• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda6 – Alle foto’s en meer specificaties

Auteur: ricardo, gepost 28 augustus 2012 om 20:41 – 45 Reacties

Mazda6 - alle foto's en meer specificaties

Hij was eigenlijk al bekend en zelfs met de Sportbreak-variant maakten we al digitaal kennis. Maar aan de vooravond van de onthulling in Moskou komt Mazda opeens met foto’s binnen stormen als Pussy Riot-meisjes die met een waas voor de ogen een kerk betreden. Klik verder voor misschien wel een van de lekkerste sedans van dit moment.

Het ontwerp van de Mazda6 werd met de Takeri Concept voorzichtig al aangeduid en hij beschikt over technische goodies die worden samengevat onder de noemer ‘SKYACTIV’. De wielbasis is 2.830 millimeter lang, een toename van 10,5 cm ten opzichte van de vorige 6, en meet 4.865 millimeter in lengte. De breedte en hoogte bedragen 1.840 en 1.450 millimeter. Verder claimt Mazda dat de voorwielen verder naar voren zijn geplaatst -niet minder dan 10 cm- en er meer schouderruimte beschikbaar is.

Voor nu heeft Mazda alleen de Russische motorspecificaties van de Mazda6 vrijgegeven, en die bestaan uit een 2.0-liter SKYACTIVE-G viercilinder met 150 pk (145 pk in de NL-versie) en een 2.5-liter-versie met 192 paarden. EU-gegevens en dieselopties (SKYACTIV-D) worden op de Autosalon van Parijs gepresenteerd die eind september begint. De blokjes worden gekoppeld aan een zestraps automaat of een handbak met zes versnellingen, beiden voorzien van een start/stop-systeem dat de Apple-eske naam i-stop krijgt opgeplakt.

Maar wat is dat SKYACTIVE precies? Welnu, dat is een manier om Mazda’s zuiniger te krijgen. Een carrosserie met sterker staal die toch lichter is bijvoorbeeld (de Mazda6 met 2.0 weegt 1.340 kg). Of het best wel inventieve i-ELOOP. We quoten Groen7.nl even:

Onder normale rijomstandigheden met veel optrekken en afremmen reduceert i-ELOOP het brandstofverbruik met circa 10%. Het regeneratief remsysteem van Mazda is uniek omdat het gebruik maakt van een condensator, een elektrisch component dat in staat is om tijdelijk grote hoeveelheden elektriciteit op te slaan. In vergelijking met accu’s kunnen condensatoren sneller worden opgeladen en ontladen en zijn ze beter bestand tegen slijtage door langdurig gebruik. Het i-ELOOP systeem zet de kinetische energie van een auto tijdens het remmen om in elektriciteit en gebruikt deze stroom weer voor de climate control, het audiosysteem en tal van andere elektrische componenten.

Tegen het einde van 2012 komt de Mazda6 op de markt, en voor de EU-specs zal ook nog wat geduld opgebracht moeten worden. Gelukkig hebben we deze uitgebreide set foto’s waarop we voor het eerst kennis maken met het interieur. Oh, en er gaat trouwens een gerucht rond dat ‘ie er ook als tweedeurs coupé komt, wat natuurlijk helemaal prima zou zijn.

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • Mazda 2 Hybrid
    Nieuwe Mazda 2 Hybrid komt heel bekend voor
  • mazda concertzaal
    Waarom muziek in een Mazda klinkt als in een concertzaal
  • Vernieuwde Mazda CX-5
    Vernieuwde Mazda CX-5 is lekker aangenaam dik

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, mazda6, parijs-2012

Vorig bericht: « “Wat een prachtige Ferrari Dino!” -Niemand
Volgend bericht: Meest epische dragrace ter wereld – Deel 2 [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. porschaa zegt

    28 augustus 2012 om 20:44

    sommige foto’s doen me ongewild aan volvo’s denken..

    Login om te reageren
    • leandro zegt

      29 augustus 2012 om 00:27

      @porschaa: dus ik was gelukkig niet de enige met die gedachte, vooral bij de voorkant merkte ik het op.

