Een enorm glazen paleis geheel in het teken van Max! Welke AB-lezer wil daar nou geen trucker hat kopen?
Max mag zelf volgens Helmut Marko dan niet te koop te zijn, maar je kan binnenkort wel een stukje Max kopen in Limburg. Max opent namelijk dit weekend zijn eigen winkel in het pittoreske Swalmen. Je kan je er volledig onderdompelen is allerlei Max-merchandise, zoals shirtjes, petjes en schaalmodellen. Max had al een virtuele winkel online, maar de fysieke vestiging moet voor net dat beetje extra beleving zorgen. Je zou kunnen zeggen dat Swalmen het Santiago de Compostela voor de devote Max-fan wordt.
Max zelf is in zijn nopjes met zijn nieuwe rol als confectie-boer, zo laat hij optekenen op Verstappen.nl:
“Het is super dat ik een eigen store heb. De winkel en de aankleding daarvan zien er echt heel mooi uit. Ik kan iedereen aanraden er een keer een kijkje te gaan nemen.”
Om de juiste sfeer te creëren is het glazen gebouw voorzien van enkele items die doen denken aan Max’ illustere carrière. De helm die hij droeg bij zijn zege in de Spaanse Grand Prix en enkele bekers die Max won in zijn jonge dagen leuken de zaak op.
Jij weet natuurlijk al lang dat je alles wil hebben uit de MV Collection, dus resteert ons alleen nog de openingstijden en het adres van de toko te geven. Je kan terecht van woensdag tot en met vrijdag van half twee tot half zes, zaterdag van tien tot vijf én op race-zondagen van tien tot vijf. Het adres is Bosstraat 91A, 6071 XT Swalmen, Nederland. Let wel, je kan alleen pinnen, cash money is niet welkom.
Image-Credit: Max Verstappen via Twitter en Verstappen.nl
2017 en je kan nog steeds een business case rondkrijgen om in een buitendorp in Noord-Limburg een heuse fantroepwinkel rondom 1 persoon te openen. Er zijn dus echt een hoop gekken in NL.
Leuk voor de werknemer(s) en de eigenaar van het pand: want die verdienen geld, maar heeft de onderneming van Max zelf dit geld nog nodig? Het moet toch gek lopen wil hij niet zonder >20 mio uit de F1 wegkomen.
Zoveel mensen die Max merchandise willen, win win situatie dus.
@gregorius: Al is Verstappen nog zo snel, de gekkies achterhalen ‘m wel: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/enorme-tattoo-ter-ere-van-max-verstappen-hopelijk-komt-zn-handtekening-er-nog-bij
@gregorius: Een winkel die maar 4 halve dagen per week open is en waar je niet met cache geld kunt betalen …
@dawwg: https://frontrangegeeks.com/wp-content/uploads/2017/02/6101496060_b4d7fcee78_b.jpg
@pomoek: LOL!
@gregorius: Als we de salarissen die in de media rond gaan mogen geloven heeft hij voor 2020 die 20 miljoen al bij elkaar geharkt. En als je ziet wat Alonso, Vettel en Hamilton verdienen zou ik zelfs 200 miljoen nog een voorzichtige schatting vinden.
@gregorius: Swalmen is toevallig ook de thuisbasis van The Merchandise Company, het bedrijf dat alle merchandise van Max regelt. Heb een vaag vermoeden dat dat er iets mee te maken heeft…
@gregorius: Ik denk dat Max eerder met rond de 500-1.000 mio uit de F1 wegloopt als alles gezegd en gedaan is.
@gregorius: je moet een hype creëeren wil je je supporters uitbreiden. Dit id laar een eerste stap vermoed ik. Naarmate zijn populariteit uitgroeit zullen dergelijke winkels vaker voorkomen met een uitgebreidere aanbod.
Nou joepie
Openingstijden alsof het ambtenaren zijn. Alleen is de winkel wel in het weekend open
Goh, je zou bij kampers juist verwachten dat je alleen cash kunt afrekenen ?
Vraag me nou af of dit puur door geld gedreven is. Want laten we wel wezen, hij hoeft niet bepaald op een houtje te bijten. Maar waarom zou je een fysieke winkel openen (met alle financiële risico’s van dien) terwijl je ook online die (veel te dure) merchandising kan kopen?
(Heb nog steeds een Danka pet van Hill uit Hongarije ’97 toen hij bijna de GP won in die Arrows. Van f60,- voor f30,- na de race)
@duderuud:
Max mag er een beetje reclame voor maken ..
Klanten mogen straks reclame voor red bull lopen ..
Dus je weet nu vast wel van wie die winkel echt is ..
@duderuud: Fanservice. Je houdt er natuurlijk iets minder aan over doordat je extra kosten maakt (huur, personeel, aankleding van de winkel etc.), maar je bedient wel het gedeelte van de klanten dat bijvoorbeeld liever eerst een kledingstuk past.
Aan de botten van de heilige Jacob in Santiago worden wonderkrachten toegeschreven. Maar ook troffeeën onder het altaar in de Max winkel in Swalmen kunnen wonderen verrichten. Want anders hadden we nu geen foto van Max zonder petje gezien. En dat in een petjes en T-shirt winkel ook nog. Waarlijk een wonder.
Gewoon even een webshop erbij en je materiaal distribueren via het netwerk van Jumbo zodat je meteen toegang hebt tot al hun pick-up-points.
Max Verstappen, heel veel succes met je nieuwe onderneming.
Waarom zou je hier tijd en moeite insteken als de miljoenen toch al jaarlijks binnenstromen?
Dit gaat toch allemaal een beetje ver hoor. En al die meuk is ook krankzinnig duur. Petje voor meer dan €30 en een schaalmodelletje voor honderden Euro’s.
@trustmeiamanengineer: normale prijs voor een beetje quality petje
Hij voelt F1 gluurders prima aan ..
Top Max ..
Dat je cheap-ass glim polyester maar mag omzetten in klinkende munt ..
O,ja .. en fleece .. vinden ze ook mooi ..
@lincoln: hou jij het maar bij je van de epo bolstaande spierbundeltjes op 2 wielen. Verstappen heeft veeeeeel betere adviseurs daarvoor.
@lincoln: Hahaha alle nieuwe ‘F1 kenners’ moeten dat natuurlijk wel uitdragen he. Tezamen met Pokemons vangen en ‘de vloer is lava’ spelen waarne er lekker kwaliteits TV zoals de ‘Keeping up withe Kardashians’ kijken.
@airc: niks mis met vloer is lava. Een schitterend spelletje als je tien jaar oud bent.
Haha. Zal autoblog met alle max aanhangers nog een tripje organiseren daarnaartoe.?
Verkopen ze daar ook brillen? Ik zoek nog een oranjebril
Ach, is toch leuk. Ik moet binnenkort toch bij een klant in Swalmen zijn, dus wellicht dat ik even een kijkje ga nemen.
Zucht, het houdt niet op… niet vanzelf.
Wij Nederlands zijn blijkbaar gek op max, maar overdrijven is ook een vak.
Over rated hype weer. Ik support hem, net als het Nederlands elftal en Nederland das sporters op internationale kampioenschappen, maar al die marketing zooi erom heen en “alles in het teken van” gaat me wat te ver. Ik vind andere coureurs ook nog steeds mooie sportmannen.