• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda 787B trakteert Le Mans op een oorgasme

Auteur: ricardo, gepost 16 juni 2011 om 22:54 – 43 Reacties

Omnomnom voor je oren

Deze hadden jullie nog tegoed. Het videomateriaal van de zwaar heersende Mazda-racer die zijn rotatiemotor laat brullen.

Zoals aangekondigd zou de Mazda 787B in gerestaureerde staat een come back maken op het Circuit de la Sarthe tijdens het weekend van de 24 Uur van Le Mans. Welnu, dat is gebeurd. Terwijl de aandacht vooral uitging naar rondvliegende Audi’s en Peugeots die in de weg reden was er ook een belangrijke rol weggelegd voor deze racer van twintig jaar oud. Exact twee decennia geleden was het namelijk Johnny Herbert die de overwinning behaalde in deze auto. En nu mocht de Brit het kunstje herhalen door een rondje in de 700 pk (ongeveer) sterke racebolide af te leggen.

Mazda 787B trakteert Le Mans op een oorgasme

De grotendeels onboard beelden zijn te begluren op Autojunk, maar het draait natuurlijk maar om één ding: de herrie van Mazda’s rotatiemotor. Want dat gaat nooit vervelen. Nog wat overige soundbites staan hieronder:

Ook interessant!

  • Video: Robin Frijns verhoogt hartslag van man met vlag
  • Zo klinkt de Le Mans Hypercar van Glickenhaus [video]
  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld
  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

787b, circuit, Johnny Herbert, le-mans, Mazda, Racing, sound, Video, wankelmotor

Vorig bericht: « Dit is een Rolls Royce Phantom met een identiteitscrisis
Volgend bericht: U kijkt keiharde porno in de file, mag dat? »

Lees Interacties

Reacties

  1. bpc zegt

    16 juni 2011 om 22:58

    weett iemand welke tijd hij reed ?

    Login om te reageren
    • savipe zegt

      17 juni 2011 om 06:14

      @bpc:
      leren artikel lezen, exact 2 decennia geleden (91′ dus);)

      Login om te reageren
      • durtmcgurt zegt

        17 juni 2011 om 07:37

        @savipe: heeft ie 20 jaar om een rondje le Mans gedaan?

        Login om te reageren
        • bpc zegt

          17 juni 2011 om 13:47

          @durtmcgurt: ik bedoelde inderdaad de ronde tijd

          Login om te reageren
      • KUYL zegt

        17 juni 2011 om 11:11

        @savipe: zo hard falen, zelf ook goed de vraag lezen!!

        Login om te reageren
  2. trigger565 zegt

    16 juni 2011 om 23:01

    Have…to….buy….rotary…later

    Login om te reageren
    • tom307 zegt

      17 juni 2011 om 01:33

      @trigger565: hahaha +1

      Login om te reageren
  3. 911GT2 zegt

    16 juni 2011 om 23:04

    Dat ding klonk zo vet… alleen dat was al een tripje LM waard!

    Login om te reageren
  4. laurensl zegt

    16 juni 2011 om 23:05

    Is er een reden waarom de voorste banden een vol velgdeksel hebben en de achterste niet?

    Login om te reageren
    • mbevo zegt

      16 juni 2011 om 23:32

      @laurensl: voor de luchtstroom naar achteren

      Login om te reageren
  5. revstars-net zegt

    16 juni 2011 om 23:12

    porno !!

    Login om te reageren
  6. vali1992nl zegt

    16 juni 2011 om 23:29

    Woorden schieten te kort…!

    Dus laat ik het hierbij. ;)

    Login om te reageren
  7. mbevo zegt

    16 juni 2011 om 23:30

    heerlijk,geen stuurverkrachting en lekker oldskool schakelen en ontkoppelen,dus carbon boys,terug naar het echte werk!!

    Login om te reageren
    • rikkon zegt

      18 juni 2011 om 10:45

      @mbevo: Voor de mannen, eens kijken hoe meneer Lotterer daar uitkruipt na een vijf-stinter.

      Login om te reageren
  8. Kaje zegt

    16 juni 2011 om 23:34

    4 minuten over een rondje even ter vergelijking de audi’s doen het uit mn hoofd in +- 3,5 maarja deze rijd natuurlijk niet vol.

    Login om te reageren
    • Mairsil zegt

      18 juni 2011 om 01:06

      @Kaje: Dit was natuurlijk geen voluit rondje, maar in 1991 reed deze auto 362 laps in 24 uur, 7 laps meer dan de Audi R18 dit jaar gereden heeft. Kortom, het is ook naar moderne maatstaven een behoorlijk snelle bak.

      Login om te reageren
  9. tvrspeedsix zegt

    16 juni 2011 om 23:36

    hoeveel rotors had deze LMracer?

    Login om te reageren
    • sirmustang zegt

      16 juni 2011 om 23:56

      @tvrspeedsix: 4 dacht ik

      Login om te reageren
    • Mairsil zegt

      18 juni 2011 om 01:07

      @tvrspeedsix: Vier rotors. Het was een R26B blok, 2622cc, gebaseerd op twee aan elkaar geplakte R13J blokken.

