• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren doet belofte over topsnelheid van nieuwe ‘HYPER-GT’

Auteur: autoblogger, gepost 9 maart 2018 om 15:05 – 36 Reacties

McLaren 243mph


Er is nieuwe info over de driezits McLAREN hypercar.

McLaren bevestigde vandaag maar weer eens de komst van hun nieuwe Hyper-GT, codenaam BP23. Deze hypercar zal de hoogste topsnelheid krijgen van alle McLarens ooit, dus inclusief de iconische McLaren F1. Die laatste haalde een (destijds) bizarre 243 mph, oftewel 391 km/u. Een snelheid die nu nog steeds relevant is. Wanneer McLaren dus zegt dat de nieuwe hypercar deze snelheid zal overtreffen, dan denken we aan minimaal 400 km/u.

Tevens wist de CEO tijdens de autoshow in Genève te claimen dat de auto nog dit jaar zal worden onthult. De auto krijgt -zoals we al wisten- een centrale bestuurdersstoel, voor optimaal zicht en een betere gewichtsverdeling. Net zoals dat het geval was bij de McLaren F1. De BP23 krijgt een hybride aandrijflijn, net zoals de P1.

The next addition to the McLaren Ultimate Series will be both the fastest-ever and the most luxurious McLaren. Featuring a three-seat cockpit design with a central driving position – the same layout as the F1 – and a petrol-electric hybrid powertrain, BP23 will deliver the unparalleled blend of extreme performance and sporting luxury that befits its status as the ultimate road-going McLaren.

Driezitter

De productie van de BP23 zal eind 2019 beginnen, waarbij er in totaal 106 exemplaren worden gemaakt. De prijzen beginnen bij 1,6 miljoen Britse pond (ruim 1,8 miljoen Euro), exclusief belastingen. Elke BP23 zal worden gepersonaliseerd door McLaren Special Operations (MSO).

Er was vorig jaar al een schets van de achterkant vrijgegeven, zie hieronder:

BP23 schets oud

Vandaag stuurt het merk echter ook een iets scherpere tekening, plus de twee afbeeldingen die je bovenin dit artikel ziet.

BP23 schets

Ook interessant!

  • De nieuwe McLaren Artura is (alweer) dik vertraagd
    De nieuwe McLaren Artura is (alweer) dik vertraagd
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • nieuwe McLaren Artura
    Nieuwe McLaren Artura met 680 pk is compleet nieuw
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

bp23, hypercars, maximumsnelheid, McLaren, teaser

Vorig bericht: « Kahn heeft weer een speeltje voor het rijke plebs
Volgend bericht: Hier, de afgezaagde achterkant van de nieuwe Volvo S60 »

Lees Interacties

Reacties

  1. sameshitdifferentday zegt

    9 maart 2018 om 15:11

    Bijna weekend..! Is eigenlijk veel belangrijker!

    Login om te reageren
  2. iphonistvongates zegt

    9 maart 2018 om 15:22

    Ik geloof ze voor 100,81%. Worden er al plannen gemaakt om in elke land stukken rechte wegen aan te leggen die het mogelijk maken om iets te hebben aan zulke hoge snelheden? Verhuizen potentiële kopers van zulke HYPERcars naar Nardo, Bonneville, het “geheime” testcircuit van Volkswagen?

    Login om te reageren
    • duckmefaddy zegt

      9 maart 2018 om 15:31

      @iphonistvongates: Yess! Jij hebt hem gewonnen! De prijs voor meest voorkomende nutteloze vraag!
      Niemand gaat die snelheden rijden, de hele planeet weet dat. Het gaat puur om de aandacht de het merk krijgt en zo de onzin kan verkopen. Die sjeik wil ook de grootste piemel hebben bij hun olie feestjes enzo

      Login om te reageren
      • barry355gtb zegt

        9 maart 2018 om 17:02

        @duckmefaddy: Dit is met afstand de meest imbeciele bewering ouwe mafklaas , want persoonlijk kan ik je vertellen dat er wel degelijk bezitters van deze auto’s zijn , die deze snelheden rijden. Geen enkel probleem hoor. Deze bolides zitten in een vloek en een zucht op snelheden die >300 staan.

