• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Matte Audi TT-RS met 460 pk van Avus Performance

Auteur: Dennis, gepost 8 oktober 2009 om 13:02 – 37 Reacties

Afbeelding Matte Audi TT-RS met 460 pk van Avus PerformanceAfbeelding Matte Audi TT-RS met 460 pk van Avus PerformanceAfbeelding Matte Audi TT-RS met 460 pk van Avus PerformanceAfbeelding Matte Audi TT-RS met 460 pk van Avus PerformanceAfbeelding Matte Audi TT-RS met 460 pk van Avus PerformanceAfbeelding Matte Audi TT-RS met 460 pk van Avus PerformanceAfbeelding Matte Audi TT-RS met 460 pk van Avus PerformanceAfbeelding Matte Audi TT-RS met 460 pk van Avus Performance

Audi TT-RS Avus Performance
De geblazen 2.5 liter 5-pitter in de Audi TT-RS is standaard goed voor 340 pk en 450 Nm koppel. Daarmee sprint je in 4,6 seconden naar de 100 km/u en de topsnelheid bereik je bij 288 km/u. Veel te lafjes als je het aan de verschillende tuners vraagt.

Mcchip gaf de TT-RS met een aangepaste chip 380 pk. Sportec ging wat verder en kwam uit op 405 pk. Bij Abt zitten ze op 420 pk, maar Avus Performance neemt pas genoegen met 460 pk en 639 Nm koppel!

Na de ingreep van Avus Performance sprint de TT-RS in 3,8 seconden naar de 100 km/u en de acceleratie stopt pas bij 312 km/u. Om dit te bereiken werd de turbo, het motormanagement, het uitlaatsysteem en het onderstel aangepast. Omdat het oog ook wat wil, kreeg de TT-RS een matzwarte afwerking en bijbehorende 20″ velgen.

Kosten voor de matte afwerking 1.999 euro. Aanpassing van het onderstel 1.299 euro. Vier zwarte 20″ velgen 6.400 euro. De prijs voor het aanpassen van het motormanagement en het uitlaatsysteem is op aanvraag.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avus-performance, mat, TT, tt-rs, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe Volkswagen Beetle over twee jaar
Volgend bericht: Gespot: Aston Martin DB9 LM Mansory »

Lees Interacties

Reacties

  1. FiXeR zegt

    8 oktober 2009 om 13:05

    Hij is toch best mooi geworden! (Moet ik me nu schamen?)

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      8 oktober 2009 om 13:06

      @FiXeR: daar is de hoek, ga daar maar staan :p

      Login om te reageren
  2. AMG Powerrr zegt

    8 oktober 2009 om 13:06

    woow, lekker ding hoor!

    Login om te reageren
  3. Bart zegt

    8 oktober 2009 om 13:12

    Hadden ze die tankdop niet mee kunnen “matten”?

    Login om te reageren
  4. Fiat Coupe zegt

    8 oktober 2009 om 13:18

    Wat is die tt-rs mooi in mat zwart zeg! Het lijkt wel alsof de lijnen tot leven komen. In vergelijking met metallic kleuren lijkt ‘ie veel scherper gesneden.
    De velgen zijn niet mijn keus, maar ze mogen hem zo voor de deur zetten.

    @ Redactie: de 3 links in de 2e alinea doen het niet

    Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    8 oktober 2009 om 13:19

    Fantastisch! *droomauto*

    Login om te reageren
  6. DenE zegt

    8 oktober 2009 om 13:19

    KEK bakkie… blijft toch lekker agressief dat mat zwart.
    Past wel bij de prestaties.

    Login om te reageren
  7. vin zegt

    8 oktober 2009 om 13:32

    “De prijs voor het aanpassen van het motormanagement en het uitlaatsysteem is op aanvraag.”
    Hierbij vraag ik je Dennis: Wat is de prijs voor 460pk? ;)

    Login om te reageren
  8. CupRacer zegt

    8 oktober 2009 om 13:43

    Prachtig! Daar sta je dan met je porsche en ferrari aan de stoplichten :> lol
    Enkel te hopen dat die haldex-koppeling het aantal Nm’s kan blijven verwerken…

    Login om te reageren
  9. GuidoBmw zegt

    8 oktober 2009 om 13:45

    Al 10.000 voor het pakketje zonder de chip/uitlaatsysteem. tel daar de 76.990 euro bij op voor een “kale” RS.
    Dan doe mij maar de Cayman S.

    Login om te reageren
    • DaveB zegt

      8 oktober 2009 om 15:00

      Nette bak.

      @GuidoBmw: Vind die cayman S dan toch wel een hoger kappersgehalte hebben als ik eerlijk ben.

      Login om te reageren
  10. John zegt

    8 oktober 2009 om 13:47

    Zoo mooi ook weer dat die grome lijst om de voorgril er niet is..

    Login om te reageren
  11. autospotter zegt

    8 oktober 2009 om 13:54

    WOOW zeker dikke TT-RS (Y)

    Login om te reageren
  12. WinZ zegt

    8 oktober 2009 om 14:05

    Een tijdje geleden zag ik een TT-RS in het zilvergrijs. Stond vrij aardig, maar dit staat nog veel beter. :P Dit is eerste auto waarbij matzwart goed staat, vind ik. Die 460 pk mag er ook wezen. :)

    Login om te reageren
  13. klfalkf zegt

    8 oktober 2009 om 14:07

    beetje Donald Duck-banden doordat ze net de wielkasten uit floepen… had wel net iets kleiner gekund.

