• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de nieuwe Audi TT-RS [400 pk]

Auteur: Author, gepost 23 september 2016 om 09:23 – 98 Reacties

Dit kost de nieuwe Audi TT-RS [400 pk]


Vermogens van rond de 400 pk zijn allang niet meer voorbehouden aan Italiaanse supersporters. Maar wat kost zo’n snelle TT?

We hebben alle cijfers al een keer voor je op een rijtje gezet, maar dat doen we gewoon nog eens. De TT-RS is uitgerust met een 2.5 TFSI vijfcilinder turbo, die goed is voor 400 pk en 480 Nm. De krachtbron is gelinkt aan een zeventraps S-tronic met dubbele koppeling en het start/stop-systeem zorgt voor een wat mildere trap na van de belastingdienst, want minder CO2-uitstoot.

De coupé sprint van 0 naar 100 km/u in 3,7 tellen en de Roadster doet er met 3,9 seconden iets langer over. Die laatste versie kan trouwens wel z’n kap openen en sluiten tot snelheden van 50 km/u. De topsnelheden van beide versies zijn begrensd op 250 km/u, wat kan worden opgerekt tot 280 km/u. Verder gaat Audi prat op de Matrix OLED lichtunits “in 3D-design”. Deze techniek werd nog niet eerder toegepast op productie Audi’s. Uiteraard ontbreekt de Audi Virtual Cockpit niet.

Waarschijnlijk klikte je voor de prijzen, dus die geven we je dan ook. De coupé mag mee vanaf 87.900 euro en de Roadster is met een vanafprijs à 90.900 euro precies 3K duurder. De TT-RS is dus wat duurder geworden. De coupé van het vorige model stond tegen een prijs vanaf 80.480 euro in de showroom.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, Coupe, geld, TT, tt-rs

Vorig bericht: « Ons wagenpark is het zuinigst van heel Europa
Volgend bericht: De nieuwe Suzuki Ignis is een guitige crossover »

Lees Interacties

Reacties

  1. vagtroep zegt

    23 september 2016 om 09:24

    Nee doe maar ff geen Auwdiee

    Login om te reageren
  2. badmat zegt

    23 september 2016 om 09:26

    Voor dat geld mogen de remmen deze keer wel werken…
    Ik vind het een raar ding

    Login om te reageren
    • sracert zegt

      23 september 2016 om 09:50

      Uwe zegt: nein Audi immer nicht gut!.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        23 september 2016 om 10:45

        @sracert: Peeéter, hab’n wir nen Bremsanlage für nen zweitausendsechzehner TT-RS liegen?

        Muss ich mal eben schauen Günterchen, nen zweitausendsechzehner TT-RS sagst du… Aber so etwas hab’n wir doch nicht Günterchen, sag den Kunde wir verkaufen keinen Trödel, es ist hier keinen Schrottplatz…

        Login om te reageren
        • dick1980 zegt

          23 september 2016 om 12:58

          @moveyourmind: u, mijnheer, heeft zojuist het internet gewonnen! Tranen in mijn ogen van het lachen… PS keurig Duits ook ;-)

          Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      23 september 2016 om 10:29

      @badmat: heb ik iets gemist? Iedereen heeft het over de remmen was dat bij vorige model zo slecht dan? OT: ik vind hem er wel goed uit zien en remmen moet je niet teveel doen in dit ding, gewoon gaan met d’n spreekwoordelijke banaan!

      Login om te reageren
      • Author zegt

        23 september 2016 om 10:30

        Check even dit artikel en je bent weer bij ;)

        Login om te reageren
        • dracae zegt

          23 september 2016 om 22:11

          @mauritsh: Dat artikel praat eigenlijk alleen over de A3 versie, is dit ook een probleem bij de TT?

          Login om te reageren
      • tragepater zegt

        23 september 2016 om 13:00

        @pinut187: hard remmen is net zo gaaf als hard rijden…. onlosmakelijk met elkaar verbonden

        Login om te reageren
    • Joerek zegt

      23 september 2016 om 11:08

      @badmat: Vorige TT-RS had ook genoeg problemen met de remmen. Ik heb de TT-RS gehad. Voornamelijk heel hinderlijke piepende remmen. Dealer gaf aan, sorry we weten van niets, pon en audi ag ook niet, dus we doen niets. Vervolgen stond heel het internet vol met klachten. In DE werden ze zonder morren vervangen. Maar in NL werd niks gedaan. Hetzelfde met de vorige generatie RS3. Je zou verwachten dat de nieuwe RS3 generatie ze die remmerij compleet vernieuwd zouden hebben, maar nee, het leek zelfs erger te zijn geworden
      Nieuwe TT-RS met torque vectoring met remmen houd ik mn hart vast.

