• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren overweegt om P1 met naakt carbon aan te bieden

Auteur: robbie, gepost 11 juni 2013 om 12:11 – 24 Reacties

McLaren P1 geel met carbon
Kan je maar niet kiezen welke kleur je wil voor je McLaren P1? En lijkt het je daarom wel makkelijk om er eentje bestellen met naakt carbonfiber? Dan heb je voorlopig nog even pech. Er is echter zoveel vraag naar dat McLaren overweegt om deze optie aan te bieden.

Maak trouwens niet de fout door te denken dat het bestellen van een auto zonder lak goedkoper is dan eentje met lak! Bij Pagani kost het bijvoorbeeld meer dan een ton om geen lak te krijgen. Dit komt omdat er dan extra goed gelet moet worden op de structuur van het carbonfiber. De weefstructuur moet immers perfect zijn en dat kost veel tijd en moeite.

Het is momenteel al wel mogelijk om een P1 gedeeltelijk ‘naakt’ te bestellen. Zoals je kan zien op de foto’s van de gele P1 kan het dak, delen van de deuren en de ‘voorbumper’ naakt gelaten worden. Dit bij de hele auto doen is echter nog niet mogelijk.

Reken er maar op dat Mclaren dit TOCH mogelijk gaat maken, want mensen zullen er ongetwijfeld graag voor betalen. (via: carsuk.net)

Ook interessant!

  • Koop de allereerste McLaren P1
  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, McLaren, P1

Vorig bericht: « Pagani Zonda Cinque: Beste. Trouwauto. Ooit.
Volgend bericht: Achterwielaangedreven VW Golf met 800 pk middenmotor »

Lees Interacties

Reacties

  1. jorisk zegt

    11 juni 2013 om 12:22

    Gewoon die lak eraf schrapen als je naakt carbon wil! :)

    Login om te reageren
  2. jack_abarth zegt

    11 juni 2013 om 12:24

    Gewoon een carbon wrap er omheen trekken.
    Mensen zien het verschil waarschijnlijk toch niet…

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      11 juni 2013 om 12:26

      @jack_abarth:
      Dan heb je carbon met een carbin wrap.. uuuhm

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        11 juni 2013 om 12:27

        @bartteeuwen: carbon wrap dus

        Login om te reageren
  3. qoekje zegt

    11 juni 2013 om 12:27

    opel adam ook in het naakt carbon? kan DJ hardwell ook weer bezig met zijn mp3tjes aan elkaar te breien

    Login om te reageren
    • ghj13 zegt

      11 juni 2013 om 12:30

      @qoekje: Bij Opel Adam verzinnen ze dan een naam als Carbonkel

      Login om te reageren
      • jordy14 zegt

        11 juni 2013 om 12:36

        @ghj13: haha +1

        Login om te reageren
        • B3nk0 zegt

          11 juni 2013 om 12:54

          @jordy14: Is geen +1 waard, hij werkt voor Opel marketing want de naam past precies bij al die andere namen die ze gebruiken ;)

          Login om te reageren
  4. bungabungastig zegt

    11 juni 2013 om 12:36

    Zonder lak zal vast wel met blanke/heldere/kleurloze/transparante lak zijn toch?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      11 juni 2013 om 12:44

      @bungabungastig: Ja, want anders gaat je carbon roesten.

      O, wacht.

