• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Mansory G63 AMG 6×6 facelift, met 840 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 juni 2015 om 16:37 – 35 Reacties

Afbeelding Dit is de Mansory G63 AMG 6×6 facelift, met 840 pkAfbeelding Dit is de Mansory G63 AMG 6×6 facelift, met 840 pkAfbeelding Dit is de Mansory G63 AMG 6×6 facelift, met 840 pkAfbeelding Dit is de Mansory G63 AMG 6×6 facelift, met 840 pkAfbeelding Dit is de Mansory G63 AMG 6×6 facelift, met 840 pkAfbeelding Dit is de Mansory G63 AMG 6×6 facelift, met 840 pkAfbeelding Dit is de Mansory G63 AMG 6×6 facelift, met 840 pkAfbeelding Dit is de Mansory G63 AMG 6×6 facelift, met 840 pk

Mansory G63 6x6
In de woorden van Ralph Wiggum: go banana!

Nadat de teller door de 100 geproduceerde exemplaren schoot vond Mercedes het welletjes, en zette een punt achter de G63 6×6 (om zich met de G500 4×4-inhetkwadraat bezig te gaan houden). Het in productie nemen bleek één van de briljantste zetten ooit te zijn, met een marketingwaarde die zijn weerga niet kent.

Carbontuner Mansory wist ergens nog een exemplaar van de met een half dozijn wielen en 5 differentiëlen behepte über-AMG te vinden. Ook op deze G plakt de firma zijn Gronos-badge, en om de feestvreugde te verhogen heeft de 5,5 liter V8 – net zoals bij poging nummer 1 – een upgrade gekregen naar 840 pk en 1.000 Nm. Opdat je breed lachend (en met een draaikolk in de tank) ongeveer alles wat er onder je rijdt kunt verslinden (deze website verwoordt prima hoe je je dan voelt).

Onder anderen de lichten gingen op de schop, met geïntegreerde knipperlichten (voor onze Belgische lezers: dat zijn pinkers) en vier dikke verstralers op het dak. Ideaal om die buffel ’s nachts mee in het zicht te houden als je gaat jagen met je vrienden. Daarnaast werd de motorkap vervangen door een koolstofvezel-exemplaar. We gokken dat dit wat meer voor de show is dan voor de gewichtsbesparing.

Uiteraard kan de eindgebruiker zijn AMG-tank naar hartelust personaliseren. Geef Mansory een belletje (en bewijs van kredietwaardigheid) en ze steken de handjes voor je uit de mouwen. Hieronder de foto, waarbij de banana for scale ontbreekt. Maar geloof ons: het ding is enorm.

Ook interessant!

  • Viva Germania! Dit is de nieuwste creatie van Mansory
  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Mansory is nu écht te ver gegaan
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, amg, g-klasse, g63, geel, mansory, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Barnfind du jour: het Franse brandweerauto-kerkhof
Volgend bericht: Het Ferrari-complex van deze Suzuki SC 100 GX »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dylan zegt

    3 juni 2015 om 16:38

    Wat een ongelooflijk dikke wagen! In deze kleur is die echt perfect! Hebbuuhh!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      3 juni 2015 om 17:13

      @spotcrewda: die kleur staat top, maar dan liever met originele bumpers.

      Login om te reageren
  2. dutchcorvette zegt

    3 juni 2015 om 16:39

    hoe veel kamelen kost dat ding?

    Login om te reageren
    • mcaa zegt

      3 juni 2015 om 16:44

      @dutchcorvette: 10.000 paar klompen voor jou

      Login om te reageren
      • marikoelolo zegt

        3 juni 2015 om 17:18

        @mcaa: Ik denk wel meer, wie wil die waardeloze dingen nou hebben?

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          3 juni 2015 om 18:59

          @marikoelolo: ik wil hem best hebben.

          Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      3 juni 2015 om 16:45

      @dutchcorvette: ga voor 1000 euries per kameel en ik denk dat je met een miljoen kamelen 1 wiel mee mag nemen…

      Login om te reageren
      • volkswagena4tdi zegt

        3 juni 2015 om 16:55

        @gwnbmw: Rekenen is niet je vak.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          3 juni 2015 om 17:14

          @volkswagena4tdi: hahaha

          Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          4 juni 2015 om 19:35

          @volkswagena4tdi: eerlijk gezegt is wiskunde het enigste vak dat hoger als een 7 staat…

          Login om te reageren
      • ettie zegt

        3 juni 2015 om 16:59

        @gwnbmw: een miljard per wiel? Jij kan echt niet rekenen he pietertje?

        Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    3 juni 2015 om 16:40

    Sweet mother of asobakken! Dat is pas een middelvinger op wielen! Ook ik zeg hebb0n!

    Login om te reageren
  4. jens28 zegt

    3 juni 2015 om 16:42

    Echt een bruut ding maar hoeveel 6×6 amg’s zijn of worden er gebouwd

    Login om te reageren
    • bakbanaan zegt

      3 juni 2015 om 16:46

      @jens28: leesvaardigheid, 100 stuks

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        3 juni 2015 om 16:49

        *meer dan 100 stuks.
        Hoeveel precies zegt AMG lekker niet.

        Login om te reageren
      • jens28 zegt

        3 juni 2015 om 20:10

        @bakbanaan: maar toen hij geintroduceert werd werd er gezegt dat hij niet gelimiteert was maar dat hij wel exclucief moest blijven dus mijn leesvaardigheid is wel goed hoor

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 juni 2015 om 17:02

      @jens28: geen limiet .. Net zoveel als dat er klanten zijn ..

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        3 juni 2015 om 17:15

        @lincoln: Ze zijn toch al gestopt met de productie?

        Login om te reageren
        • sr20det zegt

          3 juni 2015 om 18:26

          @dutchdriftking: ja

          Login om te reageren
    • niex zegt

      3 juni 2015 om 17:26

      @jens28: je kwam dus niet verder als de eerste zin??

      Login om te reageren
      • autofanaat11 zegt

        3 juni 2015 om 18:29

        @niex: jij hebt school nooit afgemaakt? Dan*

        Login om te reageren
      • david36254 zegt

        3 juni 2015 om 18:45

        @niex: niet verder dan..

        Login om te reageren
  5. purepet9000 zegt

    3 juni 2015 om 16:42

    Lijkt op een rotte banaan, wel gaaf.

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    3 juni 2015 om 16:46

    Bruut, maarre die koplampen zijn afschuwelijk.

    Login om te reageren
  7. scottishcarspotter2000 zegt

    3 juni 2015 om 16:47

    Komt u maar!

    Login om te reageren
  8. MrHyde zegt

    3 juni 2015 om 17:06

    @sir_smokalot : 3 differentiëlen heeft de “normale” G-Wagon. (1 per as, en 1 tussen de voor en achter as). Deze sweet-motha-focka heeft er maar liefst 5 !!! (1 per as, en 1 tussen elke as). Daardoor gaan als je hem “lockt” lekker alle wielen even hard.
    Waar dit overigens bij een normale “ofroader” (en in dit geval ook de normale G-klasse) alleen in low-gear kan (om door de modder of los zand te ploeteren), kan deze dat ook in High-gear. Hij is dus echt gebouwd om keihard door de duinen te knallen.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      3 juni 2015 om 17:27

      You’re right. And when you’re right, you’re right. Heb ’t aangepast.

      Login om te reageren
    • tonyvds zegt

      3 juni 2015 om 19:35

      @MrHyde: Bij de normale G-klasse hoeft dit ook niet in low-gear, lukt ook perfect in high.

      Login om te reageren
  9. biohazardracer zegt

    3 juni 2015 om 17:14

    Bazen bak!! Zou hem zelf alleen niet in het geel nemen.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    3 juni 2015 om 17:14

    Wat bljjft het toch een heerlijk apparaat!

    Login om te reageren
  11. philipf zegt

    3 juni 2015 om 17:33

    Wat een monster! Wel een lekker monster!

    Login om te reageren
  12. clarkson zegt

    3 juni 2015 om 17:43

    Wedde dat er ergens nu een tuner pislink is omdat dit nu de snelste is? En dat we volgende week een hebben met 1000pk?

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      3 juni 2015 om 18:11

      @clarkson: Denk het niet, want in de zandbak doet de motor met tienmiljoenmiljardpeekaa..

      KABOOOOM!!!

      Login om te reageren
  13. sr20det zegt

    3 juni 2015 om 18:25

    De neusjes van de g’s van mansory vind ik er echt geslaagd uit zien

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    4 juni 2015 om 09:10

    En dan is die buitenkant niet eens helemaal verneukt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North