• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Manhart Nissan Patrol heeft bizar weinig koppel

Auteur: willeme, gepost 27 september 2022 om 21:00 – 15 Reacties

Manhart Nissan Patrol

Zelfs een beetje Volvo XC40 heeft meer koppel tegenwoordig. Wat is er aan de hand met de Manhart Nissan Patrol?

Waar zijn alle eigenlijk tuners gebleven? Vroeger waren er echt een hele hoop, tegenwoordig is er maar een handjevol van overgebleven. Natuurlijk, grote jongens als Brabus, ABT, AC Schnitzer en TechArt zijn er nog. Maar een hoop kleinere jongens zijn met de aardbodem verdwenen.

Nu zijn er ook genoeg nieuwe tuners bijgekomen en eentje daarvan is heel erg actief. Daarbij gaat het om Manhart. Die jongens vervangen nu een heleboel verschillende tuners, want ze zijn veelzijdig. Voor vandaag hebben we een Nissan Patrol voor je in de aanbieding!

Wat? Bestaat die Nissan Patrol nog?

Ja, een Patrol! Ken je die nog? In de jaren ’80 en ’90 was het een robuuste terreinwagen die bekend stond om zijn onverwoestbaarheid en onveiligheid. De auto is al jaren niet meer in Nederland te verkrijgen, maar uitgegroeid tot een soort rijdende moloch. Het is nog altijd de tegenhanger van de Toyota Land Cruiser: dus veel te groot en veel te lomp. De huidige versie – generatie Y62 – is er sinds 2020:

De reguliere Y62
De reguliere Y62
De reguliere Y62
De reguliere Y62
De reguliere Y62

Deze generatie loopt overigens al een tijdje langer mee: sinds 2010. Dat is wel vaker bij dat soort auto’s. Ze zijn heel erg duur om te ontwikkelen en verkopen niet in grote aantallen. Enfin, de Patrol kun je in diverse uitvoeringen krijgen, waaronder zelfs een heuse Nismo-variant:

Nismo
Nismo

Manhart Nissan Patrol

Maar nu is er dus ook eentje van Manhart. Bijzonder, want normaal gesproken werken ze bij Manhart alleen met modellen die in Duitsland verkocht worden. Wellicht dat het om een import-auto gaat van een klant of dat ze even worden ingevlogen om in het Midden-Oosten een auto aan te pakken.

Manhart Nissan Patrol

Ze hebben de auto behoorlijk aangepakt. De motor – een 5.6 liter V8 – is nu voorzien van een mechanische compressor. Daardoor stijgt het vermogen van de Manhart Nissan Patrol van 400 pk naar 650 pk, 250 pk verschil. Ook flink meer dan de Nismo Patrol, die slechts 428 pk heeft. Het koppel is volgens Manhart 600 Nm. Dat is opmerkelijk weinig, de V8 levert standaard al 526 Nm. Wellicht dat ze het bij Manhart begrenzen om de zeventraps Jatco-transmissie te ontzien.

Manhart Nissan Patrol
Manhart Nissan Patrol
Manhart Nissan Patrol
Manhart Nissan Patrol

Zwart met goud. Goh.

Wat het doet met de prestaties, zeggen ze bij Manhart niet. Wel dat je een sportuitlaat kunt krijgen met 200-cels sportkats voor een lekkerder geluid. Voor een fraaiere stance is de auto iets lager geelgd en zijn er 24 inch wielen gemonteerd. Vervolgens voorziet Manhart het interieur van de Patrol van zwart leer met gouden details.

Manhart Nissan Patrol
Manhart Nissan Patrol
Manhart Nissan Patrol

Ook het exterieur is zwart met gouden versieringen. Het is in elk geval lekker herkenbaar. Mocht je een Patrol hebben en deze upgrades wensen, bouwen ze er graag eentje om voor je bij Manhart.

Meer lezen? Dit zijn negen legendarische nieuwe offroaders!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Nissan Patrol GR 2.8 van Jan
    Mijn Auto: Nissan Patrol GR 2.8 van Jan
  • Deze Nissan R390 GT1 is straatlegaal!
    Video: Nissan R390 GT1 is straatlegaal!
  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Video: bizarre Nissan Skyline GT-R crash

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

compressor, manhart, Nissan, patrol, tuning, V8, velgen, Video

Vorig bericht: « Wordt Max kampioen in de regen?
Volgend bericht: Officieel: 748 pk BMW XM komt de boel opschudden »

Lees Interacties

Reacties

  1. sportabgasanlage zegt

    27 september 2022 om 21:12

    Een zwart-gouden zeecontainer voor rappers. Smaak is niet te koop.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      28 september 2022 om 08:18

      Vervang het goud door rood en je hebt het A-Team busje van dit millennium 🥴

      Login om te reageren
  2. Jens zegt

    27 september 2022 om 21:20

    Waarom die gouden details? …

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 september 2022 om 05:58

      Omdat het anders een saaie zwarte blob wordt.

      Login om te reageren
    • tortuga zegt

      28 september 2022 om 06:50

      .. Manhart

      Login om te reageren
  3. harrie zegt

    27 september 2022 om 21:25

    Gemiste kans dat ie niet goud met zwarte strepen is.
    Dit is nog net iets te stijlvol.

    Login om te reageren
  4. kennone zegt

    27 september 2022 om 22:48

    Dat koppel.zal wel begrensd zijn om de automaat te sparen.

    Login om te reageren
  5. maferick74 zegt

    27 september 2022 om 23:14

    Handig zo’n defuser

    Login om te reageren
  6. iphonistvongates zegt

    27 september 2022 om 23:52

    Is het een pimp-mobiel of een (brandstof)pomp-mobiel? 🙈

    Login om te reageren
  7. basman147 zegt

    28 september 2022 om 09:01

    Ergens klopt er iets niet. Als je 650 pk wil genereren met slechts 600Nm, zou je 7600 tpm moeten draaien. Standaard levert dit blok zijn topvermogen bij 5800tpm, en ik betwijfel of je dat zomaar kan aanpassen naar 8k zonder ingrijpende wijzigingen bij het draaiende gedeelte.

    Voorbeeld, als die 650 pk bij 5800 min-1 worden geleverd zoals het origineel zou de motor bij dat toerental ((650/1,36)*9549)/5800 = 787 NM leveren.

    Typfoutje? Poundfeet (600NM = 803NM)? Of levert de motor alleen op de testbank 650 pk maar is hij begrensd op 600NM eenmaal ingebouwd?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      28 september 2022 om 11:29

      @basman147:

      Het kan meerdere dingen betekenen. We hebben de specificaties van Manhart overgenomen. Die zullen het hoogstwaarschijnlijk wel weten. 600 lb ft zou een mogelijkheid zijn. Uiteraard is het ook mogelijk dat men het koppel heeft begrensd. Dat zijn eigenlijk de enige situaties waarbij ik heb gezien dat er zo;n vreemde verhouding is tussen koppel en vermogen.

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        28 september 2022 om 12:24

        Ik heb in mijn beste Duits een mailtje gestuurd. Kijken of ik antwoord krijg😁.

        Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    28 september 2022 om 09:20

    Nog altijd beter dan de BMW XM

    Login om te reageren
  9. flyerbunch zegt

    28 september 2022 om 09:23

    Lijkt een beetje de Mansory tour te zijn opgegaan?

    Login om te reageren
  10. AudiRS zegt

    28 september 2022 om 11:40

    Spuuglelijk. Maar in Arabistan vindt dit gretig aftrek.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North