• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda MX5 SUV

Auteur: Wouter, gepost 28 november 2007 om 09:57 – 34 Reacties

Mazda Hakaze concept


Niets is onmogelijk en dus kan ook een MX-5 hoger op de poten worden gezet voor een beetje extra terreincapaciteit. Mazda schijnt dan ook serieuze plannen te hebben om op basis van de MX-5 een SUV te bouwen.

De baas van Mazda Europa, James Muir, ziet een trend dat SUV’s kleiner worden en qua rijgedrag meer op gewone auto’s gaan lijken. Daarmee zou een achterwielaangedreven SUV op basis van de MX-5 geen gek idee zijn. Naar het schijnt wordt de kleine SUV al op de autoshow van Parijs in het begin van 2008 onthuld. Het lijkt logisch dat de nieuweling (CX-5?) qua ontwerp zal voortborduren op de Mazda Hakaze concept. (bron)

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

crossover, james-muir, Mazda, mx-5, SUV

Vorig bericht: « De nieuwe KITT wordt een…
Volgend bericht: TRC-Marangoni Fiat 5-0-0 Super »

Lees Interacties

Reacties

  1. Japie zegt

    28 november 2007 om 10:02

    Niet echt mooi..,…kan die neus niet echt waarderen.

    Login om te reageren
  2. MarcO zegt

    28 november 2007 om 10:17

    Ik heb al veel lelijke auto’s gezien, maar dit…. is er 1 van. En als ik het goed heb, is hij nog door een nederlander getekend ook. Nou goed dan: de velgen zijn nog best aardig.

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    28 november 2007 om 10:21

    Kan iemand mij vertellen of ik iets aan mijn ogen mankeer. Laat ze de naam MX5 weg laten bij dit gedrocht, dit heeft niets meer met een tweezits roadster te maken.

    Login om te reageren
  4. Gregorius zegt

    28 november 2007 om 10:36

    Zie het van de positieve kant: Mazda weet nu ten minste hoe ze alle slechte ideeën in 1 bak kunnen stoppen: kunnen ze daarna weer doorgaan met positief verrassende ontwikkelingen.

    Login om te reageren
  5. peter zegt

    28 november 2007 om 11:07

    het gaat me niet om mooi of niet. Maar wat een achterlijk concept toch weer. Autofabrikanten doen hun uiterste best om een zo nutteloos mogelijk monster te bouwen.

    Login om te reageren
  6. Jan Groothuijse zegt

    28 november 2007 om 11:08

    Tja, je kan ook van een krenten bol een broodje gezond maken, sommige mensen denken zelfs dat je van een kever een sportwagen kan maken.

    Maar kun je nu niet beter met een basis beginnen die al aansluit bij het einddoel?

    Ja dit ding is vrij lelijk, maar vanuit een technisch perspectief wordt het alleen maar erger, een MX-5 heeft helemaal geen offroad vriendelijke capaciteiten, -voor AWD moet de motor gedraaid worden of de engine bay een heel stuk groter gemaakt worden
    -de versnellingsbak moet op een andere plaats komen
    – het cabrio gebeuren komt te vervallen (waaronder het verstevigende subframe in de midden tunnel van motor tot div).
    -Het dak moet opnieuw gemaakt worden.
    -de stoelen moeten hoger komen te staan om de weg voor je weer te kunnen zien.
    Eigen dus gewoon een heel nieuwe auto.

    Dit lijkt meer een marketing idee om een bekende naam aan een nieuwe auto te geven.

