McLaren 570S is officieel de nieuwe instapper

Auteur: , 83 Reacties

Totdat de 540C komt, tenminste. Gisteren werden er al een paar plaatjes gelekt, nu heeft McLaren alle info en foto's vrijgegeven van de 570S.

De nieuwe McLaren 570s wordt officieel onthuld in New York. De typenaam verraadt meteen het aantal pk’s: er zijn 570 wilde merries in te schakelen met je rechtervoet. Deze worden opgewekt door de M838TE twin turbo 3.8 liter V8, die voor 30 procent uit nieuwe onderdelen bestaat. Naast de 570 paardenkrachten zijn 600 Newtonmeters koppel beschikbaar. Schakelen gebeurt met de zeventraps SSG.

De 570S weegt 1313 kilogram, verdeeld in 42% op de vooras en 58% op de achteras. Volgens McLaren hebben ze de beste pk/gewichtsverhouding in hun klasse met 434 pk per ton. De sprint naar 100 zou daardoor in 3,2 seconden afgelegd moeten kunnen worden, de 200 wordt na 9,5 seconden aangetikt. De topsnelheid bedraagt 328 kilometer per uur. Deze auto valt is de “Sports Series” die samen met de “Super Series” en “Ultimate Series” modellen het gamma nu compleet maakt. De Sports Series wordt in ieder geval nog met de 540C uitgebreid.

Naast het nieuwe uiterlijk (McLaren noemt het “shrinkwrapped”, wij noemen het “zoek de verschillen”) is ook het interieur onder de loep genomen. Er is een nieuwe TFT bedieningsunit die zich aanpast aan de gekozen rijmodus. Standaard is een radio met 4 speakers, maar naar wens kan ook een zwaarder McLaren systeem met 8 speakers worden geïnstalleerd. Is dat nog niet genoeg voor je dan is er een set met 12 speakers van Bowers en Wilkins beschikbaar. Ook is er 150 liter bagageruimte in de neus te vinden.

Check het interieur en alle andere foto’s in de gallery!



83 reacties

Jammer van het brave uiterlijk.
No 488 for me….
@mrniesoe: Dus geen 488 voor jou? Of ben je de komma vergeten?
@mrniesoe:
Dat is voor mij een no brainer, maar dat is een smaak dingetje.
Doe mij de Mclaren maar, als ik hem kon betalen..
@mrniesoe: die kun je niet echt met deze vergelijken. Daar is de 650s voor die qua prijs en prestaties veel dichter in de buurt komt. Deze is meer gericht op de 911 turbo en Audi R8
En weer een mooie auto van Mclaren.
@robert110: ze zijn ook allemaal hetzeflde
@mauricerma: tja… net audi
De achterkant is het behoorlijk net niet.
@marinepower: jawel dat is ie wel.
@mcaa: echt niet!
@marinepower: beter als de achterkant van de mp4-12c of de 650. En ook beter als een huracan, die heeft pas echt een lelijke achterkant.
@mercedesbenze350cdi: beter als of beter dan? Naja hoe dan ook, beter is hij niet.
Breaking news: McLaren is met stip op nummer 1 in lijst met minst creatieve designers. Designers van Audi blijven stomverbaasd achter en zeggen in een reactie: “met de nieuwe A4 doen we een serieuze poging onze #1 positie terug te winnen”.
@swordfish: euh is porsche niet al decenia jaren 1 in dat lijstje. Mclaren doet inderdaad wel een gooi naar dat podium.
@swordfish: hahaha! 1
@swordfish: Ik denk zelfs dat audi het gaat flikken ook.
Ze worden er niet echt mooier op…..
Ik denk dat ik het wel gaaf vind! Weer eens wat anders als die eeuwige 911.

