Wat is de prijs van de kersverse McLaren 765LT?
Hij is bloedsnel, gelimiteerd en lekker hardcore. Tegelijkertijd is de nieuwe McLaren 765LT het zoveelste nieuwe model van de Britse autofabrikant. Alsof de 600LT al niet hardcore genoeg was, hebben de Britten uit Woking op basis van de 720S een Long Tail-versie gemaakt. Een verrassing is het model niet. De huidige LT-tijdlijn begon immers met de 675LT op basis van een 650S in 2015. En de 720S is weer de opvolger van de 650S, volg je het nog?
Vooralsnog spreekt McLaren over 765 exemplaren van de 765LT. De auto is als coupé aangekondigd. Kijk er echter niet gek van op als er over een tijdje een Spider gaat komen. Van zowel de 675LT als de 600LT bestaat ook een Spider.
We rammen de cijfertjes nog een keer voor je op. 765 pk, 800 Nm koppel, 1.229 kg en een acceleratie van 0-200 km/u in slechts 7,2 seconden. De topsnelheid ligt op 330 km/u.
De Nederlandse prijs
Louwman Exclusive laat tegenover Autoblog.nl weten dat de McLaren 765LT prijs op een heftige 412.000 euro uitkomt. Dat is inclusief BTW en BPM, maar exclusief opties. Ga je spelen met wat MSO-opties dan kan de prijs nog behoorlijk oplopen. De Nederlandse McLaren-dealer stelt dat er serieuze interesse is vanuit de klantenkring. Over aantallen werd niet gesproken.
Niet zo gek, want er zijn nog wat vraagtekens her en der. Het is de bedoeling dat de McLaren 765LT in september geleverd gaat worden. Dat is in verband met de coronacrisis niet zeker. De fabriek in Woking is op dit moment op slot. Er worden tot nader order geen auto’s geproduceerd. De kans is daardoor aanwezig dat september daardoor niet gehaald gaat worden.
Concurrenten
De McLaren 765LT komt in een gunstige tijd op de markt. Dat klinkt misschien een beetje gek, maar als je naar de concurrentie kijkt klopt het wel. Porsche heeft op dit moment (nog) geen 992 GT3 RS in het gamma. Lamborghini’s Huracán Performante is niet meer nieuw leverbaar. De Ferrari F8 Tributo heeft nog geen gepeperd model. Tenzij je tweedehands gaat shoppen heeft de 765LT voorlopig het rijk van hardcore supercars voor zichzelf.
Geen geld, ik ga meteen bestellen.
Hij is gewoon mooi. Met de MP4 had ik weinig, de modellen er na werden steeds een beetje minder lelijk (de P1 en Senna zijn zelfs best mooi) en van lelijke auto’s met mooie specs, naar minder lelijke auto’s met mooie details en idiote specs, komen we nu bij een best mooie supercar. Wellicht dat iets andere koplampen hem af zouden maken. Doe mij maar een gele waarvan ook het dak gewoon geel is.
@dutchdriftking: Een Senna mooi?!
Mis ik hier de sarcasme mode of meen je dit echt?
@sudbina: vergeleken met de MP4? Absoluut!
@RubenPriest
“Porsche heeft op dit moment (nog) geen 992 GT3 RS in het gamma.”
Vanwaar deze vergelijking? Ik zou hem eerder met een eventuele 992 GT2 RS vergelijken….
Dat is een stuk eerlijker!
Ik vind het persoonlijk jammer dat ze niet op de 600LT voort geborduurd hebben, dat is een veel mooiere auto om te zien.
Elke keer als ze een nieuwe auto op de markt brengen vind ik ‘m heel erg gaaf. Een half jaar later is ‘t al minder en na een jaar of 3 vind ik ‘t niks meer. Ferrari werkt bij mij andersom.
Enorme prijs, maar ja, wat wil je met al die belastingen?!
Wel een enorm gave machine en denk niet dat de genoemde GT3-RS een concurrent van de 765LT is. De GT2-RS komt eerder in de buurt
@ds3thp: Ferrari 488 Pista ?
Hé gelukkig, eindelijk een met meer dan 750 pk. Ik kan niet wachten……..
Komt in een gunstige tijd in de markt? Nog even los van het feit dat de markt voor 3 ton plus auto’s door de aankomende recessie natuurijk compleet gaat instorten; de restwaarde van die McLarens is dramatisch omdat ze ieder halfjaar een nieuw model uitpoepen. De klanten zijn er ook wel een keertje klaar mee dat hun nieuwe sportwagen na jaar 1 driekwart ton minder waard is omdat er alweer een nieuw snoepje op de markt is. En dan nu weer een nieuwe?? Dit is overigens ook het probleem bij Ferrari op dit moment. De sportwagenfabrikanten willen nu het nog kan er zoveel mogelijk verbrandingsmotoren uitknallen voordat het allemaal hybride moet zijn. Op de lange termijn gaat dit ze keihard opbreken, en blijven de klanten die meerdere auto’s op bestelling hebben staan met een zure smaak achter…
@driftje: de restwaarde heeft meer te maken met het aantal mankementen dat hen op al hun modellen parten speelt. Indien geen uitgebreide garantie lopen de kosten voor herstellingen ook torenhoog op. Ken zelf iemand met een 720s en die vertelde me dat het zijn eerste en ook laatste McLaren ging zijn. (Kijk ook eens op YouTube naar McLaren owners bv, de lijst is onnoemelijk lang)
@chrisvis: Okey dan en ik maar denken dat de kosten van mijn prachtige sportwagen hoog zijn. Ach als je gek bent van het merk, dan neem je dat wel voor lief, maar bij Mclaren is het blijkbaar echt geen kattepies, als ik jouw verhaal lees.
Yes eens, ook wat ik heb gehoord.