• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda facelift de MX-5. Voor de laatste keer?

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 juli 2012 om 16:21 – 40 Reacties

Mazda MX-5 2013
De Mazda MX-5 is eigenlijk een soort Ford Mustang: beiden hebben ze al de klassiekerstatus behaald, en van beide zijn er al 128.539 speciale edities en miniscule lifts uitgebracht. Voor het nieuwe modeljaar heeft de MX-5 nu ook weer een makeover gekregen. Zoek de verschillen!

Via een uitgelekte brochure maakten we eerder deze week al kennis met de 2013 MX-5, maar vandaag heeft Mazda Japan er dan officieel de lakens af getrokken.

Het model is als hardtop en softtop verkrijgbaar. Behalve een aggresiever vooraanzicht, dankzij een grotere grille-opening, nieuwe spoilerlip, en mistlampen, zijn er ook enkele interieurverbeteringen doorgevoerd. Japanstalige fans kunnen voor alle informatie HIER een kijkje nemen.

Specs nieuwe MX-5

Vermoedelijk is dat meteen de laatste facelift van het huidige model, want per (modeljaar) 2014 moet er een geheel nieuwe MX-5 staan. Een MX-5 die volgens de geruchten radicaal anders en stukken lichter wordt. Bovendien treedt rond die tijd ook de uitvoering van de deal met Alfa Romeo in werking. We zijn benieuwd!

Tot die tijd kunnen klanten zich in ieder geval vermaken met de huidige MX-5, die er toch weer prima bij staat zo. Vermoedelijk vinden de wijzigingen later dit jaar hun weg naar Europa.

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, facelift, Mazda, mx-5

Vorig bericht: « Video: eigenwijze dame zorgt voor verkeersopstopping
Volgend bericht: Volvo 240 Stationwagon van papier »

Lees Interacties

Reacties

  1. smartye36 zegt

    5 juli 2012 om 16:23

    mooi dik ding!

    Login om te reageren
    • flipper zegt

      5 juli 2012 om 20:46

      Kappersauto

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        6 juli 2012 om 13:48

        @flipper: Beetje onzeker over je eigen sexualiteit…

        Login om te reageren
  2. norge zegt

    5 juli 2012 om 16:24

    Radicaal anders zou goed stom zijn, maar misschien mag Caterham het huidige model overnemen?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 juli 2012 om 18:25

      @norge: Radicaal anders MOET het zijn. De MX5 is een prachtbakje, maar twee generaties die zeer goed op elkaar lijken is genoeg. Een derde zou nooit kunnen tippen aan het origineel, iedereen zou het beu raken, en andere merken zouden wèl met een vernieuwend product kunnen komen, waardoor de MX5 plots helemaal achterhaald zou zijn.

      Kijk naar de Jag XJ. Ook te lang hetzelfde gebleven, en met marginale verkoopcijfers als gevolg.

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        5 juli 2012 om 18:33

        @Esprit_de_Flandre:

        Radicaal genoeg?

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          5 juli 2012 om 19:38

          @eklasse: Mja, lijkt me wel in orde… ;)

          Login om te reageren
      • tritone zegt

        5 juli 2012 om 19:42

        @Esprit_de_Flandre: Kijk ook even naar de Porsche 911.
        Misschien werkt het wel, de behouden stijl, VAG doet niet anders.
        De mx5 is niet het enige paard waar ze op wedden bij Mazda, ze hebben zoveel meer smaken.
        Jaguar heeft niet zoveel keuze, het was een gok, die goed is uitgekomen!

        Login om te reageren
      • tritone zegt

        5 juli 2012 om 19:45

        @Esprit_de_Flandre: Ook is Jaguar van eigenaar veranderd, wat het merk ten goede kwam.
        Puur uit financiele nood, werd de XJ niet vernieuwd.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        6 juli 2012 om 10:18

        @Esprit_de_Flandre:

        Welke 2 lijken dan zo hard op elkander?
        De NA is familie van maar lijkt niet op de NB en de NB en de NC zijn dan weer duidelijk familie maar ook dat zijn toch 2 helemaal andere wagens.
        Zo’n NC is stukken groter en ruimer dan die voorgangers.
        In zo’n NA,NB raak je als volwassen man (lees: boven de 1m90) niet in.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          10 juli 2012 om 18:22

          @Hupke: Ze lijken allemaal hard op elkaar. En ze zijn mooi hoor, dat zeker, maar nog een generatie erbij is niet nodig…

          Login om te reageren
    • tritone zegt

      5 juli 2012 om 19:33

      @norge: Maar bij Audi, heb je een andere mening?
      Wat is het verschil met Mazda?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        5 juli 2012 om 21:24

        @tritone: Nogal een verschil, 1 model of alle modellen van een heel merk!

        Login om te reageren
  3. Donstil zegt

    5 juli 2012 om 16:39

    Ach wat maakt het uit, echt voordel pak je bij Volkswagen bedrijfswagens.

    Login om te reageren
  4. fant zegt

    5 juli 2012 om 16:46

    Hm, lekker hoor, maar het wordt nu écht tijd voor de ND.

    Login om te reageren
  5. masterstig zegt

    5 juli 2012 om 17:04

    Ik vind die wielkassen helemaal niet mooi, te ver naar buiten. Was eerst dacht ik minder of niet.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      5 juli 2012 om 17:21

      @masterstig:
      Nee die wielkasTen zijn niet veranderd.
      Hier en daar wat geretoucheerd en dat is al,meer is ook niet nodig.