      Login om te reageren
    • house zegt

      29 augustus 2012 om 01:17

      @porschaa: Dat had ik dus ook. Dacht even dat ik de Volvo V40 zag tijdens het scrollen.

      Login om te reageren
  2. ej20g zegt

    28 augustus 2012 om 20:48

    Mooie auto geworden! Nu maar hopen dat we deze wat meer zullen gaan zien op de weg. De vorige rijdt hier in de buurt redelijk veel rond, maar is nooit opvallend. Voor de generatie ervoor geldt hetzelfde, met uitzondering van de MPS. Hopelijk is deze wat opvallender in het echt.

    Login om te reageren
  3. ArnoldH zegt

    28 augustus 2012 om 20:51

    Mooiste auto in zn klasse. Wat een prachtwagen!

    Login om te reageren
  4. HDM zegt

    28 augustus 2012 om 20:51

    Niet slecht! Is een mooie wagen geworden zeg.

    Login om te reageren
  5. besaram zegt

    28 augustus 2012 om 20:56

    Mooiste sedan in zijn klasse! Maar is hij niet wat groot met 4.8 m ??

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      28 augustus 2012 om 21:03

      @besaram: valt wel mee. De Opel Insignia meet als sedan 483 cm, de Ford Mondeo meet als sedan 484 cm. De Mazda is met zijn 486 cm dus gemiddeld maar pakweg 2,5 cm langer.

      Login om te reageren
  6. pikes83 zegt

    28 augustus 2012 om 20:56

    Wauw wat een prachtige wagen.

    Login om te reageren
  7. jrk68 zegt

    28 augustus 2012 om 20:57

    Doet mij een beetje denken aan het oude Xedos. Die dalende lijn achter het voorwiel vind ik afbreuk doen aan het ontwerp.
    Verder een mooi fris design waar “mein freunde aus die Heimat” een voorbeeld aan kunnen nemen.

    Login om te reageren
  8. smoked zegt

    28 augustus 2012 om 21:04

    Schitterend zeg!

    Login om te reageren
  9. jaspermeul zegt

    28 augustus 2012 om 21:10

    Ik moet zeggen daar in het oosten maken ze mooie autos kijk naar kia en hyundai en nu ook mazdas ik zeg het word wel een hit!

    Login om te reageren
  10. meneersander zegt

    28 augustus 2012 om 21:11

    Wat een geweldig mooie auto is dit! Dit moet gewoon een succes worden!

    Login om te reageren
  11. RubenPriest zegt

    28 augustus 2012 om 21:19

    Een grote vooruitgang in vergelijken met de vorige Mazda6!

    Login om te reageren
  12. Flamingo zegt

    28 augustus 2012 om 21:30

    interieurs beetje saai verder wel een mooie auto

    Login om te reageren
  13. michelyman zegt

    28 augustus 2012 om 21:35

    Ik vind hem best mooi, dat rood staat ook erg goed. Je kan er zeker mee voor de dag komen!

    Login om te reageren
  14. diehard zegt

    28 augustus 2012 om 21:39

    deed me een beetje denken aan volvo. Idk why…

    Login om te reageren
    • porschaa zegt

      28 augustus 2012 om 22:06

      @diehard: dat zie jij wel heel scherp hoor :)

      Login om te reageren
  15. moveyourmind zegt

    28 augustus 2012 om 21:50

    Mazda is back! Nu was de vorige 6 ook al een mooie auto, maar deze heeft meer karakter. Hopelijk gaan ze weer de richting op die ze in de jaren negentig ingezet hebben: frisse onderscheidende ontwerpen. Denk aan de MX3, MX5, MX6 en de Xedos6. Alleen de 121 hoeft geen comeback te maken.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      28 augustus 2012 om 22:15

      @moveyourmind: het 121 “Bolhoedje” zou ik anders héél graag terugzien hoor… Schattig autootje met een lekker speels weggedrag.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        28 augustus 2012 om 22:35

