• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda 3 MPS Extreme is nog opgefokter

Auteur: Dennis, gepost 11 oktober 2007 om 16:22 – 53 Reacties

Mazda 3 MPS Extreme


De Mazda 3 MPS is met 260 pk op zich al een behoorlijk opgefokte hatchback die met een prijs vanaf 35K ook nog behoorlijk vriendelijk geprijsd is ten opzichte van de concurrentie. Hij is één van de sportiefste jongens van de klas, maar wordt bij gym toch steeds als laatste gekozen, want het is helaas geen succesnummer.

Mazda Australia Motorsport gooit nog iets meer olie op het vuur en toont op de autoshow in Sydney een nog opgefoktere 3 MPS, de Extreme. Dit model perst na de ingreep 282 pk uit de geblazen 2,3 liter vierpitter en het koppel neemt daarmee toe tot 425 Nm. Om dit te bereiken werd het motormanagement aangepast en het uitlaatsysteem onder handen genomen. Hij werd tevens 2,5 centimeter verlaagd en staat nu op 19 inch BBS velgen met 225/35 Dunlops. Absoluut erg bruut allemaal, maar ik heb toch liever een Duitser.

Mazda 3 MPS Extreme

Mazda 3 MPS Extreme

Mazda 3 MPS Extreme

Mazda 3 MPS Extreme

Ook interessant!

  • Mazda 3 met 1200 pk
    Mazda 3 met 1200 pk krijgt achterwielaandrijving
  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • Mazda 2 Hybrid
    Nieuwe Mazda 2 Hybrid komt heel bekend voor
  • mazda concertzaal
    Waarom muziek in een Mazda klinkt als in een concertzaal

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, mps

Vorig bericht: « Aptera verbruikt 1 liter op 128 km
Volgend bericht: Chinese hobbyisten bouwen Citroën C4 transformer »

Lees Interacties

Reacties

  1. jazeker zegt

    11 oktober 2007 om 16:27

    en ik heb liever deze

    Login om te reageren
  2. Koen zegt

    11 oktober 2007 om 16:28

    erg bruut:Dlekker hoor heb 1 keer in me eigen kleine woonplaatste eentje voor bij horen en zien scheuren (de MPS) leuk hoor! en dit natuurlijk nog leuker:D

    Login om te reageren
  3. Remon zegt

    11 oktober 2007 om 16:28

    Het is zeker een mooie en snelle auto, deze was een van de vele auto’s die ik op mijn lijstje had staan als volgende auto.
    Ingetogen doch een beest.
    Het is overigens een ingevoerde VW Golf 5 GTI edition 30 geworden, tja dat Duitse he..

    Login om te reageren
  4. vin zegt

    11 oktober 2007 om 16:28

    Wat een prachtvelgen :D [in beweging iig]

    Login om te reageren
  5. Sjaaky zegt

    11 oktober 2007 om 16:29

    Geweldig!! Super gewoon 282 pk in zo’n bak. Was en ben altijd van geweest van Duitse auto’s maar wat die Jappaners tegenwoordig kunnen! En het mooie is is dat het voor ons goedkoper wordt omdat ze maar blijven concureren.

    Login om te reageren
  6. Frari zegt

    11 oktober 2007 om 16:29

    Duitzeer aan je ogen

    Login om te reageren
  7. Coolguy zegt

    11 oktober 2007 om 16:32

    Mooi, en ik zie dat ze het stuurwiel van de RX8 hebben genomen. :)

    Login om te reageren
  8. johnny zegt

    11 oktober 2007 om 16:33

    opzich ziet hij er niet zo lelijk uit. alleen die rare spleet in de motorkap is niet zo geweldig

    Login om te reageren
  9. Racer X zegt

    11 oktober 2007 om 16:33

    Brute bak, ziet er lekker uit! Ik vraag me af hoe de voorwielen met al dat geweld omgaan. Ik ben ook zeer benieuwd naar de MPS versie van de nieuwe Mazda 6 die volgend jaar in de showroom staat, want de nieuwe 6 vind ik echt een mooie wagen.

    Login om te reageren
  10. Robin zegt

    11 oktober 2007 om 16:34

    Ow wat een vet ding! check die motorkap.

