• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maybach 62 S op komst

Auteur: Dennis, gepost 23 augustus 2006 om 22:36 – 39 Reacties

Maybach 62 S

Na de Maybach 57, waar de gewone man natuurlijk geen genoegen mee neemt, was daar de gekietelde Maybach 57 S. De S staat dan voor “Spezial”.

Volgens de geruchten zal Maybach eind november in Peking ook een S uitvoering van de Maybach 62 presenteren.

Dat schrijft auto-presse.de. Aanvullende informatie ontbreekt nog, maar houdt rekening met meer dan 600 pk. To be continued… (via: autoblog.it)

Ook interessant!

  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Maybach Edition 100 is extra luxueus

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Maybach

Vorig bericht: « Mogelijk alle Mazda RX-8 modellen terug
Volgend bericht: LP spelende Volkswagenbus »

Lees Interacties

Reacties

  1. slr55 amg zegt

    23 augustus 2006 om 22:46

    ik kan niet wachten, die 57s vond ik er een stuk mooier uitzien dan de ‘normale’ 57.

    helaas is dit alleen maar voor de rijkste der aarde. *zucht*

    Login om te reageren
  2. Lappy zegt

    23 augustus 2006 om 23:01

    Ja, leuk, Maybach 57 / 62 S of niet…

    Ik snap het niet, mensen kopen een Maybach dat gewoon een gepimpte S klasse is van de oude generatie?

    Misschien eerst tijd voor nieuwe maybach op basis van de nieuwe S met invloeden van de Exelero?

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    23 augustus 2006 om 23:08

    Is dat Paleis het Loo op de achtergrond?

    Login om te reageren
  4. Safrane BiTurbo zegt

    23 augustus 2006 om 23:17

    doe mij der maar 7

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    24 augustus 2006 om 09:49

    @lappy
    een gipimpte s-klasse met gigantisch veel power dan wel, en je kan gewoonweg alles naar je wensen laten doen.
    ik zou zo bv allereerst ervoor zorgen dat die knopjes binnenin uit allu gemaakt worden ipv plastic…

    Login om te reageren
  6. BellaAMG zegt

    24 augustus 2006 om 11:53

    Lappy en Dekster.

    Ik weet echt niet waar jullie het over hebben dit soort worden (GEPIMPT) gebruik je bij Honda/Nissan/ of ook bmw lief hebbers die een gepimpte willen.

    MAAR HALLO dit is een fucking Maybach 62 S dan praten wij hier over stijl klasse en exclusief

    hahahahaha fucking gepimpt, doe normaal hoor hè!!!!
    shittttttttttt.

    Login om te reageren
  7. Karaya zegt

    24 augustus 2006 om 11:58

    De auto heeft een koreaanse uitstraling.

    In deze klasse koop je de Phantom of je hebt geen smaak.

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    24 augustus 2006 om 12:08

    @BellaAMG
    dat was sarcasme

    Login om te reageren
  9. Lappy zegt

    24 augustus 2006 om 13:00

    @ BellaAMG:

    Duidelijk dat jij nog nooit in een Maybach hebt gereden.

    Jij bent meteen onder de indruk van de auto door de prijs en exclusiveit, je beoordeeld de auto dus niet echt objectief.

    Als je dan zonder emotie de Maybach beoordeeld, is het echt gewoon een S-klasse die gepimpt is.
    Alles ziet hetzelfde eruit als in de S, stuur, dashboard, layout, alles zit op dezelfde plek, e.d. e.d.

    ga maar eens googelen en vergelijk de Maybach met de S-klasse W220.

    Login om te reageren
  10. BellaAMG zegt

    24 augustus 2006 om 13:04

    Lappy het is een feit dat het op een s klasse lijkt maar alsjeblieft man.
    Denk een beetje na, heb je hem weleens in het echt gezien.

    En als je geen plastic wilt in de maybach en je hebt kapitaal dan krijg je er gouden knoppen bij.

