• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Mansory G63 6×6 AMG met 840 pk

Auteur: autoblogger, gepost 19 mei 2014 om 12:02 – 23 Reacties

Afbeelding Dit is de Mansory G63 6×6 AMG met 840 pkAfbeelding Dit is de Mansory G63 6×6 AMG met 840 pk

Mansory G63 6x6
Met de hype rondom de G63 6×6 kan Mansory uiteraard niet achterblijven.

Vorig jaar zagen we op de autoshow van Frankfurt reeds de Brabus 6×6, nu toont ook Mansory de eerste schetsen/shops van hun visie op dit bakbeest. Mansory heeft reeds de nodige pakketjes voor je G-klasse, zoals de G-Couture, de G Speranza en G Gronos. Het was dus te verwachten dat ook de 6×6 zou worden betast.

In dit geval biedt de tuner een power-upgrade naar 840 pk (standaard 544 pk), dankzij diverse aanpassingen aan de 8-cilinder twin turbo van AMG. Ook een nieuw uitlaatsysteem helpt bij dat extra vermogen. Het max koppel stijgt naar 1000 Nm (begrensd).

Aan de buitenkant zie we ook de nodige aanpassingen. Zelf benoemen ze het als een “distinctieve revisie” en dat zien we onder andere aan een nieuwe grille, een nieuwe carbon motorkap en een nieuwe carbon zijspiegels. Aan de binnenkant kan Mansory -indien gewenst- ook flink losgaan met carbon onderdelen. Om dat te beoordelen moeten we echter wachten totdat we deze unit in het echt mogen bewonderen.

Ook interessant!

  • Mansory is nu écht te ver gegaan
  • Viva Germania! Dit is de nieuwste creatie van Mansory
  • Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL?
    Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL?
  • Mansory maakt van de nieuwe S een regelrechte maffiabak

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, amg, g-klasse, mansory, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Deze legendarische Ferrari 375 Plus gaat onder de hamer
Volgend bericht: Nissan 370Z Nismo heeft een update gekregen »

Lees Interacties

Reacties

  1. epimetheus zegt

    19 mei 2014 om 12:10

    Ik blijf die 6×6 een lekker monster vinden!

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      19 mei 2014 om 12:18

      @epimetheus: ik ook, maar doe mij maar gewoon een kaartje voor SuperCar Sunday op 8 juni

      Login om te reageren
      • fejjie zegt

        19 mei 2014 om 12:20

        @marikoelolo: This must be your lucky day :-)

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      19 mei 2014 om 17:37

      @epimetheus: ik ben er ook echt een fan van. En dat filmpje van topgear wakkerde dat alleen maar aan ;)

      Login om te reageren
  2. blootmens zegt

    19 mei 2014 om 12:19

    Ik wacht nog altijd tot een tuner 2000+ pk in deze auto steekt. Het enorme gewicht en 6 banden zou voor veel grip zorgen. Daarbij zou die hoeveelheid aan pk’s er voor zorgen dat deze tank toch een beetje deftig vooruit komt :p.

    Login om te reageren
    • fejjie zegt

      19 mei 2014 om 12:21

      @blootmens: Ja, je wil je natuurlijk niet belachelijk maken in zo een standaard 6×6.

      Login om te reageren
  3. blootmens zegt

    19 mei 2014 om 12:27

    lol, ik bedoel maar dat 2000 pk in deze auto meer verantwoord zou zijn dan in de zoveelste nieuwe supercar :D

    Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      19 mei 2014 om 23:03

      @blootmens: +1 al zou een oplossing voor de begrenzingen ook al een oplossing zijn

      Login om te reageren
  4. giejermo zegt

    19 mei 2014 om 12:41

    Uitlaten op de ene foto verschillen met die op de andere… Bizar

    Login om te reageren
    • osmo zegt

      19 mei 2014 om 16:34

      @giejermo: Het zou zou me niets verbazen dat Mansory gewoon links en rechts andere vormen gebruikt.

      Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    19 mei 2014 om 12:46

    het werd ook wel tijd ook he! Als Brabus er al eentje heeft, moeten de mannen bij Mansory laten zien dat ze grotere ballen hebben.
    Kan ik m direct bij Mansory afhalen? Of moet ik eerst naar Mercedes.

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    19 mei 2014 om 13:43

    Wat zouden die extra peekaas van de 0-100 tijd afschaven?

    Login om te reageren
  7. RazorHead zegt

    19 mei 2014 om 14:00

    wat ik me afvraag, je hebt een G65 AMG, een G63 6×6 AMG, wanneer komt de eerste G65 6×6 AMG ? ^^

    Login om te reageren
    • guidoberbers zegt

      19 mei 2014 om 16:26

      @RazorHead: Die komt er niet orgineel in deze trim, de auto is te lomp en te zwaar voor de V12 en er is te weinig ruimte voor genoeg koeling te creëren… Helaas!

      Login om te reageren
      • Jantje_555 zegt

        19 mei 2014 om 23:04

        @guidoberbers: wat is de bron van die reden? want heb het ook nooit begrepen waarom ze een G65 niet voorzien van de 6×6

        Login om te reageren
        • guidoberbers zegt

          19 mei 2014 om 23:10

          @Jantje_555: heel exact kan ik het niet meer zeggen, maar ik had de zelfde gedachte van als je toch al een over de top auto bouwt gooi er dan ook het dikste blok in!
          Schijnbaar moeilijker dan gedacht..

          Login om te reageren
  8. lexusfan zegt

    19 mei 2014 om 14:16

    840 das een hele boel :)

    Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    19 mei 2014 om 15:27

    Ik hou best wel van “over the top” maar dit is daar zo overheen dat het eigenlijk niet meer echt leuk is…

    Login om te reageren
  10. henkhupelschoten zegt

    19 mei 2014 om 17:12

    Bruut bruter bruutst

    Login om te reageren
  11. petrolpower zegt

    19 mei 2014 om 19:17

    Die achtergrond is echt slecht gephotoshopt

    Login om te reageren
  12. Jantje_555 zegt

    19 mei 2014 om 23:02

    achterkant zou beter zijn zonder kentekens, voor mij hoeft die carbon ook niet. Ontbreken nog 4 verstralers op die rollbar en uiteraard een oplossing om de newtonmeters niet meer te hoeven begrenzen.

    Login om te reageren
  13. gerjan zegt

    19 mei 2014 om 23:20

    Misschien leuk om hier mee mee te doen aan de dakar ?

    Login om te reageren
  14. rotjeknor zegt

    19 mei 2014 om 23:44

    En wat als we deze nou eens zouden voorzien van….slik….*staat klaar om weg te rennen*

    ……een geblazen zelfontbrander…….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North