• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zou je met deze camper onder een viaduct door kunnen?

Auteur: Loek, gepost 20 februari 2021 om 10:59 – 14 Reacties

Het antwoord is ja: dat zou kunnen met deze camper. Maar niet op de manier zoals je hem op de foto ziet.

De Chinese auto-industrie is alomvattend. Het land ging in relatief korte tijd van doorontwikkelde auto’s die de Engelse industrie had uitgekotst, naar toch een aardig imperium van merken, technologische ontwikkelingen en modellen waarbij je je gaat afvragen waarom hier in Europa de Chinese auto nog steeds niet is aangeslagen.

Kamperen

Dat alomvattende stopt trouwens niet bij auto’s. Het is zoiets waar je maar weinig bij stil staat: China bouwt ook gewoon campers. Een beetje ontsnappen aan de drukte van de stad en het land in trekken, dat lijkt in China ook wel prima te kunnen. Daar past een camper natuurlijk perfect bij. In China hebben ze de camper op een bijzondere manier bedacht.

SAIC

Het bedrijf achter de camper is SAIC, verantwoordelijk voor onder meer de merken MG/Roewe en Maxus. Die eerste kun je kennen van de MG ZS EV en EHS die momenteel hier gewoon te koop zijn (Roewe is een merknaam waarmee de modellen van MG in China verkocht werden). Maxus heeft hier ook een korte carrière gehad. Toen nog onder het oorspronkelijk Britse merk Leyland Daf Vans (LDV) heeft een busje onder de modelnaam Maxus hier nog een korte carrière gehad. Met een beetje geluk spot je nog eens een LDV Maxus. Dat was geen gigantisch succes en LDV ging verder in China, maar keert nu terug naar Nederland.

Maxus camper

We dwalen af. SAIC gebruikt nu de naam Maxus voor een camper genaamd Life Home. De reguliere versie daarvan is kennelijk al een tijdje onder ons, maar die krijgt nu een ultra-luxueuze versie. Deze heet Maxus Life Home Villa Edition, wat het ding een villa op wielen moet maken. Als we de plaatjes zo bekijken, is dat aardig gelukt.

Uitschuiven

Een geinig idee wat de Villa Edition een unieke camper maakt: de uitschuivende delen. Zoals bekend van de Amerikaanse RV’s kan een gedeelte van de zijkant uitschuiven om zo de cabine breder te maken wanneer je kampeert, maar de camper niet de breedteregels overschrijdt tijdens het rijden. Iets waar de Amerikanen minder furore mee leken te maken (of ze hebben er gewoon niet aan gedacht): een uitschuifbaar dak! De Maxus Life Home Villa Edition kan bijna twee keer zo hoog worden en de tweede verdieping is een soort luxe openlucht-lounge. Dat zie je op de foto’s, maar die kan dus ook inklappen. Zoals gezegd in de titel en intro, probeer maar eens met een zes meter hoge camper onder viaducten door te komen.

Het is wat ons betreft best een coole camper, die indien gewenst extreem groot en ruim kan worden. Prijzen en beschikbaarheid van de Villa Edition zijn niet bekend. Of SAIC deze camper meesmokkelt met de bedrijfswagens die Maxus hier wil verkopen evenmin. Op de website waar de reguliere Maxus Life Home te vinden is, vinden we voor die wel een vanafprijs van omgerekend 58.491 euro. Goedkoop zal het dus niet zijn.

Ook interessant!

  • Renault bouwt Trafic om tot een camper
    Renault Trafic camper nog steeds niet voor Nederlanders
  • elektrische camper
    Zover kom je met een elektrische camper op vakantie
  • Dít bedoelde Jeremy Clarkson met zijn Citroen CX
  • We kopen allemaal maar een caravan of camper

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

camper, China, Vakantie

Vorig bericht: « Wat is de ultieme vierdeurs GT?
Volgend bericht: Rolls-Royce haar namen worden weer zo cool als voorheen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    20 februari 2021 om 11:32

    Ok het filmpje voegt echt niets toe 😋 Hetzelfde als de foto’s maar dan bewegend. We willen weten hoe de constructie werkt!