    Alle opties staan open amigo:)

    He rijd ie lekker hahahahahahahah

    Login om te reageren
  11. Bas zegt

    24 augustus 2006 om 14:17

    volgens mij weten geen van de eigenaren hoe de auto rijdt, alleen dat het opschiet als de chaffeur het rechtervoetje laat zakken. Verder is het gewoon een prive-vliegtuig op wielen. Stijlloos maar wel luxe! Tis helaas ook een segment.
    Durf te wedden dat alleen rijke mercedes mensen deze auto rijden! Past wel bij het imago :P:P:P

    @SLR55AMG, volgens mij klopt jou naam niet ;)

    Login om te reageren
  12. JH zegt

    24 augustus 2006 om 14:39

    Ik heb erin gereden (mee-gereden) en het is indrukwekkend wat zo’n kolos kan kwa tussenacceleratie en remmen. We reden in de lange versie en diegene die achterin zit werd een beetje misselijk vanwege het “verlengde bus” effect. Achterkant “sleept” bij snelle bochten. Interieur is alles super maar toch teveel “Mercedes gevoel” (lees niet appart). En de nieuwe S-klasse ziet eruit als de Maybach niet omgekeerd (Maybach is al langer op de markt) en dat hebben ze doelbewust gedaan. Helaas verkoopt de auto voor geen meter; geloof dat de productie op 1.5 auto per dag (of misschien per 2 dagen) ligt terwijl 10 per dag gepland was. En als je met 220 op de autobahn rijdt dan hoor je…niks;-)

    Login om te reageren
  13. Lappy zegt

    24 augustus 2006 om 15:22

    @ BellaAMG
    je kan ook gewoon op niveau de discussie voeren.
    Volgens mij heb ik al antwoord gegeven op je vragen.

    @ JH
    De nieuwe S-klasse ziet er uit als de maybach? Dat beperkt zich tot de vorm van de kofferbak. Dat noem ik niet nieuwe S gebasseerd op Maybach.
    Voor de rest is alles oude S. Zoals ik al zei, het is toch echt alleen maar een oude S met Maybach logo’s ipv Merc.

    Ik heb zelf nu nog een S320 van de W220 generatie.
    Kwa gevoel is de Maybach ook gewoon hetzelfde. verschil zit m natuurlijk in de grote massa die je meeneemt. Uiteraard is de Maybach 57 wel sneller.
    Verschil zit m dan in de stoelen, zitten toch wel erg goed, niet dat die van de S320 slecht zijn, maar uiteraard van de Maybach beter. En de Maybach is kwa isolatie echt top, ondanks een snelheid van 180 hoor je echt maar minimaal rijgeluid. Dat is bij de S320 toch wel anders.

    Begrijp me dus niet verkeerd, de Maybach is een fantastische wagen, maar het blijft een gepimpte S-klasse.
    Rolls Royce is gewoon een hele andere auto, niet te vergelijken met wat dan ook. De connectie tussen Maybach en S-klasse is gewoon te nadrukkelijk aanwezig.

    Login om te reageren
  14. Lappy zegt

    24 augustus 2006 om 15:24

    linkt werkte ff niet ;) correctie:


    Login om te reageren
  15. JH zegt

    24 augustus 2006 om 15:33

    Ik geloof ook dat dat een van de problemen is dat de Maybach niet verkoopt; het ziet er teveel als een Mercedes uit terwijl Rolls-Royce gewoon Roll-Royce is.
    En de S-klasse is een erg goede auto dus waarom het 3 tot 4-voudige uitgeven?
    Als het merk iets zelfstandiger zou zijn zou het beter werken denk ik; de Maybach coupe bestond al (en was ook schitterend wat ik gehoord heb) maar helaas hebben ze die afgekeurd…

    Login om te reageren
  16. C30CDIAMG zegt

    24 augustus 2006 om 15:38

    naar mijn mening is het publiek toch wel degelijk verschillend in die van een maybach en in die van een Rolls-Royce dacht ik zo, ik heb het over de phantom dan

    Login om te reageren
  17. C30CDIAMG zegt

    24 augustus 2006 om 15:53

    p.s. @ Autoblogger

    Je hebt gelijk, de achtergrond betreft paleis ’t loo :)

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    24 augustus 2006 om 15:55

    waarom heeft Beatrix geen Maybach ipv die gruwelijke aftandse Scorpio in Sinterklaas uitvoering?

