• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max blijft risico’s nemen met tracklimits

Auteur: nicolasr, gepost 6 mei 2021 om 18:03 – 18 Reacties

Max blijft risico's nemen met tracklimits

Risico’s met tracklimits horen er nu eenmaal bij als je wil winnen, aldus Max.

Tracklimits. Er is dit seizoen al zo veel over gezegd en geschreven. Want hoe zit het nou? Voor de mensen die niet precies weten waar het over gaat, zal ik even kort proberen uit te leggen wat het probleem nou is. Iedere baan heeft te maken met deze tracklimits. Dat zijn plekken waar het door de wedstrijdleiding is verboden om met vier wielen over een lijn in de bocht te komen. Meer is het niet. Op zich vrij simpel, zou je denken, maar dat is het helaas niet. Want de tracklimits laten ruimte voor interpretatie en daardoor kan het gebeuren dat de ene coureur straf (Max) krijgt en de andere (Lewis) niet. Zegt ook Jan Lammers en die kan het weten.

Risico op puntverlies

In de eerste race bijvoorbeeld ging Lewis 29 keer met de vier wielen buiten de baan en hij kreeg geen straf, maar een inhaalactie van Verstappen die over de limiet ging, moest worden teruggedraaid. Daar bovenop verloor Max vorige week zowel de pole position én de snelste ronde vanwege de tracklimits. Die risico’s horen erbij, maar zuur is het wel.

Al deze onduidelijkhheid is overigens geen reden om het voorzichtiger aan te doen, zei de Nederbelg op een persconferentie voorafgaand aan de Grand Prix van Spanje.

Dure momenten

Max noemde de twee beslissingen in in Portugal zijn nadeel “dure momenten”, maar neemt het verlies als een man. Ook zegt hij dat dit soort zaken in de toekomst best nog weleens kunnen gebeuren, hij wil alles uit de auto halen, tracklimits of niet. Dat risico neemt hij. Anders zou hij maar comfortabel achter de Mercedessen aancruisen en daarvoor zit Max niet in een Formule 1-auto, zegt hij zelf.

Als het aan Max lag, zou de discussie over trackimits uberhaupt niet hoeven te bestaan. Als het aan hem ligt wordt er op elk circuit gewoon een dikke laag grint gestort vlak naast de baan. Of anders een duidelijke en harde barrière. Maar daar zijn andere coureurs geen voorstander van, zij zien dát juist als een risico.

We gaan het zien

Komend weekend gaan we zien of Max woord houdt en de tracklimits wederom zal overschrijden. Of misschien dat Lewis een keertje bestraft gaat worden als hij te ver buiten de baan komt. Zondag, 14:00 uur op een tv bij jou in de buurt!

Ook interessant!

  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • DUBBELBREEK: MAX VERSTAPPEN BLIJFT WERELDKAMPIOEN!!!
  • Video: Start GP Abu Dhabi, Lewis pakt Max
  • Hamilton zegt tabee tegen Formule 1*

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, grand-prix, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Red Bull Racing, spanje

Vorig bericht: « Mansory pakt de Ferrari Portofino aan
Volgend bericht: Dít wordt de nieuwe Renault Megane! »

Lees Interacties

Reacties

  1. deSjonnies zegt

    6 mei 2021 om 18:09

    Max heeft 100% gelijk.
    Al die regeltjes hebben de sport vermoord.
    Door al die regeltjes hebben we geen scenes meer zoals ooit tussen Senna en Prost die elkaar gewoon van de baan af reden. Of het verstandig was, waag ik te betwijfelen maar mooi was het wel !

    Login om te reageren
    • negennegenzest zegt

      6 mei 2021 om 19:59

      Als we gewoon grind langs de baan hadden zoals vroeger waren tracklimits geen issue.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        7 mei 2021 om 06:36

        @negennegenzest: maar dat zorgde voor saaie races. Inhalen was lastig en als het eens mis ging had juist de smaakmaker die het wel probeerde zich vast gereden in de grindbak.

        Login om te reageren
    • okdoei zegt

      6 mei 2021 om 20:07

      @deSjonnies: niet helemaal mee eens. Gewoon binnen de lijntjes kleuren vind ik geen slechte regel.

      Dat de regels wanneer het wel en niet mag en wanneer iemand wel/niet bestraft word niet duidelijk en consequent is, dat is het probleem.

      Zoals laatst iemand al zei: die grindbakken willen ze niet omdat op veel circuits trackdays georganiseerd worden.

      Of de regels van de tracklimits moeten duidelijker gemaakt worden en consequent worden toegepast of ze gaan alleen nog maar op old skool circuits racen…

      Ik ben voor dat laatste.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        6 mei 2021 om 20:33

        @okdoei: plus circuits zijn ook voor andere raceklassen en motoren etc

        Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    6 mei 2021 om 18:44

    Heeft Jos in zijn relaties ook gedaan en toen kreeg hij Max.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      6 mei 2021 om 20:32

      @Rick-dos: badum tsss

      Login om te reageren
  3. VeniVidiVici zegt

    6 mei 2021 om 18:58

    Vind die tracklimits maar 1 groot invloedrijk gezeik van de FIA! Soort van matchfixing door de mannen aan de zijlijn.

    Login om te reageren
  4. eaudi zegt

    6 mei 2021 om 19:04

    15u toch? Of heb ik een aanpassing gemist.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      6 mei 2021 om 19:36

      @eaudi: je hebt gelijk. Maar ik bedoelde de voorbeschouwing… 🙈

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      6 mei 2021 om 19:58

      @eaudi: 14.00u begint het voorspel. Bij Ziggo. Ik schuif waarschijnlijk net als jij pas om 15u aan

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        6 mei 2021 om 20:02

        @escort77: Sometimes it’s better to just go in dry.

        Login om te reageren
      • eaudi zegt

        6 mei 2021 om 20:24

        @escort77: precies dat.

        Login om te reageren
  5. ikrijdouderommel zegt

    6 mei 2021 om 19:52

    Bij de GP van Monaco zullen we zien of Max met échte track limits om kan gaan

    Login om te reageren
    • Henkie zegt

      7 mei 2021 om 07:21

      De geschiedenis laat zien dat het niet zijn favoriete baan is.

      Login om te reageren
  6. Robert zegt

    6 mei 2021 om 20:00

    Mazepin schijnt ook de track limits weer op te gaan zoeken. Al is dat geen ingecalculeerd risico, maar totale onkunde.

    Login om te reageren
  7. bobinthebottle zegt

    6 mei 2021 om 20:55

    Ik maak hem maar: Max heeft net als zijn vader een voorliefde voor grind… Ben echter wel een voorstander van track limits. Vergelijk het met voetbal: bal over de zijlijn, bal naar de tegenstander. Maar je moet het wel handhaven en dat gebeurt nu niet consequent (genoeg)

    Login om te reageren
  8. chrisvis zegt

    7 mei 2021 om 06:46

    Laat Max nu net op circuits zoals Spa en Monaco door de mand vallen gedurende heel zijn carrière. Zie hem graag bezig en heeft soms sublieme inhaalacties maar zie hem zo dikwijls “overdriven”… zou beter soms eens gewoon op 100% rijden ipv op 110%

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North