      Login om te reageren
      • wheelzzz zegt

        11 juni 2013 om 12:58

        @mout: heb zelf wat ‘naakt’ carbon op de auto en dat is idd met een transparante resin gemaakt. Wellicht zit daar voor uv bescherming nog wel een lak over ook…
        Heb verder de indruk dat t carbon onder de lak van een ondoorzichtige resin gemaakt is…

        Login om te reageren
        • mout zegt

          11 juni 2013 om 13:23

          @wheelzzz: Het kan wel, maar het hoeft niet. Carbon is van zichzelf een tamelijk ruw weefsel. Als je het lamineert met resin wordt er meestal zoveel resin gebruikt dat er een glad oppervlak ontstaat. Is ook wel mooi, vanwege de glans. Voor de constructie is het niet nodig.
          (Volgens de boekjes zou trouwens de matte, ruwe afwerking ietsjes beter moeten zijn voor luchtweerstand, zoals een golfbal met putjes verder komt dan een gladde. Maar dat is voor een groot apparaat als een auto waarschijnlijk niet meetbaar)
          Mat: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/01/jimmywongcflotuselise—opt.jpg

          Glans: http://www.gtspirit.com/wp-content/uploads/2010/03/For-Sale-Mansory-SLR-Renovatio.jpg

          Login om te reageren
          • bungabungastig zegt

            11 juni 2013 om 17:02

            @mout: Carbon bestaat uit lange dunne vezels, net zoals glasvezel, maar dan veel fijner. De vezeldikte is minder dan 10 micrometer, ook gevlochten tot matten is daar niets ruws aan. Om het functioneel te krijgen wordt het gedrenkt (dus niet gelamineerd) in hars (jouw Engelse resin), meestal epoxyhars, en vervolgens in een oven gebakken. Als je het niet lakt maar alleen polijst krijg je mogelijk oneffenheden op plekken waar carbonvezels door de epoxy heen aan het oppervlak komen, op randen en hoeken bijvoorbeeld. De belangrijkste reden voor lakken is denk ik om het te beschermen tegen steenslag e.d., eventuele uv-protectie kan nl. ook wel in de epoxyhars aangebracht worden.

            Login om te reageren
  5. paulaner zegt

    11 juni 2013 om 12:47

    Niet in roestkleur leverbaar?

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      11 juni 2013 om 12:50

      @paulaner:
      Dat zou wel wat zijn ja, bij een andere auto gaat dat heel gemakkelijk, maar bij zo’n plastic autootjes is dat lastiger.

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        11 juni 2013 om 12:54

        @undifined1: Ik wacht nog op de eerste “ratlook” super/hypercar.

        Login om te reageren
        • rotarypowah zegt

          11 juni 2013 om 13:05

          @paulaner: ik weet niet of dit telt, maar met 800 pk is het wel supercar-achtig:

          Login om te reageren
          • paulaner zegt

            11 juni 2013 om 13:07

            @rotarypowah: Miischien iets voor een nieuwe Mad Max film.

            Login om te reageren
  6. undifined1 zegt

    11 juni 2013 om 12:49

    Heb ook wel eens gelezen dat naakt carbon zwaarder is, omdat doorzichtige coating zwaarder is dan Verf, en er moet wel een coating op.

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    11 juni 2013 om 13:21

    Naakt carbon ziet er in ieder geval wel goed uit. Tenminste bij Pagani dan. Die hebben ook oog voor detail. Hopelijk doet McLaren dat net zo goed.

    Login om te reageren
  8. wantthegreen zegt

    11 juni 2013 om 14:10

    Doe voor mij maar een naakte vrouw

    Login om te reageren
  9. replicant zegt

    11 juni 2013 om 14:30

    Is dat zo moeilijk?! Je spuit dan gewoon doorzichtige lak over het carbon heen. Ik ben bang dat het carbon niet zo mooi is onder de lak. Als je kijkt naar bijv. de Veyron Sang Noir, daar hebben ze het carbon helemaal symmetrisch gemaakt, waardoor de lijnen perfect met de lijnen van de auto mee buigen. Best een duur grapje.. Helemaal gekleurd carbon..

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      11 juni 2013 om 15:51

      @replicant: Pagani doet niet anders dan de carbon strepen/vezels op elkaar laten aansluiten

      Login om te reageren
  10. rangerover zegt

    7 december 2014 om 22:01

    Oranje, geel of carbon staan de McLaren P1 allemaal prachtig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North