• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maximale metamorfose voor viaduct

Auteur: verschurenmark, gepost 22 mei 2017 om 15:26 – 14 Reacties

Oud viaduct omgetoverd tot park


Laat het bouwen maar aan ons over!

Terwijl we maar nieuw asfalt blijven aanleggen, is het ook belangrijk om te denken aan de natuur om ons heen. Daarom heeft het Rotterdamse architectenbureau MVRDV in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul een oud viaduct omgetoverd tot een heus park. Afgelopen zaterdag opende burgemeester Park (hoe hilarisch kun je het hebben) samen met architect Winy Maas het project genaamd Seoullo 7017. De naam ‘Seoullo 7017’ verwijst naar het jaar van de bouw en renovatie van het viaduct. Er was ontzettend veel belangstelling voor het nieuwe park, aangezien 250.000 bezoekers kwamen tijdens de opening kijken.

Het omgetoverde viaduct is ongeveer een kilometer lang en inwoners van Seoul kunnen in alle rust langs de bomen, planten, galeries, winkels en een theater wandelen. Daarnaast is de parkbrug een heuse plantenbibliotheek, met ruim 24.000 planten en 232 verschillende plantensoorten. Het kostenplaatje voor dit alles bedroeg 50 miljoen euro en burgemeester Park hoopt dat het de stad op de kaart gaat zetten. Het laat in ieder geval zien wat je met een stuk oud asfalt kunt doen.

Ook interessant!

  • bezuinigen op asfalt
    Minister: bezuinigen op asfalt is onverantwoord
  • Video: Duitser test nieuw asfalt uit
    Video: Duitser test nieuw asfalt uit
  • Video - Auto stort van 20 meter hoog viaduct
  • Zou je met deze camper onder een viaduct door kunnen?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de stijlvolste Mansory op Marktplaats?
  • Video: brake check heeft zware gevolgen
  • Hè? Actieradius van EV groeit tussen de 100.000 en 170.000 kilometer
  • Koop de bekende Alfa Romeo 75 van Jeremy Clarkson uit Top Gear!
FacebookTweetPinLinkedIn

asfalt, viaduct

Vorig bericht: « De hoax over de 1000-kilometer forens
Volgend bericht: Porsche Panamera Turbo Executive: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dizono zegt

    22 mei 2017 om 15:30

    Afgaande op bovenstaand plaatje is The Highline in New York beter geslaagd, tuinontwerptechnisch gezien.

    Login om te reageren
    • redbee5 zegt

      22 mei 2017 om 16:01

      @dizono: Veel te makkelijk om dat zo snel te zeggen! Dit project is net aangelegd, de bomen zijn dan nog klein waardoor het wat kaal gaat lijken. Tevens moet je niet vergeten dat de inrichting is toegepast op intensief ruimte gebruik. Tuurlijk de highline is een gaaf project en levert mooie foto’s op. Keerzijde is dat er veel te weinig ruimte is om te lopen, in de zomer lopen mensen als een kudde achter elkaar aan.

      Login om te reageren
      • memyselfandi zegt

        23 mei 2017 om 04:53

        @redbee5: niet alleen in de zomer. Begin april ook in de kudde meegelopen. 606 in Chicago is ook leuk. Maar dit is weer een maatje groter.

        Login om te reageren
    • ehnl zegt

      22 mei 2017 om 19:12

      @dizono: de foto bij dit artikel geeft een beter overzicht
      http://www.volkskrant.nl/reizen/ronduit-spectaculaire-parkbrug-van-nederlandse-makelij-moet-seoul-op-de-kaart-zetten~a4496237/

      Login om te reageren
  2. desjonnies zegt

    22 mei 2017 om 15:35

    Winy Maas uit Rotterdam, hoe hilarisch kun je het hebben !

    Login om te reageren
  3. rodger zegt

    22 mei 2017 om 16:25

    Passende naam voor die burgemeester

    Login om te reageren
  4. futse zegt

    22 mei 2017 om 16:31

    Gek eigenlijk, het viaduct heeft in zijn oorspronkelijke functie niet eens 50 jaar dienst gedaan, maar zal in 1970 ook een hoop geld gekost hebben. En nu nog eens 50 miljoen om het een nieuwe bestemming te geven. Waanzin toch, als je er over nadenkt?

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      22 mei 2017 om 16:48

      @futse: Waarom? Andere tijden ander gebruik van de openbare ruimte. Sloop en er iets anders neerzetten was waarschijnlijk vele malen duurder geworden.

      Login om te reageren
      • futse zegt

        22 mei 2017 om 18:00

        @pomoek: dat begrijp ik volledig, maar toch bizar dat op minder dan 50 jaar zo een gigantisch project totaal overbodig is, dat bedoel ik. En dan idd liever een nieuwe, groene bestemming in een stadscentrum, dan te slopen. Want dat zou ook wel behoorlijk wat kosten.

        Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    22 mei 2017 om 16:31

    Koreaans gezegde (in het Engels) ” Man throws stone in the air stone lands on Mr. Kim” maar als je de naam Park invult klopt ie ook.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    22 mei 2017 om 16:34

    50 miljoen is niet veel geld voor het omtoveren van bijna een KM… Had in NL waarschijnlijk 150 miljoen gekost.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    22 mei 2017 om 17:05

    50 miljoen !!
    Nix Nederlands aan dus ..

    Dat kost “onderzoek” al ..

    Login om te reageren
  8. 4x4wheels zegt

    22 mei 2017 om 18:06

    50M euro voor 24000 planten = 2083,33 euro per plant. Niet een bietje veel?

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      22 mei 2017 om 21:51

      @4x4wheels:
      Ja. En die trappen en toegangen groeide vanzelf mee..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North