• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda CX-7 door Kesselman in Moskou

Auteur: Dennis, gepost 26 augustus 2008 om 20:46 – 25 Reacties

Mazda CX-7 Kesselman


De CX-7 is voor Mazda wat de Qashqai voor Nissan is, een compacte SUV, of beter nog een Crossover. Wanneer je roept dat de Mazda CX-7 niet heel erg spannend is, dan zal je het Russische Kesselman Motorsport aan je zijde vinden.

Kesselman ging namelijk met brave gezinsauto aan de slag en voerde een aantal ingrijpende aanpassingen door. Het resultaat is te zien op Autoshow van Moskou. Zonder de logo’s zou je misschien niet eens meteen doorhebben dat het hier de Mazda CX-7 betreft. Dat kan positief of juist negatief zijn: be you own judge. Aan tupperware in ieder geval geen gebrek.

De aanpassingen waaronder een stevige kooiconstructie, zijn uiteraard niet zuiver cosmetisch. Verborgen onder de motorkap schuilen 450 paardenkrachten, goed voor 588 Nm trekkracht. Een sprintje naar 100 km/u duurt nog geen 4 seconden en de topsnelheid ligt op zo’n 280 km/u. Het model is speciaal geprepareerd voor de finale van de Russiche Mazda Zoom-Zoom Challenge, die op de Nürburgring zal worden gereden. (via: autoblog.com)

Mazda CX-7 Kesselman

Mazda CX-7 Kesselman

Mazda CX-7 Kesselman

Mazda CX-7 Kesselman

Ook interessant!

  • Vernieuwde Mazda CX-5
    Vernieuwde Mazda CX-5 is lekker aangenaam dik
  • Mazda CX-50 is de ruige broer van de CX-5
  • Waarom de vernieuwde Mazda CX-5 de beste keuze voor jou is
  • 3 redenen om te kiezen voor de Mazda CX-30

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

cx-7, Mazda, nurburgring, Racing, tuning

Vorig bericht: « Splinter: houten supercar wordt echt gebouwd
Volgend bericht: Kicherer Mercedes G50 Fine Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. FiXeR zegt

    26 augustus 2008 om 20:52

    Het lijkt iets wat uit een diepe oceaan komt.. Zoiets raars, nooit geziens.

    Login om te reageren
  2. CrazyHenkie zegt

    26 augustus 2008 om 20:53

    Vet ja, stoer ook wel, maar mooi niet echt. Hebben er vast een hoop gewicht uitgesloopt (racestoelen enz erin) om op die 4 sec naar de 100 te komen?

    Login om te reageren
  3. hendrik zegt

    26 augustus 2008 om 20:55

    doordat de bumper alleen maar naar beneden rijkt, maak je hem qua carrosorie alleen maar hoger. als je hem breder, en daarmee stoerder, wil maken is een makkelijke oplossing grotere wielkasten. niet zo’n mooi autotje dus.

    Login om te reageren
  4. VonStroke zegt

    26 augustus 2008 om 20:56

    Huis-tuin-keuken-hobbyproject?

    Login om te reageren
  5. xaray zegt

    26 augustus 2008 om 20:58

    voorkant DONE
    achterkant NOT DONE

    @ admins: komt er ooit een reply knopje? doet wonderen hoor

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    26 augustus 2008 om 21:03

    oei .. een beetje fragiel voor de bloedmooie CX7 ..

    motor loopt nu zeker op TNT .. da,s echt bizar ..

    Login om te reageren
  7. BVO zegt

    26 augustus 2008 om 21:07

    kenreactor aan boord ofzo
    die russen doen dat wel goed om die onder de 4 sec naar de 100 te krijgen
    en ja het uiterlijk mooie voorbumper maar de rest :S ?

    Login om te reageren
  8. Bob zegt

    26 augustus 2008 om 21:16

    goh .. de uitlaten lijken wel een paar rietjes

    Login om te reageren
  9. DJD zegt

    26 augustus 2008 om 21:27

    eigenlijk heb ik dan toch liever dat carnavalndesign, of wat het ook moge wezen. Dit is echt regelrechte tupperware gekloot… Hoe leuk het er ook uitziet, ik heb het niet zo met die sjonnies… En dan nog, tupperware op een SUV???

