
Euhm, een half procent dan maar, Max?
Hoppa, Max snoert zijn cirtici keihard de mond. Gisteren berichtten we nog dat zelfs Max’ grootste fan Helmut Marko inmiddels meent dat Max het misschien beter een tandje rustiger aan kan doen. Je zou denken dat als iemand door kan dringen tot de Nederlander (naast Jos) het deze Oostenrijker is, maar Max schuift deze (goede?) raad pardoes van de hand. Volgens het natuurtalent moet je in de F1 alle risico’s nemen, anders hobbel je achteraan, zo zegt onze held aan de vooravond van de Spaanse Grand Prix:
1 of 2 procent voorzichtiger? Dat kan, maar dan rijd je laatste. Dan ga ik namelijk een stuk langzamer. Mensen die zeggen dat ik veel minder risico moet nemen, zijn daarom geen Formule 1-coureur. En als het oud-coureurs zijn, is het makkelijk om dat nu te zeggen. Op die manier rijd je in de rondte zonder erkenning. Dan is het na tien jaar bedankt en tot nooit weer. Dat wil ik niet.
MV33 wil een grootse F1-carrière uit het vuur slepen en de voorzichtige aanpak past daar wat hem betreft niet bij. Na tien jaar roemloos zijn tijd in de F1 beëindigen, dat ziet de Nederlander niet zitten. Beetje pijnlijk is wel dat dit exact is wat pa Jos gedaan heeft, maar daar zal Max wel niet bij stilgestaan hebben. Bij Jos schortte het immers ook niet aan de wil om af en toe een risicootje te nemen.
Max’ woorden klinken ons aan de ene kant als muziek in de oren. Het circuit is bij uitstek een plaats waar een tikje machismo op zijn plaats is. Als fan kijk ik ook veel liever naar compromisloze rauwdouwers als Montoya, Maldonado en Max dan naar berekenende coureurs als Rosberg, Button en Prost. Voor de laatsten heb je respect, voor de eersten bewondering. Hoewel, wellicht heeft dat ook wat te maken met persoonlijke voorkeuren.
Er is echter een precaire balans tussen een gezonde compromisloosheid en ‘een plaat voor je harsens hebben’. Het onderscheid wordt in de publieke opinie (en belangrijker, de opinie van de honcho’s in de paddock) waarschijnlijk alleen gemaakt op basis van het scorebord. Wint Max weer de trofee voor inhaalactie van het jaar, of gaat ‘ie wederom kablabber? Dat zal de tijd moeten uitwijzen. Voor komende race hoeven we ons volgens Max in ieder geval geen zorgen te maken, al heeft dat niks te maken met een verandering van aanpak voor de Nederlander:
…je kan hier toch niet inhalen
Eerst maar eens beginnen met het ding de komende races aan de finish brengen een een hoop punten pakken voor het team.
Verstappen doet gewoon wat hij denkt dat hij op dat moment moet doen in die wagen. Een ieder die het daar niet mee eens is…stap zelf maar in die auto.
@rhellema: ik ben het er meestal wel mee eens. Desalniettemin zal ik even contact opnemen met Helmut en Christian dat ik in principe bereid ben om in te stappen. Mits ik een DB11 van de zaak krijg.
@jaapiyo: Voor een cygnet neem ik het stuurtje anders ook wel over.
@pielemuis: joah maar ik heb de kromdeo al een keer in de boarding ‘geparkeerd’ tijdens de JYR. Dan moet je tijdens de onderhandelingen wat hoger inzetten, anders nemen ze je niet serieus.
@jaapiyo: je vouwt de raceauto plat en het ontbreekt je niet aan winnaarsmentaliteit .
;) dan schieten ze er bij Red Bull ook niets mee op
@jaapiyo: als je een Mondeo al niet op de baan kan houden dan zou ik als ik jou was de gehele productie van de Valkery aankaarten in de onderhandeling. ???
@rhellema: ik werd de baan afgedrukt door een Alfa. That’s my story and I’m sticking to it.
@jaapiyo: dat zou ik ook zeggen hahaha
Ach, hij weet vast wat die doet, anders was die nooit zover gekomen. Beste stuurlui staan zoals altijd aan wal.
Als hij de rest van het seizoen iedere race 6e/7e word “voor de punten” klagen we ook steen aan been dat het hem schort aan winnaarsmentaliteit. Hoe dan ook, doet het nooit goed.
@pielemuis: precies!!! Altijd dat gejank van mensen over de prestaties van een ander. Flikker toch op!!!
Gewoon knalle als een malle!! Of lekker op de bank blijven zitten…
@sameshitdifferentday: als Max het eerste doet. Komt het tweede bij mij ook wel goed
” if you no longer go for a gap which exists, you are no longer a racing driver” – Ayrton Senna (grootheid, held en legende) 1960 – 1994
@desjonnies: “Insanity is doing the same thing, over and over again, but expecting different results.”
Deze quote gaat momenteel beter op.
Het siert Max wel dat hij zich niet door iedereen van de wijs laat brengen en vasthoudt aan zijn eigen plan.
Jos nam in dit voorbeeld trouwens niet zo bijzonder veel risico. Het is Irvine die ‘m gewoon naar buiten drukt.
Over de kop en dan op je dooie gemak vizier open doen terwijl je nog glijdt…mooi om te zien.
Fenomenaal de wijze waarop Jos het vizier van zijn helm omhoog duwt, terwijl de brokstukken om heen neerkletteren.
Gewoon alles of niets!!
Als ze een saaie betrouwbare coureur zoeken, dan huren ze maar een Fin
@melkkoe: Want Finnen zijn de saaiste coureurs? Ga toch weg…
Het gaat zo helemaal de verkeerde kant op met die jongen..zonde…
Leuk filmpje erbij maar wat voor risico nam Jos daar? Eddie Irvine is voor die actie zelfs nog een race geschorst.
Trek dat ding gewoon even een race of 2-3 saai over de finish om wat punten te scoren, kun je daarna weer balls out tot de ‘max’ gaan.
Belangrijker is dat F1 TV vanaf nu wordt aangeboden. Of het een “full package” betreft of alleen highlights vond ik niet 100% duidelijk dus zoek dat zelf even uit voordat je toehapt maar 24 € is niet veel (per jaar!).
https://ibb.co/dVkkbJ
F1 TV Access | Formula 1 https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv-access.html#en?utm_source=dotmailer&utm_medium=email&utm_campaign=2C-May-Access_NonRegConsentNone&utm_term=Access_Non-reg_consent_none&utm_content=Access-Acquisition
Wat ik zie is dat het nog geen complete live streaming van de wedstrijden is. Wel veel on demand highlights en archief materiaal en live data streams (banden, tijden etc). Leuk maar geen live race beelden als ik het goed zie.
@w0o0dy: gaat je zeker meer dan 24 pj kosten, dat zou goedkoper zijn dan bijv de wec