Max Verstappen wil dat jij een oude trage auto rijdt

Auteur: , 27 Reacties

Jazeker, alles voor de centjes. Mooi toch?

Max Verstappen

Sponsoring is een interessant fenomeen. In de wereld van de Formule 1 kan men niet zonder. De sponsoren zorgen er voor een groot deel voor dat de teams en coureurs hun werk kunnen doen. In ruil daarvoor krijgt zo’n sponsor wat naamsbekendheid.

In principe een uitstekend idee. Nu moet je alleen wel zorgen dat je qua bedrijf een beetje overlap hebt met de doelgroep. Je gaat de baby van Enzo Knol ook niet laten sponsoren door Kukident en Lidl is ook niet de sponsor van het meesterlijke en uiterst kritische programma Masterclass.

Op dit moment is in de Nederlandse sport Max Verstappen een Hot Item. Hij wint races, hij maakt spectaculaire moves op de baan, hij doet gewaagde uitspraken, hij is jong en succesvol. Dus ja, aangezien ieder bedrijf naar eigen zeggen hip, jong en dynamisch is, is het sponsoren van Verstappen Junior altijd een goede zaak.

Daarom heeft Verstappen een nieuwe sponsor in de vorm van… CarNext! We zien een overlap: auto’s. Maar daar stopt het wel een beetje. CarNext is eigenlijk een outlet van LeasePlan. Daar is op zich niets mis mee. Die ex-lease auto’s moeten immers ook verkocht worden. Maar de marketing-praat die volgt is zo fraai, dat wij jullie deze niet willen onthouden. Deze komt van de CEO van Carnext

Ik weet zeker dat we samen grenzen blijven verleggen en de status quo uitdagen. Zoals Max plezier brengt in het racen, brengt CarNext.com het plezier terug bij het kopen van je volgende auto.

Ik weet niet wat ze aanbieden bij Carnext, maar ik hoop dat ze koffie en appelflappen in de showrooms hebben staan, want als autoliefhebber is er niets treuriger dan in een loods te staan met ex-leaseauto’s. Maar niet alleen de CEO kan er wat van, ook Verstappen schudt de quotes uit zijn mouw:

Ik ben erg enthousiast over de samenwerking met CarNext.com. Zij doen echt iets anders, bieden mensen een nieuwe manier om auto’s te kopen en zijn niet bang om een nieuwe standaard te creëren. Tegenwoordig kopen we bijna alles online, dus waarom geen auto’s?

Als de samenwerking betekent, meer geld: dan snap ik dat hij blij is. Het is een uitzonderlijk sportman en mijn liberale hart vindt het geen probleem dat dergelijke uitzonderlijke kwaliteiten uitzonderlijk beloond worden. Maar er is een reden waarom je geen gebruikte auto’s direct online moet kopen: het zijn auto’s die puur als gebruiksvoorwerp zijn ingezet. Je wilt altijd een auto die met liefde en zorg behandeld is, die gaan het langste mee. Maar ja, als je al een nieuwe auto van de zaak eerder hebt dan je rijbewijs, is het occasion shoppen een onbekende handeling.

Omdat we de zwakste niet zijn, krijgen ze zelfs een beetje zendtijd van ons:



27 reacties

Zo snel even gekeken en zag een behoorlijk scherpe prijs voor een 540i (sedan – geen M-pakket). Dus wat dat betreft de moeite waard … misschien een blogger die daar wel voor in de markt is
@por100: Ik denk dat ie net van een vlogger af komt.
@fanboy: oh laat dan maar zitten :p … vloggers … bweh
Reclame en sponsoring van afgetrapte lease hokken ……….
Mijn voormalig leasauto zou uitstekend in de bedrijfsvoorraad passen. 2 maal crashtest doorstaan, getest op het circuit, en pertinent volle bak afgetrapt.
Waarom geen auto online kopen? Nou, misschien omdat de meeste auto’s toch meer krassen/deuken en andere gebruikerssporen hebben dan de handelaar doet vermoeden op de foto’s.
Mijn leaseauto wordt altijd zsm warm gereden! Hij klinkt inmiddels als een John Deere elke ochtend! Maar hij is wel los!
‘Ik weet niet wat ze aanbieden bij Carnext, maar ik hoop dat ze koffie en appelflappen in de showrooms hebben staan, want als autoliefhebber is er niets treuriger dan in een loods te staan met ex-leaseauto’s’. Inderdaad! Al dat grijze blik met koffiemolens onder de kap…. het zijn vaak best verstandige opties, maar geniet zeker niet mijn voorkeur.
En als je kritische vragen stelt aan de verkoper, krijg je een kopstoot.
Red Bull racing en Torro Rosso hebben hun driver-line-up voor 2020 bevestigd. Huidige coureurs worden behouden.
Een goede keuze
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Mijn huidige auto is ook een ex lease. Inmiddels 16 jaar oud en geen centje pijn, geen olieverbruik niks. Maar in die leasebakjes van tegenwoordig zit over het algemeen een 1.0 turbo torretje met 130 pk en die gaan lang geen 3 ton mee.
Mijn ex-leasers kun je altijd zonder problemen overnemen hoor. Ik neem de term ‘Goed huisvaderschap’ vrij serieus, ik wil zelf namelijk ook niet om de haverklap bij de garage staan als ik er nog in moet rijden. En ik hou er ook niet van om in een zwijnenstal rond te rijden. Ok, ik kies zelden voor een topmotorisering dus daar moet je dan wel rekening mee houden.
@Gulli: Dan ben jij de uitzondering op de regel, waarvoor hulde!
Wat een qoutes van carnext en Max… allemaal bla bla bla lekker maak verkoopgelul van wéér een bedrijfje wat als een paddenstoel z’n kopje, tussen de rest, boven de grond laat zien. Succes ermee, maar mij niet gezien!
Ik vind de CarNext showroom over het algemeen er goed uitzien, weinig fratsen. What you see is what you get. Geen handjeklap en op alle auto’s garantie. Daarnaast is online de onderhoudshistorie in te zien en zijn de auto’s prima onderhouden.

Niet de goedkoopste, maar wel helder.
Grenzen verleggen? Connecting people? Leap forward? De automotive business is net zo vol van nutteloze cliche’s als die van big tech. Probeer maar eens een geografische grens te verleggen. Het geld van de sponsoring heeft als enige doel om continuïteit te behouden in de uitoefening van de racerij….niets meer en nothing less.
Ik heb even meegeteld. 11 vragen aan Max, in 5 daarvan liegt hij in zn antwoorden (als je die embarrassing thing online meerekent).
Maar inderdaad: hij verdient hier geld mee; dus prima. Niemand die dit serieus neemt.
Als je dat plaatje van Max heen en weer scrolt krijg je een heel grappig effect met de CarNext logootjes.
@kminne: Best comment!!!
@kminne: Ik zit als een debiel te scrollen maar zie helaas niets….
@dutchdriftking: Ik heb het effect alleen op m’n computer monitor, op m’n tablet niet. Vreemd.
Staan zijn RB’s ook te koop. Zijn na 1 jaar toch afgetrapt, maar dat moet je er wel bijnemen.
Beetje azijn zeikerij dit. Negatief artikel en nog meer negatieve reacties, jammer. Ik lees net op een andere site hetzelfde nieuws in een positief jasje, zo kan het ook.
Alles voor het geld heet dat, denk niet dat Max daar ooit een auto gaat halen.
De CEO van Carnext heeft de filmpjes van Simon Sinek over de golden circle iets te letterlijk genomen. Dit is namelijk regelrecht van Apple.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).