In de woorden van Ralph Wiggum: go banana!
Nadat de teller door de 100 geproduceerde exemplaren schoot vond Mercedes het welletjes, en zette een punt achter de G63 6×6 (om zich met de G500 4×4-inhetkwadraat bezig te gaan houden). Het in productie nemen bleek één van de briljantste zetten ooit te zijn, met een marketingwaarde die zijn weerga niet kent.
Carbontuner Mansory wist ergens nog een exemplaar van de met een half dozijn wielen en 5 differentiëlen behepte über-AMG te vinden. Ook op deze G plakt de firma zijn Gronos-badge, en om de feestvreugde te verhogen heeft de 5,5 liter V8 – net zoals bij poging nummer 1 – een upgrade gekregen naar 840 pk en 1.000 Nm. Opdat je breed lachend (en met een draaikolk in de tank) ongeveer alles wat er onder je rijdt kunt verslinden (deze website verwoordt prima hoe je je dan voelt).
Onder anderen de lichten gingen op de schop, met geïntegreerde knipperlichten (voor onze Belgische lezers: dat zijn pinkers) en vier dikke verstralers op het dak. Ideaal om die buffel ’s nachts mee in het zicht te houden als je gaat jagen met je vrienden. Daarnaast werd de motorkap vervangen door een koolstofvezel-exemplaar. We gokken dat dit wat meer voor de show is dan voor de gewichtsbesparing.
Uiteraard kan de eindgebruiker zijn AMG-tank naar hartelust personaliseren. Geef Mansory een belletje (en bewijs van kredietwaardigheid) en ze steken de handjes voor je uit de mouwen. Hieronder de foto, waarbij de banana for scale ontbreekt. Maar geloof ons: het ding is enorm.
35 reacties
Hoeveel precies zegt AMG lekker niet.
Waar dit overigens bij een normale “ofroader” (en in dit geval ook de normale G-klasse) alleen in low-gear kan (om door de modder of los zand te ploeteren), kan deze dat ook in High-gear. Hij is dus echt gebouwd om keihard door de duinen te knallen.
KABOOOOM!!!