• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen is weer eens boos

Auteur: nicolasr, gepost 11 april 2024 om 12:55 – 21 Reacties

Max Verstappen is eigenlijk best vaak boos, niet?

Als er 1 iemand rondloopt die weinig redenen heeft om boos te zijn, dan is het wel Max Verstappen. En koning Willem-Alexander, die ook niet. Die krijgt namelijk een dikke belastingvrije uitkering, woont in een paleis, heeft een Wajer 55 bij zijn villa aan de Griekse zee en mag elke nacht naast Maxima in slaap vallen.

Maar dat terzijde. Max Verstappen, daar ging het over. Die is weer eens boos en eigenlijk zou hij dat helemaal niet moeten zijn. Als je ziet hoe hij de records aan elkaar rijgt, miljoenen verdient en de grootste van dit moment is op zijn vakgebied. Maar toch is hij boos. Waarom dan? Dat gaan we je vertellen.

Max Verstappen is weer eens boos

Zoals we inmiddels allemaal weten is onze eigen Max geen fan van sprintraces. Hij vindt het zinloos en baalt vooral dat er minder tijd is om te trainen. En dat laat hij maar al te graag weten. Ook nu weer.

Tijdens de Grand Prix van China in het weekend van 21 april, wordt de eerste sprintrace van het seizoen gereden en daar maakt Verstappen zich boos om. Met als kanttekening dat hij nu wel een punt heeft.

Deze race wordt namelijk voor het eerst sinds 2019 gereden en dat betekent dus dat de teams eigenlijk nauwelijks data hebben over de baan. En dan is elke minuut trainen meegenomen. Maar zoals je weet zit dat er door de sprintrace niet in.

Alleen op vrijdag wordt er 1 vrije training gereden. Daarna wordt er gekwalificeerd voor de sprint. De rest van de tijd wordt er alleen nog gekwalificeerd en geraced. Op een ietwat cynische toon zegt Max dan ook “dat het heel slim is om het juist hier te doen”.

Of dat zo is, gaan we volgend weekend zien. Ondergetekende heeft er juist wel zin in, de sprintrace is net lang genoeg voor een kort powernapje en die zijn altijd welkom. Zelfs al wordt de sprint om 5 uur ’s ochtends verreden.

Je snapt ons wel, hopen we.

Ook interessant!

  • Formule 1 minder populair dankzij Max Verstappen
  • Max Verstappen wil niet eens winnen
  • Max Verstappen te duur voor Nederlandse sponsoren
    Max Verstappen te duur voor Nederlandse sponsoren
  • Max Verstappen pakt blubberdikke én moddervette bonus

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, Sprintrace

Vorig bericht: « Gespot – De gloednieuwe SF90 XX Stradale bij de ‘Ring
Volgend bericht: Als je een hekel aan kinderen hebt, moet je dit autostoeltje kopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Design_Driven zegt

    11 april 2024 om 13:06

    Ja dat is slim want dat zorgt voor actie vermoed ik. Voor de rijders wel lastig natuurlijk maar dat is juist interessant. Zeker omdat RB wel een paar keer wat sessies nodig heeft gehad om de auto in de juiste trim te zetten voor kwalificatie. Maar daar staat tegenover dat Max wel snel leert en aanpast.

    Login om te reageren
  2. Jozo zegt

    11 april 2024 om 13:13

    Sprint format is pure show. Elk weekeind 3 trainingen om de juiste afstelling te vinden voor kwalificatie en race, gooien ze er ineens een sprint race en kwalificatie tussendoor.
    Heeft weinig met de sport te maken.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      11 april 2024 om 13:42

      er is nooit iets anders beweerd. Het is zodat meer mensen naar de race kijken. De vrije trainingen worden veelal overgeslagen, dus door die te vervangen door kwalificaties en races gaan meer mensen kijken. Alles draait om geld. En daardoor krijgen de teams ook meer en kan het coureurs salaris beter betaald worden

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 april 2024 om 13:53

      Een echte sport is moeilijk. Dus een bekende baan met eindeloze trainingen vooraf is minder sport dan een uitdagende onbekende omgeving.
      Verstappen moet niet zeuren, hij is de degene die de F1 nu zo zo saai maakt, dat de organisatie maatregelen neemt om het voor de fans aantrekkelijk te houden (en daarmee voor de sponsoren) is juist vanwege hem.

      Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        11 april 2024 om 19:33

        Hoewist. Dat format rammelt aan alle kanten. Naar mijn mening kan je niet zeggen ‘we voeren een budget plafond in’ om vervolgens meer races te doen. Rijdt er eentje zijn auto plat zit je gelijk te koekeloeren. En risico is vele malen hoger dan in een kwalificatie. Op zich vind ik het best leuk om te kijken, maar het heeft nogal haken en ogen. Waarom niet VT1, VT2, sprintrace en daarna kwalificatie? Of laat parc ferme pas ingaan na de sprintrace ofzo.

        Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    11 april 2024 om 13:35

    Meer trainingen betekent dat de meeste teams de data krijgen die ze willen hebben, waardoor je zal zien dat iedereen het meeste uit de auto kan halen.
    Dan ligt het in principe dichter bij elkaar dan als er 1 training is waarbij er wat teams zijn die niet de juiste afstelling vinden waardoor ze langzamer zijn. In het geval van RB en Ferrari zou dat betekenen dat ze midden in het gevecht komen. Bij McLaren en Williams zou het betekenen dat ze voor plaats 11 strijden en bij de rest betekent het dat ze met Ocon en Gasley moeten vechten. Maar, zonder grappen, een team dat onder-presteert valt er dus eigenlijk tussen uit, waardoor je minder gevechten krijgt; en dat willen we niet.
    In plaats daarvoor krijgen we nu dus een sprint optocht. Geen mooie riskante inhaalacties, want ja, dan mis je de echte GP

    Login om te reageren
  4. petroldrinker zegt

    11 april 2024 om 14:03

    Niks zo kansloos als de introductie vd sprint format met hoe het allemaal zich uitwerkt, tis elke keer gewoon een optocht voor liberty media….

    Login om te reageren
  5. tommycooker zegt

    11 april 2024 om 14:13

    Sprintrace. Zsm afschaffen die onzin. Maar ja, wie betaald bepaald, en Libery Media wil dit dus, omdat er dan blijkbaar meer kijkers zijn en dus omzet oplevert.

    Login om te reageren
  6. SpeedGeek zegt

    11 april 2024 om 14:19

    Ben altijd wel benieuwd of de mensen die klagen over de sprintraces, de sprintrace ook overslaan. Door het te kijken hou je de opmaak van het weekend zelf in stand.
    Als je zo principieel tegen de sprintrace bent moet je de televisie of F1TV lekker uit laten en gaan wandelen met vrouwlief of je auto wassen.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      11 april 2024 om 16:29

      Ik kijk, vaak in de avond als ik eindelijk op de bank zit en iedereen naar bed is, nog even. Gelukkig is 20-25 minuten kort genoeg om het even te kunnen zien.
      En dan kijk ik of de start leuk is en of er iets gebeurd. Probleem is dat ik vaak teleurgesteld wordt.
      Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik het ook vaak moeilijk vind om het middenstuk van een F1 race door te komen, mar goed.
      Dus als het er niet zou zijn, zou ik het niet missen. Maar nu het er wel is, wil ik iig de start niet missen en dan dus nog maar even doorkijken en hopen dat er nog wat gebeurd.

      Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    11 april 2024 om 14:52

    ZGTW (zachtjes gniffelen tijdens werk): “de sprintrace is net lang genoeg voor een kort powernapje en die zijn altijd welkom”. Ik voel de afterlunch-dip al weer aankomen…

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      11 april 2024 om 16:50

      AWNEAJZDMU: Afkortingen werken niet echt als je ze daarna moet uitleggen.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        11 april 2024 om 19:43

        @okdoei:ihgoepvmc,maaib:bvjr!

        Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    11 april 2024 om 14:53

    Volgens Verstappen is alles wat Wwereldkampioenschap nummer 4 ietsjes lastiger maakt alleen maar vervelend.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      11 april 2024 om 16:26

      Vandaar dat Verstappen het gros van de sprintraces gewonnen heeft?

      https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Formule_1_Grand_Prix_Sprint-winnaars

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        11 april 2024 om 19:43

        Dit jaar nog geen een.

        Login om te reageren
  9. ericc zegt

    11 april 2024 om 16:47

    Bij sprintraces zou de traagste vooraan moeten starten.

    Login om te reageren
    • outlook zegt

      11 april 2024 om 18:28

      Exact!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 april 2024 om 08:50

      En de snelste zou achteruit moeten rijden met een caravan. Met commentaar van Andre van Duin, zo krijgen we F1 weer leuk!

      Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    11 april 2024 om 16:49

    Hoe lang zal de FIA nog doorgaan met die sprintraces? De bedoeling is meer spanning te brengen in een F1 weekend, maar die heb ik nog niet ontdekt. De enige manier waarop de hoofdrace op zondag kan worden beïnvloed door de sprintrace, is als iemand een auto plat rijdt tijdens de sprintrace en het spannend wordt of die op tijd gerepareerd is voor de hoofdrace. En het aantal kijkers naar een sprintrace is maar een fractie van de hoofdrace, dus commercieel kan het ook niet echt win/win zijn.

    Login om te reageren
    • outlook zegt

      11 april 2024 om 18:28

      Als Verstappen niet meer mee mag doen neemt de spanning ook weer toe

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North