• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maken of kraken: een Porsche 911-interieur in Gulf-kleuren

Auteur: machielvdd, gepost 6 juli 2022 om 18:59 – 10 Reacties

Porsche 911-interieur in Gulf-kleuren

Gulf-kleuren aan de buitenkant kennen we, maar Gulf-kleuren in het interieur hebben we nog niet vaak gezien.

Het interieur is meestal niet het meest spannende gedeelte van een Porsche. Het ziet er allemaal gelikt uit, maar ook een tikkeltje degelijk. Typisch Duits dus. Qua kleurstellingen is er ook niet heel veel mogelijk, al is er sinds kort wel een prachtig Heritage Design Classic-pakket te bestellen. Maar als je gewoon één van de standaardopties kiest is het interieur van een 911 een beetje aan de saaie kant.

Tuner SpeedArt heeft daar echter een oplossing voor. Als je dat wenst kunnen zij je Porsche 911 juist een heel funky interieur geven. Daarin schieten ze misschien een beetje door, maar saai kun je het in ieder geval niet noemen.

Je kunt het interieur naar je eigen smaak laten samenstellen, maar SpeedArt laat als voorbeeld een interieur in Gulf-kleuren zien. Dat is interessant, want normaalgesproken zien we die kleurencombinatie alleen aan de buitenkant.

Porsche 911-interieur in Gulf-kleuren
Porsche 911-interieur in Gulf-kleuren

Het exemplaar op de foto’s heeft ruitjesbekleding in de welbekende blauw-oranje kleurencombi. Ditzelfde patroon zien we ook terug op het dashboard. Om het af te maken zijn er nog wat knaloranje accenten. Zelfs het Porsche-logo op het stuur is vervangen door een oranje SpeedArt-logo. Dat laatste is sowieso een stap te ver.

De auto in kwestie is een ‘SpeedArt GTS-R’ en dat betekent dat niet alleen de binnenkant opvallend is. SpeedArt heeft de 992 Carrera GTS ook voorzien van een spoiler, een splitter en side skirts. Ook mogen aftermarket velgen niet ontbreken.

Deze auto heeft géén Gulf-livery, wat natuurlijk een gemiste kans is. In plaats daarvan is er een of ander geometrisch patroon. De buitenkant past daardoor totaal niet bij de binnenkant.

Mocht je zelf betere kleurencombinaties weten, dan kan SpeedArt dat natuurlijk ook voor je regelen. Of je kunt om de tafel gaan zitten met Porsche Exclusive Manufaktur. Dan kun je de auto gewoon in één keer goed bestellen. Al zullen zij misschien wat minder ver willen gaan als SpeedArt.

Ook interessant!

  • Porsche 964 in Gulf kleuren sprint in 4 seconden naar 100!
  • Video: Porsche 911 als hybride gespot
    Video: Porsche 911 als hybride gespot
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, carrera-gts, gulf, Porsche, speedart, tuning

Vorig bericht: « Krijg nou wat: Hyundai komt met Ferrari F40-lookalike
Volgend bericht: De enige Volkswagen ID.6 in Nederland is peperduur »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    6 juli 2022 om 19:22

    Nee. Als men het exterieur een lekker fel en matchend kleurtje had gegeven i.c.m. Fuchs-achtige velgen dan misschien nog wel, maar nu, zo als geheel… Nee.

    En van dat logo op het stuurwiel dien je sowieso af te blijven.

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    6 juli 2022 om 19:28

    Het is niet mooi, maar wel minder lelijk dan dat oudbollige ruitjespatroon wat golfjes en polo’s eerder altijd hadden.

    Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      7 juli 2022 om 10:51

      Maar heb je dan niet een Golf/Polo GTI interieur in een Porsche? Ondanks de andere kleurtjes was dat toch het eerste waar ik aan dacht.

      Login om te reageren
  3. mjpamsterdam zegt

    6 juli 2022 om 21:11

    Ik sla even over. Ben namelijk mijn zonnebril kwijtgeraakt.

    Login om te reageren
  4. Peter zegt

    6 juli 2022 om 21:28

    Gaaf hoor het interieur 👍

    Login om te reageren
  5. sportabgasanlage zegt

    6 juli 2022 om 22:32

    Op alleen de zetels, ok… Maar dat dashboard? Waarom?

    Login om te reageren
  6. ArnoldH zegt

    6 juli 2022 om 23:51

    Het dashboard, vloermatten en het logo op het stuur hadden van mij niet gehoeven.
    Alleen de stoelen en de oranje bies op het stuur zijn prima te doen.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    7 juli 2022 om 05:58

    Kleur in het interieur! Vind dit best wel geslaagd.

    Login om te reageren
  8. MaartenD zegt

    7 juli 2022 om 09:28

    Zal clown Bassie blij mee zijn

    Login om te reageren
  9. Nemus zegt

    7 juli 2022 om 15:11

    Kraken
    Kraken
    Kraken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North