• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max op Zandvoort, komt wel erg dichtbij nu

Auteur: willeme, gepost 4 maart 2020 om 17:12 – 24 Reacties

Max Verstappen zandvoort

Verstappen rijdt nu zijn rondjes op Zandvoort. Kan hij alvast mooi oefenen voor als de lente is aangebroken.

Er speelt heel erg veel in de Formule 1 op dit moment. De tests zijn net achter de rug en het corona-virus kan de doorgang van sommige races beïnvloeden. Mercedes heeft een bijzonder mechanisme in de stuurophanging om nog sneller te zijn en als klap op de vuurpijl komt Ferrari overal mee weg. Kortom, er is voldoende aan de gang voordat er ook meer één Grand Prix is verreden.

Zandvoort

Maar daarmee vergeten we bijna helemaal dat er nog veel meer spannends aan zit te komen. Het circuit van Zandvoort is namelijk klaar voor de Grand Prix Zandvoort en drie keer raden wie daar nu zijn eerste rondje rijdt. Als je denkt dat het Gaston Mazzacane, Ralph Firman of Ricardo Zonta moet zijn, zit je er namelijk naast. Het gaat om niemand minder dan Max Verstappen.

One more lap! @redbullracing! 🇳🇱 #DutchGP #F1 pic.twitter.com/hYnFe40DfZ

— Max Verstappen (@VerstappenCOM) March 4, 2020

Verstappen

De populaire in Monaco woonachtige en in België geboren Nederlander is deze middag bezig met zijn eerste meters op het splinternieuwe circuit. Ondanks de matte livery van Red Bull, is dit zeker niet de RB16. Het is een RB8 met de kleurstelling van tegenwoordig. Auto’s moeten een minimale leeftijd hebben voordat ze ingezet kunnen worden voor promotionele doeleinden. Dit om te voorkomen dat er niet stiekem onderdelen worden getest.

Welcome to Circuit Zandvoort, Team @redbullracing! 🇳🇱 #DutchGP #F1 pic.twitter.com/kAke9VRSys

— Max Verstappen (@VerstappenCOM) March 4, 2020

RB8 met RS27

Bijkomend voordeel is dat deze Red Bull voorzien is van een Renault RS27 motor. Inderdaad, een 2.4 liter V8 in plaats van de veel stillere hybride turbo’s. Dit klinkt wel zo lekker. De Red Bull RB8 werd voor het laatst gebruikt voor competitiedoeleinden in 2012. Toen werd Sebastian wereldkampioen.

First run! Circuit Zandvoort @redbullracing! 🇳🇱 #DutchGP #F1 pic.twitter.com/qBYoeshVAx

— Max Verstappen (@VerstappenCOM) March 4, 2020

Op 3 mei wordt de GP van Zandvoort verreden. De laatste keer dat er een race werd gereden op het circuit aan de duinen was in 1985. Benieuwd hoe die race afliep? Lees dan hier het complete raceverslag.

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
    Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
  • Video: Jos Verstappen schiet rechtdoor op publiek af
    Jos Verstappen naar ziekenhuis tijdens GP Zandvoort
  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, zandvoort

Vorig bericht: « Mijn Auto: Renault Mégane R.S. van Willem
Volgend bericht: Mansory Urus is een briljant gedrocht »

Lees Interacties

Reacties

  1. HZW zegt

    4 maart 2020 om 17:33

    Zo slim dit, gewoon weer een stap voor op iedereen.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      4 maart 2020 om 18:40

      Jij denkt echt dat dit verschil maakt? Een vieze baan in een compleet andere auto in compleet andere omstandigheden…

      …ik kan je verklappen, hij heeft helemaal niets aan dit rondje op wat promo na.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        4 maart 2020 om 19:53

        Ik denk dat hij vooral een hoop lol heeft met die gillende V8 achter zich.

        Login om te reageren
  2. mashell zegt

    4 maart 2020 om 17:37

    Zo wordt dus het fake news: “Max Verstappen wint de GP van Zandvoort voor een uitzinnige menigte” gemaakt.

    Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    4 maart 2020 om 17:49

    Wel knap waar die knul allemaal voor gezorgd heeft en wat hij veroorzaakt heeft. In die paar jaar heeft hij Nederland F1 gek gemaakt, heeft hij er voor gezorgd dat FIA en F1 inc. Nederland weer serieus nam om er een F1 race te organiseren, heeft er voor gezorgd dat een groep mensen miljoenen in een circuit hebben gestoken dat niemand meer serieus nam, heeft er feitelijk voor gezorgd dat F1 weer terug in Nederland is.

    Hij heeft het natuurlijk niet allemaal zelf gedaan maar hij is wel de aanleiding er voor geweest. Genoeg mensen die hem wel mogen bedanken.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      5 maart 2020 om 08:47

      @Rick-dos: probeer dit nu maar eens te verkopen aan de nieuwe generatie Nederlanders van 12 die een telefoon belangrijker vinden dan een auto, geen vlees willen eten want zielig, en het liefst de hele dag influencer willen zijn…

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        5 maart 2020 om 12:03

        Die komen ook omdat het mooi op hun tijdslijn staat.

