• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen wil graag vaste race stewards

Auteur: jaapiyo, gepost 5 november 2017 om 10:57 – 24 Reacties

MV33


De Nederlander houdt wel van wat vastigheid.

Het issue van de inconsistente FIA-beslissingen in de F1 sudderde deze week nog een beetje door. Maandag kwamen beelden bovendrijven van de driver’s meeting in Mexico, waar Lewis Hamilton en zijn koptelefoon trachtten Sebastian Vettel eraan te naaien. De Brit wilde waarschijnlijk vooral een beetje ‘in het hoofd’ van Vettel gaan zitten, maar toch.

In de loop van de week klapte de altijd uitgesproken Arie Luyendijk er nog eens keihard overheen met zijn visie over het hele issue. De veramerikaanste Nederlander is van mening dat het niet einde van de wereld zou zijn als de coureurs toegestaan wordt elkaar een paar flinke meppen te geven op zijn tijd. Maar hij had ook een wat minder extreem voordeel om de besluitvorming te verbeteren: een vast panel met stewards.

Max Verstappen zelf ziet wel heil in dit idee, zo zegt hij tegen NBC Sports:

Ja ik denk dat dat [vaste stewards] beter zou zijn. Dan weet je tenminste ook met wie je te maken hebt. Ik denk dat ze ook de coureurs beter zouden begrijpen omdat we meer tijd met elkaar zouden doorbrengen. Eerlijk gezegd ben ik van mening dat we wel die kant op moeten gaan.

Tot op heden roteert de FIA de stewards, waarbij er wel iedere race minimaal één ex-coureur bij het groepje zit. Dat hoeft overigens niet per se een voormalig F1 coureur te zijn. In Mexico bijvoorbeeld nam Le Mans held Tom Kristensen de rol op zich. We hebben de indruk dat Arie Luyendijk zelf wel in is voor een plek in het panel en dat Max het niet zo erg zou vinden als Arie een van de vaste mannen zou zijn. Maar goed, de FIA kan in al haar wijsheid natuurlijk ook besluiten Garry Connolly een vaste steward te maken…

Image-Credit: Max bij zijn F1-debuut in Australië, 2015 via Instagram

Ook interessant!

  • Verstappen: "is Hamilton weer aan het klagen??"
  • Video: Verstappen en Hamilton vechten het uit
  • Video - Max Verstappen zit aan de vleugel van Hamilton
  • Video: Hamilton is onschuldig (aldus Hamilton)

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

fia, Formule 1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Racing

Vorig bericht: « Koenigsegg pakt snelheidsrecord van Bugatti af
Volgend bericht: Tesla is nu net zo chill als Netflix »

Lees Interacties

Reacties

  1. sracert zegt

    5 november 2017 om 11:07

    Het nadeel is dat je bijna geen ervaren F1 coureurs krijgt die ook nog eens wereld kampioen zijn geweest. Het zijn meestal de mindere coureurs die Steward willen worden, de wanna be’s. Daar heb je niets aan als er geknokt wordt voor plek 1.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      5 november 2017 om 11:33

      @sracert: Nico Rosberg heeft wel wat vrije tijd over, Mark Webber ernaast en Pastor Maldonado voor de analyse van de crashes. Kan er nog een bejaarde bij en heb je een mooi team. ;)

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        5 november 2017 om 12:19

        @trustmeiamanengineer: die heeft het tegenwoordig veel te druk met dat waardeloze vloggen…

        Login om te reageren
      • sracert zegt

        5 november 2017 om 17:14

        @trustmeiamanengineer: klinkt goed, haha

        Login om te reageren
    • pa045 zegt

      5 november 2017 om 16:43

      @sracert: ja zeker. Jij snijdt weer hout. Alle F1 coureurs die geen wereldkampioen zijn geworden, zijn wannabe’s.

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        5 november 2017 om 17:15

        @pa045: Ja natuurlijk, klopt als een bus!.

        Login om te reageren
        • pa045 zegt

          5 november 2017 om 17:45

          @sracert: right. Barichello: pannenkoek. Nanini: brachelaar, Jos Verstappen: grind boy, Alboreto: born looser.

          Login om te reageren
    • bassx zegt

      9 november 2017 om 13:42

      @sracert: Vaste stewards moeten dan ook het hele jaar door alle raceweekenden bijwonen. Dat zal vooral een groot probleem zijn.

      Login om te reageren
  2. Dizono zegt

    5 november 2017 om 11:08

    Ik stel Sir Jacky Stewart voor.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      5 november 2017 om 11:52

      @dizono: stewart is in het Begin Van Max zijn carrière bijzonder kritisch geweest op Max.

      Login om te reageren
      • firebird zegt

        5 november 2017 om 11:58

        @toniominestrone: dus? Ze horen daar te zitten op basis van kennis, ervaring en competentie, niet vanwege Max-liefde

        Login om te reageren
  3. kle500 zegt

    5 november 2017 om 11:18

    Waarom eigenlijk elke keer een wisslend clubje? Je wilt toch vooral scheidsrechters die de regels en de sport goed kennen?

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      5 november 2017 om 11:22

      @kle500: om het voortrekken te voorkomen. zo’n gary bijvoorbeeld, als hij er elke keer zou zitten stond de podium meter van verstappen waarschijnlijk nog steeds op 0.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      5 november 2017 om 13:14

      @kle500: Om dezelfde reden dat Bas Nijhuis niet alle wedstrijden van Feyenoord krijgt toegewezen, of Björn Kuipers die van Ajax. De FIA probeert de onpartijdigheid te bewaren.

      Login om te reageren
  4. stfu zegt

    5 november 2017 om 11:25

    Foto van 2015, maar ik zie ‘m als kind.

    Login om te reageren
    • dailydriver zegt

      5 november 2017 om 12:17

      @stfu: mensen kunnen groeien in paar jaar tijd. Ook wel groeispurt genoemd.

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      5 november 2017 om 12:25

      @stfu: zou het een typefout zijn, of een grapje van de schrijver? Ik hou t op het laatste.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        5 november 2017 om 13:30

        @escort77: tough crowd.

        Login om te reageren
  5. mashell zegt

    5 november 2017 om 11:44

    Slecht idee. Als je altijd dezelfde scheidsrechters hebt dan worden ze omkoopbaar. Dan heeft het een verkeerde uitwerking als ze een bepaalde coureur voortrekken of tegenwerken. Juist veel wisselingen en ze weg helemaal weg houden van de coureurs, op die manier krijg je het veel meer objectief.

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    5 november 2017 om 11:49

    Van mij mogen ze overstappen op stewardessen…

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      5 november 2017 om 11:52

      @moveyourmind: In bikini en mag wisselend.?

      Login om te reageren
    • marinepower zegt

      5 november 2017 om 12:11

      @moveyourmind: als het maar geen ex-KLM is.

      Login om te reageren
    • dirkv zegt

      5 november 2017 om 14:29

      @moveyourmind: Precies!
      En Max moet gewoon doen waar hij goed in is en dat is racen.

      Login om te reageren
  7. scubakabouter zegt

    5 november 2017 om 14:06

    Ik weet niet hoe je nu race steward wordt. Maar ik zou een vaste groep van race steward (20ofzo) willen zien waaruit ze elke race een aantal kiezen. Kan je ze een goede kennis van de regels mee geven. En heb je toch niet altijd dezelfde mensen. En als er drie keer een beslissing van race stewards van de dag wordt aangevochten (staat die er minimaal 3 races naast). Soort van punten systeem voor race stewards.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North