• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen gaat vandaag voor de derde plaats

Auteur: jaapiyo, gepost 25 juni 2017 om 10:07 – 18 Reacties

max


Fighting words van de Nederlander, die denkt dat Red Bull inmiddels net zo sterk of zelfs sterker is dan Ferrari.

Na Max’ extreem goede vorm van vrijdag was gisteren de vraag wat er van de snelheid over zou blijven in de kwalificatie. Kijk je na de sessie alleen naar het scorebord dan lijkt de uitkomst teleurstellend: vijfde net als al enkele keren eerder dit seizoen. De Merc’s en Ferrari’s staan er weer met zijn vieren voor.

Maar zoals Co ‘paasei’ Adriaanse ons enkele jaren geleden leerde is scorebordjournalistiek maar broddelwerk. Het gaat om de verhalen achter de ‘krantenkoppen’. Max, die minder dan een halve tiende toegaf op Vettel, gaf direct na de sessie al aan dat hij wat technische problemen had met zijn RB13. In zijn laatste rondje zat hij drie tienden onder zijn beste tijd, voordat een probleem met de versnellingen hem parten speelde op het laatste rechte stuk. Zonder deze problemen schat Max in dat hij dik voor de rode brigade had gestaan, aldus Max tegen de gele microfoon.

MV33

De claim van Max is een klein beetje een als-dan-verhaal. Vettel had zelf ook geen vlekkeloze zaterdag. In de ochtendtraining deed hij slechts een paar rondjes voordat zijn Ferrari stilviel. In Q3 had hij pech met het moment van de rode vlag. VET was op dat moment net naar buiten gestuurd door het team op zijn laatste set nieuwe banden, maar kwam dankzij de code rood stil te staan aan het einde van de pitstraat. De sloffen onder zijn Ferrari koelden daardoor flink af, terwijl de meeste teams toch al moeite had om temperatuur in de banden te krijgen dit weekend.

Toch putten zowel Verstappen als teamgenoot Ricciardo moed uit de snelheid van hun team dit weekend ten opzichte van Ferrari. Tegenover Autosport geeft Max zelfs aan dat hij denkt dat Red Bull Ferrari nu misschien wel voorbij is.

“We should be ahead without all of those things that happened in qualifying. Of course when you look to Mercedes, still we need to improve, but we know that they have this power mode they can use twice maybe, so we still have to work. When you look at sector two, where you have most of the corners, we were very competitive so I can be happy with that. We are again up close to Ferrari, or even in front – so that is good.”

Teamgenoot Ricciardo, die overigens het hele weekend in vergelijking met Max een fletse indruk maakt, is het eens met Verstappen:

“I probably don’t want to look at what Mercedes did in qualifying but relative to Ferrari, I guess it seems like we’ve closed the gap.”

Max schat in dat Ferrari niet teruggevallen is, maar dat Mercedes en Red Bull een betere ontwikkeling doorgemaakt hebben. Dat lijkt op een kopie van vorig jaar, toen Ferrari het jaar begon als tweede team in de pikorde, maar uiteindelijk werd ingehaald door Red Bull Racing. Er is echter een reden aan te wijzen waardoor Ferrari toch wat teruggevallen zou kunnen zijn, maar daarover later vandaag meer.

De race in Bakoe begint vanmiddag een uurtje later dan je gewend bent, om drie uur Nederlandse tijd.

Ook interessant!

  • Max Verstappen is de snelste in Azerbeidzjan
  • Video: Max Verstappen Grand Prix van Azerbeidzjan Track Guide
    Video: Max Verstappen Grand Prix van Azerbeidzjan Track Guide
  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

azerbeidzjan, daniel-ricciardo, Ferrari, Formule 1, Max Verstappen, Mercedes, Racing, Red Bull Racing, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Special: Mitsubishi 3000GT VR4
Volgend bericht: Clarkson: Audi Q5 is ruk, Alfa Romeo Stelvio is top »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    25 juni 2017 om 10:23

    Eerst maar eens zien of de RB13 heel blijft, vanmiddag.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      25 juni 2017 om 15:40

      @RRRobert: niet dus… oliedruk probleempje ?

      Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    25 juni 2017 om 10:24

    Maar als Verstappen technische problemen had in de kwalificatie dan heeft hij die toch ook in de race? Er mag toch niet meer aan de auto’s worden gesleuteld? Ik ben benieuwd naar dat verhaal over Ferrari!

    Login om te reageren
    • ko4n zegt

      25 juni 2017 om 11:03

      @pomoek: jawel. Technische problemen mogen gewoon tijdens qualifying en de race worden verholpen. Voor bepaalde onderdelen kan je een gridstraf krijgen als je die vervangt maar er mag gewoon gesleuteld worden aan de voitures

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      25 juni 2017 om 13:07

      @pomoek: dat verhaal over Ferrari staat op http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/f1-motoren-streit-ums-oel-im-benzin-4008261.html

      Login om te reageren
  3. niek80 zegt

    25 juni 2017 om 10:38

    Do or Die bij de start, zijn enige kans op de 3s plek.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      25 juni 2017 om 11:26

      @niek80: Daar schuilt ook het gevaar van uitvallen door gretigheid en dat is Max. Eerste bocht is best tricky. Kun de uitloop inrijden, maar dan vliegt iedereen voorbij achter je.

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    25 juni 2017 om 10:53

    De sporter die niet voor de overwinning gaat is eigenlijk per definitie al een verliezer.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      25 juni 2017 om 11:11

      @mashell: Senna zou zeggen, “When you finish second, you are the winner of the losers!”

      Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    25 juni 2017 om 11:01

    De derde plaats is het hoogst haalbare tenzij we eenzelfde actie zien als in Spanje 2016. Maar laten we de race eerst maar eens uitrijden, zien we dan wel verder.

    Login om te reageren
  6. VeniVidiVici zegt

    25 juni 2017 om 11:08

    Moeten positief denken, maar vrees het ergste. Die gear-sync is een gevolg van een oorzaak en aangezien ze niet meer aan de auto mogen sleutelen start Max met iets onbetrouwbaars aan zijn auto.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    25 juni 2017 om 11:24

    We gaan het zien. Podium zou geniaal zijn.

    Login om te reageren
  8. oemliefhebber zegt

    25 juni 2017 om 11:45

    Eerst maar eens zien of hij uberhaupt de race uit kan rijden, altijd maar dat gebluf.

    Login om te reageren
  9. heidekonijn zegt

    25 juni 2017 om 13:32

    Er komt dus een zoveelste kamikaze poging op Raikonnen, beide uit, Ricciardo vierde.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      25 juni 2017 om 18:48

      @heidekonijn: nou ja, toch half juist.

      Login om te reageren
  10. ericd zegt

    25 juni 2017 om 15:30

    Valt Max weer uit. Het is absoluut RUK met RedBull. Laat Max maar naar een ander team gaan. Alle slijmerige woorden van Horner ten spijt, hij heeft z’n technische zaakjes gewoon niet voor elkaar.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      25 juni 2017 om 18:49

      @ericd: Wie dan wel? Mercedes? Max is zo’n godswonder dat hij het enkel kan halen in de #1 topwagen – die op het rechte stuk belachelijk sneller is dan al de rest?

      Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    25 juni 2017 om 15:30

    Nou… Mooie 3e plaats… Yay

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North