• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Porsche 918 Spyder is absurd duur in China

Auteur: ricardo, gepost 16 oktober 2013 om 21:19 – 25 Reacties

Afbeelding De Porsche 918 Spyder is absurd duur in ChinaAfbeelding De Porsche 918 Spyder is absurd duur in ChinaAfbeelding De Porsche 918 Spyder is absurd duur in ChinaAfbeelding De Porsche 918 Spyder is absurd duur in ChinaAfbeelding De Porsche 918 Spyder is absurd duur in ChinaAfbeelding De Porsche 918 Spyder is absurd duur in ChinaAfbeelding De Porsche 918 Spyder is absurd duur in China

De Porsche 918 Spyder is absurd duur in China
Hier in Nederland is de 918 Spyder met een vanafprijs van €780.450 al aan de prijs, in China is-ie ruim dubbel zo duur.

Wat de Porsche absoluut mee heeft ten opzichte van concurrenten LaFerarri en McLaren P1 is dat de prijs in zowel dollars als euro’s onder de miljoen blijft, wat van die andere twee niet gezegd kan worden. In China is dat echter een heel ander verhaal. Zoals CarNewsChina terecht opmerkt is de prijs zelfs voor Chinese standaarden gigantisch.

Porsche rekent voor het basismodel 13,38 miljoen yuan, ofwel 1.618.368 euro. Met het gewichtsbesparende Weissach package, waarbij de hypercar airco- en audioloos door het leven gaat en voor een groter deel uit koolstofvezel bestaat, komt de prijs omgerekend zelfs uit op 1.769.108 euro. Een miljoentje meer dan in onze contreien.

Porsche 918 Spyder

Dergelijke prijzen worden niet alleen veroorzaakt door de forse luxebelasting die China hanteert, Porsche kan het zich simpelweg permitteren om zulke bedragen te vragen, want het toenemend aantal rijken in China tekent de kooporder toch wel. Easy.

Ook interessant!

  • Video - Porsche 918 en Ferrari GTC4 Lusso geramd door BMW
  • Driemaal Porsche 550 Spyder in Nederland. Uniek!
  • Porsche gaat voor het eerst auto's buiten Europa maken
    Porsche gaat voor het eerst auto's buiten Europa maken
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

918, China, Porsche, spyder

Vorig bericht: « Mcchip geeft de Audi RS5 600 pk mee
Volgend bericht: Top 5: bijzonder opvallende Ferrari 458’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. munich zegt

    16 oktober 2013 om 21:26

    Hier kopen en in China verkopen. Ik stuur dagelijks containers naar China. Voor een 2 ton premium doe ik de moeite wel.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      16 oktober 2013 om 21:31

      @munich:
      Draag jij voor die 2 ton dan ook even de importheffing af?

      Login om te reageren
    • JvT zegt

      16 oktober 2013 om 21:31

      @munich:
      Je bent zeker lid van het simplistisch verbond…

      Login om te reageren
      • munich zegt

        16 oktober 2013 om 21:35

        @JvT: je bent goed gemutst vanavond. Verhelderend.

        Login om te reageren
        • JvT zegt

          16 oktober 2013 om 21:40

          @munich:
          Tot uw dienst.

          Login om te reageren
    • Laue zegt

      16 oktober 2013 om 22:27

      @munich: u zit bij novartis?

      Login om te reageren
      • fernie zegt

        17 oktober 2013 om 14:07

        @Laue: Denk dat meneer/meneer bij het ministerie van Economische Zaken werkt..

        Login om te reageren
    • china zegt

      17 oktober 2013 om 03:28

      @munich: helaas zul je dan geen winst maken, want in China moet je 144% belasting betalen voor auto’s met een motor inhoud boven de 4.000 cc. Even uitgaande van de Europese prijs rond de 780.000 x 2,44 zit je al rond de 1.9 mln euro. Bovendien kan je niet via de officiele wegen een importvergunning aanvragen voor auto’s die reeds officieel door de importeur ingevoerd worden.