      Login om te reageren
  3. kliko zegt

    23 september 2016 om 09:27

    Zat net even in de folder te kijken. De optie “extra trillende remmen” zit standaard al inbegrepen, dus dat is helemaal top!

    Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      23 september 2016 om 09:40

      @kliko:

      Scheelt je toch weer een vibrator voor je vrouw…. :-)

      Login om te reageren
      • badmat zegt

        23 september 2016 om 09:46

        @bartsmit: ja, uiteindelijk zal ze er wel dood aan gaan.. dan hoef je er nooit meer een te kopen

        Login om te reageren
        • bartsmit zegt

          23 september 2016 om 15:01

          @badmat: u spreekt uit ervaring?

          Login om te reageren
    • dick1980 zegt

      23 september 2016 om 12:59

      @kliko: uniek voor Audi – zonder bijbetaling! Voor de cynici onder ons: zit al in de basisprijs, gnagna.

      Login om te reageren
  4. romeoalfa zegt

    23 september 2016 om 09:28

    TT RS of een 4C?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 september 2016 om 09:36

      @romeoalfa: Porsche Cayman GTS van anderhalf jaar oud. Of een Lotus Exige.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 september 2016 om 09:51

      @romeoalfa: Ik zou even doorsparen voor een F-type.

      Login om te reageren
    • kannito zegt

      23 september 2016 om 09:56

      @romeoalfa: 4c

      Login om te reageren
    • michaelb zegt

      23 september 2016 om 09:59

      @romeoalfa: TTRS, 4C is niks

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        23 september 2016 om 10:54

        @michaelb: waarom? Hij is veel lichter, achterwiel aandrijving en misschien wel het belangrijkste: afschrijving op lange termijn zou wel eens nihil kunnen zijn.

        Login om te reageren
        • michaelb zegt

          23 september 2016 om 11:57

          @janjansen: omdat hij veel te nerveus is. Veel te overdreven en vermoeiend is. Zoals ik eerder heb gezegd leuk voor een uur maar na twee weken ben je m spuugzat.

          Login om te reageren
  5. porcay zegt

    23 september 2016 om 09:29

    Maar wat met de remschijven?

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      23 september 2016 om 10:02

      @porcay: bij sommige TTRS en RS3’tjes hadden die na 3000 km al last van de remmen, veelal onder garantie vervangen. Keramische klappers als optie zou top geweest zijn.

      Ontopic: ben benieuwd wat de nieuwe RS3 gaat kosten.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        23 september 2016 om 10:20

        @ghost: 68k uit mijn blote hoofd. Is allang bekend toch?

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          23 september 2016 om 11:03

          @berlinetta: RS3 is nu niet nieuw leverbaar. Facelift model moet nog aangekondigd worden. Volgens mij was de vorige op het laatst 71.500.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            23 september 2016 om 11:37

            @willeme: Ah dat wist ik niet!

            Login om te reageren
        • ghost zegt

          23 september 2016 om 13:10

          @berlinetta: je bedoelt de 367pk versie? Ik heb het over die 400pk versie die nog komt. 367pk versie is niet meer leverbaar.

          Login om te reageren
  6. cpp1 zegt

    23 september 2016 om 09:29

    Gewoon even dik 100K met een paar noodzakelijke opties…die zijn gek..maar hier zal wel weer een onbeschoft hoog bpm bedrag in verwerkt zitten. In onze buurlanden waarschijnlijk zo’n 20K goedkoper.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      23 september 2016 om 09:35

      @cpp1:
      Je zit er niet ver naast.
      In België kost de coupé 68 900 euro en de roadster 71 200 euro.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        23 september 2016 om 15:38

        @dimglor: 75k met wat opties dus. Dank voor de info! (nee ga niet kopen)

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      23 september 2016 om 10:04

