• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer extreme Quattro GmbH-modellen in het verschiet?

Auteur: RubenPriest, gepost 2 oktober 2016 om 20:02 – 20 Reacties

R8 GT


Meer snelheid en meer power voor de allerheetste Audi’s? Kom maar door.

Stephan Reil, hoofd bij Quattro GmbH, vertelt in een interview over de nabij toekomst van de powertak van het Duitse automerk. Reil’s oren spitsen bij het idee om meer extreme varianten te bouwen op basis van de huidge RS-modellen. “There’s no actual project at the moment, but why not?”

De RS-baas zegt dat ze iets soortgelijks al eerder hebben gedaan en hij noemt de R8 GT (rijtest) als voorbeeld. Deze speciale versie op basis van de reguliere R8 kreeg een vermogensboost van 35 pk en 10 Nm. Ook werd er 85 kg van het gewicht gesnoept. Uiteindelijk rolden er 333 GT-coupe’s en 333 GT-cabrio’s van de band.

Concerngenoot Volkswagen stripte de Golf GTI nog niet zo lang geleden op enkele punten en introduceerde zo de Clubsport S: een Golf voor op het circuit zonder overbodige poespas. Zoiets kunnen we mogelijk ook bij Audi RS gaan verwachten. Denk aan een snellere versie van de RS3 of de TT-RS: minder geluidsisolatie of het verwijderen van de achterbank in combinatie met een kleine vermogensboost.

De huidige Audi RS3 (rijtest) is echter nog niet zo oud, en de TT-RS is helemaal kakelvers. Reil geeft toe dat we voorlopig nog niets hoeven te verwachten. Beide auto’s begeven zich aan het begin van hun cyclus. Hetere versies van bestaande modellen worden meestal kort voor de aanvang van een facelift geïntroduceerd. Daarnaast zegt Reil dat er nu nog geen concrete plannen zijn, maar het balletje dat Top Gear in het interview opgooide geeft hoop in de wandelgangen.

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi RS3 (2022) rijtest: eindelijk driften!
    Audi RS3 (2022) rijtest: eindelijk driften!

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Lichtgewicht, stephan-reil

Vorig bericht: « Bizarre Citroën DS21 Speedster te koop in eigen land
Volgend bericht: Vergelijking: de nieuwe Nissan Micra vs de oude »

Lees Interacties

Reacties

  1. cpp1 zegt

    2 oktober 2016 om 20:12

    Met nog meer extreem kromme remschijven

    Login om te reageren
    • ziekegeest zegt

      2 oktober 2016 om 20:16

      @cpp1: zegt iemand met een RS logo in z’n profielfoto..

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        2 oktober 2016 om 20:26

        @ziekegeest: dat is nu juist het erge, dat zelfs iemand zoals ik, met een RS product, dit zeg over het merk…

        Login om te reageren
  2. mzonneveld zegt

    2 oktober 2016 om 20:23

    Doen ze toch al met de RS6 Plus enzo?

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      2 oktober 2016 om 23:01

      @mzonneveld: uitmelken noemen ze dat.
      Vroeger was je het mannetje met je RS6, tegenwoordig lachen ze je uit als je niet de ‘Performance Plus Extra Deluxe’ hebt met een meerprijs van €10.000

      Login om te reageren
      • ko4n zegt

        3 oktober 2016 om 07:57

        @bierbuik: van de eerste en tweede generaties waren ook plus versies

        Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    2 oktober 2016 om 20:23

    “Vol verwachting ploft ons hart…” aldus het plofkraakgilde…

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    2 oktober 2016 om 20:31

    Een RS3 met remmen upgrade…. sorry te makkelijk.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    2 oktober 2016 om 20:37

    Wordt vast flink bijbetalen voor een Leichtbausonderausführung zonder geluidsisolatie, infotainment systeem, achterbank en rechterbuitenspiegel…

    Niet meer dan logisch, want er zit wel weer veel extra op, zoals een extra licht uitgevoerd remsysteem, extra lichte distributieketting en extra weinig olie om nog meer gram te besparen.

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    2 oktober 2016 om 21:27

    Meer snelheid, meer power en meer overstuur. De natte droom van elke Audi-likkert.

    Login om te reageren
    • bimmert zegt

      2 oktober 2016 om 22:07

      @str8six:
      Onderstuur bedoel je, overstuur is eng.

      Login om te reageren
  7. Onehp zegt

    2 oktober 2016 om 22:22

    Stop die nieuwe 5-cyl met een kleine vermogensboost in de A4 Avant (topmodern platform) en je hebt een basis voor een echt toffe RS4 die stukken lichter* is dan de vorige en die terug doet denken aan de RS2.

    Wég van het fwd platform van de RS3 en het zware overgewicht van het overige RS aanbod….

    *minstens 200-250kg lichter aub

    Login om te reageren
  8. rrk147 zegt

    2 oktober 2016 om 22:41

    Maar ja, hoeveel sneller moet het nog gaan. De 0-100 tijden zijn al erg snel, onder de 5 seconden vind ik erg snel. En de begrenzers staan nog steeds op 250, met een klein beetje betalen op 280 ofzo. Of ben ik nu een oude l#l?

    Login om te reageren
  9. dijan zegt

    2 oktober 2016 om 23:14

    Een hoop commentaar van mensen die zelf in een of ander gebakje rijden.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      2 oktober 2016 om 23:20

      @dijan: zeg dan direct welke RS beater je zelf rijdt dan, zodat we je mogen bewonderen…

      Login om te reageren
      • ko4n zegt

        3 oktober 2016 om 07:59

        @Onehp: hij levert als enige geen commentaar op de auto’s

        Login om te reageren
  10. willemveenstra zegt

    2 oktober 2016 om 23:42

    Begin eerst maar eens met mechanische sper diffs. Die achterbank kan eerst wel blijven zitten! Het henkie haldex onderstuur met bredere voorbanden en rem sperren hosanna zijn we wel klaar mee!

    Login om te reageren
  11. pinut187 zegt

    3 oktober 2016 om 05:55

    Snellere RS3 altijd goed!

    Login om te reageren
  12. dijan zegt

    3 oktober 2016 om 10:30

    one hp; Daar gaat het helemaal niet om . Iedereen heeft commentaar op van horen zeggen. Ik heb zelf een S3 sedan en kan iedereen zeggen dat die fantastisch is. Wij hebben heus wel met meer snelle auto s van andere merken lange proefritten gemaakt . Toch kwam voor ons deze er uit als de mooiste en de fijnste voor onze doeleinden. Wij gaan nooit op het circuit en willen ook geen schreeuwerige auto met spoilers e.d . Ik kijk nog steeds graag om als ik mijn auto ergens parkeer en heb totaal geen spijt van onze keuze!

    Login om te reageren
  13. knetje zegt

    3 oktober 2016 om 12:53

    333 GT’s, waarvan er in ieder geval al 2 stuks waren met nummer 000. Ingezet in 2012 als Safetycar en Leadingcar bij de ADAC GT masters

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North