• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mansory behangt de Lotus Evora met carbon

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 februari 2011 om 10:11 – 36 Reacties

Lotus_Evora_Mansory
Toe maar. Behalve hun eigen Cayenne-creatie hebben de mannen van Mansory nog een auto behandeld voor de Autosalon van Genève. In samenwerking met Lotus wordt daar een Evora gepresenteerd die van een nieuwe body en een vracht koolstofvezel is voorzien.

Naar het schijnt is deze workover puur optisch, en dus alleen geschikt voor de carbonfreaks. In het perbericht laat Lotus overigens het volgende weten als reactie op de berichten die onlangs in de media verschenen over een ‘agressievere Evora‘:

Let’s be clear on this: contrary to media reports, what you’ll see in Geneva is NOT an Evora facelift. It’s a taste of the future of Lotus product customisation. Merely the first toe in the water and a showcase of the potential future.

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze nieuwe Lotus werd pas na 7 jaar (!) verkocht
  • Radford Lotus Type 62-2
    Radford Lotus Type 62-2 heeft 600 pk (op 1.000 kg!)
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, evora, geneve-2011, Lotus, mansory, tuning, wit

Vorig bericht: « Jaaa! De nieuwe Kia Rio
Volgend bericht: Eerste afbeelding Gumpert Tornante »

Lees Interacties

Reacties

  1. floryn zegt

    11 februari 2011 om 10:19

    Jammer dat het een showcase is, want de Evora verdient wel wat meer pit en kan dan ook zorgen voor de nodige cashflow totdat alle nieuwe modellen er zijn.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      11 februari 2011 om 11:25

      @floryn: inderdaad. En het is niet alsof Lotus in het verleden niet wat gepeperde uitvoeringen heeft gemaakt om de verkopen wat op te schoeven.
      Ergens kan het er gewoon niet in om een Cayman concurrent te hebben met een opzettelijk onderperformende Toyota V6 erin!
      (ja, onderperformend: turbo of niet, de duitse 3.0 V6-en doen 330pk, dus een 3.5L in een sport variant die geen 50000 km per jaar hoef te doen, zou toch naar minimaal 350pk moeten!)

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        11 februari 2011 om 11:47

        @gregorius: Wat schept mijn verbazing: er is al een Evora S….. met 347 PK.

        Login om te reageren
  2. alfa159TI zegt

    11 februari 2011 om 10:21

    geef maar mee, ik vind wel ergens iemand die nog wat lekkers met het motorblok kan doen!

    Login om te reageren
  3. President zegt

    11 februari 2011 om 10:22

    We zijn “meer” gewoon van Mansory

    Login om te reageren
  4. Stopwearingpants zegt

    11 februari 2011 om 10:26

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  5. Rik zegt

    11 februari 2011 om 10:36

    Hmmm, smakelijk.
    Als ze het rooster achter de voorwielen wit hadden gelaten was het perfect geweest…

    Login om te reageren
  6. huge zegt

    11 februari 2011 om 10:36

    zooooo dat zijn wel hele slecht photoshops! diegene kon toch tenminste de moeite nemen om een beetje de carbon structuur te “buigen” zodat de structuur het oppervlak volgt

    Login om te reageren
  7. sir_smokalot zegt

    11 februari 2011 om 10:47

    Het schijnt dat Mansory ook de downforce enorm verbeterd heeft. Zie hem plakken!

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      11 februari 2011 om 10:51

      @sir_smokalot: Heftig :), hoop alleen dat mansory niet de gordels eruit gesloopt heeft onder het mom ‘gewichtsbesparing’.

      Login om te reageren
    • GOD zegt

      11 februari 2011 om 11:07

      @sir_smokalot: Wauwwww vet man!!! echt wel de beste auto ooit dit kan een Ferrari niet eens.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      11 februari 2011 om 13:00

      @sir_smokalot: VET! En respect voor de sluitertijd van de camera.. je kunt echt niet zien dat hij meer als 250 doet over het plafond van de tunnel. Super! ;)

      Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      11 februari 2011 om 14:05

      @sir_smokalot: NIVEAU NIHIL JONG, NIHIL. :D haha

      Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      14 februari 2011 om 15:15

      @sir_smokalot: HAHA!

      Login om te reageren
  8. gedwongenleaser zegt

    11 februari 2011 om 10:53

    Als ze nu ipv wit de body in de ‘carbon kleur’ spuiten dan lijkt het meer 1 geheel en vind ik hem erg nice. Nu is het contrast dermate groot dat het alleen maar optische opsmuk lijkt (dat is het ook maar het kan dus minder opzichtig naar mijn idee).