      @cpp1: lang leve slurptaks

      Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    23 september 2016 om 09:33

    90k! Hahaha

    Login om te reageren
  8. tragepater zegt

    23 september 2016 om 09:33

    Haha de remmen was het eerste waar ik aan dacht…. tijd voor een nieuwe importeur…! Pon is een rat

    Login om te reageren
  9. denniss00 zegt

    23 september 2016 om 09:35

    3.7 tellen naar de 100?! Dat zijn tijden waar supersportwagens van enkele jaren terug jaloers op mogen worden! Gaaf hoor!!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      23 september 2016 om 09:41

      @denniss00: Het is echt bizar inderdaad. Als ik er eentje tegen ga komen bij het stoplicht met de F430, ga ik net doen alsof ik er niet ben. Ik zou vernederd worden..

      Maar wanneer op de snelweg alle vibraties verwerkt krijgt wat voor Kim Holland nog te veel is om aan te kunnen, ga ik me weer laten zien. Met een Jeremy Clarkson smile op mijn gezicht.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        23 september 2016 om 10:33

        @viezefreddyw: vernederd? Het is een Audi, geen echte sportwagen. Langzamer ben je zeker, maar dat hij staat waarschijnlijk nog vaker stil voor reparaties dan de F430.
        Vernederd? Nee hoor, gewoon een betere keuze gemaakt.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          23 september 2016 om 10:38

          @w0o0dy: Daar heb jij zeker een punt. Ook dan doe ik een Jeremy Clarkson smile, als hij weer stil staat..

          Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        23 september 2016 om 10:48

        @viezefreddyw: Met een F430 hoef je niks meer te bewijzen, met een Audi TT zeker wel :). Trouwens boven de 280 km/h maak je gehakt van die kever. Stoplicht sprintjes zijn toch voor mietjes.

        Login om te reageren
      • p964 zegt

        23 september 2016 om 15:00

        @viezefreddyw: gewoon naar je stuurwiel kijken en lachen, is uiteindelijk toch “maar” een Audi. Daarnaast vind ik de combinatie van 400 pk en 250km/pu belachelijk, dat vermogen is hoogstens interessant voor kroeg praat.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 september 2016 om 09:53

      @denniss00: Inderdaad bizar snel. Maar Quattro en DSG dragen daar zeker hun steentje aan bij.

      Login om te reageren
  10. mikkeloentje zegt

    23 september 2016 om 09:36

    Ben ik de enige die niet weet waar iedereen het over heeft met die remschijven?

    Login om te reageren
    • ahs1979 zegt

      23 september 2016 om 09:39

      @mikkeloentje: Check deze post: http://www.autoblog.nl/nieuws/dealers-laten-nederlandse-rs3-eigenaren-stikken-91309

      Login om te reageren
    • cadrez zegt

      23 september 2016 om 09:41

      @mikkeloentje: even de recente artikeltjes van autoblog nalezen. Zal je het wel snappen.
      Dit getuigt wel van weinig loyaliteit! (haha grapje)

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        23 september 2016 om 10:38

        @cadrez: Ja ik zal voortaan als ik in de ochtend de app open, beginnen bij de oude artikelen inplaats bij de nieuwe :)

        Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    23 september 2016 om 09:37

    Kun je als optie ook de “uitvoering zonder pre-brake functie” bestellen?

    Login om te reageren
  12. goodolddays zegt

    23 september 2016 om 09:40

    Zelfde remsysteem als de rs3 toch, niet kopen dus…
    Ach als je een ttrs koopt laat je toch zien dat je een R8 niet kom betalen…

    Login om te reageren
    • pieterpoes zegt

      23 september 2016 om 12:01

      @goodolddays: Opzich niet heel gek met een kleine 2 ton verschil in prijs.

      Login om te reageren
  13. cadrez zegt

    23 september 2016 om 09:42

    Misschien is het beter direct een compleet onderhoudscontract erbij te nemen. Als ze dan beginnen over de remmen zijn ze wel verplicht te vervangen. ;)

    Login om te reageren
    • tragepater zegt

      23 september 2016 om 12:58

      @cadrez: dus omdat hun slechte kwaliteit leveren een duur onderhoudscontract erbij nemen…. ik snap het niet

      Login om te reageren
      • cadrez zegt

        23 september 2016 om 13:39

        @tragepater: Als je dan toch al zo Audi fan zou zijn dat je een s versie met standaard kromme schijven te kopen, ja dan is dat onderhoudscontractje erbij wel de beste keuze, ben je beter ingedekt en gaan ze hopelijk toch wat bereidwilliger zijn (indien niet is PON gewoon een soort maffia) .
        Ikzelf ga wel lekker voor een exige om mee te gaan raggen.