    Login om te reageren
  7. ColinZ3 zegt

    28 november 2007 om 11:16

    En dan zeggen ze dat de X6 lelijk is.. vergeleken met dit is de X6 super mooi!! :P

    Login om te reageren
  8. colinz3 zegt

    28 november 2007 om 11:18

    ik ben van plan om deze banaankleurige auto te bestellen als deze in productie gaat.

    als je goed naar de lijnen kijkt straalt er gewoon sportiviteit uit.

    een mooie auto om bananen te plukken, hiermee kan ik wel aankomen

    Login om te reageren
  9. Frank zegt

    28 november 2007 om 11:21

    Ik blijf er bij: een Pontiac Aztec look alike

    Login om te reageren
  10. Colinz3 zegt

    28 november 2007 om 11:23

    -edit: ip-ban-

    Login om te reageren
  11. RenesisHP zegt

    28 november 2007 om 11:35

    Naarmate ik er langer naar kijk, kan het na wijziging van het front nog best een leuke auto zijn.

    Login om te reageren
  12. RA999 zegt

    28 november 2007 om 11:35

    Zolang ze maar zorgen dat hij op geen enkele manier op de MX5 lijkt, want zo’n design op hoge poten ziet er niet uit.

    Ennuh, de Paris Motor Show is toch pas in oktober 2008?

    Login om te reageren
  13. Racer X zegt

    28 november 2007 om 12:00

    Het ding lijkt ook nog op een banaan… Maar een MX5 die hoog op de poten staat? ben benieuwd wat Wo0ody daarover te zeggen heeft hehehe.

    Ik hoef ‘m niet, duw maar achteruit de zee in.

    Login om te reageren
  14. CasperH zegt

    28 november 2007 om 12:18

    Denk die neus eraf en het lijkt misschien wat. Misschien…

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    28 november 2007 om 12:28

    @Racer X.

    Ik vermoed dat WoOody hier net zo blij als ik mee is.

    Login om te reageren
  16. Racer X zegt

    28 november 2007 om 12:34

    @ mx5-owner

    Niet dus. En dat begrijp ik volkomen…

    Login om te reageren
  17. JD zegt

    28 november 2007 om 12:36

    Wordt dit dan de eerste kappers-suv :P

    Het ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    28 november 2007 om 12:45

    En de originaliteitsprijs gaat vandaag naar…….Tromgeroffel…..JD. Gefeliciteerd, u bent de zwakste schakel.

    Login om te reageren
  19. johnny zegt

    28 november 2007 om 12:59

    volgensmij gaat deze in de belastingscategorie vallen van een vrachtwagen:P

    Login om te reageren
  20. Japie zegt

    28 november 2007 om 14:25

    @ JD: LOL
    @ mx5-owner: hahahahahaha

    Login om te reageren
  21. Leooow zegt

    28 november 2007 om 15:16

    tja mooi is anders

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    28 november 2007 om 18:14

    “Daarmee zou een achterwielaangedreven SUV op basis van de MX-5 geen gek idee zijn.”

    Ik denk dat we maar eens met een hele nieuwe term moeten komen dan SUV. Als ik SUV hoor, dan associieer ik daar toch hele andere dingen mee dan bijv. alleen achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
  23. kenneth zegt

    28 november 2007 om 18:25

    Met dank aan die Hollandse chief designer?, dat dit gedrocht tot stand is gekomen.. ik kan effe niet op z’n naam komen maar sinds die vogel daar zit zie ik alleen lelijke bakken van mazda.
    nogmaals het plaatje ziend moet ik alleen maar kotsen….bah!

    Login om te reageren
  24. frank01 zegt

    28 november 2007 om 18:49

    Wat is dit allemaal nutteloos zeg…!
    commentaren van nix, en autoblog had dit kunnen verwachten door zoiets op deze wijze te lanceren.
    Mannen dit .. is waarschijnlijk een pre-concept van hout en klei, een silhouet.
    Zet er een andere kleur op met een Mazda front, hier en daar wat bijschaven enkele geraffineerde details aanbrengen -en zie het als een perspectief voor een klein model als een Mazda 1 sport-suv- en voila…..een enorme hit.
    Een mini-terreinwagen! Een echte wannabe hebbeding.

    Zoom-Zoom;-)……@INFINITI…..Geweldig!