        Login om te reageren
        • duckmefaddy zegt

          9 maart 2018 om 21:32

          @barry355gtb: de meeste mensen die dit soort automobielen koopt zijn meer geïnteresseerd in het tellen van fotoflitsen op saint tropez of Monaco. Een enkeling weet dat je bij het intrappen van dat rechter pedaal echt hard kunt gaan

          Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          10 maart 2018 om 09:20

          @barry355gtb: hahah ja tuurlijk. 350 doe je zo maar ff op een recht stukje tweebalans snelweg in NL… Dream on

          Login om te reageren
          • barry355gtb zegt

            10 maart 2018 om 18:53

            @w0o0dy: je kletst uit je nek man, dat doen ze de in Duitsland en dat is erg vermakelijk. Mijn record in nl is 292 op de afsluitdijk, terwijl ik in Duitsland 10 km hoger kon halen. Beiden gehaald op de late avond, want weinig verkeer.

            Login om te reageren
            • duckmefaddy zegt

              11 maart 2018 om 11:30

              @barry355gtb: patseren met onverantwoord gedrag. Jij bent af

              Login om te reageren
              • barry355gtb zegt

                11 maart 2018 om 16:47

                @duckmefaddy: who cares? was echt wel een prachtige dag met deze behaalde top in Duitsland en geheel legaal overigens. Hoezo onverantwoord gedrag trouwens? Legaal en avond met vele km leeg asfalt

              • duckmefaddy zegt

                11 maart 2018 om 17:02

                @barry355gtb: Oh mijn fout. Ik heb altijd gedacht dat de afsluitdijk in Nederland lag, waar we wel maximumsnelheden kennen.

              • barry355gtb zegt

                11 maart 2018 om 17:19

                @duckmefaddy: klopt ten dele fuckmedaddy, alleen de >300 is in Duitsland behaalt, my bad

  3. theblazerunner zegt

    9 maart 2018 om 15:43

    Ik vind ‘m lèlèk.

    Login om te reageren
  4. theracingelf zegt

    9 maart 2018 om 15:56

    Blijf het toch knap vinden hoe McLaren model na model blijft lanceren als relatief nieuwe fabrikant. Het feit dat hun huidige modellen al vergelijkbaar of soms zelfs al beter zijn dan die van de concurrentie is al helemaal bijzonder knap.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      9 maart 2018 om 20:14

      @theracingelf:
      Meeste modellen zijn een variatie op hetzelfde chassis/monocoque en motor.
      Wat nieuwe mallen voor het FRP bodywork kost de wereld niet.
      Dit lijkt overigens wel een compleet nieuwe ontwikkeling gezien de setup.

      Login om te reageren
  5. b00m3rang zegt

    9 maart 2018 om 16:41

    Beetje een Koenigsegg Regera achterkant. Niet heel mooi maar vast functioneel. Ik hoop wel voor de dattie mooier word dan de Senna…

    Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      9 maart 2018 om 16:44

      @b00m3rang: Als ik die bovenste afbeelding mag geloven trouwens word het een central driver seat en dat is wel heel vet!! Throwback to the F1 era.

      Login om te reageren
      • BRuud zegt

        9 maart 2018 om 16:49

        @b00m3rang: En als je de tekst leest wordt dat ook bevestigd…

        Login om te reageren
        • maferick74 zegt

          9 maart 2018 om 16:57

          @BRuud: ik denk zelfs dat het de snelste McLaren gaat worden die ze ooit gebouwd hebben, ik schat misschien wel sneller dan 400km/p uur.

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            9 maart 2018 om 22:10

            @maferick74: dan kan ik er dus wel van uitgaan dat dit apparaat rond de 1,8 miljoen euro zal gaan kosten (en zal dat dan in- of exclusief belasting zijn)?

