• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati Gransport Spyder

Auteur: autoblogger, gepost 21 maart 2006 om 00:57 – 13 Reacties

Maserati GranSport Spyder

De gewone Maserati coupé is alweer aan een opvolger toe, tot die tijd geeft Maserati met de GranSport Spyder een vervolg aan de vorig jaar geïntroduceerde GranSport coupé. De typeaanduiding GranSport verraadt al direct het sportieve concept van deze nieuwste Maser. Het merk gebruikte de type-aanduiding GranSport voor het eerst in de jaren vijftig voor een elegante tweeliter coupé die op basis van de beroemde A6G ontworpen was door Carozzeria Frua.

Uiterlijk is de Maserati GranSport Spyder net als de coupé vooral herkenbaar aan de opvallende, diepe bumperspoiler aan de voorzijde.

De Spyder beschikt over dezelfde 4.244 cc V8 met 400pk en een maximum koppel van 452 Nm. De motor is gekoppeld aan een speciaal ontworpen sportuitlaatsysteem dat zorgt voor een kenmerkende diepe sound. De wagen is verder uitgerust met de elektro-hydraulisch bediende zestraps Cambiocorsa transmissie, die de bestuurder de mogelijkheid biedt om uit verschillende schakelprogramma’s te kiezen. Dankzij de nieuwe, specifiek voor de GranSport ontwikkelde software schakelt de GranSport Spyder nu aanzienlijk sneller, waarbij de gangwisselingen gemiddeld 35% sneller verlopen dan bij de vergelijkbare Spyder Cambiocorsa. De wegligging is eveneens geoptimaliseerd dankzij de met 10 mm verlaagde set-up van het onderstel en de actieve Skyhook-demping.

Dankzij de technische aanpassingen zijn de prestaties van de GranSport Spyder ten opzichte van de reguliere Spyder nog verder aangescherpt. De open-dak variant kan een topsnelheid van 285 km/u halen, de acceleratie van 0-100 km/u doet ie in 5 seconden.

De 1.730kg wegende Maserati GranSport Spyder is in Nederland leverbaar vanaf EUR 151.535,- via de vier officiële Maserati-distributeurs Hessing (Breukelen), Kroymans Hilversum, Kroymans Zaltbommel en Munsterhuis (Enschede).

Ook interessant!

  • Maserati Spyder EVO
    Maserati Spyder EVO is misschien iets te dik
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Maserati

Vorig bericht: « BMW M6 cabrio gespot in Rdam
Volgend bericht: Verenigd Europa: Tanken, maar dan anders. »

Lees Interacties

Reacties

  1. JeffreyG zegt

    21 maart 2006 om 10:36

    leuk, maar waarom rijden ze met open dak door sneeuw? :/
    lekker koud :P

    vind het wel wat hebben die velgen met de spoilers
    die kleur combineerd ook erg goed

    Login om te reageren
  2. William zegt

    21 maart 2006 om 13:54

    Leuk scoren zeker, met gewone persberichten…? Probeer dat niet te vaak te doen, maakt Autoblog stukken minder leuk.

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    21 maart 2006 om 14:47

    @William: je valt in herhaling… ik zal dat deze keer dus niet doen.
    En als je Autoblog leuk vindt, probeer dan ook eens positief te zijn. Dat maakt je reacties wat meer divers;)

    Vind de nieuwe Spyder erg mooi overigens, maar dat zullen de meesten met mij eens zijn.

    Login om te reageren
  4. Ejay zegt

    21 maart 2006 om 15:01

    Blijven leuke wagentjes, me’n buurman heeft een GranSport Coupé en het is elke keer weer leuk om de wagen te zien.

    Login om te reageren
  5. Reiner zegt

    21 maart 2006 om 17:05

    Erg mooie wagen, maar ik vind het toch nog steeds erg jammer dat die prachtige achterlichten van de eerste coupe het veld hebben moeten ruimen.

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    21 maart 2006 om 18:27

    Klopt, echt zonde!

    Login om te reageren
  7. miiii zegt

    21 maart 2006 om 18:43

    ja zonda van dich 3200 gt achterlampe !!! maar die waren veranderd voor de amerikaanse markt omdat die daar niet werd verkocht dacht ik. Dat had ik tijdje terug ergens gelezen.

    Login om te reageren
  8. William zegt

    21 maart 2006 om 20:50

    Constructief is nuttiger dan positief, zie dát als een voordeel…

    Login om te reageren
  9. autoblogger zegt

    21 maart 2006 om 22:12

    Rick Winkelman was erbij:
    http://angrypix.com/media//db_images/original/f10fe984c5635031b837f7c51ba4e50e_0.jpg
    http://angrypix.com/media//db_images/original/5e368708abe0f92c400a43aaee910294_0.jpg

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    23 maart 2006 om 13:57

    ben ik de enigste die hier een spyker in zie?

    Login om te reageren
  11. Chris zegt

    5 april 2006 om 21:20

    Hij is mooi, maar er is geen tuner die de ballen heeft ooit een maseratie te tunen. Qua vermogen mag ie nog wel wat meer hebben, het uiterlijk hoeft er wat mij betreft niet aan te geloven..dat zit wel goed.

    Login om te reageren
  12. heidekonijn zegt

    5 april 2006 om 21:50

    @dekster
    Euh, ja ;-p
    @Chris
    http://www.modena-tec.de/ klikken op de drietand.

    Login om te reageren
  13. hilbert zegt

    23 juni 2007 om 18:36

    maserati/lancia geen merken voor top gear.
    niet poulair genoeg…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North