    Login om te reageren
  25. Appeltje zegt

    28 november 2007 om 18:59

    Zit er een idee achter of hadden ze gewoon geld te veel?
    -Wat moet je met een achterwielaangedreven SUV? Als je al niet meer dan twee wielen aan wilt drijven kun je het beste de voorwielen nemen mocht je iets willen bereiken in terrein.
    -Waarom heet het ding MX5 SUV? Omdat ze het chassis ervan gebruiken?
    -Wat is het idee achter het uiterlijk? Iemand die er iets voor voelt. Iets positiefs dus?
    Niet echt een functionele actie om zoiets te gaan ontwikkelen…

    Login om te reageren
  26. frank01 zegt

    28 november 2007 om 19:00

    Euuh o.a. Audi heeft ook zoiets dergelijks op stapel staan m.i. minstens nog lelijker als ik me op het niveau plaatst van de autoblog-lezers-norm.
    Die ontwerpers ook van tegenwoordig….nutteloos volk he…..

    Login om te reageren
  27. autoblogger zegt

    29 november 2007 om 00:09

    Dit lijkt me echt iets voor W0o0dy, die is dol op SUV’s!

    Login om te reageren
  28. Ahura zegt

    29 november 2007 om 01:18

    Hebben jullie nou echt geen kaas van concept cars gegeten…? De Hakaze is één van de vier concepts die het nieuwe designtaal van Mazda laat zien. Dit is geen concept die in grote lijnen in productie gaat. Als je de tijd neemt om het model te bestuderen en dan kom je uit op een zeer bijzondere Mazda concept

    En dat ding heet geen MX-5 SUV! Ze gaan techniek gebruiken van de MX-5!! Maar hij gaat hoogstwaarschijnlijk CX-5 heten

    Echt het niveau van de reacties hier is zo onwijs laag. Ze leven MX-5 en SUV en ze denken dat het een hele rare auto wordt. Ze zien een foto van een concept en ze denken dat dat hem ook echt wordt…. zucht..

    Login om te reageren
  29. Ahura zegt

    29 november 2007 om 01:20

    Hier meer info en pics voor degene die de Hakaze niet kennen: http://www.mazda-madness.nl/proto/proto34.htm

    Prachtige concept. Mooie ideeën achter de styling, bijzondere lampenunits en dynamische lijn

    Login om te reageren
  30. kenneth zegt

    29 november 2007 om 01:46

    @Ahura,
    de productie versie is vaak nog lelijker als de concept…dat weet je toch wel?
    ik wordt niet vrolijk van het ontwerp ondanks dat als je je ogen knijpt, je een smiley auto erin kan zien.

    Login om te reageren
  31. Ahura zegt

    29 november 2007 om 12:55

    Dit is geen concept die in productie gaat. Daar heeft Mazda de MX-concepts voor. Bij de vier concepts gaat het om de dynamische flow-design en de natuurlijke elementen die toegepast zijn. En de lijnen aan de zijkant die we inmiddels ook terug zien op de nieuwe Mazda2 en Mazda6

    Login om te reageren
  32. Willy_DC zegt

    10 januari 2008 om 12:59

    Hopelijk is dit slechts een prototype of styling studie en ziet het productiemodel er wat minder fragiel uit. De voorzijde valt tegen.

    Login om te reageren
  33. Willy_DC zegt

    10 januari 2008 om 13:15

    Ben nog iets vergeten in verband met de achterwielaandrijving waar enkelen het over hadden. Het Buggy concept uit de jaren 70 was toen een rage , ondanks de achterwielaandrijving. Ik geef anderzijds wel toe dat de achterin liggende motor voor gewicht op de aangedreven wielen zorgde, wat de grip ten goede kwam.

    Login om te reageren
  34. duckje zegt

    6 oktober 2010 om 12:33

    zo lelijk is hij toch niet?
    ik vind hem wel origineel, maar tja:
    voor 90% van de mensen is een appart design niet mooi omdat het zo anders is, het ziet er niet alledaags genoeg uit, en daarom vinden ze het lelijk,
    mijn boodschap is hier:
    !!!leer ook eens met iets apparts, iets anders leven!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North