Mini P1, nice!
Doe mij maar 488. Ga mclaren steeds minder waarderen. Interieur vind ik zwaar tegen vallen. En ze zijn wel heel makkelijk met hun ontwerp.
@raym: ik vind vooral dat touchscreen in het midden afgrijselijk. Het lijkt wel op zo’n spotgoedkope tablet die eens per vier weken voor €49,95 in het Blokker krantje staat. Het idee van een (relatief) groot touchscreen vind ik prima, maar het moet wel een beetje uitstraling hebben en bij de auto in kwestie passen.
Mclaren heeft VAG trekjes
Die bedieningsconsole lijkt op een figuur uit Star Wars… Als je eenmaal in je hoofd hebt kan je er niet meer serieus naar kijken
De 650s is een kleine P1, dit is een kleine 650s.
@nvhuijkelom:
..en daarom gaat elke vergelijking met Audi mank..
Niet bepaald moeders mooiste, of wel?
Waarom hebben ze die McLaren voorlampen nou aangepast, die vond ik nou juist wel mooi.
Deurpanelen in het interieur bijzonder mooi gedaan! Voor de rest ook prima auto.
Die koplampen hebben iets weg van de Renault Spider
@supersim200:
Als je over een uurtje wakker bent en je ogen open hebt, kijk dan nog een keertje..
Die koplampen lijken werkelijk in niets op die van de sportspider.
@tupperware: Jij gaat over zijn mening? Merkwaardig..
@camber24:
Als hij zijn mening als feit poneert, dan mag ik hem daar ongelijk in geven.
Zoek even de neus van de sportspider op zou ik zeggen, als je van mening bent dat er enige gelijkenis is, dan kan Stevie Wonder zien..
@tupperware: Ze doen me wel een tikkeltje aan de Ford Scorpio denken.
@kapiteinaudi: op foto 11 lijkt het een Ford Puma en de achterkant lijkt op de voorkant van de 1e generatie Ford Focus. Ford designers in dienst?
@tupperware: ze zitten net als bij de Renault gewoon aan de voorkant, hoor.
@tupperware: tussen iets weg hebben van en lijken zit een verschil
@supersim200: Ik dacht meer aan een multipla…-_-*
Op de echte foto’s vind ik hem prachtig. In het grijs nog mooier, vreemd genoeg.
En ik maar denken dat hier vooral autokenners zitten… Dit lijkt toch totaal niet op de 650S?! Misschien alleen de koplampen. De voorkant, zijkanten en achterkant is voor de rest compleet anders…
@lexlfa: maar als de eerste reacties hier zeggen dat ie er op lijkt zeggen we het gewoon lekker allemaal! Ik vind het gewoon een fraaie auto en er is inderdaad duidelijk te zien dat dit een ander model is
@lexlfa: Idd, zit genoeg verschil tussen vind ik…
Beetje een mix tussen Huracan, 488 en natuurlijk hun eigen 650s.. En met dit gewicht mag Porsche serieus aan de bak willen ze een case hebben met de GT2… 1400kg rijklaar en dan 570 turbo paarden en een berg koppel all over… Dit zal serieus vlot zat zijn. Eigenlijk misschien wel te snel ivt de 650s. Gaat knaken kosten onderaan de streep. Maar goed, qua development cost is deze dan wel weer heel aantrekkelijk EN zullen ze aardig wat extra orders kunnen boeken dankzij de “lage instapprijs. De 570 zonder s komt er ook aan trouwens.
@w0o0dy: En dan te bedenken dat beide auto’s ook nog eens dezelfde M838T motor gebruiken. Het zal niet lang duren tot een veredelaar daar op een betrouwbare manier meer dan 650 paardjes uit weet te trekken.
Oh ik vind deze auto goed gelukt qua design. OK het is even goed kijken welk model het is, maar dat is met een 991 ook niet heel veel anders en daar werkt deze modellen strategie prima zeg maar.
1300 kg is best licht, maar waarom dat sjonnie verhaal over speakers? Who gives a shit?
Ik snap de negatieve reacties niet zo. Als je niet ziet dat de hele auto totaal anders is dan z’n grotere broertjes heb je echt zand in je ogen. De koplampen lijken idd wat op die van de andere modellen maar dat is logisch. Kijk eens naar de Ferrari 458, F12 en FF… Zelfde idee.