        Login om te reageren
  14. bartsmit zegt

    23 september 2016 om 09:44

    Je krijgt bij Audi´s altijd wel veel contact met je dealer erbij….(nazorg) en dat kan best handig zijn als je eenzaam bent. #Geerengoor

    Login om te reageren
  15. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    23 september 2016 om 09:49

    Ik neem aan dat met het Audi nieuws van de afgelopen dagen/maanden/jaren mensen hier met een grote boog omheen lopen…

    Login om te reageren
  16. viezefreddyw zegt

    23 september 2016 om 09:52

    Wat een belachelijke bak met geld, ongelofelijk. Vink een paar opties aan (keramische remmen enzo want die wil je!) en je komt ruim op een ton uit. Een ton voor een Audi TT. Ik lach even met @e34m5touring mee. Hahaha!

    Login om te reageren
  17. misterdrogba zegt

    23 september 2016 om 09:52

    Zo’n TT-RS blijft een leuke bommetje. Ondanks de recente negatieve berichten zou ik er wel eentje willen.

    Login om te reageren
  18. scottishcarspotter2000 zegt

    23 september 2016 om 09:54

    3.7 seconden, absurd snel voor een TT eigenlijk

    Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    23 september 2016 om 09:57

    Ik vind het wel een van de leukste Audi’s van het moment, maar een ton voor een TT is echt te gortig. Voor dat geld is er heel wat leukers te vinden. Zelf voor heel wat minder geld is er wat leukers te vinden. Ik noem bijvoorbeeld een M2 voor 80k. Is ook nog praktisch. Of een 718 Cayman S. Dat is een echte sportwagen. Spaar even door voor een F-type en dames gooien spontaan hun slipjes naar je toe als je langsrijdt. Of neem voor 50k een Focus RS mee. Die biedt meer lol dan deze TT je ooit gaat bieden. Of wil je echt lol voor weinig geld? Koop een Lotus.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      23 september 2016 om 10:21

      @berlinetta: Qua styling zeker wel een leuke auto maar kan zeker niet tippen aan de eerste generatie TT. Dat vond ik echt een leuk ding en dat vind ik eigenlijk nog steeds. Dat model in vergelijking met dit nieuwe model laat heel duidelijk zien hoe de PK-stijging gaat. Het topmodel van de eerste TT moest het doen met een 3.2 V6 en 250PK.

      Alleen jammer dat geen enkele TT, van welke generatie dan ook, niet met achterwielaandrijving verkrijgbaar was/is.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        23 september 2016 om 10:24

        @viezefreddyw: Ik ben het met je eens dat de 1e gen TT de leukste was. Misschien wel het leukste wat Audi ooit heeft gemaakt. Maar deze nieuwe vind ik ook best mooi. Het ziet er gewoon strak uit.
        En ik vind het gewoon een gaaf ding, vanwege de motor. Dat in combinatie met hele goede specs maakt het wel een begeerlijke auto. Maar die prijs zou voor mij de reden zijn om ergens anders te kijken. Voor dat geld heb je waarschijnlijk ook wel een F430 op de stoep staan ;)

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          23 september 2016 om 10:32

          @berlinetta: Ik ben het met je eens dat de nieuwe TT een mooie auto is en er strak uit ziet. Alleen kan hij gewoon niet tippen aan de eerste generatie TT. Ik weet eigenlijk ook niet of het het leukste is wat Audi ooit heeft gemaakt, maar hij komt wel aardig in de buurt.
          Maar voor dat geld haal je genoeg mooie auto’s. Bijvoorbeeld een F430 inderdaad, of een 360 Modena met handbak bijvoorbeeld. Een Cayman GTS zoals @willeme zei, of de door jou genoemde F-Type. Nieuw een Ford Mustang met V8 is ook mogelijk. Oftewel, de concurrentie is echt moordend. Ik ben benieuwd hoe vaak we er eentje gaan tegenkomen.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            23 september 2016 om 11:01

            @viezefreddyw: De Mustang inderdaad, daar zeg je wat. Even doorsparen en je hebt heerlijke American Muscle op de oprit staan. Is nog praktischer ook.