    Login om te reageren
  14. GeoBem007 zegt

    8 oktober 2009 om 14:35

    lol.. Een R8 die van een TT op zijn doos krijgt ;)
    Wil de tussensprintjes ook wel eens zien met zo’n bakkie!

    Als ik dan toch moest kiezen, liever de R8 ;)

    Login om te reageren
  15. Jesper zegt

    8 oktober 2009 om 15:05

    @ Vin: Als je dat moet vragen kan je het niet betalen :P

    Wel een dikke bak. En de schrik van iedere R8 bezitter :)

    Login om te reageren
  16. Smeenguh zegt

    8 oktober 2009 om 15:30

    Een super mooie wagen!!!

    Maar misschien ook iets te veel van het zwart :/

    Login om te reageren
  17. MattCurlew zegt

    8 oktober 2009 om 15:41

    Blijft een kleur voor nerds.. Wel erg vette prestaties en het uiterlijk blijft gaaf van zo’n RS

    Login om te reageren
  18. christiaan zegt

    8 oktober 2009 om 15:52

    standaard is topsnelheid hoger:p

    toch één van mijn droomauto’s;)

    Login om te reageren
  19. JosJ zegt

    8 oktober 2009 om 16:11

    Waarom nog een R8 V10 bestellen ;)

    Login om te reageren
  20. vlugge japie zegt

    8 oktober 2009 om 17:01

    @ GuidoBMW

    Alsof je verplicht bent de velgen en de matte afwerking er bij te nemen…
    Je kunt toch ook gewoon alleen het sportonderstel, chip en uitlaatsysteem kiezen, scheelt je al bijna 8.500 euro.

    Login om te reageren
  21. MRStephan zegt

    8 oktober 2009 om 17:34

    Bij de Hyundai Genesis coupe die wordt opgevoerd door Greddy gaat men zeuren over of het blok het wel of niet volhoudt als de internals niet zijn vervangen en bij deze kappersauto staat men kwijlend in de rij als ze de cijfertjes zien van een aangepast turbokitje en uitlaat…

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      8 oktober 2009 om 20:44

      @MRStephan:

      Ja, gebeurt hier om de haverklap. Heel typisch.

      Autootje zelf is, ondanks dat ’t een kappersauto is, wel vet met deze upgrades. Waarschijnlijk is het blokje wel wat nerveus geworden met deze cijfers, maar hard blazen zal het ongetwijfeld.

      Wat ik me wel afvraag is welke versnellingsbak er nu in ligt. Die electronische? Kan die de power aan? Of toch maar een handbak erin gegooid (zou wel ’t lekkerst zijn).

      Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    8 oktober 2009 om 17:52

    Voor een impressie van zoveel vermogen in zo’n kleine Audi kun je bij een oude test van ons aller autoblog terecht. :)

    Login om te reageren
  23. BOHH zegt

    8 oktober 2009 om 17:54

    ja schaam je, wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  24. Debruycker zegt

    8 oktober 2009 om 21:00

    Een duur grapje als je het mij vraagt,en voor die prijs zit je dan nog steeds in een kleine coupé.
    Je kan wel wat anders verkrijgen voor zulke bedragen.
    Ik vraag me af wanneer Bmw z’n Z4 eens gaat verwennen met een “M”achtig blokje :-)
    Laat G-Power en “The Gang” maar los dan ;-)

    Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    8 oktober 2009 om 21:21

    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf! Ik wil hem wel hebben, snel, veel pk’s, snel naar de 100 en een goed uiterlijk, perfect!

    Login om te reageren
  26. XRI6 zegt

    8 oktober 2009 om 21:53

    Übergruwelijk!!!

    Login om te reageren
  27. matthis zegt

    8 oktober 2009 om 22:26

    heel dik en dan ook zonder nummerplaat aan de voorkant rijden:mrgreen:

    Login om te reageren
  28. GuidoBmw zegt

    8 oktober 2009 om 22:32

    @ vlugge jaapie,

    Het artikel gaat hierover vandaar dat ik eraan refereer. Ik vind het het geld iig niet waard.

    Login om te reageren
  29. RenesisHP zegt

    8 oktober 2009 om 22:37

    Fijn. Het is een snelle Audi met een lekker geluid.
    Het schijnt nog best vermakelijk te zijn en ook nog enigzins betaalbaar.

    Waarom durft er dan niemand op AB ervoor uit te komen dat hij er een bezit?

    Dan klopt er toch iets niet. :roll:

    Login om te reageren
  30. M3_lover zegt

    8 oktober 2009 om 23:13

    Op zich gaaf maar wel een domme investering… zinloos hier in onze landen waar je niet meer (“verstandig”) hard kunt rijden )-:

    Login om te reageren
  31. Windhoos zegt

    9 oktober 2009 om 06:40

    @JosJ,

    “Waarom nog een R8 V10 bestellen”

    Omdat die een véél betere wegligging heeft. Op een bochtige weg is zelfs deze TT RS kansloos. Maar verder is het wel een gaaf bakkie natuurlijk, dat matzwart staat hem echt SUPERGOED ;-)

    Login om te reageren
  32. KEV9 zegt

    9 oktober 2009 om 08:43

    kan er nu geen wet komen die lelijke auto’s verbied om op de weg te rijden? Of ze mogen wel rijden, rechtstreeks naar de sloperij

    Login om te reageren
  33. Freewarefreak zegt

    9 oktober 2009 om 11:19

    Gaaf… !! Zet maar op mijn oprit. Moet ik nog wel even sparen… ;)

    Login om te reageren
  34. spykerboy zegt

    7 november 2009 om 12:22

    dik!!! zet maar neer

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North