• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Targa toont zijn ingenieuze dakconstructie

Auteur: robbie, gepost 4 maart 2014 om 18:33 – 17 Reacties

Porsche 911 (991) Targa @ Geneve 2014


Je kan veel vinden van de nieuwe Porsche 911 Targa, maar je kan niet ontkennen dat Porsche er iets bijzonders van gemaakt heeft. De gekozen dakconstructie is nogal aan de zware kant, maar daar krijg je wel een lekkere retrolook voor terug.

Wellicht dat je het nog niet wist, maar de nieuwe Porsche 911 Targa is zelf nog 40 kilo zwaarder dan de Porsche 911 Cabrio. In ruil daarvoor krijg je wel een auto met een volledig elektrisch te bedienen targadak en dat is redelijk uniek.

Net zoals voorgaande edities van de 911 Targa is ook de 991 Targa standaard voorzien van vierwielaandrijving. Eventjes deed het gerucht de ronde dat Porsche in Genève een 911 Targa Turbo zou onthullen, maar die zijn we nog niet tegengekomen.

De 911 Targa 4 (350 pk) en 911 Targa 4S (400 pk) zijn uiteraard wel gewoon te bewonderen in Zwitserland op dit moment. Een video waarin te zien is hoe de dakconstructie werkt staat op Autojunk.



Ook interessant!

  • Porsche 911 Targa doet halve koprol in Gelderland
  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Autoshows, geneve, geneve-2014, Porsche, targa

Vorig bericht: « Koenigsegg One:1: Zweedse megacar met 1.360 pk
Volgend bericht: McLaren 650S Spider: geslaagde neuscorrectie »

Lees Interacties

Reacties

  1. JvH zegt

    4 maart 2014 om 18:38

    Wat een prachtige auto is dat zeg !

    Login om te reageren
  2. timmyaudifreak zegt

    4 maart 2014 om 18:38

    Voor het eerst in jaren dat ik een Porsche cabrio gaaf vindt!!

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      4 maart 2014 om 20:30

      @timmyaudifreak: Het is geen Cabrio, het is een Targa…

      Login om te reageren
  3. jeroen92 zegt

    4 maart 2014 om 18:42

    Nee! Ik klik niet!

    Login om te reageren
  4. motoragent zegt

    4 maart 2014 om 18:45

    Ik dacht, nu krijgen we een mooi filmpje van de beursvloer hoe het dakje werkt. Nee hoor, krijg weer het slappe promotiefilmpje van weken terug…

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      4 maart 2014 om 20:32

      @motoragent: same here

      Login om te reageren
  5. kwakmare zegt

    4 maart 2014 om 18:54

    Wat een verschil zo’n extra driehoekje achterop maakt!
    Super vet!

    Login om te reageren
  6. jaapiyo zegt

    4 maart 2014 om 19:02

    Zwaarder, zo te zien veel onderdelen die uiteindelijk kapot gaan waardoor je met een gaar dak zit wat ongetwijfeld enorm duur zal zijn om te repareren, alleen leverbaar als de saaiere ‘4’ versie en IMO niet mooier dan de cabrio en zeker niet mooier dan de coupe…

    Nee, al met al zeker niet mijn pakkie aan deze Targa.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2014 om 21:50

      @jaapiyo: als je denkt van “ooh dat gaat kapot” dan kun je beter niet aan een auto met een verbrandingsmotor beginnen. Daar gaan vele malen per minuut zuigers op en neer, bewegen kleppen (soms zelfs 4 stuks per cilinder) het wordt loeiwarm dankzij de explosies, ja echt explosies. Het kan niet zijn dat zoiets langer dan een uurtje heel blijft toch?

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        4 maart 2014 om 23:29

        @mashell: Appels en Peren natuurlijk…deze dakconstructie is totaal overbodig (want coupe en cabrio bestaan al), enige vorm van aandrijving bij een auto echter niet.

        Overigens gaan de motoren bij Porsche inderdaad ook nog wel eens grondig kaput, google maar eens Porsche IMS failure.

        Login om te reageren
  7. potver7 zegt

    4 maart 2014 om 20:20

    Prachtige constructie, daar niet van. Maar doe mij de cabrio maar, hoewel die er natuurlijk weer niet zo gelikt uitziet.

    Login om te reageren
  8. kickass zegt

    4 maart 2014 om 20:30

    Foutje in de eerste alinea: ‘lekkere’ hoort ’totaal niet bij de auto passende’ te zijn.

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    4 maart 2014 om 21:03

    Leuk dat Porsche retro wilt gaan…

    Maar voor mij nog altijd 911 classic/964/993 targa > nieuwere targa’s. Deze 991 Targa verandert er niks aan

    Login om te reageren
  10. timmyaudifreak zegt

    4 maart 2014 om 21:47

    @911GT2 oh dan zijn die andere wel cabrios lelijk en deze niet nu blij?

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    4 maart 2014 om 22:02

    Vroeger legden we zo’n dakje gewoon zelf in de kofferruimte..Was sportief..

    Login om te reageren
    • canon4ever zegt

      4 maart 2014 om 22:51

      @norge: hahaha precies

      Login om te reageren
    • woot zegt

      5 maart 2014 om 00:15

      @norge: behalve met de CRX Del Sol, vond ik ook een gaaf systeem.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North