    Login om te reageren
  19. C30CDIAMG zegt

    24 augustus 2006 om 16:01

    HAHA woody, wat ben je toch weer grappig. Maar om maar gelijk met de deur in huis te vallen, Zij vindt het vreselijk om in ””patserige”” auto’s te rijden. Vandaar dat Haar zoons ook niet in ferrari’s, lambo’s, AS’s enz. rijden. Alleen de 911 is gesignaleerd. Zij zelf dus ook niet

    Login om te reageren
  20. JeffreyG zegt

    24 augustus 2006 om 16:10

    de maybach is toch al snel genoeg? :roll:
    waarom dan een 6.0 erin? :P
    maargoed, er zijn natuurlijk altijd weer mensen die NOG meer willen ;)

    Login om te reageren
  21. Dino zegt

    24 augustus 2006 om 16:14

    @ Woody

    Bea stuurt tegenwoordig in een verlengde S 80:

    http://www.nummerplaat.com/images/AA-103.jpg

    Login om te reageren
  22. Bas zegt

    24 augustus 2006 om 16:49

    @ dino om over saaie auto’s te praten :P pff :P

    Login om te reageren
  23. BellaAMG zegt

    24 augustus 2006 om 16:54

    Lappy

    Wel een strake bak heb je S320 maar vergelijk hem alsjeblieft niet met een Maybach ja en ook de dashbord niet;P

    Login om te reageren
  24. Navarone zegt

    24 augustus 2006 om 18:43

    “Spezial” ???? Laat ze de ingenieurs bij Mercedes weer terug naar school sturen, dan leren ze misschien nog hoe je vermogen uit een motor haalt zonder alsmaar maar de cilinderinhoud op te schroeven. Te triest voor woorden. Ze zijn bij Mercedes niet eens een staat de 100 pk per liter te evenaren zoals de RS4 en de M3 dat doen. En als ze het dan toch voor elkaar krijgen, dan is het met behulp van een compressor! Tja met de combinatie Daimler-Chrysler krijg je tevens Amerkaanse invloeden: veel vertoon, weinig inhoud……en dan bedoel ik niet de cilinderinhoud!

    Kneuzen zijn het!!!!!

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    24 augustus 2006 om 18:50

    zegt koppel je soms iets?

    Login om te reageren
  26. Mareno zegt

    24 augustus 2006 om 19:10

    beetje erg te laat. iedereen die een maybach 62 te normaal vond heeft meteen toen het model uitkwam de brabus versie besteld.

    Sowieso koopt de meerderheid van de echt gefortuneerde mercedes klanten alleen bij brabus ipv amg, en dat groepje zijn tevens ook bijna de enigen die een maybach bestellen.

    gewoon de 65 motor erin lepelen, roepen dat je een S variant uitbrengt en weer gratis publiciteit voor maybach en mercedes krijgen lijkt hier belangrijker dan de afzet

    Login om te reageren
  27. Tombnolz zegt

    24 augustus 2006 om 19:37

    Ik weet dat over smaken niet te twisten valt, maar ik durf toch wel zeggen dat de Maybach helemaal géén mooie auto is en veel klasse ontbeert.