    Login om te reageren
  10. Tinos zegt

    26 augustus 2008 om 21:30

    tis maar goed dat ze het motorvermogen hebben aangepakt want wat zal ie een extra luchtweerstand hebben. Echt een rijdende kippenren. De achterkant lijkt zo eerder op een sneeuwschuiver of voertuig om te asfalteren of zo. Of toch ook weer niet. Maar ja, wat dan wel in godsnaam. Inderdaad, wat hendrik zegt, maak hem nou breder dan zou het heel misschien… toch ook niks zijn.
    En als je hem van de zijkant bekijkt is het net of ie is geknakt.

    Login om te reageren
  11. timmekeautospotterke zegt

    26 augustus 2008 om 21:35

    het is net of deze auto op MOS KOUWt

    Login om te reageren
  12. RenesisHP zegt

    26 augustus 2008 om 21:36

    OMG. Fucking ugly, maar met een doel. Vanuit dat oogpunt is dit ding opeens cool. 8)

    Login om te reageren
  13. RX-7/6 Owner zegt

    26 augustus 2008 om 22:26

    mazda cx-7 Mps :p
    ziet er niet slecht uit alleen die uitlaten dan een beetje te miniscul

    Login om te reageren
  14. joop zegt

    26 augustus 2008 om 22:53

    ugly!!!!!!! bah……………… ze hebben geen smaak!!

    Login om te reageren
  15. Bob zegt

    27 augustus 2008 om 00:45

    De wielen lijken trouwens wel een beetje klein. Vult de wielkasten nou niet echt lekker.

    Login om te reageren
  16. Ahura zegt

    27 augustus 2008 om 00:55

    Wat een baggerstukje. De CX-7 ziet er van zichzelf al apart uit en rijdt ook zeker niet als een brave gezinsauto. Wegligging is top en 2.3 turbomotor doet zijn werk uitstekend. Daarbij is de CX-7 bijlange na geen QQ concurrent maar die van de Murano. Daar zit een flink prijsverschil tussen

    Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    27 augustus 2008 om 07:19

    tja .. ik zeg het niet graag .. maar volgens mij is de CX7 standaard al af ..
    en is elke toevoeging teveel ..

    Login om te reageren
  18. kon zegt

    27 augustus 2008 om 07:21

    wat zien mensen toch in al die tüpperware..

    Login om te reageren
  19. Mazda3 zegt

    27 augustus 2008 om 07:47

    Ahura je hebt echt gelijk, een CX-7 kan je dus echt niet vergelijken met de QQ !

    Login om te reageren
  20. Timmie zegt

    27 augustus 2008 om 08:20

    Er zit precies een deuk in die zijkant… Die portieren lopen precies schuin…

    Login om te reageren
  21. Peter zegt

    27 augustus 2008 om 08:34

    Zitten die gordels van de bestuurder nu scheef?
    En waar zijn de ho-ijzers??

    imo is dit niet echt een serieus projectje geweest, en dat zij aanzicht… hij lijkt wel krom te zijn :s

    Login om te reageren
  22. Senor Ignis zegt

    27 augustus 2008 om 08:45

    lelijke bumpers. en de rest trouwens ook.

    Login om te reageren
  23. dotternetta zegt

    27 augustus 2008 om 08:53

    de wielkasten zijn erg fout!

    Login om te reageren
  24. Bisazza zegt

    27 augustus 2008 om 13:17

    Pfff wat een verkrachting zeg…. Ik ben persoonlijk al niet een echte fan van de CX-7 (los van zijn prestaties) maar dit ziet er echt NIET uit!
    Kijk alleen eens naar die gigantische ruimten achter en voor de wielen…:shock:

    Login om te reageren
  25. Jos zegt

    28 augustus 2008 om 07:38

    Die voorkant is best mooi, die achterkand (vooral de achterste wielkasten) zijn niet mijn ding…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North