De belijning is anders. De luchthappers en al helemaal de kont. Wat ik juist nu een verbetering vind tov de 650. Overigens vind ik de McLarens niet bijster mooi, maar dat los van of ze wel of niet op elkaar lijken.
@stfu: *staat los
Nu er meerdere foto’s beschikbaar zijn ben ik overtuigd! Gave bak! Achterkant vind ik wel wat minder, niet heel stoer. De techniek zal ongetwijfeld magnifiek zijn!
Het is veel minder zoek de verschillen dan bij een gemiddelde vag auto hoor!
Ik vind hem in het grijs met okerkleurig interieur een stuk beter te pruimen dan die ietwat scheeuwerige oranje versie. Toch komt hij qua styling iets te geforceerd over wat mij betreft, ze hebben duidelijk naar de kritiek geluisterd dat er iets meer beleving en creativiteit in hun auto’s moet komen.

Mijn keuze zou nogsteeds vallen op de MP4-12C, omdat die is zoals McLaren hem wilde, en niet zoals McLaren denkt dat wij hem willen.
Ben ik de enige hier die het verschil niet ziet met iedere andere McLaren?
Design is het nét niet en hij lijkt een beetje uit verhouding… Wat dat betreft past hij zo in GTA V.
de originaliteit spat er vanaf…..
Wat negatief allemaal weer. Het is geen maandag ochtend meer jongens.
Ik wil deze wel eens naast de 650S en P1 zien om te zien hoe klein zo’n kleine McLaren daadwerkelijk is.
ik neem m’n woorden terug.. Hij is mooi!!!
Keek er raar tegen aan bij die eerste plaatjes maar deze foto’s.. ja, lekkere wagen. Top gedaan weer McLaren!
De “insectenogen” en de P1 achterlichten zijn even wennen. Maar voor de rest is dit toch zeker een erg gelukte en andere auto dan eerdere McLarens.
In het grijs vind ik het vreemd genoeg beter. En eindelijk eens een kleurtje in het interieur. Ze hebben blijkbaar het licht gezien bij McLaren. Ik vind het best een goed gelukte auto.
Dit kan ik gewoon niet mooi vinden, het geheel van deze McLaren klopt niet. Het lijkt wel alsof het ”bij elkaar” is geraapt. Recht van achteren gewoon spuuglelijk en het interieur kon ook beter vind ik. De achterkant lijkt op de P1, maar de P1 ziet er dan beter uit doordat de spoiler bij de P1 er een beter geheel van maakt. In het kort, het geeft mij een kitcar gevoel.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Nissan GT-R,
@lfagtr35r: iets andere prijsklasse, denk ik. Daarnaast zou iemand die een McLaren overweegt wellicht een Porsche, Lamborghini of Ferrari overwegen. Of een Aston Martin. Dat kan. Of in een uitzonderlijk geval een Audi, BMW, Maserati, Jaguar of Mercedes-Benz.

Maar die heeft het adres van de Nissan dealer echt niet in de tomtom staan.

@gtwillem: Ene kant beter zo blijft die Nissan wel exclusiever ;)

Een koper hoort een auto te kopen wat die echt wil en welke die het mooiste vindt en niet vanwege het feit, omdat het een Lamborghini/ Porsche/ Ferrari of Maserati moet zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=tNiqsjWU9Nw

Bekijk dit filmpje en oordeel zelf, volgens mij dat je zoiets bedoeld, dat hier ook wordt aangehaald. Hieronder citeer ik wat door een v./d presentatoren in min: 4:08 gezegd wordt. Hij zegt het volgende; ”Gooi eens een Nissan sleutel op de toog in de bar ’s avonds, wees nou eerlijk'”

Een zin waar ik het overigens 100% mee oneens ben alsof je auto voor je buren of voor anderen koopt.
@lfagtr35r: Dat is toch alleen maar leuker? Sleutels op de bar gooien, uitgelachen worden door al je Porsche-rijdende vrienden omdat je een Nissan hebt en ze vervolgens keihard vernederen met je retesnelle GT-R.
@Edge: Dat zeker leuk om die Porsches te vernederen, maar die uitspraak slaat nergens op, kleinerend alsof je je moet bewijzen. Maar zeker leuk om die 911 te pesten, voor mij altijd de GT-R.
Nou tenminste is het geen SUV. Maar ik vind de Mclaren er best goed uitzien. Het is nu de vraag hoe goed deze Mc is als GT wagen
Ziet er happy uit. Dus op het circuit een tegenstander voor Porsche?
@mercedesbenz63:
Dat mocht Porsche willen..
Ik snap de positionering niet echt. Het lijkt gewoon een MP4, nee, 650S te zijn met gewijzigde voor en achterkant. En 80pk minder.

