Pompiedom, 66 extra briesende hengsten uit de dopingspuit en ongemakkelijk grote 22-inch pootjes. Zo rolt Novitec Tridente met de Maserati Ghibli.
Tridente, de op Maserati gespecialiseerde tak van tuner Novitec, heeft de Ghibli van enkele aanpassingen voorzien. We noemen koolstofvezel strips, 22-duims vellings met speciaal hiervoor gekalibreerde vering, en natuurlijk ook cilinderpep.
De rangetoppende Ghibli S (Q4) trekt standaard 410 pk uit zijn dubbel geblazen V6, maar Novitec doet hier nog een schepje bovenop. Wie dit wenst krijgt zijn Italo-sedan terug met 476 pk en 640 Nm, toch mooi 66 pk en 90 draaimomentmeters meer. Met AWD is de 0-100 in 4,4 tellen te doen, en de tellernaald blijft pas steken bij 294 km/u.
Als gezegd: de tuner houdt zich niet in voor wat betreft velggeweld; op de vooras zitten 255/30 ZR 22 banden, en achteraan liggen 315/25 ZR 22-schlappen om een 11 inch brede achtervelg. Niet bepaald ideaal voor je rolweerstand, maar als je dat belangrijk vindt koop je maar een i3, met zijn malle fietsbandjes, en geen Italiaanse 5-metersedan.
Valt me een beetje tegen van zo’n top tuner…..
@3246cm252kw: juist niet gewoon subtiel maar wel mooi. Niet dat overdreven wat je van sommige japanse of duitse tuners ziet.
@raym: klopt klopt. Lijkt me ook zeer geschikt voor deze doelgroep. Bedoel novitec is meestal redelijk extreem…
Niet mis, supercar performance. Als het nat is rij je elke Ferrari zoek.
@xiran: behalve een FF
@wouter181: totdat hij denkt hmmmm die 5de versnelling. BAM geen awd meer.
@xiran: In die versnelling is het voordeel van awd ook niet meer echt relevant.
@berlinetta: lange bocht naar links, in het midden een plas.
@xiran: Dan zou je al vol op het gas moeten gaan staan precies op het moment dat je door die plas rijdt. Als dat je manier van rijden is dan raad ik je sowieso af om een auto met veel power te kopen (en daarmee suggereer ik niet dat dat per se jouw rijstijl is).
@berlinetta: hahaha eerst het geld maar eens verdienen. Ik heb het voorbeeld van een Maserati die voor me neus flipper kast speelde met de vangrails. Eerst vol gas er langs linker wiel in een plas en gaan.
Velgen maatje 20 inch en je hebt de perfecte wagen. Zit er ook een andere brulpijp onder voor wat meer herrie?
@berlinetta: Ik vind de 22″ers niet te groot ogen. Alleen voor mijn gevoel zit ik nog in de 19″ is de limiet fase.
@razzie: Nou, ik wel. Veel te groot. En los van hoe het oogt, is het een drama voor hoe het rijdt.
@razzie: Ik doelde ook niet op het uiterlijk, maar op het rijcomfort. Beetje kleiner ziet er ook prima uit en het rijdt een stuk lekkerder. Wel mooie velgen overigens.
Heerlijk!! En zolang er geen snellere Ghibli is, lijkt me dit voldoende!
Ik houd niet zo van dat tunen, maar dit vind ik wel leuk!
Novitec mag de velgenafdeling op het matje roepen, de velgen zijn praktisch 1 op 1 overgenomen van de 20 inch velgen op de A6. De fotograaf/shopper verdient echter een speciale vermelding. Prachtplaatjes, net als bij die Quattroporte laatst.
De vetste sedan die er te koop is in deze prijsklasse!!
Wat een snoepje!
22 inch is veeel te groot…
Deze velgen (banden) zijn toch funest voor het comfort???
Porno!
Allen wel kleinere velgen graag