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              23 september 2016 om 11:08

              @berlinetta en @viezefreddyw:

              Kom op, die Mustang kun je niet menen. Ten eerste omdat de Camaro SS 1LE op alle fronten beter is en hetzelfde kost (ongeveer).

              Ten tweede omdat je duidelijk kunt zien waarom ze zo goedkoop zijn: interieur, afwerking, verfijning, bouwkwaliteit zijn echt op een fiks lager niveau. Meer voor een auto van 40-50k max, wat ze ook kosten in de VS.

              Wat ik wel mis in iedereen zijn aanbevelingen is de meest technologisch vooruitstrevende auto van de afgelopen jaren.

              0-100 in 3.5 seconden. Top van 300 plus. Een écht intelligent AWD systeem met actieve diffs en 4WS. En dan nog betrouwbaar ook. Koop geen TT-RS of Ford Mistang, maar een gebruikte Nissan GT-R. Die heeft alles. Toch Freddy?

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                23 september 2016 om 11:16

                @willeme: De Camaro is misschien een betere auto maar ik vind hem niet mooier dan een Mustang. En de nieuwe Mustang is beduidend beter dan zijn voorganger. Misschien nog niet Europeaans goed, maar hoeft eigenlijk niet onder te doen. Voor wat betreft de keuze tussen een Mustang en Camaro, kies ik een Mustang puur om het feit omdat ik hem mooier vind.

                Maar voor wat betreft de GT-R heb je helemaal gelijk! Dat ding heeft inderdaad zo goed als alles, is belachelijk snel en in de juiste specificaties ook nog best mooi om naar te kijken. In ieder geval erg indrukwekkend. Het is in ieder geval een erg goede optie. Kleine opmerking voor wat betreft je cijfers. Een Nissan GT-R doet 0-100 km/u in volgens mij net geen 3 seconden.. Bizar.

              • berlinetta zegt

                23 september 2016 om 11:41

                @willeme: Eens. De Mustang laat t.o.v. de TTRS zeker steekjes vallen en de Nederlandse overheid prijst hem de markt uit. Maar hoe slecht het interieur ook mag zijn, hoe leuk het is om in die dingen te rijden. Dat is ook wat waard.
                En los daarvan zou ik net als Freddy de Mustang boven de Camaro verkiezen, ook vanwege het uiterlijk.

                De door jou aangehaalde GT-R is een goede. Een verbluffende auto die alles en iedereen vernederd, zeker voor die prijs. Maar een GT-R is gewoon niet mijn ding. Vind het maar een rijdende computer. En echt mooi kan ik hem ook niet noemen.

  20. ohoogeveen zegt

    23 september 2016 om 09:58

    Gave auto met erg mooie velgen!
    Het enige met dit soort niet-symmetrische velgen is dat de aan de ene kant van de auto “naar voren” lijken te draaien, maar aan de andere kant naar achteren. Mooier zou zijn om de velgen links en rechts te spiegelen

    Login om te reageren
  21. stephano zegt

    23 september 2016 om 10:01

    Kan de tekst van dit artikel niet lezen door een irritante reclame voor de staatsloterij die ervoor blijft staan. Meer mensen die hier last van hebben?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      23 september 2016 om 10:08

      @stephano: Nope, nergens last van…

      Login om te reageren
  22. dijan zegt

    23 september 2016 om 10:11

    Wat een gezeur hier van mensen die zelf in een of ander gebakje rijden . Nou ,ik wil er wel een en graag. En dan vergelijkingen maken met een Ford Rs e.d . Een totaal andere auto ga je niet vergelijken met een sportcoupe met deze specificaties.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 september 2016 om 10:22

      @dijan: Dit is geen sportcoupe. Dit is gewoon een RS3 met een ander jasje. Dus in de basis is hij precies hetzelfde als de RS3 die op zijn beurt een directe concurrent is voor de Focus RS.
      En aangezien dit ding met wat opties een ton aantikt, ging ik eens kijken wat je nog meer kunt halen voor dat geld. Hoewel ik de TTRS erg gaaf vind, zou ik hem niet voor dat geld halen.

