurtjes standaard in de gaybar doorbrengt.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        18 december 2011 om 23:20

        @Tommy2: Je spreekt uit ervaring hoor ik?

        Login om te reageren
  14. technopatat zegt

    18 december 2011 om 22:16

    De huidige generatie e-klasse 4matic wordt ook door magna gebouwd! De andere nog door mercedes!

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    18 december 2011 om 22:27

    Sjonge, wat een haat zeg. Gelukkig ben ik een Infiniti-fanboy ^^ en vind ik dit wel mooi. Succes Infiniti met het vergroten van de marktaandeel!

    Login om te reageren
  16. mercedesfan zegt

    18 december 2011 om 22:27

    Een lelijk ding.

    Deze deal is geen goed plan van Daimler. Want ondanks het rendement uit Daimler haar MFA platform, helpt Daimler een zeer naaste concurrent een voet op de markt te krijgen. Dit zou het zelfde zijn als Daimler-Benz begin jaren 90 deals met Toyota zou hebben waarbij ze bepaalde onderdelen voor Lexus zou leveren.

    Login om te reageren
    • carterventilatie zegt

      19 december 2011 om 11:26

      @mercedesfan: Denk je nu echt dat Mercedes zo een deal zou gaan maken als het niks oplevert? Mercedes gaat gebruik maken van; de technieken op elektrisch gebied, kleinere diesel en benzine motoren en platformen van Renault/Nissan. In ruil gaat Mercedes dan Renault en Nissan helpen op het vlak van de grotere wagens. Maar ze zullen er wel een pak voor bij hebben moeten betalen, het luxesegment is nu eenmaal veel kleiner.

      Login om te reageren
      • mercedesfan zegt

        19 december 2011 om 11:37

        @carterventilatie: Ze zullen er op korte termijn zeker winst en rendement uit deze deal halen. Ongetwijfeld zal Daimler kunnen profiteren van Nissans zuinige techniek. Maar daar tegen over staat dat ze op lange termijn een nieuwe concurrent helpen zich op de markt te introduceren. Dan is de overeenkomst tussen BMW en Toyota veel slimmer. BMW levert diesels aan Toyota, maar zonder dat ze voor Lexus gebruikt mogen worden.

        Login om te reageren
        • carterventilatie zegt

          19 december 2011 om 12:09

          @mercedesfan: Het was niet aan Daimler om dat te beslissen hoor, het was een eis van Renault naar Mercedes toe om het luxesegment mee te ondersteunen. Mercedes heeft namelijk Renault nodig, en niet omgekeerd! In het segment van de kleinere wagens heeft Mercedes momenteel niets te zeggen, net als bij elektrische voertuigen. En hier is, zoals ik al zij veel meer geld mee te verdienen dan met de grotere en luxere wagens.

          Login om te reageren
          • carterventilatie zegt

            19 december 2011 om 12:11

            @carterventilatie: Net de grootste spelfout van men leven gemaakt: het is zei ipv zij :)

            Login om te reageren
  17. huge zegt

    18 december 2011 om 22:46

    Lachen..het MFA platform was ooit eens een Mitsubishi platform, daarna een Dodge, daarna een Mercedes en nu een Infiniti dus de (Japanse) circel is rond ;)
    Overigens, was er laatst niet een pers bericht dat Mercedes MFA’s in Noord-Amerika wil bouwen? Waarschijnlijk komen de Infinitis dan daar vandaan (in een later stadium)

    Login om te reageren
  18. house zegt

    18 december 2011 om 22:54

    Leuke wagen:) weer eens wat anders dan de gevestigde orde

    Login om te reageren
  19. BigBoy zegt

    18 december 2011 om 23:06

    Ben geloof ik de enige die in het artikel leest dat die nieuwe Infiniti GEBASEERD gaat worden op de Etherea en NIET HETZELFDE is als de Etherea…. Maar gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen hem lelijk vinden :-)

    Off topic @Tommy2: Je mag hem alleen mooi vinden als je de late uurtjes doorbrengt in een gaybar!? WTF? effe serieus….

    Login om te reageren
  20. audicoupe84 zegt

    18 december 2011 om 23:38

    Wij Nederlanders willen, als het om auto’s in dit segment gaat, een Hyundai Santafe. Allemaal zilver grijs met zwart interieur. Nederlanders are boring people. We willen dit niet, en een Nissan Juke ook niet, veeel te gedurfd.

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      19 december 2011 om 00:29

      @audicoupe84: spreek voor jezelf a.u.b.

      Een Nissan Puke? Really??

      Login om te reageren
    • house zegt

      19 december 2011 om 03:17

      @audicoupe84: Mee eens :) je kan het ontkennen wat je wil maar Nederlanders zijn over algemeen nogal saai wat betreft hun voitures.

      Login om te reageren
  21. doewap zegt

    19 december 2011 om 06:47

    Zeiksnorren. Wat echt belangrijk is, is dat er langzaamaan een nieuwe gigant ontstaat: Daimler-Renault-Nissan

    Login om te reageren
  22. rmr91 zegt

    19 december 2011 om 09:50

    Clubtraxx, ik hoop dat je gebluft heb met je geboortedatum. Voor een bijna 50-jarige ben je anders wel heel erg kinderachtig.

    Lees bovendien even goed, hij wordt hier op gebaseerd. Dus hij zal anders (waarschijnlijk gematigder) worden. Nou veel plezier met je zilvere Golf…

    Grow the fuck up…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North