      Login om te reageren
      • mikehks zegt

        17 oktober 2013 om 15:05

        @china: als dat zo is, zal het dan geen x 1,44 zijn :p

        Login om te reageren
        • china zegt

          17 oktober 2013 om 15:14

          @mikehks: nee, want je moet immers ook betalen voor de auto. Die 144% is puur alleen belasting. Bestaat uit een gecombineerd tarief van import tax, consumption tax en BTW.

          Login om te reageren
          • E550 zegt

            17 oktober 2013 om 22:13

            @china: Hoe komt het dan dat je in China nog redelijk veel US-spec auto’s ziet, zoals Mercedes?

            Login om te reageren
            • china zegt

              18 oktober 2013 om 02:51

              @e550: van Mercedes kan je alleen de modellen invoeren die MB China niet importeerd. MB China biedt bijvoorbeeld alleen maar de S65 aan, dus je zou wel de S63 kunnen invoeren. Hetzelfde geldt voor GL350 aangezien MB China alleen maar de GL450 importeerd. Er zijn wel manieren om bijv. De S65 te importeren, maar die kun je dan niet importeren en registreren on de naam ” Mercedes”.

              Login om te reageren
  2. kogando zegt

    16 oktober 2013 om 21:53

    Ze moeten er natuurlijk wel helemaal mee naar China rijden, met alle risico’s van dien.

    Login om te reageren
    • munich zegt

      16 oktober 2013 om 22:02

      @kogando: supercars worden er netjes heen gevlogen. In Duitsland staan ze regelmatig op de ramp, klaar om te laden. Op Schiphol ook trouwens.

      Login om te reageren
      • bosje zegt

        16 oktober 2013 om 22:06

        @munich: ik gok dat Kogando ook niet echt serieus was. Gokje hoor.. ;)

        Login om te reageren
        • kogando zegt

          16 oktober 2013 om 22:17

          @bosje: Haha, goed gegokt. :D

          Login om te reageren
  3. redneckdarian zegt

    16 oktober 2013 om 22:24

    en toch zullen ze er daar wel een paar kunnen slijten lijkt me zo

    Login om te reageren
    • china zegt

      17 oktober 2013 om 03:15

      @redneckdarian: alle allocaties voor China waren al binnen twee dagen verkocht. Hierdoor zullen er wel veel exemplaren grijs geimporteerd worden.

      Login om te reageren
  4. thoraru zegt

    16 oktober 2013 om 22:25

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    16 oktober 2013 om 23:16

    Begrijp het wel. Net zoals je Chinese schrift van rechts naar links kan schrijven en lezen, is de wetgeving daar ook andersom. Wij belasten hier vervuilende auto’s veel meer en daar belasten ze schone auto’s veel meer.
    Echt waar. Is zo. Is een internetwaarheid.

    Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    16 oktober 2013 om 23:28

    Ze weten daar echt niet beter, en er is geld met overschot 1,6 milioen gaat daar niemand van wakker liggen. Dat klinkt misschien gek maar het is zo.

    Login om te reageren
  7. betonstaal zegt

    17 oktober 2013 om 00:09

    Die dingen worden uit Deutschland verscheept op zijden kussens van zeer exclusieve rupsjes uit eh. China.

    Wunderbar.

    Login om te reageren
  8. jagxjl zegt

    17 oktober 2013 om 01:09

    De uitlaatpijpen zaten toch hoog aan de bovenkant? Of heb ik dat verkeerd?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      17 oktober 2013 om 01:43

      @jagxjl:

      Dat heb je helemaal goed.
      Dit hier op de foto is namelijk niet de productieversie, maar de concept.

      Login om te reageren
  9. lambowambo zegt

    17 oktober 2013 om 10:43

    hmm, ondanks dat ik de 918 een geweldig mooie auto vind zou ik toch bij wat andere merken gaan shoppen voor dat bedrag

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North