Dit is de Mansory G63 AMG 6×6 facelift, met 840 pk

Auteur: , 35 Reacties

In de woorden van Ralph Wiggum: go banana!

Nadat de teller door de 100 geproduceerde exemplaren schoot vond Mercedes het welletjes, en zette een punt achter de G63 6×6 (om zich met de G500 4×4-inhetkwadraat bezig te gaan houden). Het in productie nemen bleek één van de briljantste zetten ooit te zijn, met een marketingwaarde die zijn weerga niet kent.

Carbontuner Mansory wist ergens nog een exemplaar van de met een half dozijn wielen en 5 differentiëlen behepte über-AMG te vinden. Ook op deze G plakt de firma zijn Gronos-badge, en om de feestvreugde te verhogen heeft de 5,5 liter V8 – net zoals bij poging nummer 1 – een upgrade gekregen naar 840 pk en 1.000 Nm. Opdat je breed lachend (en met een draaikolk in de tank) ongeveer alles wat er onder je rijdt kunt verslinden (deze website verwoordt prima hoe je je dan voelt).

Onder anderen de lichten gingen op de schop, met geïntegreerde knipperlichten (voor onze Belgische lezers: dat zijn pinkers) en vier dikke verstralers op het dak. Ideaal om die buffel ’s nachts mee in het zicht te houden als je gaat jagen met je vrienden. Daarnaast werd de motorkap vervangen door een koolstofvezel-exemplaar. We gokken dat dit wat meer voor de show is dan voor de gewichtsbesparing.

Uiteraard kan de eindgebruiker zijn AMG-tank naar hartelust personaliseren. Geef Mansory een belletje (en bewijs van kredietwaardigheid) en ze steken de handjes voor je uit de mouwen. Hieronder de foto, waarbij de banana for scale ontbreekt. Maar geloof ons: het ding is enorm.



35 reacties

Wat een ongelooflijk dikke wagen! In deze kleur is die echt perfect! Hebbuuhh!
@spotcrewda: die kleur staat top, maar dan liever met originele bumpers.
hoe veel kamelen kost dat ding?
@dutchcorvette: 10.000 paar klompen voor jou
@mcaa: Ik denk wel meer, wie wil die waardeloze dingen nou hebben?
@marikoelolo: ik wil hem best hebben.
@dutchcorvette: ga voor 1000 euries per kameel en ik denk dat je met een miljoen kamelen 1 wiel mee mag nemen…
@gwnbmw: Rekenen is niet je vak.
@volkswagena4tdi: eerlijk gezegt is wiskunde het enigste vak dat hoger als een 7 staat…
@gwnbmw: een miljard per wiel? Jij kan echt niet rekenen he pietertje?
Sweet mother of asobakken! Dat is pas een middelvinger op wielen! Ook ik zeg hebb0n!
Echt een bruut ding maar hoeveel 6×6 amg’s zijn of worden er gebouwd
@jens28: leesvaardigheid, 100 stuks
*meer dan 100 stuks.
Hoeveel precies zegt AMG lekker niet.
@bakbanaan: maar toen hij geintroduceert werd werd er gezegt dat hij niet gelimiteert was maar dat hij wel exclucief moest blijven dus mijn leesvaardigheid is wel goed hoor
@jens28: geen limiet .. Net zoveel als dat er klanten zijn ..
@lincoln: Ze zijn toch al gestopt met de productie?
@jens28: je kwam dus niet verder als de eerste zin??
@niex: jij hebt school nooit afgemaakt? Dan*
@niex: niet verder dan..
Lijkt op een rotte banaan, wel gaaf.
Bruut, maarre die koplampen zijn afschuwelijk.
Komt u maar!
@sir_smokalot : 3 differentiëlen heeft de “normale” G-Wagon. (1 per as, en 1 tussen de voor en achter as). Deze sweet-motha-focka heeft er maar liefst 5 !!! (1 per as, en 1 tussen elke as). Daardoor gaan als je hem “lockt” lekker alle wielen even hard.
Waar dit overigens bij een normale “ofroader” (en in dit geval ook de normale G-klasse) alleen in low-gear kan (om door de modder of los zand te ploeteren), kan deze dat ook in High-gear. Hij is dus echt gebouwd om keihard door de duinen te knallen.
You’re right. And when you’re right, you’re right. Heb ’t aangepast.
@MrHyde: Bij de normale G-klasse hoeft dit ook niet in low-gear, lukt ook perfect in high.
Bazen bak!! Zou hem zelf alleen niet in het geel nemen.
Wat bljjft het toch een heerlijk apparaat!
Wat een monster! Wel een lekker monster!
Wedde dat er ergens nu een tuner pislink is omdat dit nu de snelste is? En dat we volgende week een hebben met 1000pk?
@clarkson: Denk het niet, want in de zandbak doet de motor met tienmiljoenmiljardpeekaa..

KABOOOOM!!!
De neusjes van de g’s van mansory vind ik er echt geslaagd uit zien
En dan is die buitenkant niet eens helemaal verneukt!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).