        @ej20g: ik liep in die tijd stage bij een Mazda dealer. De 121 was iig wel onderscheidend. Toen waren compacte auto’s toch vaak blokkendozen. En met de 1.3 motor ook wel pittig…. Alleen als ik aan de 121 denk zie ik direct de uitvoering met berenvelgen voor me die in de showroom stond. Geloof het of niet, die velgen, of wieldoppen, waren serieus leverbaar.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          28 augustus 2012 om 23:06

          @moveyourmind: dan kan ik het goed begrijpen ja. Nee wij hadden gelukkig een exemplaar met leuke lichtmetalen velgjes, een inderdaad best pittig 1.3tje, met een sport bodykitje (2 voorvleugeltjes met lampen waarvan de lampen ontbraken, spoilertje, dakspoiletje), een uitlaatsierstukje en in het gifgroen. Leuk wagentje was het. Helaas is het ding aan zijn einde gekomen door een klein slippertje door een voet die van het rempedaal af gleed. Gebogen radiateur en een licht opgeduwde motorkap. Was rijdbaar en verder niks mis mee, maar de reparatie om ‘m te kunnen verkopen was duurder dan de waarde van het gebakje. Helaas. Zelfs na het ongelukje was het ding motorisch echter nog steeds niet kapot te krijgen! Ik praat overigens over de auto van mijn moeder, ben zelf namelijk pas 16. Maar ik zal me die auto altijd blijven herinneren, gegarandeerd.

          Login om te reageren
          • moveyourmind zegt

            29 augustus 2012 om 20:00

            @ej20g: leuk om te lezen hoe enthousiast je bent over de 121. Iig wel een leuk aangeklede versie en een niet veel voorkomende kleur. Technisch ontzettend goede auto’s, zoals vrijwel alle Japanners. Ik hoop echt dat Mazda weer met allerle leuke modellen komt, en laat ze dan ook maar een opvolger voor de 121 maken, alleen met andere velgen dan.

            Login om te reageren
            • ej20g zegt

              30 augustus 2012 om 13:05

              @moveyourmind: dat ben ik volledig met je eens. Het hoeft niet altijd een grote, snelle of dure auto te zijn die mensen enthousiast maken. Laten we inderdaad hopen dat Mazda een moderne versie gaat maken van het Bolhoedje!

              Login om te reageren
  16. jordy14 zegt

    28 augustus 2012 om 21:53

    Hele mooie auto.

    Login om te reageren
  17. SummerSky zegt

    28 augustus 2012 om 21:54

    Vreemd dat die Japanners niet vinden, dat er gewoon een stukje leer hoort bij de keuzehendel van de automaat. Zo’n kaal uitgesneden stuk plastic is geen gezicht. Verder zo op de foto’s en specs afgaande de leukste Japanse bak in het D-segment.

    Login om te reageren
  18. redneckdarian zegt

    28 augustus 2012 om 21:58

    hebb0n!! Zo zeg je dat toch als je cool bent?

    Login om te reageren
    • theiz zegt

      29 augustus 2012 om 00:18

      @redneckdarian: waarom zeg jij het dan?

      Login om te reageren
  19. W115 zegt

    28 augustus 2012 om 21:58

    Tot de spiegels is het spannend. daarna best saai

    Login om te reageren
  20. agera zegt

    28 augustus 2012 om 22:11

    Ik sluit mij aan bij eerdere reacties war een prachtwagen misschien wel de mooiste in zijn klasse.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      28 augustus 2012 om 22:12

      @agera: war moet wat zijn natuurlijk.

      Login om te reageren
  21. Tonnie zegt

    28 augustus 2012 om 22:17

    Wow, mooie auto geworden zeg! Veel beter dan vorige generatie(s). Kwa uiterlijk zou het prima kunnen concurreren met die premium meuk.

    Login om te reageren
  22. j00rs zegt

    28 augustus 2012 om 22:31

    Best wel een mooie wagen! Zeker de mooiste Japanner uit de klasse. Goed alternatief voor de saaie Duitse wagens.

