• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren Sports Series krijgt 560 pk, kost 2 ton

Auteur: JordyS, gepost 12 december 2014 om 17:31 – 26 Reacties

De McLaren 650S


De McLaren Sports Series ziet volgend jaar het levenslicht. Porsche kan zijn borst nat maken, want de 911-concurrent krijgt 560 (!) pk.

De McLaren Sports Series (voorheen bekend als de P13) krijgt hetzelfde blok als de 650S. We gingen er eerder nog vanuit dat McLaren de 3.8-liter V8 flink zou knijpen, maar van de 650 pk uit de 650S blijven er in de Sports Series liefst 560 over. Niet verkeerd voor een instapmodelletje, want dat is wat de Sports Series moet worden voor McLaren.

Ook de prijs doet niet direct denken aan een instapper, want je zult flink in de buidel moeten tasten voor de bolide. Nee, zelfs aan 150.000 euro heb je niet genoeg. Arjen van Beek, directeur bij Louwman Exclusive, bevestigde in de Nationale Autoshow op BNR namelijk dat we ervan uit kunnen gaan dat de McLaren zo’n twee ton gaat kosten.

McLaren benadrukte eerder al dat de Sports Series een heel pure McLaren wordt, waarbij vooral de 650S als basis dient. We hadden het al over de V8 middenmotor, maar ook de Sports Series krijgt een koolstofvezel chassis en allerlei technologie die we kennen uit de Formule 1. De officiële introductie volgt in 2015.

Foto: de McLaren 650S, die dient als basis voor de Sports Series

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • nieuwe McLaren Artura
    Nieuwe McLaren Artura met 680 pk is compleet nieuw
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

louwman-exclusive, McLaren, p13

Vorig bericht: « Nieuwe Ford Mondeo krijgt ook 1.0-liter EcoBoost
Volgend bericht: Video: zo perst Mad Mike 1.500 pk uit zijn Mazda MX-5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. 135i zegt

    12 december 2014 om 17:42

    Kan nu al niet wachten! McLaren timmert aan de goede weg!

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      12 december 2014 om 18:15

      @135i:
      Reactie van een zeikerd ;) : Ik denk, dat je bedoelt, dat McLaren goed aan de weg timmert en niet, dat je bedoelt, dat ze goed aan bijv. de A2 timmeren……

      OT: Eergisteren (woensdag dus) heb ik in Zwitserland nog 2 McLarens gezien. Toch zou ik, als ik in de markt zou zijn, kiezen voor een 911. En wel, omdat ik die beter geschikt vind voor dagelijks gebruik. Verder geloof ik, dat de betrouwbaarheid ook beter zal zijn. Maar ja, gewoon ook een kwestie van smaak.

      Login om te reageren
      • joost1990_2 zegt

        12 december 2014 om 19:25

        @9000cse: Hoogstirritant, als mensen, veel te veel komma’s gebruiken, terwijl het, interpunctief gezien, niet eens correcter is.

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          13 december 2014 om 16:49

          @Joost1990_2:
          Nog ’n zeikerd….

          Login om te reageren
  2. str8six zegt

    12 december 2014 om 17:42

    Ja gaaf! Hoorde het al op BNR Nationale Autoshow. Ben benieuwd wat voor moois McLaren deze keer uit de Wokingse hoed tovert. Leuk dat ze zich nu ook in het ‘lagere’ segment gaan begeven, misschien zijn ze dan wat vaker in het wild te zien!

    Login om te reageren
  3. Pulizano zegt

    12 december 2014 om 17:54

    Konden ze niet gewoon de turbo’s weghalen bij het drukken van het vermogen? :(

    Login om te reageren
    • marussia zegt

      12 december 2014 om 18:02

      @Pulizano: een V8 Turbo zou juist lekker zijn :)

      Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      12 december 2014 om 18:19

      @Pulizano: en dan de boel atmosferisch houden, maar wel oppeppen

      Login om te reageren
  4. HzR zegt

    12 december 2014 om 17:57

    Een foto van de auto zelf moet er toch wel af kunnen? http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-mclaren-sports-series-first-pictures

    Login om te reageren
  5. reistje zegt

    12 december 2014 om 18:05

    Om te concurreren met de 911 moet je niet alleen met de Turbo concurreren maar ook met de Carrera’s en dat soort dingen.

