• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Manhart MHX5 is een subtiel snelheidsmonster

Auteur: RubenPriest, gepost 30 november 2015 om 22:02 – 32 Reacties

Afbeelding Deze Manhart MHX5 is een subtiel snelheidsmonsterAfbeelding Deze Manhart MHX5 is een subtiel snelheidsmonsterAfbeelding Deze Manhart MHX5 is een subtiel snelheidsmonsterAfbeelding Deze Manhart MHX5 is een subtiel snelheidsmonsterAfbeelding Deze Manhart MHX5 is een subtiel snelheidsmonsterAfbeelding Deze Manhart MHX5 is een subtiel snelheidsmonsterAfbeelding Deze Manhart MHX5 is een subtiel snelheidsmonsterAfbeelding Deze Manhart MHX5 is een subtiel snelheidsmonster

Manhart MHX5 700
Subtiele wijzingen die ervoor moeten gaan zorgen dat de X5 heer en meister van de autobahn zal zijn. Want off-road gaan die dingen toch nooit.

Manhart giet een lekker sausje over de X5M (F85) en doopt deze tot MHX5 700. Hiermee krijgt de SUV 125 paardjes erbij die goed zijn voor een totaal van, jawel, 700 pk en 750 newtonmeters. Dit model levert daarmee iets minder vermogen dan de MHX 750, die nog net even een tandje extremer is. Voor wie 700 pk te gretig is: het is ook mogelijk om optioneel voor de 640 pk versie te gaan.

De MHX5 700 heeft een ander uitlaatsysteem gekregen in combinatie met positief gesjoemel aan de software. Positief als in een dikke vermogenstoename. In tegenstelling tot de 750, krijgt dit model niet te maken met een snelheidsbegrenzer. Doorknallen doe je dan ook tot 315 km/u. Het power package kost 7.500 euro. Verdere optische fleur zie je terug in de matgrijze lak (+3500 euro) en de BBS SV wielen, die rollen op Vredestein Ultrac rubber. Hiervoor rekent Manhart een setprijs van 4.284 euro. Een ophangingssetje van H&R (+1181,81 euro) behoort ook tot de mogelijkheden.

Om die portemonnee nog verder leeg te trekken kun je in het interieur ook losgaan met een nuttige gadget. Het AWRON display, wat geïntegreerd kan worden in het ventielatierooster, kost bijvoorbeeld 799 euro. Dit lekkers in alle rust bekijken doet u natuurlijk in onderstaande gallery.

Ook interessant!

  • Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
    Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
  • Manhart TM3 700
    Manhart TM3 700 is opgevoerde Tesla Model 3
  • Mercedes GLC door Manhart maakt zijn voorliggers bang
  • BMW X5 subtiel
    Kijk, zó pak je een BMW X5 subtiel aan

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, manhart, SUV, tuning, X5, x5m

Vorig bericht: « Te koop: RWB Porsche 993, niet makkelijk te temmen
Volgend bericht: Aventador Roadster ging de strijd aan met een lantaarnpaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesclk350 zegt

    30 november 2015 om 22:04

    Een X5M “subtiel verbeteren” is net als naakt rondlopen met een klein lapje om je zaak te verbergen. Subtiel vergeleken met helemaal naakt, maar iedereen snapt dat het niet normaal is.

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      30 november 2015 om 22:05

      @mercedesclk350: Maar daarbij is die extra power wel lekker.

      Login om te reageren
      • keeper1 zegt

        30 november 2015 om 22:59

        @mercedesclk350: achter dat blaadje?

        Login om te reageren
        • mercedesclk350 zegt

          30 november 2015 om 23:13

          @keeper1: ook

          Login om te reageren
  2. jobberns zegt

    30 november 2015 om 22:09

    Vet! Vind dit wel een verbetering ten opzichte van de ‘normale’ X5M, meer PK’s, iets stoerder uiterlijk maar niet zo over de top als een Hamann X6 om maar iets te noemen. Ik ben fan!

    Login om te reageren
  3. sollie1984 zegt

    30 november 2015 om 22:10

    Doe mij maar de “gewone” X5M. Dit is gewoon too much.

    Login om te reageren
  4. bombaliali zegt

    30 november 2015 om 22:14

    Wat een prachtige auto!

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    30 november 2015 om 22:14

    Vind het allemaal niet eens zo verkeerd… Maar het matgrijs zou ik alleen niet doen.

    Login om te reageren
  6. scottishcarspotter2000 zegt

    30 november 2015 om 22:17

    Doe maar alleen de powerupgrade, de Tupperware kan naar mijn buurvrouw, is die ook weer een avondje zoet

    Login om te reageren
  7. ivofga zegt

    30 november 2015 om 22:20

    Voor een tuner niet over the top. Misschien zelfs ingetogen. Dat schermpje ziet op de foto geinig uit maar heeft een x5m nog niet genoeg infotainment aan boord?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      30 november 2015 om 22:48

      @ivofga: wat is het nut van dat schermpje?

      Login om te reageren
      • paulloper zegt

        30 november 2015 om 22:52

        @406_v6: Boost

        Login om te reageren
      • ivofga zegt

        30 november 2015 om 23:13

        @406_v6: zo te zien olietemperatuur, koelvloeistoftemperatuur en boost. Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat dit soort parameters niet in het standaard x5m instrumentencluster zitten.

        Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    30 november 2015 om 22:22

    Wat blijft de X5 een gedrocht… En manhsrt weet het gewoon voor elkaar te krijgen om hem nog harder te verneuken.

    Login om te reageren
    • s62b50 zegt

      30 november 2015 om 22:26

      @henkhupelschoten: mmm. Netjes origineel, zwart met bruin leer.. dan vind ik m best te doen hoor.

      Login om te reageren
    • donvinnie zegt

      1 december 2015 om 10:23

      @henkhupelschoten: Dat ding van Mercedes is een gedrocht.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        1 december 2015 om 18:47

        Jij bent een gedrocht……..@donvinnie:

        Login om te reageren
  9. cpp1 zegt

    30 november 2015 om 22:24

    In mooi blauw bijvoorbeeld en met normaal glas parkeer ik hem zonder al te veel tegenstribbelingen wel op m’n oprit hoor!

    Alleen dat schermpje jongens…de tering, gewoon een ventilatierooster opofferen voor zo’n billig schermpje dat rechtstreeks uit de autostyle gids van 2006 lijkt te komen. Kom op man, hadden de “geleerden” bij Manhart nou niet even een programma voor het infotainment kunnen schrijven en installeren?

    Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    30 november 2015 om 22:26

    Vind m wel vet gedaan, geen overkill. En dat schermpje is netjes

    Login om te reageren
  11. hplh zegt

    30 november 2015 om 22:27

    Moet spontaan pissen van dat kenteken

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    30 november 2015 om 22:31

    @rubenpriest als je net zo subtiel probeert een meisje te versieren dan krijg je waarschijnlijk een blauw oog…

    Tja snelle suv’s.. Het blijft een beetje een koe met de rechte lijn snelheid van een racepaard. Het gaat hard maar ziet er niet uit.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      30 november 2015 om 22:40

      @w0o0dy: haha zou t? Geen blauw oog, maar m’n BMW is dan ook OEM.. dat zal t zijn.

      Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    30 november 2015 om 23:11

    Doe maar dat 750 pk kuurtje met dit uiterlijk en zonder die verlagingsset en de andere emblemen.

    Login om te reageren
  14. Rob zegt

    30 november 2015 om 23:22

    Lol, er zit dus standaard een joekel van een scherm in, maar deze jongens vonden het nodig om nóg een schermpje te plaatsen!

    Blijft een apart soort humor, die Duitse humor.

    Login om te reageren
  15. 2wheeler zegt

    30 november 2015 om 23:42

    Beetje offtopic, maar is het mogelijk om een ouder model (bijvoorbeeld de e90) naar een dergelijke tuner te brengen? En moet het altijd een topversie zijn van een model? Ik snap dat een schraapdieselversie geen succes zal worden, maar zeg de “midden-motoren”?

    Ot: brute verschijning! Alleen is matte lak wel een beetje passé imo.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      1 december 2015 om 00:20

      @2wheeler: U vraagt, wij draaien. Ja, het is mogelijk. Maar niet bij G-Power, die concentreren zich voornamelijk op extreme tuning op basis van M-Modellen, alhoewel ze ook chiptuning aanbieden voor de 335i.

      Maar een E90 335i kun je prima naar AC Schnitzer brengen, dan ga je van 305pk naar 360 paardjes. Hartge heeft dergelijke aanbiedingen. Maar met een 330i wordt het wat lastiger, of je moet bereid zijn flink meer te betalen voor een compressor of turbo (maar als dat je plan is, ga dan meteen voor een gebruikte 335i).

      Kortom, er zijn voldoende tuners die het een en ander aanbieden. Er zijn twee dingen belangrijk voor dat je aan de slag gaat: wat is de basis van je huidige auto en wat zijn je uiteindelijke plannen.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        1 december 2015 om 08:25

        @gtwillem: ik wist gewoon dat jij zou antwoorden haha! Bedankt Willem, kan ik vandaag weer rustig verder dagdromen over mijn eerste auto.

        Login om te reageren
  16. dsdh zegt

    1 december 2015 om 06:06

    Man dat gaat hart

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    1 december 2015 om 08:28

    315 km/h met een SUV, het is wel ziek hoor! En eigenlijk vind ik deze auto nog best mooi ook. Zeker als je de modellen van andere tuners ziet. Het lijkt me wel wat. Mooie wintersport mobiel.

    Login om te reageren
  18. novazezi zegt

    1 december 2015 om 09:51

    Ik vraag me echt af waarom? In mijn optiek doe je met de helft van het vermogen net zoveel in een mooie sedan/coupe/touring/estate. In windstille gebieden rijdt een SUV wel lekker maar met 300km/h rechtdoor en 50km/h windvlagen van links is geen pretje met die hoge voertuigen. En dan nog het nutteloze brandstofverbruik daar gelaten.

    Login om te reageren
  19. naamloos3 zegt

    1 december 2015 om 10:16

    hij gaat hart man

    Login om te reageren
  20. clarkson zegt

    1 december 2015 om 10:27

    Foei lelijke velgen. Maar de rest ziet er best oké uit. En een top van 315 is wel erg gaaf hoor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North