    Login om te reageren
  11. vinox zegt

    11 oktober 2007 om 16:34

    Ik blijf het vreemd vinden, zoveel pk’s alleen op de voorwielen… Kan toch nooit zo rendabel zijn als op de achterwielen?

    Hoedanook, ze mogen hem mij zeker geven, me like this one!

    Login om te reageren
  12. Juppe zegt

    11 oktober 2007 om 16:46

    Tuurlijk heb je liever een duitser, iedereen rijdt toch het liefst in zo’n oersaaie Golf. Lekker geaccepteerd :)

    Login om te reageren
  13. Remon zegt

    11 oktober 2007 om 16:47

    @vin:
    zo zien die velgen er in stilstaande modus uit

    Login om te reageren
  14. Mikeee zegt

    11 oktober 2007 om 16:49

    Waarom toch die aversie jegens Mazda?? Dat ze in de jaren-90 saaie mormels maakten (zoals Yotota tegenwoordig nogsteeds) begrijp ik, maar Mazda is weer -zoals vanouds- behóórlijk sportief bezig de laatste jaren.
    Kwaliteit, prijs, handling, snelheid… wat wil je nog meer? Een duits labeltje?
    Alstu.. “Mätschda”

    Login om te reageren
  15. Remon zegt

    11 oktober 2007 om 16:51

    Goh kan ingewikkeld zijn zo’n plaatje linken, er klopt iets niet, hierbij de directe link dan maar:

    http://www.autoblog.com/photos/mazda3-mps-extreme/434982/full/

    Login om te reageren
  16. Dennis zegt

    11 oktober 2007 om 16:56

    @Juppe: Ik weet het, vraag het me niet uit te leggen.

    Login om te reageren
  17. bartholomeo zegt

    11 oktober 2007 om 16:57

    260 pk op de voorwielen ? komt die nog wel van zijn plaats aan de lichten ?

    Login om te reageren
  18. Casper zegt

    11 oktober 2007 om 16:58

    doet u mij deze maar ! mooie kar, liever deze dan een dikke duitser!

    Login om te reageren
  19. Bo zegt

    11 oktober 2007 om 16:59

    fantastisch zeg. erg bruut….. zou ik graag voor de deur hebben staan. liever dan een duitser…….

    Login om te reageren
  20. Juppe zegt

    11 oktober 2007 om 16:59

    @Dennis, rij je zelf ook een duitser, of ben je gewoon aan het stangen? :)

    Login om te reageren
  21. DennieFR zegt

    11 oktober 2007 om 17:05

    Ik vind hem standaard al mooi,en hij is idd erg vriendelijk geprijsd als je kijkt wat je ervoor terug krijgt.
    35pk extra met chiptuning is het minimale wat je krijgt bij een goede tuner,en dan ben je met 295pk [ik praat nu over de standaard versie] niet te houden.
    Wil het alleen in de praktijk wel eens zien dan,maar buiten dat.

    Login om te reageren
  22. Remon zegt

    11 oktober 2007 om 17:07

    @bartholomeo

    als je je huiswerk had gedaan dan wist je dat de Mazda 3 MPS juist als een van de weinige voorwielaangedreven sportauto’s zijn krachten heel goed kwijt kan, zeer bestuurbaar blijft en in zo’n 6 seconden op de 100 zit dit dankzij een sper.

    Toppertje dus.

    Login om te reageren
  23. Sjefke zegt

    11 oktober 2007 om 17:08

    Pfff liever een duitser als deze dikke mazda? Ik vind de meeste Duitse auto’s mooi hoor maar voor dat geld heb ik liever een originele Mazda 3 MPS als een 20 in een dozijn Duitser.

    Login om te reageren
  24. ferrarifreak zegt

    11 oktober 2007 om 17:12

    295 pk op de voorwielen! ziet er wel goed uit :D

    Login om te reageren
  25. SugarFree zegt

    11 oktober 2007 om 17:17

    @ Sjefke
    Ik denk ik ook.
    Voor dit geld koop je een BMW 1-serie zonder blok.
    Daarbij is het leuk dat het nou eens niet zo’n opgeleukte zjonniebak is, maar een redelijk gedistingeerd wagentje.