    Verder ben ik benieuwd. Ik hoop dat het geen goedkopere kloon word van de 650/12C

    Login om te reageren
    • timowouters zegt

      12 december 2014 om 18:41

      @reistje: inderdaad. En daar ben je voor 150000 al klaar! De 911 is gewoon in zoveel uitvoeringen beschikbaar dat je niet echt van 1 model kan spreken.

      Login om te reageren
  6. jorden zegt

    12 december 2014 om 18:26

    Een 911 heb je vanaf 110k hoe kan je dat een concurrent noemen? Mc Laren had ook met 6 cilinders zonder turbo moeten komen voor een instapper. Dan toon je lef

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      12 december 2014 om 20:14

      @jorden: In de praktijk kost een goed uitgeruste 911 Carrera (4)S toch al gauw 180k+. Dat scheelt dan weer niet zo veel met de McLaren.

      Login om te reageren
    • supersim200 zegt

      12 december 2014 om 20:15

      @jorden: een 911 van 110k heeft geen 560 pk ;)

      Login om te reageren
  7. dirkiii zegt

    12 december 2014 om 18:29

    Hè net 2 nullen buiten mijn budget

    Login om te reageren
  8. mikkeloentje zegt

    12 december 2014 om 18:38

    Beter win ik de oudejaarsloterij nu eens.

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    12 december 2014 om 18:43

    Ik ben benieuwd wat de meerwaarde van een 650s dan nog is. Ik vermoed dat de sport series de betere rijdersauto gaat worden.

    Login om te reageren
  10. 6cilinder zegt

    12 december 2014 om 19:20

    Dit is net zoiets als een Audi r8 nemen met het V8 blok inplaats van de V10, is stiekem toch een beetje triest…. Bepaalde auto’s koop je in mijn ogen niet met een lichter motorblok en dit is er een van.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      12 december 2014 om 20:54

      @6cilinder:

      In het geval van de R8 wordt ik anders hebberig van de V8 dan van de V10, omdat ik het geluid van se V8 prefereer. En echt schamen hoef je je voor een V8 met meer dan 400pk natuurlijk ook weer niet…

      Login om te reageren
    • ter zegt

      16 december 2014 om 08:11

      @6cilinder: Alleen de V8 was er veel eerder bij de R8.

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      16 december 2014 om 08:36

      @6cilinder:
      Yep, met 560pk is het natuurlijk echt behelpen.., een beetje meekomen met het verkeer wordt vast ook een crime..

      Maar goed, ik kom dan ook uit een tijd dat 250pk in een auto als dit ruim genoeg was en je geen bergen computer power nodig had om te voorkomen dat je binnen 100m om een boom gevouwen ligt..

      Login om te reageren
  11. sydney zegt

    12 december 2014 om 19:29

    Leuk en aardig allemaal maar ik denk dat ze bij Porsche zich absoluut geen zorgen maken om deze auto.Hij zal wat speldenprikjes uitdelen in de verkoopaantallen van de 911.Meer ook niet.Bij Lamborghini zullen er meer van merken.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    12 december 2014 om 20:17

    Zal dus wel makkelijk terug te tunen zijn naar 560pk

    Login om te reageren
    • bcbraems zegt

      14 december 2014 om 11:16

      @mrrallycross: naar ’t schijnt is het wel heel moeilijk om van 560pk naar 560pk te gaan hoor

      Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    12 december 2014 om 22:18

    Een instapper van 80 is dan van de baan? Of komt die er ook nog eens bovenop?

    Login om te reageren
  14. theracingelf zegt

    13 december 2014 om 13:22

    Ik snap dus echt helemaal niks meer van de naamgeving bij McLaren..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North