• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Manhart RQ900 is zonde van de moeite. Zucht

Auteur: willeme, gepost 5 juli 2021 om 15:00 – 7 Reacties

Manhart RQ900

Je kan van een drol geen moorkop maken. Je kan er wel op doen, je blijft het toch proeven. De Manhart RQ900 lijkt zonde van geld, middelen en de moeite.

Auto’s zijn bijna letterlijk als dinoasuriërs. Op het einde van het bestaan van deze gigantische reptielen, zo’n 65 miljoen jaar geleden (de Fiat 500 was toen net geïntroduceerd), had je de vreemdste dinosauriërs. Tijdens het Krijt-tijdperk (het laatste tijdperk van de dino’s) waren ze groter dan ooit. Juist die soorten hadden de grootst mogelijk moeite om zich aan te passen aan de nieuwe omstandigheden waardoor ze (op een paar kleine soorten na), allemaal uitroeiden.

Waarschijnlijk is er een paleontoloog in de zaal die bovenstaand stukje proza kan aanvullen, maar het lijkt erop dat we met auto’s een zelfde richting op gaan. Het verschil met 65 miljoen jaar geleden is dat we het nu allemaal weten dat we afstevenen op een ‘nieuwe wereld’. Dan is het vreemd dat men de focus juist legt op dit soort gekke krappe crossovers, zoals deze Manhart RQ900.

Manhart RQ900

Basis

De auto is precies wat je verwacht dat het is. In basis is de Manhart RQ900 een Audi RS-Q8. Je weet wel, de sportieve en dure crossover coupé van VW die me 600 pk niet zo sportief mag zijn als de Porsche Cayenne GT Coupé (630 pk) en Lamborghini Urus (650 pk). Het verschil tussen die auto’s is voornamelijk software en marketing. Met diverse modificaties kun je er prima 900 pk uit halen.

  • Manhart RQ900
  • Manhart RQ900
  • Manhart RQ900

In het geval van de Manhart RQ900 ligt het aantal nog ietsje hoger: 918 pk. Qua koppel heb je ook wat voorhanden: 1.180 Nm. De wijzigingen van de Duitsers zijn: aangepaste turboschoepen, Eventuri lucht inlaat systeem, grotere intercooler en sportuitlaat met 200 cel-sportkats.

Manhart RQ900

Prestaties Manhart RQ900

Uiteraard zorgt een nieuwe ECU ervoor dat alles lekker samenwerkt. De prestaties zijn niet verkeerd. In 3,8 seconden sprint je naar de 100 km/u en de top bedraagt 305 km/u. Op het niveau van een gewone ruimere RS6 dus.

  • Manhart RQ900
  • Manhart RQ900
  • Manhart RQ900

Om het nog stommer te maken, is de Manhart RQ900 verlaagd met 40 millimeter. Als je een lage RS Q8 wilt, kun je dan niet beter een RS6 kopen? Of een RS7? Als kers in de appelmoes zijn er ook 24 inch grote wielen en wat spoilers plus gouden details om aan te tonen dat jij een zinloze auto hebt gekocht en ‘m nog wat zinlozer hebt gemaakt. Zoals mij ex-zwager altijd zei over mijn zus: het mormel is bijzonder indrukwekkend, maar niet vanwege de goede redenen.

Alle onderdelen voor de Manhart RQ900 zijn per direct te bestellen. Maar het hoeft natuurlijk niet.

Ook interessant!

  • Drie keer raden hoe veel pk de Manhart RQ 800 heeft
  • Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
    Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
  • Manhart TM3 700
    Manhart TM3 700 is opgevoerde Tesla Model 3
  • Mercedes GLC door Manhart maakt zijn voorliggers bang

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, manhart, q8, quattro, rs-q8, stickers, tuning, V8, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « Video: politieagent zonder helm maakt wheelie
Volgend bericht: Porsche 992 GT3 rijtest video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    5 juli 2021 om 15:32

    Hahaha prachtige one-liner van je ex zwager. Die ga ik onthouden.

    Login om te reageren
  2. mout zegt

    5 juli 2021 om 15:34

    Ah, heerlijk!
    (de toon en strekking van het artikel, niet die auto).

    Verhoogde auto’s verlagen, en overbodig zware auto’s voorzien van carbon. Dat moeten toch de lolligste trends van het moment zijn.
    Al is zo’n ‘marketingtrapje’ met 650, 630 en 600 ook wel erg. Wat zou die motor mogen afgeven als ie in een Skoda Kodiaq zou zitten?

    Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      5 juli 2021 om 16:52

      @mout; de VW versie zou 570pk hebben en de Skoda 540.

      Login om te reageren
  3. fendercd60 zegt

    5 juli 2021 om 18:06

    Wat zijn die Manhart livery’s lelijk zeg.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      5 juli 2021 om 21:10

      Ligt aan de auto. Op de Mini GP 3 die ze gedaan hebben past het wel.

      Login om te reageren
  4. iannuzi zegt

    5 juli 2021 om 19:09

    Binnenkort te zien bij uw grotere voetbalclub.

    Login om te reageren
  5. nout zegt

    5 juli 2021 om 23:13

    Ik vind 3,8 nog tegenvallen voor 918pk en 4wd… Geeft maar weer aan wat voor mastodont het is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North