Subtiele wijzingen die ervoor moeten gaan zorgen dat de X5 heer en meister van de autobahn zal zijn. Want off-road gaan die dingen toch nooit.
Manhart giet een lekker sausje over de X5M (F85) en doopt deze tot MHX5 700. Hiermee krijgt de SUV 125 paardjes erbij die goed zijn voor een totaal van, jawel, 700 pk en 750 newtonmeters. Dit model levert daarmee iets minder vermogen dan de MHX 750, die nog net even een tandje extremer is. Voor wie 700 pk te gretig is: het is ook mogelijk om optioneel voor de 640 pk versie te gaan.
De MHX5 700 heeft een ander uitlaatsysteem gekregen in combinatie met positief gesjoemel aan de software. Positief als in een dikke vermogenstoename. In tegenstelling tot de 750, krijgt dit model niet te maken met een snelheidsbegrenzer. Doorknallen doe je dan ook tot 315 km/u. Het power package kost 7.500 euro. Verdere optische fleur zie je terug in de matgrijze lak (+3500 euro) en de BBS SV wielen, die rollen op Vredestein Ultrac rubber. Hiervoor rekent Manhart een setprijs van 4.284 euro. Een ophangingssetje van H&R (+1181,81 euro) behoort ook tot de mogelijkheden.
Om die portemonnee nog verder leeg te trekken kun je in het interieur ook losgaan met een nuttige gadget. Het AWRON display, wat geïntegreerd kan worden in het ventielatierooster, kost bijvoorbeeld 799 euro. Dit lekkers in alle rust bekijken doet u natuurlijk in onderstaande gallery.
32 reacties
Alleen dat schermpje jongens…de tering, gewoon een ventilatierooster opofferen voor zo’n billig schermpje dat rechtstreeks uit de autostyle gids van 2006 lijkt te komen. Kom op man, hadden de “geleerden” bij Manhart nou niet even een programma voor het infotainment kunnen schrijven en installeren?
Tja snelle suv’s.. Het blijft een beetje een koe met de rechte lijn snelheid van een racepaard. Het gaat hard maar ziet er niet uit.
Blijft een apart soort humor, die Duitse humor.
Ot: brute verschijning! Alleen is matte lak wel een beetje passé imo.
Maar een E90 335i kun je prima naar AC Schnitzer brengen, dan ga je van 305pk naar 360 paardjes. Hartge heeft dergelijke aanbiedingen. Maar met een 330i wordt het wat lastiger, of je moet bereid zijn flink meer te betalen voor een compressor of turbo (maar als dat je plan is, ga dan meteen voor een gebruikte 335i).
Kortom, er zijn voldoende tuners die het een en ander aanbieden. Er zijn twee dingen belangrijk voor dat je aan de slag gaat: wat is de basis van je huidige auto en wat zijn je uiteindelijke plannen.