    Waarschijnlijk rijdt hij super en hij ís superluxueus, maar MOOI? NEEN

    Login om te reageren
  28. Navarone zegt

    24 augustus 2006 om 21:47

    @ Dekster

    Klopt, veel cilinderinhoud = veel koppel (zie ook vrachtwagens) Ook een compressor levert onderin veel koppel. Anderzijds veel cilinderinhoud is een grote en zware motor. En wees eerlijk, we kunnen het nu niet bepaald een technisch hoogstandje noemen……

    Het verbuik is dan ook duidelijk meer, maar goed dat is hier niet relevant

    Login om te reageren
  29. dekster zegt

    24 augustus 2006 om 22:11

    ja en de moter loopt zacht, wil je iets anders in een luxe wagen?

    (er zijn dingen die je niet met cijfers kan uitdrukken)

    Login om te reageren
  30. Holy Cow zegt

    24 augustus 2006 om 23:11

    Voor alle mensen die een maybach een gepimpte uitvoering vinden van de mercedes S klasse..

    Het gaat niet om prestatiess zoals de meeste zeggen..maar het gvoel dat het je geeft..volgens mij zeg je eerder tegen je vrienden ik heb in een maybach 62 gezeten vol met trots dan dat je zegt ik heb in een S klasse gezeten..een rolls-royce is toch ook geen auto met buitengewone prestaties(niet heel veel dan). Daarom vindt ik dat de meeste mensen zeggen dat maybach een gepimpte versie is van de S klasse..niet helder denkend(zacht gezegd).

    Sorry voor mijn eventuele spelfouten

    Login om te reageren
  31. Lappy zegt

    25 augustus 2006 om 12:50

    @ Holy Cow

    jij vindt de magie van exclusiviteit en prijs van de Maybach t belangrijk.

    Voor mij houdt de magie op als ik het gevoel heb dat ik in een grotere S-klasse rij.

    En je kan ook zeggen wat je wil, Maybach is gewoon een S-klasse. Als jij durft te beweren dat de Maybach niet het meerendeel van de onderdelen leent van de S-klasse W220….

    Je hebt je mening gevormd op jou’n persoonlijke smaak, ik baseer liever mijn mening op feiten en ervaringen.

    Login om te reageren
  32. silasse zegt

    25 augustus 2006 om 17:15

    Ik heb de 57 gereden en der is niets want het kan evenaren kwa comfort en luxe.
    wie het lelijk vind is een mening!! geen feit

    Login om te reageren
  33. Cosmo zegt

    25 augustus 2006 om 17:53

    Ik wou dat ik het geld ervoor had, want zonder enige twijfel zou ik deze magnifique wagen gekocht hebben. De top-limousine bij uitstek en helemaal geen Mercedes S-klasse. Vergeleken met de Maybach is de S een speelgoed-autootje uit de oude doos. Ik vind hem persoonlijk mooier dan de Rolls Royce, deze oogt zo log, de Maybach daarentegen oogt soepel en verfijnd(er). Ik hoop dat ik er ooit eens mag inzitten. Hoe voelt dat, Silasse?

    Login om te reageren
  34. Lappy zegt

    25 augustus 2006 om 22:26

    Njah ach, ieder zn smaak he.

    gelukkig vindt niet iedereen een Maybach mooi ;)

    @ Cosmo:

    Maybach is wel echt een topwagen natuurlijk, veel beter dan de standaard S (ik zeg uiteraard niet ‘niet te vergelijken’ aangezien het wel zo is ;)).
    Stoelen zijn fantastisch, sturen is mwah, erg comfortabel, maar ik heb zelf liever iets meer gevoel in het sturen.
    Beste punt van de maybach is natuurlijk de isolatie. Je hoort gewoon niks, gewoon geen motorgeluid, geen rij geluid, geen lucht weerstand, e.d.

    Maar nogsteeds, als ik erin zit en rij, kan ik gewoon niks anders doen dan denken, pfff.. waarom? waarom hebben ze dit en dat niet even iets anders gemaakt zodat het niet rechtstreeks van de S-klasse afkomt.