    Login om te reageren
  26. Daniël zegt

    11 oktober 2007 om 17:23

    Das kamikaze op wielen

    Login om te reageren
  27. ronald ccx zegt

    11 oktober 2007 om 17:44

    remon snapte t al.. met een goei sper dif kan je makkelijk tot 300 pk kwijt op de voorste pootjes… deze auto zou ik kopen alskt geld had.. en geen duitser .. de kwaliteit is uitstekend en voorwiel aandrijving is so much fun :D

    Login om te reageren
  28. Bas zegt

    11 oktober 2007 om 17:53

    Nee deze auto doet het niet voor mij! In alle tests lees je dat het voor een Mazda veel te veel pk’s zijn op de voorpootjes…. awd zou een goede optie zijn.. of een GTI30 :D

    Login om te reageren
  29. MC zegt

    11 oktober 2007 om 17:59

    Ben benieuwd of er ook een Mazda 2 MPS uitkomt. Hopelijk heeft die dan ook 282 pk :D

    Login om te reageren
  30. Larrs zegt

    11 oktober 2007 om 18:10

    Moet zeggen dat de Mazda 3 MPS en de 2008 Subaru Impreza wrx wel veel op elkaar lijken.

    En de Mazda is mooier, vooral deze opgefokte versie.

    Login om te reageren
  31. Nick_BE zegt

    11 oktober 2007 om 18:30

    Geen wonder dat hij geen succes is, wie koopt er nu een auto met 260+ pk op de voorwielen?

    Als je in dat segment een auto zoekt hou je het ofwel wat beschaafder, ofwel zoek je naar een RWD of 4WD exemplaar. Een sperdiff. is geen magisch redmiddel.

    Login om te reageren
  32. Giuliettalover zegt

    11 oktober 2007 om 18:59

    “liever een duitser”: de Mazda3 is gebaseerd op hetzelfde platform als een Focus!!
    dus die behoorlijk duits toch wel. toch maar kopen dan?

    Login om te reageren
  33. Ahura zegt

    11 oktober 2007 om 19:36

    In Amerika kan je via Mazdaspeed Accesoires 300pk (!) krijgen: http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/FullTests/articleId=122361?tid=edmunds.il.home.photopanel..1.*#2

    Maar 286pk vind ik al heel wat. Alleen vind al die striping en die dingen bij de wielkasten erg lelijk. Netals al dat rood in het interieur!

    Login om te reageren
  34. Bisazza zegt

    11 oktober 2007 om 19:37

    Idd. relatief weinig geld… maar het gestolen interieur van een Alfa. En laatst nog een Mazda 6 MPS op de zaak gehad als demo… erg mooie en dikke uitlaten… totdat ik er eens in keek blijkt! opzetstukjes…. Sorry hoor doe mij dan maar lekker een Golf V GTI…
    Overigens heb ik zelf een keertje in een mazda 3 diesel gereden en was echt aangenaam verrast… alleen doet het me niets. Verder prima auto…

    Login om te reageren
  35. Ahura zegt

    11 oktober 2007 om 19:37

    Snap over het voordeel van een Duitser niet. Kwalitatief is een Japanse auto toch altijd beter. Alleen je kan niet zo met het dashboard knuffelen als bij de Golf maar hoevaak raak jij het dashboard aan? Zolang het maar niet goedkoop oogt. En in een Golf rijdt iedereen al. Een echte autoliefhebber onderscheidt zich van de rest

    Login om te reageren
  36. Ahura zegt

    11 oktober 2007 om 19:39

    Bisazza, alleen de klokken en de twee buitenste roosters. Maar is dat zo erg..? het interieur ziet er iig goed en sportief uit. En die opzetstukjes bij de MPS is ook zo bij veel duurdere auto’s. Bij de S8 of A8 W12 of iets in die richting. En bij een 911 ook. Is niet meer dan normaal

