
Desondanks wordt er geen nieuwe batch hypercars toegevoegd aan de origineel geplande 375 exemplaren, maar boort McLaren een andere bron aan.
Kort geleden verscheen op de social media een gerucht dat McLaren vijf extra P1’s aan klanten ging leveren. Een opmerkelijk bericht, aangezien alle 375 geplande exemplaren al lang en breed uitverkocht zijn.
Het zou gaan om prototypes, die door McLaren Special Operations (MSO) als ‘XP Carbon Series Red‘ opgelapt en wel aan 5 geluksvogels zouden worden overhandigd, met een bijgaad heftig prijskaartje van $2,7 miljoen.

Zoals vaker met dit soort berichten nam iedereen en zijn moeder het door Blacklist gemelde nieuwtje over, inclusief de bijgaande impressies. En er zit inderdaad een kern van waarheid in de berichtgeving, zo meldt ons contactpersoon bij McLaren.
Ja, er worden inderdaad prototypes opgelapt, maar nee, het aantal staat nog niet vast, en ook het getoonde uiterlijk komt niet met de werkelijkheid overeen. De impressies tonen namelijk een regulier P1-exemplaar dat naar klantwens door MSO is ontworpen.
I can confirm that a limited number of McLaren P1 prototype vehicles will be sold to private owners, following significant demand and interest.
The number of prototypes to be sold has not been confirmed at this stage and the specification being reported is one commissioned by a customer through McLaren Special Operations.
Hoe de opgelapte prototypes er precies uit komen te zien is derhalve nog een raadsel, maar de tijd zal het leren. Over de prijs laat McLaren zich uiteraard niet uit, dat zou niet chique zijn.





Maar dan tellen deze “opgelapte proto’s” dus niet als volwaardige P1? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Waarom niet gewoon een hele nieuwe batch in de markt zetten zonder hybride meuk, zo’n serie verkopen ze ook makkelijk binnen een jaar uit en de huidige eigenaren voelen zich niet bedot.
@noodles: Een P1 zonder hybridemeuk? Je bedoelt de 540, 570, 650 en/of 675?
@motoragent:
Bijna, maar dan met de P1 body natuurlijk, die mp4/12 met fopneus is niet helemaal mijn ding.
Misschien een toefje meer vermogen voor het onderscheidt en om de cijferfetishisten te bevredigen maar dat zou voor mij nieteens hoeven.
In de toekomst vast nog gewilder.
@Kvgorp: Iedereen houdt van een lekkere peen.
Ik zie de p1 daily bij ons in het dorp.. Het is dat je het weet wat de specs, hoe duur en exclusief hij is, want ik vind hem er maar uit zien als een hot-wheels speelautotje! De eigenaar heeft mooiere auto’s (persoonlijke smaak)
@vtechlover: Ik zie ook regelmatig een Daily bij ons in het dorp. Een Iveco Daily, dat dan weer wel.
@str8six: die Daily’s zijn gevouwd om langer mee te gaan dan jij. Niet kapot te krijgen!
@gtwillem: Precies het is geen japanse origami
@vtechlover: Nederlands kenteken?
@jaguarjunk: jup
@vtechlover: Fijnaart?
@vtechlover: waar woon jij? Wat heeft ie verder in zn collectie trouwens?
@scottishcarspotter2000: volgens mij heeft hij niet echt een collectie (ik zie meestal dat hij er maar 3 heeft ofzo en dan na een paar maanden doet hij er 1 weg en komt er een nieuwe)
Maar hij heeft er veel gehad.. Ongeveer een lijstje van de dikste:
-599 gto -458 speciale
-sls – p1
-hurrican
@vtechlover: je bedoelt daar op de Voorstraat?
@vtechlover: dan woon jij zeker in de Fendert. Vtech maakt trouwens kinderspeelgoed, maar dat wist je vast ook wel?
Beetje Ferrari achtige praktijken
Handoek. Uitgewrongen.
@gtwillem:
Nou Willem, ze hebben bij McLaren gewoon een inschattingsfoutje gemaakt.
Kijkend naar de verkoop aantallen van de tot dan toe enige hypercar zullen ze in Woking niet verwacht hebben al die auto’s binnen een paar maanden te verkopen.
Zeker niet als.je opponent daar 200 speciaaltjes en 10 jaar voor nodig had.
Over het uitwringen van een handdoek gesproken.
@noodles: begrijp ik, maar hadden ze dan niet beter nog een serie kunnen bouwen? (Tuurlijk niet, want je zit met de restwaarde van die andere investeringen).
De Veyron is inderdaad erg uitgewrongen, maar ze hadden die versies nodig om se auto’s kwijt te kunnen. Zullen ze zich bij VW op verrekend op hebben, alle Enzo’s waren zo uitverkocht, alle 399 stuks.
Inderdaad, net wanneer je denkt dat je nummer laatste in bezit hebt komt een sportwagenmerk met: Maar wacht, er is meer!
Krijg je net dat exemplaar waar ze de crashtest mee gedaan hebben …
@norge:
Wat maakt dat nou uit, zo’n ding verdwijnt in een klimaatgecontroleerde garage om er alleen met festiviteiten uit te komen.
Dan wordt hij keurig in een trailer gerold om op eem millimeter nauwkeurig gemaaid gazonnetje geshowd te worden.
Geen hond die de scheurtjes in het chassis ziet.
@norge: inclusief premium dummy …
@Carreza: Vrouwelijk neem ik aan?
Kunnen ze niet beter nog 300 spiders leveren? Niemand genaaid en dik verkopen….
@dutchdriftking: zou wel leuk zijn, staat goed langs je 918 met open dak
@dutchdriftking: dat is eigenlijk een serieus goed idee…! Is vast wel markt voor en zoals je zegt passeert er niemand er mee.
@gtwillem: Ik had eigenlijk al wel de Spider verwacht. Nog een gesloten versie van de 918 en een Spider van de LaFerrari. Als we dan toch bezig zijn….
Die zijn nu toch allemaal al verkocht, dus de hoop is alweer vervlogen. Niet dat ik echt het uitgesproken verlangen of de financiële mogelijkheden had om er 1 te kopen. Wel een interessant investeringsobject, als je over een jaar of 50 aan kunt komen met een prototype loop je vast flink binnen.
Gewoon met de fabriekscamouflage er nog op, hoppa
Wat blijft dit toch een BaasBak zeg! :D
Verbaasd me nog steeds dat die Porsche sneller war op de ring. Maar goed, dat is weer iets anders.
Tja slim
Zo! Dat ziet er goed uit!
Recycling done right…