• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Meer BMW CS-modellen in de pijplijn’

Auteur: RubenPriest, gepost 22 april 2017 om 10:56 – 15 Reacties

M4 CS


De M4 CS was pas het tipje van de sluier.

De nieuwe BMW M4 CS is de middenweg als het gaat om comfort en sportiviteit. Niet zo hardcore als de GTS, maar ook niet zo ‘soft’ als een reguliere M4. Voor zover je van soft kunt spreken natuurlijk.

Chef Marketing bij BMW M, Peter Quintus, heeft gezegd dat het CS recept verder zal worden uitgemeten over het gamma van M-producten. De M2 (rijtest) zal naar verluidt de eerstvolgende CS-kandidaat worden. De auto’s worden in een gelimiteerde oplage gemaakt. 3.000 M4 CS’en zullen volgens Carbuzz van de band rollen. Ter vergelijking: van de M4 GTS werden 700 exemplaren gebouwd.

Volgens Quintus was BMW verrast over het succes van de GTS. Om klanten niet te nakken bleef de productie van de GTS gelimiteerd. In plaats daarvan is er nu dus de M4 CS. De uitspraken van Quintus kun je overigens met een klein korreltje zout nemen. Het blijft natuurlijk een doorgewinterde marketingboy.

Ook interessant!

  • Deze revolutionaire BMW M2 brengt iedereen in verwarring
  • bmw m2 cs 2020
    'Nieuwe' BMW M2 CS met € 35.000 korting
  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!
  • Nieuwe sappige details BMW M2 bekendgemaakt
    Video: nieuwe BMW M2 klinkt als M4

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, m2-cs, m4, m4-cs

Vorig bericht: « België vol met flitspalen, maar doen ze het ook?
Volgend bericht: 10 leuke combospots op Hollandse bodem »

Lees Interacties

Reacties

  1. nathan_verhoeven zegt

    22 april 2017 om 11:32

    https://www.youtube.com/watch?v=O5yZdbyYORY
    Ook een M5 CS?

    Login om te reageren
    • uselessblogger zegt

      22 april 2017 om 17:20

      @nathan_verhoeven: nee de c in cs staat voor coupe, enkel de m2, m4 en toekomstige m8 zullen een cs badge krijgen.

      Login om te reageren
  2. olivier420 zegt

    22 april 2017 om 11:35

    Keep it simple is niet aan BMW uitbesteed…

    Hoeveel niches gaat men nog vullen ?

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      22 april 2017 om 11:52

      @olivier420: Daimler gaat het goed af met de AMG’tjes, lijkt me een logische stap van BMW.

      Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      22 april 2017 om 12:24

      @olivier420: BMW bouwt al jaren tussen modellen, niks nieuws. Zoek maar eens op E46 M3 CS of E36 M3 GT. En qua interieur zijn ze nog steeds de simpelste van de 3 uit Duitsland. Ook qua KW/vermogen in hele getallen houden ze het simpel.

      Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      22 april 2017 om 12:25

      @olivier420: oh ja, vergeet de E30 M3 Sport Evo niet.

      Login om te reageren
      • boris9397 zegt

        23 april 2017 om 03:26

        @skinnybmw: De E30 M3 Sport Evolution hoort nier niet thuis, we hebben het hier over modellen die bedoeld zijn om gaten in de markt te vullen. De E30 M3 Sport Evolution (net zoals de bijna alle andere E30 M3’s en speciale modellen hiervan) is een homologatie model.

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          23 april 2017 om 11:53

          @boris9397: Je hebt helemaal gelijk.

          Login om te reageren
    • maotje zegt

      22 april 2017 om 15:18

      @olivier420: waarom zou je het simpeler gaan doen als het bedrijf nog nooit zo veel winst heeft gemaakt als de afgelopen tijd? Volgens mij draait het bij een bedrijf juist om winst maken.
      Mensen zijn nou eenmaal gek op gelimiteerde oplages van de bijzondere auto’s.

      Login om te reageren
  3. dare2think zegt

    22 april 2017 om 11:49

    Het wachten is natuurlijk op een CS Leichtbau ofwel CSL, op welke M dan ook.

    Login om te reageren
  4. davelepeef zegt

    22 april 2017 om 13:30

    Waar staat CS eigenlijk voor dan??

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      22 april 2017 om 15:08

      @davelepeef: Velen noemen het foutief Competition Sport of ClubSport, maar het is gewoon zoals bij de CSL. Coupé Sport zonder de L van Leightbau.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        22 april 2017 om 19:09

        @venividivici: toch…

        Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    22 april 2017 om 13:45

    Dan moeten ze er wel iets specialers van maken. Nu vind ik het onderscheid met het normale M model te klein.

    Login om te reageren
  6. zwannes zegt

    22 april 2017 om 21:19

    Melk melk melk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North