    Overigens vind ik 60k voor een dergelijke camper niet duur hoor, is zelfs vrij normaal. Een beetje Hymer begint al hoger

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      20 februari 2021 om 15:11

      @Gulli: Een beetje b00mer lapt die 60K zo handje contantje

      Login om te reageren
  2. harrie zegt

    20 februari 2021 om 11:50

    Ik zou geen Snollebollekes draaien als er wat mensen in die bovenste kamer zijn.

    Login om te reageren
    • polpol33 zegt

      20 februari 2021 om 12:30

      @harrie: 😂😂

      Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    20 februari 2021 om 11:54

    Hammond en May duwen ‘m zo van de klif af…

    Login om te reageren
  4. boxer74 zegt

    20 februari 2021 om 12:11

    Mooi en intrigerend in 3ds Max, maar waarschijnlijk een waterdichtheid van IP-X1, bij stilstand.

    Login om te reageren
  5. ericc zegt

    20 februari 2021 om 12:22

    Leuk om naar het circuit te gaan met dit ding.

    Login om te reageren
  6. Robert zegt

    20 februari 2021 om 12:33

    Ooit nog eens een tijdje voor een constructiebedrijf gewerkt waar ze zo’n LDV als bedrijfsauto hadden. Eentje met open laadbak. Wát een drol van een wagen was dat zeg.

    Anyway, die Chinezen zijn van ver gekomen, dat blijkt ook nu weer. Met zo’n boventerras maak je wel de blits op de camping, hoor.

    Login om te reageren
    • deSjonnies zegt

      21 februari 2021 om 14:04

      Klopt, ding stamt uit het jaar kruik en zag het levenslicht als Leyland Sherpa, daarna doorontwikkeld als FreightRover en DAF 400, waarna DAF er heel snel de stekker heeft uitgetrokken en toen is het zelfstandig verder gegaan als LDV .

      Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    20 februari 2021 om 12:45

    Niet onaardig heur, en niet om te brallen, maar de Hymer die wij veurig jaar hebben aangeschaft kan veel hoger uitgescheuven worden. Zonder euverdrijven tot maar liefst 9,63 meter!

    https://images.app.goo.gl/enRyZ59jacCmYwPx6

    Login om te reageren
  8. dirkkio zegt

    20 februari 2021 om 12:46

    Er zijn nochtans wel meer motorhomes, want van een camper kan je dan nog nauwelijks spreken, met een tweede etage, desgewenst zelfs met een plek om je helikopter (Furrion Elysium) weg te zetten maar dan spreken we toch al wel gauw over een heel andere prijsklasse gaande tot 3 miljoen dollar plus opties voor de Marchi Mobile Elemment Palazzo Superior die een liftsysteem heeft om nog een dakterras te voorzien. Met de wanden en terras uitgeschoven is het ding tot 5 meter breed en precies 6 meter hoog. En Anderson Mobile Estates heeft onder meer voor acteurs Will Smith “The Heat” en Jamie Foxx “Off Script” naar eigen wens gemaakt. Van de laatstgenoemde ken ik de prijs niet maar die van The Fresh Prince zou zo’n 2,5 miljoen dollar gekost hebben.
    Plaatjes kijken kan hier https://www.marchi-mobile.com/palazzo-superior/ en hier https://andersonmobileestates.com/collection

    Login om te reageren
  9. giertjuh zegt

    20 februari 2021 om 13:14

    Voordat ik het las dacht ik gave Caper op basis van een Ford Transit. Nu ik het artikel lees ende prijs zie ben ik nu enthousiaster!

    Login om te reageren
  10. iphonistvongates zegt

    20 februari 2021 om 14:06

    Toevoegen aan de titelvraag;

    ‘onbeschadigd’

    🤫

    Login om te reageren
  11. joos straetmans zegt

    20 februari 2021 om 14:06

    Maar hoe kom je op de 2e etage? Met een sullig laddertje? En ik vind het meer een veredelde vissenkom, kokend heet in de zomer. Kortom, idee is leuk maar het had niet uitgevoerd moeten worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North