• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mcchip geeft de Audi RS5 600 pk mee

Auteur: ricardo, gepost 16 oktober 2013 om 20:03 – 27 Reacties

Afbeelding Mcchip geeft de Audi RS5 600 pk meeAfbeelding Mcchip geeft de Audi RS5 600 pk meeAfbeelding Mcchip geeft de Audi RS5 600 pk meeAfbeelding Mcchip geeft de Audi RS5 600 pk meeAfbeelding Mcchip geeft de Audi RS5 600 pk meeAfbeelding Mcchip geeft de Audi RS5 600 pk meeAfbeelding Mcchip geeft de Audi RS5 600 pk meeAfbeelding Mcchip geeft de Audi RS5 600 pk mee

Mcchip geeft de Audi RS5 600 pk mee
Niet bang voor een opgeblazen gevoel, en gun je je RS5 wel wat meer power? Goed nieuws, want McChip heeft een paar nieuwe powerkits met een compressor als basisingrediënt ontwikkeld.

McChip, de elf jaar oude tuner uit Mechernich die we inmiddels kennen van een aantal zeer potente Duitsers, heeft zich uitgeleefd op de 4.2 FSI V8 van de RS5. Ze ontwikkelden een compressorkit die in drie stages te verkrijgen is.

Stage 1 bestaat uit een MC5XX-compressor in combinatie met een intercooler en verse software voor de ECU, hiermee wordt het vermogen met 100 pk en 120 Nm verhoogd. Kosten: 19.999 euro. Stage 2 voegt daar nog eens een sportkatalysator aan toe, evenals andere motorsoftware, waardoor het vermogen met 130 pk stijgt en het koppel op 135 Nm uitkomt. Deze set heb je op je Audi voor 23.999 euro. Bij de derde en laatste stage wordt ook de compressieverhouding van de achtcilinder aangepast, en de software og eens getweakt, waardoor er 150 pk winst wordt geboekt. Een totaal van 600 pk, onder de kap van een RS5. Klinkt aanlokkelijk. Dit pakket heb je voor 26.999 euro.

De Vmax wordt bij alle stages opgeschroefd naar 320 km/u, omdat herenakkoorden er in de tuningwereld niet toe doen. Over sprinttijden worden verder geen mededelingen gedaan.

Onder de motorkap ziet het er na een bezoek aan McChip voortaan zo uit. Heerlijk hoekig.
Mcchip geeft de Audi RS5 600 pk mee

Ook interessant!

  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, mcchip, RS5, tuning

Vorig bericht: « Hillary Clinton krijgt parkeerboete van Londense agent
Volgend bericht: De Porsche 918 Spyder is absurd duur in China »

Lees Interacties

Reacties

  1. sebasjuhh zegt

    16 oktober 2013 om 20:05

    -edit: on topic aub-

    Login om te reageren
  2. sebasjuhh zegt

    16 oktober 2013 om 20:06

    Achterlijke prijzen trouwens

    Login om te reageren
  3. bamihap zegt

    16 oktober 2013 om 20:08

    Onder de kap ziet het er wel allejezus lelijk uit.

    Login om te reageren
    • vondeyck zegt

      16 oktober 2013 om 20:16

      @bamihap: Ik heb sowieso al nooit begrepen waarom dat er “goed” uit zou moeten zien.

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      16 oktober 2013 om 20:17

      @bamihap: Boeit dat? Kap hoeft alleen voor onderhoud/reparaties open. Achter het dashboard zitten pas lelijke kabelbomen, maar ik geef geen ene fuck.

      Login om te reageren
      • sebasjuhh zegt

        16 oktober 2013 om 20:20

        @alcantara: Wow, badass!!!

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          16 oktober 2013 om 20:22

          @sebasjuhh: Nee, jouw kont is pas beroerd. Haten is verlaten!!

          Login om te reageren
      • ej20g zegt

        16 oktober 2013 om 20:27

        @alcantara: als echte liefhebber zit je met je kop wel vaker onder de motorkap hoor. Dat geldt waarschijnlijk inderdaad niet voor de eigenaren van RS5’s.

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          16 oktober 2013 om 20:30

          @ej20g: Ik ben een liefhebber van het rijden, niet van het sleutelen. Dus onder kap hangen besteed ik het liefst zoveel mogelijk uit. Al moet ik soms wel de olie bijvullen, maar dat is geen hobby van me.

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            16 oktober 2013 om 23:02

            @alcantara: ah op die manier, ook niks mis mee. Ik ben zelf een liefhebber van beide.