    Login om te reageren
  23. lamborgfan zegt

    28 augustus 2012 om 22:37

    Probleem met dit soort auto’s is dat ze heel snel qua styling erg saai worden. T is niet strak en zakelijk.. En wat is de doelgroep? Precies..

    Login om te reageren
  24. bigbrabo zegt

    28 augustus 2012 om 22:57

    Doet Mazda goed, bij weinig auto introducties wordt zoveel aandacht besteed als bij deze door de online blogs. Vind het een redelijk uitziende auto, maar om nou te roepen dat dit de mooiste auto in zin klasse is…… Uuhh nee!

    Login om te reageren
  25. Tommy2 zegt

    28 augustus 2012 om 23:01

    Beetje Infinity-Volvo mix. Ziet er best goed uit!

    Login om te reageren
  26. lemans96 zegt

    28 augustus 2012 om 23:17

    Prachtig. Is die Furai toch nog ergens gooed voor geweest…

    Login om te reageren
  27. Megakix zegt

    29 augustus 2012 om 08:34

    Mazda 6 is typisch een auto die er altijd goed uitziet ! Geen spektakel, geen draaiende nekkies…maar simpelweg ‘goed’. Ook het interieur is fijntjes en rijkelijk voorzien. De enige associatie met deze auto = ouderdom….

    Login om te reageren
  28. kadett zegt

    29 augustus 2012 om 09:59

    Doe mij der maar eentje, zwart is goed…

    Login om te reageren
  29. Emile_Benz zegt

    29 augustus 2012 om 11:09

    Dacht ff dat ik naar een nieuwe Volvo zat te kijken…

    Login om te reageren
  30. kets zegt

    29 augustus 2012 om 20:46

    mazda is echt goed bezig, ik vind de CX-5 echt de mooiste in zn klasse (ik kan me voorstellen dat andere mensen er anders over denken), eigenlijk de enige mini SUV die ik echt super mooi vind en deze 6 is ook weer lekker strak. Hopelijk verkoopt deze wat beter als de vorige. Snap niet waarom je de vorige generatie zo weinig ziet want dat is nog steeds een mooie auto maarja… Mazda is lekker bezig zo !

    Login om te reageren
  31. mellie zegt

    29 augustus 2012 om 22:04

    Ik vind het een mooie auto geworden.Ik hoop en geloof dat dit voor mazda een enorme klapper gaat worden. ik vind het alleen jammer dat ze de lijnen van de takeri concept niet verder hebben door gezet.in mijn ogen een kleine maar gemiste kans
    Als ik vergelijk emt onderstaande en de spiegels daar gelaten
    http://www.autoguide.com/auto-news/wp-content/uploads//2012/02/Mazda-Takeri-01.jpg

    Login om te reageren
  32. mellie zegt

    29 augustus 2012 om 22:07

    Misschien een idee om een 2e versie(sport,gt(m),of mps uit te brengen die op de spiegels na heel dicht tegne het concept aan hangt.

    Login om te reageren
  33. hacker zegt

    30 augustus 2012 om 08:37

    Ik denk dat deze auto dezelfde weg zal opgaan als zijn voorganger: iedereen vind hem mooi maar toch niet mooi genoeg om hem te kopen. Ik vind hem ook mooi maar ik vind de neus toch wel een beetje saai ogen ten opzichte van het vorige mode (die ik zelf nog heb gehad). Interieur is zeker een stap voorwaarts op het eerste zicht en het vorige interieur vond ik zeker ook niet slecht. Hopelijk hebben ze vooruitgang gemaakt op het vlak van geluidsisolatie, motorkarakter bij de diesels en verbruik. Dat waren namelijk mijn grootste punten van kritiek bij het vorige (2008) model. De rest was allemaal al dik in orde dus daar hoeven ze niet zo veel aan te veranderen, misschien enkel nog een betere GPS.

    Login om te reageren
  34. garp zegt

    30 augustus 2012 om 11:17

    Hele interieur niet heel erg spannend en best okay, maar dat stuur. Wat een lelijkheid. Zo zonde dat dit beeldbepalende onderdeel zo knullig oogt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North