    Login om te reageren
  9. dondeboer zegt

    11 februari 2011 om 11:09

    OP een auto als deze zou carbon functioneel moeten zijn, dus nee, dank je.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 februari 2011 om 20:39

      @dondeboer: Is toch funcioneel? Het verlaagt het gewicht. Tenminste, ik denk toch dat het echt carbon is, en geen wrap. Zou maar goedkoopjes zijn van Mansory, zo’n stickervelletje…

      Login om te reageren
  10. wolf zegt

    11 februari 2011 om 11:56

    Als ze hier nou een heftig blok (ook qua geluidsbeleving) in hangen zoals het 5 cilinderblok van de TTRS of een 335i blok dan verkopen ze zeker veel meer Lotussen. Zal wel bij dromen blijven ( hoewel Donkervoort het wel gelukt is met Audi)

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      11 februari 2011 om 12:08

      @wolf: ik kan me wel voorstellen dat dat ding dan nog duurder wordt! Het is al niet aan de goedkope kant..

      Login om te reageren
  11. Lan_Evo zegt

    11 februari 2011 om 12:17

    Beetje jammer dat de onderdelen allemaal maar gewoon gewrapt zijn, doe het dan gewoon niet (op een Evora in ieder geval).

    Login om te reageren
  12. barney zegt

    11 februari 2011 om 12:20

    Het verbaast me eigenlijk dat Lotus nog bestaat. Je ziet die dingen echt nooit op de weg…

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      11 februari 2011 om 13:01

      @barney: Valt wel mee hoor. Hier bij ons op de campus staan er al twee.

      Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      11 februari 2011 om 14:05

      @barney: Hier rijdt er ook eentje.

      Login om te reageren
    • marcus zegt

      11 februari 2011 om 16:29

      @barney: In de zomer struikel je in Zuid Oost Engeland over de Elises. Zie af en toe ook wel eens een Esprit voorbij komen en heel enkel een Elan.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 februari 2011 om 20:45

      @barney: Papa Proton heeft (voorlopig) ook nog centjes genoeg. Daarnaast heb je ook Lotus Engineering, die een zeer succesvol bedrijf is. Proton gebruikt “Engineered by Lotus” dan ook met graagte op vrij gewone autootjes. Maar om de waarde van die badge hoog te houden moet het merk Lotus natuurlijk blijven bestaan.

      En aangezien er nu een heleboel nieuwe modellen op stapel staan, komt het wel goed met Lotus…

      Login om te reageren
  13. As_long_as_it_is_fast zegt

    11 februari 2011 om 14:07

    Mja carbon, allemaal goed en wel maar denk niet dat dit echt nodig is op zo een lotus. En of hij er nu beter uitziet, hmm. Laat staan als je deze lotus koopt in een ander kleurtje, dan vloekt dat carbon 9 kansen op 10 met uw lakkleur..

    Login om te reageren
  14. 560pkferrari zegt

    11 februari 2011 om 15:13

    Een keer geen verslechtering van het origineel. Niet van mansory gewend

    Login om te reageren
  15. willemseles zegt

    11 februari 2011 om 15:16

    Carbon is bedoeld om gewichtsbesparing te realiseren, niet als afdekmiddel.

    Login om te reageren
  16. Justawheelchairguy zegt

    11 februari 2011 om 17:28

    Best lekker! Mooi werk Mansory.

    Login om te reageren
  17. YaSo zegt

    11 februari 2011 om 20:58

    Mansory houdt het bescheiden deze keer??

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    12 februari 2011 om 01:05

    Dit doen ze om mij te irriteren hè. Laatst had ik het er hier nog over dat ik de Evora S minder mooi vond door de diffuser. Mansory moet toen gedacht hebben ‘laten we hem eens écht kwaad maken en er een nog veel grotere diffuser op plakken!’

    Login om te reageren
  19. Nico94 zegt

    12 februari 2011 om 08:15

    Dit keer heeft Mansory het wel gord gedaan! Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    12 februari 2011 om 13:03

    Goh ik denk da de buurmn ook wel an een rolletje folie kan komen met carbonprint… kost vast niet dehelft van deze tuning door Mansory.

    Login om te reageren
  21. dilopa zegt

    12 februari 2011 om 14:14

    @wolf: Heb je al eens een Evora met het optionele Lotus sportuitlaat gehoord :-)..

    Login om te reageren
  22. MichaelvdBroek zegt

    14 februari 2011 om 15:17

    hij is lekkerrrrrr! en hoe meer carbon hoe beter :P

    Login om te reageren
  23. Dimglor zegt

    14 februari 2011 om 19:00

    De Evora is al eens prachtbak… Deze is echt gewoon af…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North