    Dan heb ik nog 1 tip, voor iedereen die de Maybach super vindt, ga er niet in rijden, want dan stopt de magie van die fantastische auto.

    Login om te reageren
  35. silasse zegt

    27 augustus 2006 om 18:11

    @cosmo

    Laat ik het zo zeggen:
    Je voelt je afgezonderd van de leven en de enige gevoelens wat je meehebt met de Maybach is dat je je machtig voelt en onoverwinnelijk.

    +punten:
    Je hoort praktisch niets pas als je de beest loslaat tot ongeveer 4x 1000 rpm
    hoor je de v12 zachtjes brullen.

    Je rijdt niet!! je vliegt over de asfalt het is percies of je op een vliegende tapijt bent.

    Ongelooflijke luxe dvd,tv-ontvangst achter de rijdersstoel en passagiersstoel zitten er 2 beeldschermen geintegreerd.
    Meest comfortabele zetels je kan er in liggen massageknop aandoen en slapen. het is gwn een woonkamer op wielen!
    En het kan ook als bureau gebruikt worden achter was er ook optioneel pc’s om op het internet te gaan enzo veel luxe moet ik zeggen

    -punten:
    handeling: je krijgt geen feeling over dat boot
    en durf bij bochten niet snel te gaan anders raak je de controle kwijt het is gwn niet bestemd voor dat luxe-sedan

    conclusie:
    Het is zeer duur om het nieuw te kopen liever 2dehands
    kost ongeveer 150.000euro 2dehands en dat is zeker de moeite waard!!
    Ik hoop het later te kopen maar zeker nu niet in de nabijetoekomst(financieel niet mogelijk)

    Oer de 57s weet ik niets mss is de feeling streng verbeterd??

    Login om te reageren
  36. Cosmo zegt

    28 augustus 2006 om 15:18

    @Lappie en @Silasse,

    bedankt voor de tips!

    Login om te reageren
  37. KYC zegt

    15 september 2006 om 18:35

    toen de 57S uitkwam, was dat een superwonder…. SUPERLIMO die gekietelt is naar een hogere prestatie….

    nu gaat het een stapje verder… 62S…omg…. dit is echt voor de rijkste der aarde….

    SUPERAUTO…. maar wel te duur voor mij :'(

    Login om te reageren
  38. wouter zegt

    16 maart 2007 om 20:20

    hallo,

    mijn vader heeft een 62s
    en iemand had het over de kwaliteit dat je beter een phantom kan kopen dat is niet het geval maybach 62s begint vanaf 376,200 geen opties met full options komt die op de 700000 dat is gelijk aan de phanton met zo weinig mogelijk opties.
    kenteken 49-rn-lg)

    Login om te reageren
  39. T.F zegt

    11 mei 2007 om 20:36

    de nieuwe s class is een prachtige auto, de oude s class kan je er niet meer echt mee vergelijken, als je ze naast elkaar ziet staan gaat het nog wel maar als je de nieuwe snufjes aan boord ziet val je bijna van je stokje, alles te weten te komen wat alle knopjes in de oude s class was al moeilijk naar 4 jaar maar nu weer een nieuwe.

    jullie moeten is naar video.google gaan en dan mercedes s dat is echt een top filmpje, je kan hem pas afkraken als je in de auto gezeten heb anders niet, maar hij valt evengoed niet aftekraken, maar de oude s fuctioneert nog goed je kan het in ieder geval niet vergelijken met een ford of honda want die hebben die snufjes over 30 jaar nog steeds niet

    die plaatjes die op deze website staan van mercedes bens s class zijn trouwens van de oude s class niet van de nieuwe de nieuwe heefte en groot beeldscherm en geen comand er meer naast met cijfers dat zit allemaal in het midde van het beeldscherm, en de nieuwe heeft de navigatie op het dashbord het komt eruit als je op een knopje drukt of het zegt dat hij eruit moet komen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North