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2020 om 17:53

    Kan hij er vast mooi aan wennen! Mooie dag uitgekozen.

    Login om te reageren
  5. gwnbmw zegt

    4 maart 2020 om 18:05

    Het ziet er in ieder geval uit als een gaaf circuit om op te rijden, en je krijgt waar voor je geld met zoveel rondjes.

    Trouwens,
    Wanneer komt die update van de app nou een keer? De foto is onmogelijk klein, de tweet is 6 keer zo breed als het artikel, en het mooiste vind ik de onderste helft van de tekst, die staat namelijk dwars door de eerste comments heen. Ze staan overigens allemaal op dezelfde 3 centimeter, door elkaar. Begint een beetje onbruikbaar te worden…

    Login om te reageren
  6. DCG zegt

    4 maart 2020 om 18:16

    Dr tr Dr jn

    Login om te reageren
  7. lefty00 zegt

    4 maart 2020 om 18:22

    In dat videootje gaat t best hard idd.
    Is het circuit er beter op geworden?
    Ik vraag me af hoe lang het duurt, of hoe het uberhaupt gedaan word, voor het nieuwe circuit digitaal te rijden is. Moeten ze dan met meet autos er echt op rijden? Of gaat dat anders? Dan kan je oneindig rondjes blijven rijden en oefenen enzo.

    Login om te reageren
    • thomassnelweg zegt

      4 maart 2020 om 19:19

      @lefty00: Nog niet zo lang geleden waren hier op Autoblog erg veel mensen met een grote muil die zeiden dat het een dodelijk saai zou worden. Max Verstappen heeft een paar rondjes gereden en die denkt dat het vernieuwde circuit voor vermakelijke races kan zorgen. Aan jou de keuze wie het meest geloofwaardig is om je vraag of het circuit verbeterd is te beantwoorden.

      Login om te reageren
  8. marcus1963 zegt

    4 maart 2020 om 18:28

    Hij is bezig het circuit in te scannen. Later uploaden naar zijn PlayStation en oefenen maar. Slim..!

    Login om te reageren
  9. ericd zegt

    4 maart 2020 om 18:37

    Benieuwd wat Max van Seb’s F1 kar vindt…

    Login om te reageren
  10. bernoulli zegt

    4 maart 2020 om 18:55

    Vet hoor, die kombocht. En goed voor het groene kombochtkruipertje.

    Login om te reageren
  11. thomcarspotter zegt

    4 maart 2020 om 18:57

    Mag dit officieel gezien wel? Het RB team is dan natuurlijk wel een stapje voor op de rest. Buiten het feit dat dit dus een ouwe auto is, leert hij het nieuwe circuit wel goed kennen.

    Login om te reageren
    • supertjeduc zegt

      4 maart 2020 om 19:09

      @thomcarspotter: denk dat hij al wel een aantal rondjes op de sim heeft gedaan ( net zoals de andere teams

      Login om te reageren
  12. thomassnelweg zegt

    4 maart 2020 om 19:12

    Als je het artikel gelezen had dan wist je dat het mag gezien een auto van minimaal zoveel jaar oud is.

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      4 maart 2020 om 19:16

      In de tekst staat promotionele doeleinden ja.. Maar dat is niet hetzelfde in mijn ogen als het circuit verkennen waar je over 3 maanden een GP gaat rijden.

      Login om te reageren
      • vroaaaaaaaaaar zegt

        5 maart 2020 om 00:14

        @thomcarspotter: de promotie was dat ie een paar rondjes ging rijden op het nieuwe circuit… Als je tijdens een promotie niet zou mogen rijden is de opgelegde beperking mbt hoe “jong” de auto mag zijn vrij zinloos.

        Login om te reageren
  13. sportevo zegt

    4 maart 2020 om 19:31

    Als het inderdaad waar is dat de organisatie nauwelijks info over de baan met de teams heeft gedeeld dan heeft dit een voordeel, zelfs met een oude auto. Je kan even voelen hoe het met de hobbels is, hoe de auto zich gedraagt en ondanks dat het oude data is, zullen ze het vast wel kunnen vertalen naar de nieuwe auto. Het is geen mega voordeel, maar wel een voordeel.

    Login om te reageren
  14. rikv99 zegt

    5 maart 2020 om 07:14

    Dacht dat deze wagen (of een van de andere promo wagens) wel was uitgerust met een Honda V8?

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      5 maart 2020 om 12:03

      Bij mijn weten zijn alle promo autos uitgerust met de oude Renault V8? Klinkt in elk geval heerlijk. Wat een gemis.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      5 maart 2020 om 13:49

      Honda was na 2008 al uit de F1. Het lijkt me sterk dat ze die oude RBRs gaan aanpassen om een veel oudere Honda motor er in te wurmen, zeker omdat het een “stressed member” is waar de monocoque, versnellingsbak en achterwielophanging aan vast zitten. Die chassis hebben dus gewoon de Renault.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North