      Login om te reageren
  23. Ram-G-maN zegt

    23 september 2016 om 10:11

    Kan er niet een mechanische sper in van de Seat Leon Cupra? Hoef je ook niet pseudo torque vectoring te toepassen met kromme remschijven als gevolg.

    Login om te reageren
  24. cossiekiller zegt

    23 september 2016 om 10:13

    Slecht remmende olieboot!

    Nee, mooie auto die ik zeker zou overwegen moest ik wat meer fan zijn van het merk. Wel de coupé, die ziet er net wat beter uit.

    Login om te reageren
  25. willemveenstra zegt

    23 september 2016 om 10:14

    Heeft hij mechanische sper diffs? Of weer van die bagger remsperren? Heeft die remsperren raad ik aan om die troep te laten staan!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 september 2016 om 11:11

      @willemveenstra: De TT-RS heeft een XDS sper (dus gewoon een overijverig ESP).

      De TT en A3 zijn gewoon een Golf, technisch gezien (voorwielaandrijving, motor overdwars) en hebben geen ‘echte’ quattro (motor in lengte, torsen diff, permanente 4wd).

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      23 september 2016 om 11:17

      @willemveenstra:

      Niets mis met een sper dat de remmen gebruikt, in principe. Dat audi het op de RS3 niet onder de knie heeft betekend niet dat het hier ook waardeloos is.

      Login om te reageren
  26. mrrallycross zegt

    23 september 2016 om 10:17

    Geen grappen over de remmen?

    Login om te reageren
  27. karaya zegt

    23 september 2016 om 10:32

    Cayman all the way.

    Login om te reageren
  28. skinnybmw zegt

    23 september 2016 om 10:46

    Wat wegen ze?

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      23 september 2016 om 10:57

      @skinnybmw:
      Volgens een Amerikaanse website 1475 kg (curb weight). Dat is vergelijkbaar met een nieuwe Porsche Cayman.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        23 september 2016 om 11:15

        @Rob: Onder de 1500kg is netjes. Wat is zo’n Cayman dan zwaar! Deze Audi ziet er toch een stuk lomper uit, vind ik.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          23 september 2016 om 11:27

          @skinnybmw:
          Ik twijfel wel een beetje aan de betrouwbaarheid van die website.
          Een officiële Porsche site zegt namelijk 1385kg voor een Cayman S met automaat. Volgens een officiële Audi site weegt een Audi TT-S 1470kg.
          TT-RS zal wel iets zwaarder zijn, dus denk zo om nabij de 1500kg.

          Login om te reageren
  29. Dutchdriftking zegt

    23 september 2016 om 10:56

    Nog ff remmen fixen en klaar.

    Login om te reageren
  30. tvr1974 zegt

    23 september 2016 om 11:03

    Er staat in het artikel “iets”durder… 10% (bijna 8000 euro) meer vind ik toch een smak geld terwijl de uitstoot en dus BPM naar beneden is.. (de auto zou dus goedkoper moeten zijn geworden)
    Klaarblijkelijk wil PON een potje creëren voor iedereen die zomenteen met rem problemen aan komt zetten..
    Verder wel geweldige specs..

    Login om te reageren
  31. Joerek zegt

    23 september 2016 om 11:10

    Dan te bedenken dat de nieuwprijs van de TTRS in 2011 even onder de 72K was. in 2012 was die 75K. Later kwam er een tt-rs plus versie uit, werd die 80K.

    De grote hit in de prijs komt voornamelijk door de BPM, die even meer dan 20K doet. In 2012 was dat nog maar 13K

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      23 september 2016 om 11:12

      @joerek: Oh, en in UK is de prijs 51800 pond. Omgerekend naar euros, correcte btw en bpm erbij, kom je op 82K. Pakt PON werkelijk zoveel???

      Login om te reageren
  32. Hupke zegt

    23 september 2016 om 11:15

    Dus voor de audi fanaat, een propere deftige 2e hands R8 of zo’n ding?
    Wel wie koopt er dan zo’n TTRS?

    Login om te reageren
  33. willemveenstra zegt

    23 september 2016 om 11:20

    Geen mechanisch sper diff is remmen naar de kl.te laat dus ook deze zogenaamde sportieve audi staan!

