• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati Alfieri Concept uit alle hoeken

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 maart 2014 om 09:37 – 17 Reacties

Afbeelding Maserati Alfieri Concept uit alle hoekenAfbeelding Maserati Alfieri Concept uit alle hoekenAfbeelding Maserati Alfieri Concept uit alle hoekenAfbeelding Maserati Alfieri Concept uit alle hoekenAfbeelding Maserati Alfieri Concept uit alle hoekenAfbeelding Maserati Alfieri Concept uit alle hoekenAfbeelding Maserati Alfieri Concept uit alle hoekenAfbeelding Maserati Alfieri Concept uit alle hoeken

Maserati Alfieri Concept
Sexy….

Maserati wordt dit jaar 100 en viert dit met de Alfieri, een 100% functionerend 2+2 studiemodel waar we gisteren al een eerste glimp van opvingen.. En wanneer er iets nieuws uit Italië komt dan spitst de autoliefhebber zijn oren. Dit omdat het a) niet vaak gebeurt en b) het eindresultaat esthetisch vaak prima verantwoord is.

Vol historische verwijzingen

Vanzelfsprekend werd door de designers bij dit concept naar de heritage van het Maserati-concern gekeken. Centraal stond hierbij de Maserati A6 GCS-53 uit 1954, het laatste Pininfarnia-design tot aan de Quattroporte van de 21ste eeuw, maar zelfs de velgen (21″ achter en 20″ voor) zijn geïnspireerd op de klassieke spaakwielen van de jaren ’50.

Bij zo veel verwijzingen loop je het risico dat het eindproduct een wat onoverzichtelijk samenraapsel van allerlei verschillende stijlen uit de diverse stylingtijdperken wordt, maar dat liet designer Lorenzo Ramaciotti natuurlijk niet gebeuren.

GranTurismo-basis

Je kunt het uit zijn looks wel afleiden, de Alfieri is een verbouwde GranTurismo. Om precies te zijn: het is een ingekorte GranTurismo MC Stradale, met een 24 cm kortere wielbasis. De auto meet 4,590 mm x 1,930 mm x 1,280 mm, met een wielbasis van 2,700 mm. Ook de motor komt 1:1 uit het productiemodel: onder de kap ligt een 4,7 liter V8 met 460 bhp @ 7,000 rpm en 520 Nm @ 4,750 rpm.

Maserati Alfieri interieur

Het interieur van de 2+2 is bewust simpel en overzichtelijk gehouden. Tsja, bij een concept is dat ook vrij makkelijk te bewerkstelligen natuurlijk. Het two-tone dashboard moet herinneringen oproepen aan dat van de Maserati 5000 GT. Nou ja, zonder de TFT-schermen dan, maar dat snap je hopelijk wel. Gelukkig is er ook nog plek voor analoge invloeden, in de vorm van twee klassieke klokjes.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

alfieri, concept, Coupe, geneve-2014, Maserati

Vorig bericht: « Audi TT quattro sport: 420 pk sterke conceptracer
Volgend bericht: Autoblog video: autoshow Geneve 2014 (deel 1) »

Lees Interacties

Reacties

  1. dimi zegt

    4 maart 2014 om 09:38

    Achterkant oogt een beetje saai, maar voor de rest is het een knap ding!

    Login om te reageren
  2. Bastiaan zegt

    4 maart 2014 om 09:42

    Fantastisch!

    Login om te reageren
  3. eklasse zegt

    4 maart 2014 om 09:44

    Alfieri… De oplossing van de Bassie-en-Adriaan-google-translate puzzel: “Alfa Gisteren” op z’n Italiaans.

    Heeft Sergio, Alfa eindelijk het genadeschot gegeven en worden alle leuke Alfa’s nu Maserati’s?

    Login om te reageren
  4. spotu2 zegt

    4 maart 2014 om 09:48

    Leuk om te zien dat Maserati weer bij zinnen is gekomen na capriolen alss de Kubang.

    Login om te reageren
  5. kapiteinaudi zegt

    4 maart 2014 om 09:55

    Achterkant zou beter kunnen denk ik, maar voor de rest is het een wondermooie auto.

    Login om te reageren
  6. sydney zegt

    4 maart 2014 om 09:57

    @ Soestwijkerstraatweg it is.

    Login om te reageren
  7. hammerman zegt

    4 maart 2014 om 10:13

    De Maserati versie van de Alfa 4c?

    Login om te reageren
    • snorrie11 zegt

      4 maart 2014 om 10:36

      @hammerman: Maar dan met de motor voorin, 460 pk, en waarschijnlijk ron de 1500 kg. Ik zie weinig gelijkenis.

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        4 maart 2014 om 11:08

        @snorrie11: allebei 4 wielen!!

        Login om te reageren
    • snorrie11 zegt

      4 maart 2014 om 10:38

      @hammerman: En ook nog twee zitplaatsen extra.

      Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    4 maart 2014 om 12:56

    Prodcutiemogelijkheden?

    En wat zouden dan zijn concurrenten zijn… ?

    Login om te reageren
  9. dadutchdude zegt

    4 maart 2014 om 15:39

    Porno op wielen! Leuke aston martin One-77 heupen en sleuven in die achterkant

    Login om te reageren
  10. deladude zegt

    4 maart 2014 om 17:12

    Bouwen! Ram er een V12 in en je hebt de perfecte Aston Martin DB9/Vanquish – concurrent

    Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    4 maart 2014 om 17:14

    Erg sexy conceptwagen zeg!

    Login om te reageren
  12. Corrado16v zegt

    4 maart 2014 om 22:40

    Zozo, niks meer aan veranderen!!

    Login om te reageren
  13. SoFriPa zegt

    4 maart 2014 om 22:53

    Te mooi. Hebbe..Niks meer aan doen. Gewoon productie draaien

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North