      Login om te reageren
  10. sebasjuhh zegt

    16 juni 2011 om 23:39

    Iemand anders ook een harde nu? Niemand?

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      16 juni 2011 om 23:53

      @sebasjuhh: een harde wat…?

      Login om te reageren
      • savipe zegt

        17 juni 2011 om 06:15

        @alcantara:
        een harde ‘schijf’

        Login om te reageren
  11. MrSkyline zegt

    16 juni 2011 om 23:48

    Een van de vetste racewagens allertijden.
    Zou ik stinkend rijk zijn, dan had ik deze in mijn garage staan, al was het alleen maar om zo nu en dan de motor te kunnen horen <3

    Login om te reageren
  12. resulutionNL zegt

    16 juni 2011 om 23:51

    Ik weet niet hoe je kunt Posten maar… ik d8 deze video moet er zeker komen!
    http://www.youtube.com/watch?v=lEvpnKRLDO4

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      16 juni 2011 om 23:55

      @VWTouran75: gast…

      Login om te reageren
      • resulutionNL zegt

        16 juni 2011 om 23:59

        @sebasjuhh: ¿

        Login om te reageren
        • tvrspeedsix zegt

          17 juni 2011 om 00:18

          @VWTouran75: deze is al voorbij gekomen,. klik maar ff lkkr terug op de hoofdpagina

          Login om te reageren
    • jzaero zegt

      17 juni 2011 om 13:14

      @VWTouran75: -.- deze is al langsgekomen en je kan dit sturen naar [email protected]. Daarnaast doet dat filmpje afbreuk aan dit artikel. De 787B is een legende, dat filmpje van de BMW is niks vergeleken met deze auto! En dat komt van een BMW liefhebber..

      Login om te reageren
  13. kloogdroot zegt

    16 juni 2011 om 23:57

    Klinkt net iets beter dan zo’n zelfontbrander van Audi of Peugeot…… (understatement)

    Login om te reageren
  14. rotarypowah zegt

    17 juni 2011 om 00:04

    Braahp braahpp

    Login om te reageren
    • negativan zegt

      17 juni 2011 om 23:12

      @rotarypowah:
      Zoom Zoom?!

      Login om te reageren
  15. jippie zegt

    17 juni 2011 om 00:10

    Tja, en dan het hardcore schakelen, koppelen en sturen erbij… Het hele totaalplaatje van Le Mans heeft wel een beetje van z’n heroïsche glans verloren in de afgelopen jaren :'(

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    17 juni 2011 om 06:52

    Shit krijg echt kippenvel van dit geluid ,1000 keer beter als dat diesel getokkel van Volkswagen (understatement)

    Login om te reageren
  17. rubberducky zegt

    17 juni 2011 om 07:36

    Zie ook deze… 4 rotor FTW!
    http://www.youtube.com/watch?v=RJnyJyBxzCE

    Login om te reageren
  18. trigger565 zegt

    17 juni 2011 om 07:49

    Als ze nu even die regeltjes wat aanpassen en terug rotary’s toelaten, dan horen we misschien nog dit lekker beestje op LeMans
    http://www.youtube.com/watch?v=oEOHn7rspsk

    Login om te reageren
    • Pressman zegt

      17 juni 2011 om 10:08

      @trigger565: Thanks :)
      Die klinkt trouwens wat minder rauw dan de 787B

      Login om te reageren
      • trigger565 zegt

        17 juni 2011 om 12:00

        @Pressman: Klinkt inderdaad iets minder hoog. Komt denk ik omdat deze een 3-rotor is terwijl de 787B er 4 heeft. Maar het blijft toch een erg lekker ding. Furai betekent trouwens ‘geluid van de wind’ ;)

        Login om te reageren
    • Mairsil zegt

      18 juni 2011 om 01:08

      @trigger565: De Furai zou ik ook graag zien racen, toch een mooi geluid, en een briljant design (en nog Nederlands ook).

      Login om te reageren
      • trigger565 zegt

        18 juni 2011 om 07:45

        @Mairsil: het is inderdaad een fantastisch design. Er zijn nog meer filmpjes te vinden waar ze echt de hele auto n detail tonen en het is werkelijk een hoogstandje! Iets waar jullie trots op kunnen zijn ;)

        Login om te reageren
  19. Pressman zegt

    17 juni 2011 om 10:09

    * Uitlaatpornoalarm !!!

    Login om te reageren
  20. Freude_am_Fahren zegt

    17 juni 2011 om 11:40

    Wat een geluuuuiiiiid!! ö
    Gewoon lekker zelf schakelen. Dat is pas rijden.En dat tussengas bij het terugschakelen, ooooow. Heeeeeeeeerlijk! Heerlijk heerlijk heerlijk!!

    Login om te reageren
  21. crackdavid zegt

    17 juni 2011 om 13:51

    Dit is het vetste geluid dat ooit uit een auto is gekomen, vind ik dan :P

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    18 juni 2011 om 08:20

    is er ooit een ECHTE reden geweest waarom Mazda niet meer mee mocht doen ??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North