      Login om te reageren
      • doncorleone zegt

        5 juli 2012 om 17:35

        @jrk68:
        WIELKAS
        1) Onderdeel van een auto
        Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/WIELKAS/1

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          5 juli 2012 om 17:57

          @pfranze: Sure… Tot je daar gaat zoeken, dan krijg je het volgende te zien: “wielkas – we hebbeb geen puzzelwoorden gevonden.” Het is wel degelijk wielkasT.

          Login om te reageren
        • eklasse zegt

          5 juli 2012 om 19:13

          @pfranze: Het puzzelwoordenboek, haahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

          sorry :)

          Login om te reageren
      • masterstig zegt

        5 juli 2012 om 21:41

        @jrk68: In mijn verbeelding waren de wielkasTen minder groot. Maar blijft een leuke auto.

        Login om te reageren
  6. bonkers zegt

    5 juli 2012 om 17:08

    Leuk ding, word elke facelift mooier

    Login om te reageren
  7. kickass zegt

    5 juli 2012 om 17:18

    En hij kijkt nog steeds blij! :P

    Login om te reageren
  8. syliaca zegt

    5 juli 2012 om 17:35

    Ziet er weer lekker uit, stukken mooier dan voor de facelift.

    Login om te reageren
  9. jerry zegt

    5 juli 2012 om 17:44

    Jammer dat er niet wat met het vermogen wordt gedaan, als je met de tijd meegaat dan kan je toch ook wel een paar pk’s toevoegen, dat hoeft niet ten koste te gaan van het verbruik oid.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      5 juli 2012 om 18:00

      @jerry: Het gewicht is niet toegenomen, en meer vermogen verbetert het rijgedrag niet. Altijd die roep om meer vermogen, het begint zo infantiel over te komen.

      Login om te reageren
  10. Frankypanky zegt

    5 juli 2012 om 19:12

    Ik vind het origineel uit 1991 nog steeds het mooiste. Gewoon een leuk klein autootje met geinige klapkoplampen!


    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      6 juli 2012 om 10:48

      @FrankypankyV8:

      Lelijk is die niet maar hij is gewoon te klein(vanbinnen).

      Login om te reageren
  11. spidermann zegt

    5 juli 2012 om 19:39

    Japs na-aapsel van de enige ware spiders (RWD) van ALFA.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      5 juli 2012 om 20:12

      @spidermann:
      Ehhh, nu ben ik echt een fan van Alfa maar een mx5 NA is een kloon van de Lotus Elan.
      Ik heb daar als Lotus rijder geen enkel probleem mee overigens. Zie het meer in de lijn van Caterham.
      Ook een Lotus icoon waar ze zelf niks meer mee doen.

      Login om te reageren
      • tritone zegt

        5 juli 2012 om 20:26

        @jrk68: Je hebt gelijk de Lotus 7 was misschien nu nog een hit geweest, en doorontwikkeling van de Elan ook.
        Anno 2012 weet lotus het niet meer, ze lopen achter de feiten aan.
        Lotus heeft naam gemaakt met licht gewicht, handelbaar en snel.
        Na de Esprit ging het bergafwaarts.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          5 juli 2012 om 21:23

          @tritone:
          Naar mijn bescheiden mening ging het met de Esprit fout maar dat terzijde.
          Met de Elise zijn ze weer de juiste weg in geslagen.
          Licht, simpele techniek.
          Staat inmiddels meer dan 2ton op zonder enig probleem.
          Dus het Lots Off Truble Usually Serious is gelukkig passé.
          Iets wat de Esprit helaas altijd is blijven achtervolgen.

          Login om te reageren
          • tritone zegt

            5 juli 2012 om 22:45

            @jrk68: Ik bedoelde dus ook na de 1e esprit.
            En wat is nu de toekomst, alleen van de huidige modellen kunnen ze niet leven.

            Login om te reageren
    • topless zegt

      5 juli 2012 om 21:02

      @spidermann:
      Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Lijkt sprekend.

      Ze zijn alleen vergeten de onbetrouwbare techniek, het lekkende dak, de torderende carrosserie, de starre achteras en de hakerige versnellingsbak te kopiëren.

      Login om te reageren
      • tritone zegt

        5 juli 2012 om 21:09

        @topless: Maar ze hebben wel allebij een stuur en 4 wielen.

        Login om te reageren
  12. jordy14 zegt

    5 juli 2012 om 22:54

    Ik kan de verschilken niet zien,

    Login om te reageren
    • flipper zegt

      6 juli 2012 om 13:12

      @jordy14: verschil is dat de Alfa voor echte auto liefhebbers is gemaakt en de Mazda voor bange mensen: bang dat hun autootje stuk gaat en daarom een karakterloos japje kopen..

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        6 juli 2012 om 15:25

        @flipper:

        Want een mx5 is een karakterloze jap???

        Login om te reageren
        • flipper zegt

          6 juli 2012 om 16:51

          @Hupke: ja een heel erg mislukte en smakeloze kopie van een engelse roadster

          Login om te reageren
  13. mellie zegt

    8 juli 2012 om 10:27

    Ziet er wel weer strak uit hoor. ik hoop wel dat de NIEUWE mazda 5 meer richtting de Shinari concept gaat

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North