    Login om te reageren
  34. kennone zegt

    23 september 2016 om 11:56

    Geen roerbak??

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      24 september 2016 om 08:20

      @kennone: nooit verkrijgbaar geweest op de moderne audi vijfcylinders

      Login om te reageren
  35. unknown32 zegt

    23 september 2016 om 12:19

    In cabrio trim, heel graag! Maar dan wel met goed werkende remmen, die niet om de 5k km gaan trillen:-)

    Login om te reageren
  36. Svensson zegt

    23 september 2016 om 13:35

    Doe mij maar mooi een M2 voor dat geld. Geen gezeik met kunstmatige remingrepen om de krachten te verdelen, maar gewoon lekker een mechanisch sperdif tussen de achterwielen.

    Login om te reageren
  37. 1lunatic zegt

    23 september 2016 om 14:00

    Hoe je het went of keert, die 5 cilinder klinkt niet normaal lekker!

    Login om te reageren
  38. crainn zegt

    23 september 2016 om 15:42

    Belgische prijzen?

    Login om te reageren
  39. shicomm zegt

    23 september 2016 om 17:11

    Ben ik nu de enige die zich afvraagt hoe lang dit heel gaat blijven ?
    Een 5 pitter naar dit soort vermogens duwen kan toch nooit heel erg lang goed gaan lijkt me…
    Dat je dat zou mogen verwachten voor dit soort geld zegt inmiddels al lang niets meer getuige de soap rondom de rs3..

    Dat de prijs net zo extreem is als het vermogen is des audi’s zou ik bijna zeggen maar ik vraag me toch echt serieus af of er werkelijk zoveel fanboys zijn die dit willen en kunnen rijden..
    Een gtr met de kop er af kun je naar mijn idee goed krijgen voor dit geld , met een beetje mazzel heb je er nog garantie op zitten ook.
    Wetende dat het stukken beter in elkaar zit , veel meer coulance kent en minstens zo goed z’n waarde vasthoud lijkt het me haast een no brainer…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      23 september 2016 om 17:23

      @shicomm: Een 2,5 5pitter turbo kan heel wat meer hebben dan 400pk hoor. Die is echt niet heel zwaar belast. Merc doet 385 uit een 2.0l 4pitter, Mitsubishi had in 2004 al een EVO met 400pk uit een 2.0l turbo. Daarbij hoor ik over die 5pitter niet echt spookverhalen. En tuners haalden uit de vorige al veel meer dan 400pk.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      24 september 2016 om 09:51

      @shicomm: ja je bent de enige. Een willekeurige GT-R met 600pk, stel je je daar dezelfde vraag?

      Login om te reageren
      • shicomm zegt

        26 september 2016 om 15:42

        @onehp: want audi bouwt die 5 pitters ook met de hand ?

        @e34m5touring: bij de a45 vraag ik me ook serieus af hoe lang het heel gaat blijven op termijn…
        De betrouwbaarheid van de blokken in de evo’s zijn legendarisch…eerlijk is eerlijk ; bij de echte hardcore versies vereist dat wat meer onderhoud maar daar is men wel eerlijk over…

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          26 september 2016 om 15:58

          @shicomm: met de hand bouwen is mooi, maar een willekeurige motor wordt er daarom niet beter door als ie er van het begin niet op ontworpen is. Wat hier duidelijk het geval is. Een beetje diesel zit op dezelfde cylinderdruk en zolang de koeling in orde is….
          Uiteindelijk zal enkel de tijd uitwijzen of dit blok betrouwbaar blijkt, maar er is zover ik kan zien geen enkele indicatie die voor het tegendeel spreekt. Mijn 2l EA888 gen 3 zit met wat hardware ook op hetzelfde litervermogen, en ik maak me echt geen zorgen. Zij die hem tunen tot +50% en meer vermogen, das een ander verhaal op de lange duur…

          Login om te reageren
  40. Onehp zegt

    23 september 2016 om 18:06

    Keek ergens een youtoeb filmpje dat de gewichtsverdeling voor/achter 55/45% zou zijn. Iemand die dat kan bevestigen (pressrelease)? Als dat klopt is dat erg goed en zouden de vooroordelen van chronisch onderstuur misschien niet langer van toepassing zijn…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North