            Login om te reageren
          • johannes79 zegt

            17 oktober 2013 om 01:06

            @alcantara: leasen zeker???

            Login om te reageren
        • vondeyck zegt

          16 oktober 2013 om 20:49

          @ej20g: En dan boeit het je écht hoe het eruit ziet? Ik vind die plastic kappen bovenop de motoren van tegenwoordig nou ook niet echt een feest met die eveneens plastic “moeren” die erop zitten.
          Het gaat toch om de techniek, niet om hoe je motorblok eruit ziet…

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            16 oktober 2013 om 23:07

            @vondeyck: de plastic kappen van tegenwoordig vind ik ook drie keer niks. Maar ik vind het wel erg belangrijk dat een motorblok er netjes uit ziet. Zo kan ik uren kijken naar de 5-cilinder turbomotor van Volvo, de 4-cilinder boxer turbomotoren van Subaru (zeker met goed gespoten spruitstuk) of een netjes gepolijst en aangepast VTEC blok van Honda. Omdat ik zelf een perfectionist ben wil ik ook bij mij auto de motorruimte aan gaan pakken. Daar spendeer ik als sleutelmongool immers veel tijd.

            Login om te reageren
            • sjamp zegt

              17 oktober 2013 om 08:39

              @ej20g: “aan gaan pakken”: je droomt er alleen nog van? Handen uit de mouwen jongen!

              Ik vind t niet belangrijk hoe t uit ziet onder de kap. Chrome don’t bring you home. Als t maar degelijk en doordacht in elkaar steekt. Geen Franse meuk dus, met slangennesten en luchtfilters die vervormd zijn. Maar degelijk, logisch, bereikbaar, duidelijk en met potentie.

              Login om te reageren
  4. franktank zegt

    16 oktober 2013 om 20:14

    Spider-man motor bij MTM zijn de pks per euro stuk goedkoper geloof ik

    Login om te reageren
  5. vale46 zegt

    16 oktober 2013 om 20:16

    Alleen al voor het zicht van de motorruimte zou ik het laten staan!

    Login om te reageren
  6. ferrari94tr zegt

    16 oktober 2013 om 20:48

    Ik snap niet dat dit commercieel te vermarkten is. Nog nooit iemand horen klagen over het vermogen in zijn Audi RS.

    Login om te reageren
    • darrock zegt

      16 oktober 2013 om 22:30

      @ferrari94tr: omdat er nog redelijk veel van zijn, zeker bij audi (valt de rs5 nog bij, rs6 is gewoon niet echt uniek). Dan wil je natuurlijk wel even laten zien dat je nog net iets sneller bent als je buurman of degene naast je bij het stoplicht…

      Tias puur patsrecht en stoere praat aan de bar, maar als ik het geld had er een te kopen zou ik het zelf wss ook doen, gewoon omdat het kan.

      Login om te reageren
  7. mopar zegt

    16 oktober 2013 om 20:54

    McChip…..I’m lovin’ it

    Login om te reageren
  8. reggie-boy_rood zegt

    16 oktober 2013 om 21:05

    Hoop geld zeg.. En dat zie je niet van het design af als je het mij vraagt

    Login om te reageren
  9. SimonMc zegt

    16 oktober 2013 om 21:10

    Kom op jongens, die grill kan groter he?

    Login om te reageren
  10. VeniVidiVici zegt

    16 oktober 2013 om 21:19

    NU! Voor maar 1 euro… de heeeerlijke McChip!

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    16 oktober 2013 om 22:25

    In Forza 4 kun je hem gewoon ook zo samenstellen. Rijdt niet verkeerd ;-)

    Login om te reageren
  12. barrrry zegt

    16 oktober 2013 om 23:05

    Dan kun na na de McChip gelijk door naar de McDonalds om je marokkaanse vriendjes je onderstuur skillz laten zien.

    Login om te reageren
    • mercedesblackamg zegt

      17 oktober 2013 om 08:45

      @barrrry: haha! dan maar een C-klasse kun je teminste powerslide ook met veel minder pk’s

      Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    17 oktober 2013 om 13:38

    28k???? Voor 150pk???? Als je met 28k en een Corvette/CTS-V/ZL1 of iets, naar Hennessey gaat krijg je hem terug met 1200pk. Belachelijk geld.

    Login om te reageren
  14. Svda zegt

    20 oktober 2013 om 23:17

    Hoop geld voor weinig pk’s. Durf te wedden dat JD of Mtm hetzelfde met alleen een andere ECU kan voor de helft minder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North