    Login om te reageren
  37. ben zegt

    11 oktober 2007 om 20:04

    doe mij de renault megane R26 maar

    Login om te reageren
  38. sandaman zegt

    11 oktober 2007 om 20:51

    komt hij niet met 4wd
    volgens mij wel…

    Login om te reageren
  39. dekster (Union Fait La Force) zegt

    11 oktober 2007 om 20:58

    Auto’s zoals deze kunnen we alleen maar toejuichen, al denk ik niet dat iedereen dat interieur zal apreciëren…

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    11 oktober 2007 om 21:07

    vergelijking van de Mazda 3 MPS tegen de nieuwe Impreza WRX
    http://www.youtube.com/watch?v=i6PGMi89qRo

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    11 oktober 2007 om 21:23

    de gewone MPS maakt ook redelijk gehakt van de Astra OPC volgens Dmax http://www.youtube.com/watch?v=QzcFjVnKurs

    Login om te reageren
  42. joop zegt

    11 oktober 2007 om 22:25

    Jaaaaa als echte Mazda Rijder ben ik er helemal gek van zou graag ruilen tegen mijn 323 coupetje,trouwens een standaard mazda3 sedan is ook niet verkeerd

    Login om te reageren
  43. pipo zegt

    11 oktober 2007 om 23:38

    “maar ik heb toch liever een Duitser.”
    dan toch maar een italiaan als ik mag kiezen, maar goed idereen zijn (slechte ;) ) smaak.
    Voor de rest is die mazda best wel leuk, maar mist op het einde toch ‘net dat’ (wat dat juist moet zijn weet ik niet zo meteen), toch zeker om er 35 lappen voor neer te tellen, iemand een gedacht wat die in belgië kost?

    Login om te reageren
  44. Davidov zegt

    11 oktober 2007 om 23:41

    @vin: prachtvelgen idd :)

    Zou um liever hebben dan een Golf V GTI.

    Login om te reageren
  45. rider zegt

    12 oktober 2007 om 08:17

    heftig, dat is het enige wat ik kan zeggen vwb het vermogen. torquesteer zal hij nu wel hebben zoals de focus rs dat ook had. wat zijn de verdere specs?

    Login om te reageren
  46. D.D.B. zegt

    12 oktober 2007 om 10:03

    Strakke auto…

    …maar het blijft een Mazda.

    Login om te reageren
  47. Ahura zegt

    12 oktober 2007 om 16:29

    Zou raar zijn als het opeens een Opel was he..

    Login om te reageren
  48. Markus zegt

    12 oktober 2007 om 18:12

    @ Ahura:

    “Snap over het voordeel van een Duitser niet. Kwalitatief is een Japanse auto toch altijd beter. Alleen je kan niet zo met het dashboard knuffelen als bij de Golf maar hoevaak raak jij het dashboard aan? Zolang het maar niet goedkoop oogt. En in een Golf rijdt iedereen al. Een echte autoliefhebber onderscheidt zich van de rest.”

    Helemaal met je eens.

    Login om te reageren
  49. Berkiiiii zegt

    12 oktober 2007 om 18:50

    hey mensen Wij als Dealer kunnen deze auto tot ong,450 pk leveren:D http://www.bulters.nl nijmegen

    Login om te reageren
  50. Martin zegt

    18 oktober 2007 om 07:25

    Kan iemand mij vertellen waar ik mijn mps3 in nederland kan laten tunen?

    Login om te reageren
  51. Wouter zegt

    4 november 2007 om 12:24

    wohoow… ff normaal doen… het chassie werd al vervrongen van al de kracht die erop staat; nu maken ze het beestje nog krachtiger :o

    K ga m nooit kopen, geef men geld liever aan de RX8 (niet omdat hij sneller is; dat is ie niet meer :s :p maar die is mooier.)

    Ben toch bang dat de wannebe streetracers die paardjes onder controle kunnen houden…

    Login om te reageren
  52. bart zegt

    7 april 2008 om 16:05

    staat bij ons nu ruim een half jaar voor de deur (de standaardversie) en maakt me iedere dag blij!

    Login om te reageren
  53. ronnie zegt

    5 september 2009 om 11:17

    hej.heb zelf mps3.ik wil hem laten tunen.hoe en wat weet ik niet.wie kan mij helpen om aan adressen te komen waar ik terecht kan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North