Hadden ze dan niet meer diversiteit kunnen aanbrengen. En godsallemachtig: die namen. 570S. 540C. 650S.

Net als Opel noem je de benjamin van het gamma naar de oprichter.

Dus dan is dit de Bruce. De 650 hadden ze MP4-12C moeten laten heten. Een veel coolere naam. En de P1 mag naar best vernoemd worden naar een van de allerbeste Impreza’s ooit (samen met de RB5, Spec-C Type RA-R en 22B).
@gtwillem: Dat idee had ik ook al. Ik snap best dat McLaren geen geld heeft om à la Ferrari en Lamborghini volledig nieuwe plaforms te ontwikkelen, maar een beetje variatie hier en daar moet toch wel kunnen. Het is sowieso al schandalig dat (in feite) de aankomende instapper (540S) en de P1 zoveel onderdelen met elkaar delen.
En wat die naamgeving betreft, daar valt over te twisten. Enerzijds is het simpel in zijn eenvoud, want je kunt zo makkelijk zien welke McLaren nou sneller/beter/duurder/krachtiger is, maar anderzijds hadden ze ook wel iets mogen doen om die drie productlijnen (Sports Series, Super Series en Ultimate Series) van elkaar te onderscheiden. Op de P1 wordt het voor de leek wel heel erg onduidelijk zo.
@Edge: gewoon verschillende namen toepassen. Het is moeilijk. Kijk maar naar Ferrari. Die hebben de California T (best een goede naam) en de 488GTB (historisch in elk geval verantwoord) en het klinkt prima.

Maar dan: de F12, FF en LaFerrari.. Klinkt voor geen meter, maar zelfs die namen zeggen nog iets.

Alleen een getal wat het vermogen moet aanduiden is niet handig. Als je dan dan drie gradaties hebt, verwerk die erbij.
@gtwillem: Haha ik moet meteen denken aan Clarkson. In zijn boek beschrijft hij dit onderwerp dan ook uitgebreid. Hij vindt dat Ferrari altijd de beste naamkeuzes maakt, maar bij de Britse automerken vindt hij het juist erg tegenvallen. Het hielp ook mee dat Italiaanse namen vaak mooier zijn dan de Engelse zei hij. Daar zit ook wat in.
Verschrikkelijk die voorkant, hondslelijk. Met die rare zwarte randen om de lampen. Interieur gaat wel. Kortom, weer net niet, nat als alle andere modellen van McLaren.
Ik zie geen verschil in de modellen van de Mac uit Laren
Zie ik daar nou opeen 599esque ‘flying buttresses’ achterop? Valt me nu pas op. Verder vind ik ‘m misschien wel mooier dan de andere huidige McLaren modellen maar ik vind er nog steeds niet heel veel aan.

Niet mijn ding dat Meh cLaren.
Ben ik de enige die de neus echt afschuwelijk vindt? ^.^
Wat een lelijk ding, sorry dat ik het zeg maar echt….. Uit proportie
Had zo in GTA 5 kunnen zitten. Niet mijn ding…
Hoeveel modellen heeft McLaren nu al? En welke verkoopsaantallen?

En op welke verkoopsaantallen mikken ze? En zijn die realistisch met twee instapmodellen erbij, of zal er nog een SUV moeten komen om op de gewenste aantallen te komen?

Komaan, @CasperH, informatie willen we hebben…
Die foto met die twee roze stoeltjes vat het eigenlijk wel goed samen. De fotograaf wist het blijkbaar ook ff niet meer.
Ik vind er geen reet aan. In dit segment mag het van mij wel wat excentrieker.
Wat een lelijk ding.
Achterkant hebben ze echt vernachelt!
Zo op het eerste oog ziet het er goedkoop uit en dat is wel het laatste wat je wilt hebben bij een auto voor dit bedrag.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).