            Login om te reageren
  6. Vincegail zegt

    9 maart 2018 om 16:52

    106, niet toevallig het totale aantal F1s dat er gemaakt zijn, F1, F1 GTR, LM, Longtail, GTR Longtail allen tezamen :)

    Login om te reageren
  7. thezonda zegt

    9 maart 2018 om 17:10

    Als hij even lelijk wordt als de 720s, geef mijn portie dan maar aan de hond.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      9 maart 2018 om 17:14

      @thezonda: mee eens.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 maart 2018 om 10:22

      @thezonda: mijn hond neemt je aanbod graag aan. Stuur ff je adres dan kom ik de wagen wel ophalen.

      Login om te reageren
  8. ikleesookoverautos zegt

    9 maart 2018 om 17:13

    Doe mij maar gewoon een Lambo die ziet er wel goed uit.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      9 maart 2018 om 18:44

      @ikleesookoverautos: ik denk dat je niet alleen moet lezen over auto’s maar dat je ze ook daadwerkelijk eens moet bekijken.

      Login om te reageren
  9. galverink zegt

    9 maart 2018 om 17:18

    De F1 heeft 231 gehaald op Nardo en 240 op Ehra-Lessien zonder toerenbegrenzer. Deze is dus net iets sneller, maar blijft met 391 nog ver onder de records van Bugatti.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      9 maart 2018 om 17:31

      @galverink: hij zal dan ook sneller gaan dan 243/391…

      Login om te reageren
      • futse zegt

        9 maart 2018 om 17:32

        @futse: en niemand heeft het over records van Bugatti breken trouwens

        Login om te reageren
    • Jochen zegt

      9 maart 2018 om 18:20

      @galverink: 243 was de topsnelheid, voor het record hadden ze een gemiddelde van 2 runs in 2 verschillende richtingen nodig en dat was 240 … dus.

      Login om te reageren
  10. sinaasboom zegt

    9 maart 2018 om 17:35

    Ik dacht dat de F1 destijds de snelste straat legale auto was met een top van 317 km/u?

    Login om te reageren
    • boris9397 zegt

      9 maart 2018 om 18:38

      @sinaasboom: De Ferarri F40 had in de jaren 80 al een topsnelheid van 320 km/h…

      Login om te reageren
  11. boris9397 zegt

    9 maart 2018 om 18:51

    @autoblogger “De auto krijgt -zoals we al wisten- een centrale bestuurdersstoel, voor optimaal zicht. Net zoals dat het geval was bij de McLaren F1.” Das het eerste wat ik daarvan hoor, dat dat voor optimaal zicht gedaan is. Volgens Gordon Murray zelf hebben ze dit gedaan voor een betere gewichtsverdeling, zodat de bestuurder zich zou voelen alsof hij in een Formule 1 wagen zit en vooral omdat moesten ze de bestuurder aan de linker- of rechterkant in de auto gezet hebben dat -zoals bij vele supercars naar het schijnt- de pedalen niet in lijn zouden staan met het stuur en de zetel waardoor de bestuurder scheef moet zitten in de auto.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      9 maart 2018 om 20:18

      @boris9397: Ja, en de bestuurder kan zijn benen tussen de ophanging kwijt waardoor hij iets verder naar voren zit en de motor ook meer naar voren kan.

      Login om te reageren
      • boris9397 zegt

        9 maart 2018 om 20:23

        @harrie: Zoals ik al zei: betere gewichtsverdeling.

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 maart 2018 om 10:26

      @boris9397: idd de positie van de pedalen tov stuur en stoel was een belangrijke factor. Daarnaast is het goedkoper om geen links en rechts gestuurde exemplaren te hoeven ontwikkelen en bouwen. Maar de gewichtsverdeling, het overzicht over de auto en het feit dat je opeens met 3 personen in je hypercar kon rijden hielpen allemaal mee bij de beslissing het zo in te vullen.

      Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      10 maart 2018 om 14:44

      @boris9397: thanks, heb het verwerkt in het artikel!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North